מעוניינת לדעת יותר על משטחי למינם?

leahnew

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
קופצת על האשכול...ואם כבר מדברים על שיש, מצ"ב סיכום סוגי שיש שערכתי עבור הלקוחות שלי..
אולי יעניין גם אתכן...


אם עד לפני לא מעט שנים היה מצוי בשוק מבחר מצומצם יחסית של טקסטורות וסוגי שיש בעיקר 'שיש חברון' בתחילה 'ואבן קיסר' שפרץ מיד אחריו, כיום מצויים בשוק מגוון משטחי עבודה, מיצור מקומי, ומיבוא מותגים מכל העולם, הסוגים העיקרים הם גרניט, דקטון, קוריאן, נאוליט,למינם, וכמובן 'אבן קיסר' המוכר והטוב, 'שיש חברון' ועוד.

אז איזה מהם מומלץ? מה ההבדלים ביניהם? ובכלל כמה שווה להשקיע בשיש איכותי?

במאמר הזה אני ישתדל לסקור בקצרה את סוגי השיש שקיימים כיום בשוק, אבל כלל, מה שצריך לשקלל לפני שבוחרים שיש, זה קודם כל את המראה שהוא ללא ספק אחד הגרומים המשמעותיים ביותר בבחירת משטח עבודה, ואח"כ לא פחות חשוב לבחון את העמידות (כושר ספיגה ומראה מבריק לאורך זמן) והאיכות של השיש לאורך שנים, כמה הוא קשה לניקוי אם בכלל, וכמובן המחיר....

נפתח כמתבקש באבן קיסר מכיוון שללא ספק הוא השיש שמככב ונמכר הכי הרבה בשוק המקומי, וכמו שאני מצטטת מתוך מאמר שהתפרסם על שיש באתר 'שיש אגם' ( amarble.co.il 'המדריך המלא לשיש' כאן תמצתתי אותו עבורכן, והוספתי ידע מהניסיון שלי)

"כשרוב הצרכנים חושבים על שיש למטבח, ישר עולה השם 'שיש קיסר'. החברה הישראלית הממוקמת בקיבוץ שדות ים, צברה לעצמה מוניטין במהלך השנים אודות החדשנות שהביאה לתחום המשטחים למטבח. חברת 'אבן קיסר' הפכה מזמן לשם נרדף להצלחה במושגים בינלאומיים. בנקודה זו ברצוני להבהיר, אין דבר כזה "שיש קיסר", ישנו מושג שנקרא 'אבן קיסר' ולא בכדי. אבן קיסר מייצרים למעשה משטחי קוורץ המשלבים דבקים מיוחדים עם גבישי קוורץ בתהליך חדשני. בניגוד לסוגי שיש אחרים, המיוצרים מאבן שיש טבעית שנחצבת בסלעים מיוחדים".

אבן קיסר:

לשיש אבן קיסר יש יתרון עיצובי גדול על פני כל משטחי העבודה, מכיוון שהוא בעצם אבן מלאכותית שמעובדת ע"י בני אדם 'כאבן ביד היוצר' וממילא הוא קיים בשלל טקסטורות וצבעים שלא קיים במשטחים הטבעיים, ובכלל זה כמעט החברה היחידה שמציעה כיור תואם למשטח העבודה.

העמידות שלו נחשבת לסבירה יחסית, אבל הוא לא מיועד לטמפרטורות גבוהות ולכן אסור להניח עליו סירים רתוחים שעלולים להשאיר עליו סימנים שלא יורדים, וכמו"כ מומלץ לא לחתוך ישירות על המשטח בסכינים חדים, זה עלול לחרוץ את השיש.

הניקוי שלו יחסית די פשוט ובאופן כללי, הצבעים הכהים שלו הרבה יותר קלים לניקוי, הבהירים קצת פחות...אבל בשמירה נכונה על השיש גם הצבעים הבהירים מספיק עמידים לאורך שנים.

המחירים של אבן קיסר נחשבים לסבירים ובעיקר הם משתנים לפי הקולקציות שקימות בשוק ולפי איכות המוצר כך שבהחלט אפשר להשיג במחיר סביר שיש איכותי ויפה ולמעשה כסטנדרט הוא השיש המומלץ ביותר.


0013-I-Naturali-Basalto-Vena-Scura-Medium.jpg
(קרדיט תמונות אתר אבן קיסר caesarstone.co.il)

שיש חברון:

שיש חברון כשמו נחצב בעיקר בשומרון באזור חברון, כלנו מכירות אותו מהמטבח של אמא, השיש הקלאסי והמוכר... אז רק נזכיר בקצרה השיש טבעי לחלוטין ומגיע בד"כ רק בגווני החום, בהיר יותר או פחות, העמידות שלו יחסית נמוכה מכיון שהוא מיוצר מאבן גיר, ולכן הוא נוטה להתבקע אבל הוא עדיין עמיד בחום, הוא קל לניקוי ועם מחירים זולים מאוד! כיום השימוש בו למטבחים הולך ופוחת אם בכלל, (בעיקר בגלל המראה שלו שלא מאפשר גמישות בעיצוב) אבל עדיין ניתן לראות אותו בחדרי מדרגות ואדני חלונות או ביחדות דיור, באופן ככלי לטעמי גם ביחידות שווה להשקיע קצת יותר...

גרניט:

"בשונה מאבן קיסר, שיש גרניט הוא אכן שיש הנחצב מבטן האדמה ועובר עיבוד וליטוש על מנת להקנות לו את המראה הייחודי והמבריק. אחד הדברים המייחדים שיש גרניט היא העובדה שמאחר והשיש נוצר בדרך הטבע, כל משטח שונה מהשני – אפילו אם נחצבו באותו מקום. באופן כזה, הלקוח זוכה למשטח ייחודי בעל מרקם וגוונים שלא נמצאים באף מקום אחר".

היתרון העיצובי שלו הוא בטביעות 'אין כמו הטבע'... ובמרקם הייחודי שלו, אין מצב כמעט שלשכנה יהיה שיש זהה לשלכם...

העמידות שלו הוא גם אחד היתרונות הגדולים שבו, הגרניט עמיד בפני טמפרטורות מאוד גבוהות ולכן אפשר להניח עליו סירים חמים ללא חשש, ולחתוך עליו ישירות בשר וירקות.. (באופן עקרוני הוא כמעט עמיד בפני שריטות אבל ברור שגם אותו 'חכמים' יצליחו לשרוט...)

הניקוי פשוט וקל מאוד 'מטלית לחה' והשיש מבריק...השיש גם ניתן לליטוש ולאחר כמה שנים אפשר להזמין לטש מקצועי שישאיר לשיש מראה חדש!

המחירים אוי המחיר!! זהו אכן נקודת התורפה של הגרניט יקר עד יקר מאוד למשקעים שבנינו, בהחלט מומלץ ושווה (כמובן שכמו בכל מוצר לא לוותר על סקר שוק ניתן למצוא יחסית גם במחירים סבירים בעיקר אם מתפשרים על מותגים ושמות מפוצצים)


שיש-גרניט-שחור-עם-גידים-לבנים.jpg
(קרדיט תמונות אתר, שיש אגם)

דקטון:

שיש דקטון הוא כנראה אחד ממשטחי העבודה הטובים ביותר שקיימים כיום בשוק!! כמשטחי הקיסר גם הוא עשוי סנטתי (ערבוב של כעשרים מינרלים שונים) ולכן אפשר למצוא אותו בשלל טקסטורת וצבעים, מה שמאפשר חופש עיצובי ומצד שני יש לו גם את היתרונות של הגרניט בעמידות אפשר להניח עליו סירים בכייף ולחתוך ישירות עליו ללא חשש... המשטח בא חלק, ללא שום נקבוביות מה שמבטיח סטריליות מקסימלית ואפס ספיגת נוזלים.. וכמובן ניקוי 'בשנייה' כמו"כ הוא ידוע כמשטח חזק מאוד!! ועמיד מאוד גם בחשיפה לשמש!! כך שמכל כיוון אפשרי הוא מומלץ החיסרון הגדול שלו זה המחיר, יקר עד יקר מאוד!!

למינם:

שיש הלמינם בדומה לשיש הדקטון, ונואליט, הוא גם משטח עבודה מודרני וחדש יחסית, המשטח עשוי מגרניט פורצלן איכותי, והוא מגיע בשלל אפשריות עיצובצבעים ודוגמאות "כמו שרק האיטלקים יודעים להציע".... העמידות של שיש הלמינם הוא כנראה מהטובים מעולם!!!! היצרנים והלוקחות מעידים על אפס אחוזי ספיגה (שום דבר לא נדבק למשטח יין, קפה, שמן, סלק ואפי' כורכם צהוב וריחני!!) כולל עמידות בפני כל סוגי הנוזלים הכמיקלים וחמרי הניקוי, עמידות מקסימלית לשריטות ועמידות בחום של עד 600 מעלות מה שמבטיח שיש איכותי, בלי שום חשש להניח עליו סירים רותחים פלטת שבת ותבניות חמות מהתנור...כושר הניקוימציון ומצריך אפס עבודה, 'מטלית לחה' והשיש מבריק המחיר לא זול בכלל אבל שווה כל שקל!!


5104_tuskan_dawn_render-lr.jpg
(ערך זה, כולל התמונות, מתוך אתר למינם ישראל laminam.co.il)

נואליט:

שיש נואליט הוא גם עוד אחד מסוגי השיש הטובים ביותר שקיימים, ודומה ממש לכל התכונות של שיש הדקטון כולל המחיר.... רק שבשונה מהדקטון, הנואליט אכן עשוי מחומר טבעי (שילוב של לוחות גרניט פורצלן) רק שההרכב של הלוחות יחד מאפשר גמישות בעיצוב בשונה מהגרניט שנחצב כמקשה אחת.

קוראין:

משטחי הקוראין הם בעצם "חומר סינטטי המורכב מפולימר אקרילי בשילוב עם אלומניום הידרוקסיד". הפולמיר הוא סוג של חומר חדש יחסית, ומשמש במגוון צורות למשל כקרניז לעיצוב ואפי' דלתות מיוצרת ממנו (קצף מילוי בתבנית שמתקשה) יש לו יתרון עיצובי גדול בגלל שהוא גמיש ומאפשר חופש עיצוב, משטחי עבודה כיורים ואפי' מקום לסבון.. כמקשה אחת, מצד שני העמידות שלו נמוכה מאוד, ואסור להניח עליו בשום צורה סירים חמים, או לחתוך עליו ישירות, כך שפרקטית הוא ממש לא מומלץ, בפרט שגם המחיר יחסית מאוד גבוהה.

בהצלחה לכולם, ובחירה חכמה!
 
נערך לאחרונה ב:

שיפי פוקסמן

תיכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים

חדוי פלבני

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
@חדוי פלבני יש לך מידע בקשר לבני ברק? את מארגנת לבני ברק?
פנו אלי המון שרוצות, יש בעיה מבחינת מקום.
צריך מקום עם הכשר מעולה שיש להם חדר לכנס/ אסיפה
זה לא חייב להיות בבני ברק, אם יש משהו כזה במרכז אז אפשר לקיים את המפגש.
מבחינת משווק למינם אין לו בעיה גם בשעות הערב.
 

שיפי פוקסמן

תיכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים

מירי קאופמן

מעצבת ואדריכלית פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
מה נסגר בסוף? עניתי לסקר בוקר ירושלים
 

שיפי פוקסמן

תיכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
שמנה לב -

מיקום המפגש השתנה בעקבות ריבוי המשתתפות -

המפגש ייערך במסעדת ריקוטה בהר חוצבים.

התאריך והשעה - לא השתנו.
 

חדוי פלבני

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
@שיפי פוקסמן -
שאפו על הארגון, הקמת שם מפגש של עשרות מעצבות!
היה מעניין ומחכים במיוחד
נהניתי להכיר חלק מהפרצופים שמאחורי הניקים.
חבל על כל אחת שפיספסתי...
 

מרים אדריכל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
היה ממש כיף לפגוש את כולן! ובאמת חבל שלא שמנו תגים עם שם וניק...
כל הכבוד לשיפי על הארגון, היה מחכים ומועיל מאד.
 

מירי קאופמן

מעצבת ואדריכלית פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
תודה שיפי, היה מקסים!
וכן היה נחמד לפגוש באמת חבל שלא היינו עם תגים
 

פנינה דיקמן

מעצבת פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
שיפי מחיאות כפיים!!!!
גם תכנון גם ביצוע...
מהנה ומחכים
וכיף על המפגש.
יאלה, עכשיו מפגש עם דקטון (דמוקרטיה, לא? צריך לשמוע צד שני. :p)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה