חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 14

האם לדעתך צה"ל ומדינת ישראל ערוכים למלחמה כוללת בצפון הארץ?

  • בוודאי

  • לא מספיק

  • בכלל לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
אשכול נספח לשבוע הארבעה עשר למלחמה,
קראו בעיון את כללי האשכול, הם מחייבים.


האשכול מיועד עבור שאלות ובירורים בענייני המלחמה.
ציטוטים להרחבות ותגובות על הודעות מאשכול העדכונים או אשכול התיעוד.
כתבות נרחבות ופרשנויות אודות חרבות ברזל.

❌
האשכול אינו מקום לפטפוטים, בדיחות, דיוני השקפה, פוליטיקה חרדית ורבנים, הצעות למטכ"ל, רץ ברשת, וויכוחים וכו'.

❗
חשוב להבין, זה לא אשכול פטפטת, הפורום הוא פורום חדשות ועדכונים, ורק כדי לשמור על האשכולות האחרים נקיים לחלוטין, אנו מאפשרים אשכול נספח, אבל עדיין בגדר עדכונים, כל שיח פטפוטים יביא להרחקת המשתמש מהאשכול לצמיתות. כמובן כללי פורום חדשות ועדכונים וכללי האתר חלים גם באשכול זה.
 

שמחה קופי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי

דיני

משתמש מקצוען
איפה השכונה הזאת בלבנון או בעזה?
  • בעזה מדווחים על תקיפות מסיביות בחאן יונס משעות הבוקר: 50 הרוגים בשעות האחרונות בתקיפות באזור. אחת התקיפות הייתה ממוקדת בדירת מגורים בשכונת אל-אמל. עדיין לא ברור מי היה יעד התקיפה שם.
 

דיני

משתמש מקצוען

בקצרה מול אויבינו. חלק א'​

04/01/2024 Nziv חמאס, ישראל, עזה, פלסטינים

לאחר הפסקה ממושכת בשל שירות מילואים, אני שב לדווח על הנעשה אצל אויבינו. כמובן שכמויות המידע כמעט אינסופיות, ושינויים בתמונת המצב מתרחשות כמעט בכל רגע, וכל מה שאכתוב עכשיו עשוי להיות לא רלבנטי בתוך דקות. עדיין אני מנסה לשתף בתובנות שלי, המתבססות אך ורק על חומר גלוי, שלטעמי בקריאה נכונה שלו, מאפשר סוג של העמקה בקריאת תמונת המצב.​

בשל אורך הסקירה, להלן העיקרים:
א. צה"ל מצליח במשימה של השתלטות על רוב שטחי הרצועה, אך מתחת לקרקע יש עדיין תשתיות לא מבוטלות, שבהתנהלות לא נכונה חלילה, עלולות לבטל לחלוטין את ההישג.
ב. היקף מערך המנהרות שנחשף, די בו כדי להסיק שיש גם לא מעט מנהרות המחברות את הרצועה לסיני, ודי ברור שגם לרשות חזבאללה רשת מנהרות, שגם חודרות לשטח ישראל.
ג. במלחמה ברצועה ממשלת ישראל בדילמה מתמדת- חטופים או מיטוט החמא"ס, כדי להשיג את שני היעדים חייבים למנוע את שיירות הלוגיסטיקה העצומות במסווה של סיוע הומניטארי שזורמות למנהרות החמא"ס.
ד. החמא"ס השתלט בהדרגה על רוב הערים והכפרים ביהודה שומרון. הרש"פ הפכה למאוסה ולא רלוונטית. צה"ל מנהל מלחמה סיזיפית נגד הטרור, אך שלא כמו ברצועה אין באזור זה נסיון אמיתי לעקור אותו משורש.
ה. למרות האמור, ברש"פ לוטשים עיניים לשליטה ברצועה ביום שאחרי המלחמה, ופועלים לגייס תמיכה בינלאומית למטרה זו. בדיפלומטיה ואיסוף כספים אין כמו הרש"פ.
ו. חיסול צאלח אלעארורי, ראש חמא"ס איו"ש, לראשונה פגיעה בפעיל חמא"ס מהשורה הראשונה. למרות ההכרזה על פעולה למיטוט החמא"ס, עד כה נמנעה ישראל מפגיעה בדרג הזה.
ז. בקרב תושבי איו"ש, התמיכה בחמא"ס כמעט גורפת. ברצועה, יש כבר מעט קולות הסבורים שהמחיר שגבתה ישראל לא היה כדאי, אבל הם במיעוט ונעדרי כח.
ח. החמא"ס שולטת על דעת הקהל בגיבוי שורה של רשתות תקשורת ערביות מובילות, ובראשן "אלג'זירה", ומערך תקשורת ענק, שעיקרו בפלטפורמת ה"טלגרם". דרך כלים אלו החמא"ס שולטת כמעט לחלוטין בשיח, ומנווטת אותו לטובתה.
ט. ברש"פ משמיעים מעת לעת זעקות שבר על מצוקה כלכלית, בעקבות עצירת חלק מכספי המיסים שישראל מעבירה לה. בפועל הרש"פ איתנה כלכלית, ותשלום המשכורות לעובדי המנגנון הציבורי נפגע חלקית בלבד. מי שנפגעו הם בעיקר הפועלים בישראל.



חרבות ברזל: הצהרת הרמטכל | אתצ








ובהרחבה:​

3 חודשים כמעט מאז מתקפת הטרור בעוטף עזה, ולמעלה מחודשיים מאז נפתח התמרון הקרקעי, משימות העל של ישראל כפי שהוגדרו: "מיטוט היכולות השלטוניות והטרוריסטיות של החמא"ס, ושחרור החטופים" טרם הושלמו.



בעסקה הראשונה מול החמא"ס שוחררו כמה עשרות נשים וילדים, בתמורה לפי 3 מחבלות וכן מחבלים שגילם פחות מ-18. חלק לא מבוטל מהמשוחררים הינם תושבי ישראל ומזרח ירושלים.



מאז מנסה ישראל להגיע לעסקה נוספת מול החמא"ס, שעד כה דוחה את הפניות ודורש הפסקת אש מוחלטת וממושכת בתמורה לכל מהלך של שחרור חטופים.



בכך מעמיד החמא"ס את ישראל בפני דילמה ברורה: האם מטרת העל של הלחימה היא מיטוט החמא"ס, או שחרור החטופים? עד כה התשובה הישראלית הלא רשמית שמה את היעד של מיטוט ארגון הטרור בראש סדר העדיפויות, למרות הלחץ הלא מבוטל של חלק ממשפחות החטופים בגיבוי התועמלנים מטעמם בראשות רונן צור.



מובן ששחרור החטופים יכול להיות מושג גם באמצעות הגברת הלחץ על החמא"ס, אך בתחום זה ויתרה ישראל על קלף משמעותי, כאשר החליטה לאשר הכנסה מאסיבית של סיוע הומניטארי לרצועה, ואף מתעלמת בעקביות, מכך שאנשי החמא"ס ומקורביהם בוזזים לעצמם חלק ניכר מהסיוע ומזרימים אותו למנהרות בשליטתם, במקום להודיע על עצירה מיידית של כניסת סיוע, כל עוד הדבר נעשה.



במישור הצבאי, השתלט צה"ל כמעט על כל צפון הרצועה, מרבית העיר ח'אן יונס והכפרים שממזרח לח'אן יונס, והחל במהלך צבאי באזור דיר אלבלח ומחנות המרכז. מדובר במהלך שהושג במחיר דמים כבד וכואב, וגם לאחר כיבוש שטחים, בחלק לא מבוטל מהאזורים הללו מסתתרים עדיין לא מעט מחבלים בעזרת תשתית המנהרות הענקית שמערך המודיעין הישראלי כמעט לא הכיר, עד לכניסה למערכה הקרקעית.



פעילות כוחות צה







לא בכדי אחרי שצה"ל חשף את מנהרת הטרור הענקית בצפון הרצועה, ממנה תקפו אנשי החמא"ס את מחסום ארז, מפקדת התיאום והקישור והישוב נתיב העשרה, פרסמו אנשי החמא"ס סרטון תגובה, שכותרתו המלגלגת היתה: "הגעתם באיחור".
תשתית המנהרות שצה"ל חשף, הינה, כנראה, רק חלק קטן מהתשתית הכוללת שלרשת המנהרות, וסביר להניח שחלק ניכר מהמנהרות עדיין פעיל בין רפיח המצרית לרפיח ברצועה, למרות צעדים שעשו שלטונות מצרים לחסום את המנהרות, בנסיון למנוע כניסת פעילי דאע"ש מהרצועה לסיני. התוצאה היא שלמרות ההישגים בשטח, ישראל לא מצליחה להגיע אל החטופים, או למנוע אפשרות של הברחתם מחוץ לרצועה, וגם לא למנוע לחלוטין הכנסת אמצעי לחימה לאזור.
עוד נציין שתשתית המנהרות שנתגלתה הוכיחה מעל לכל ספק שחפירת המנהרות לא נעשתה רק בעבודה ידנית, ואכן בסרטון הבא ניתן לראות מחפרון די גדול ששימש לצורך חפירת המנהרות (לא ברור שזה המחפרון היחיד או הגדול ביותר).



בהנחה שארגוני הטרור מעבירים מידע ביניהם, ניתן להניח בסבירות גבוהה למדי שגם בגבול הצפון יש תשתית מנהרות ענפה, שחלקה חדר לשטח ישראל, למרות המבצע של צה"ל לחשיפת תשתית המנהרות החודרות. חשוב להבין שבאמצעות ציוד בדומה לזה שעמד לרשות החמא"ס ברצועה, קל יותר לבנות תשתית מנהרות באדמה הסלעית בצפון, מאשר באדמה החולית של הרצועה.
קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש
 

דיני

משתמש מקצוען

בקצרה מול אויבינו. חלק ב'​

ומכאן ליהודה ושומרון- ברוב שטחי יהודה ושומרון הצליח צה"ל לבסס סוג של הרתעה. קריאות של אנשי החמא"ס ויתר ארגוני הטרור להבעיר את השטח לא זכו להיענות גדולה. בהפגנות למען הרצועה נטלו חלק אלפים בתקופה הראשונה, לאחר תחילת התגובה הישראלית. מספר זה ירד לכמה מאות בהמשך, והיום לרוב מדובר בעשרות משתתפים קבועים. גם הקריאות לביצוע פיגועים זכו להיענות מועטה יחסית, ורמת הטרור באזור בפועל פחותה מזו ששררה באזור מתחיל 2023 ועד 7 אוקטובר.

החריג היחיד, כל כניסה של צה"ל למחנות הפליטים ולחלק מהערים, בדגש על גזרת ג'נין וטול כרם, מלווה בחילופי אש מול חמושים פלסטינים. חלק ניכר מהחמושים הללו נמנים על שורות החמא"ס והג'האד האסלאמי, אבל לא אחת שותפים להם אנשי "גדודי אלאקצא" של הפת"ח, ופעילים במנגנוני הבטחון של הרש"פ.

למרות, שרשמית הרש"פ מתנגדת להשתלבות אנשיה בפעילות הטרור, ומסתפקת בהבעת סולידריות עם תושבי הרצועה, גינוי לפעילות ישראל בעזה, ונסיון להצטייר כמי שדואגת לצרכים ההומניטאריים של תושבי הרצועה (על אף שלאמיתו של דבר גורל תושבי עזה, מעניין את בכירי הרש"פ כקליפת השום).

כוחות צהל ברצועת עזה (צילום: דובר צהל)


מבחינת הרש"פ, היעד העיקרי הינו "היום שאחרי הלחימה", אז מבקשת הרש"פ לקבל מנדט לשליטה ברצועה ולשיקומה, דבר שלהבנת ראשיה יכניס סכומי כסף אדירים לקופתם, ובנוסף, אם אכן יוגשם חלומם (אל דאגה, הוא די חסר סיכוי), והם ישלטו ברצועה בפועל, תתחזק תביעתם לכינון מדינה פלסטינית עצמאית גם ביהודה ושומרון.
מבחינת האוכלוסיה הפלסטינית ברובה, הרשות הפלסטינית הינה גוף שאיבד מזמן את הלגיטימציה הציבורית, לא רק באשר לשליטה בעזה, אלא גם לשליטה ביהודה ושומרון. לא רק השחיתות של גוף זה, אלא גם התחושה הכללית שמדובר בגוף שכל קיומו נובע מכספי המיסים שמזרימה לרש"פ ישראל, ומהנוכחות של צה"ל באזור, בלעדיה היה גורל ראשי הרש"פ דומה לגורלו של מועמר קדאפי ובניו.

עדיין ניכר הבדל מסויים. בעזה, לאחר שתושביה חוו על בשרם את שלטון החמא"ס ואת מה שכבר זכה לכינוי "הנכבה השניה", בעקבות תגובת ישראל למתקפת הטרור, רבים מאוד חשים סלידה גם משלטון החמא"ס, אם כי הפחד מארגון זה, לצד "תחושת הגאוה" מכך שהארגון הצליח להנחית על ישראל מהלומה כואבת במיוחד, מותירים עדיין לא מעט תמיכה בחמא"ס גם ברצועה.





באיו"ש, מנגד: התושבים רק שמחים על מהלומות החמא"ס על ישראל וסולדים מהרש"פ, בלא שהם משלמים מחיר משמעותי על פעילות הארגון. לכן, התמיכה הציבורית בחמא"ס באיו"ש גבוהה בהרבה מזו לה זוכה החמא"ס ברצועה. ועדיין, רוב תושבי איו"ש מודים לבורא על כך שהם ממשיכים לחיות בבתיהם ברובם הגדול, ויכולים לתמוך בחמא"ס מרחוק.
בכל זאת, משלמים תושבי איו"ש מחיר לא קטן על מתקפת הטרור, כאשר מאז שמחת תורה, מושבתים מרבית המועסקים בישראל ובהתיישבות, פרט לאלפים בודדים באזורי תעשיה ובמקרים חריגים.

הכסף שלא מגיע אל אוכלוסיה זו הביא למיתון משמעותי במרבית תחומי המסחר והתעשיה. פיצוי חלקי מגיע מכך שרבים מתושבי הכפרים חזרו לחקלאות, וחלק ניכר מהתוצרת החקלאית הפלסטינית מגיע לשווקי ישראל. בנוסף קיזזה ישראל מכספי המיסים המועברים לרש"פ את הסכומים המיועדים לתשלום משכורות וקיצבאות לתושבי עזה. בתגובה הרש"פ החליטה להימנע מקבלת יתרת הסכום, מה שהביא לכך שתשלום המשכורות לעובדי המנגנון הציבורי התעכב. בחודש נובמבר, קיבלו עובדי הרש"פ משכורות חלקיות, ובחודש דצמבר קיבלו העובדים, באיחור רב, משכורת מלאה ופיצוי נוסף, בזכות הלוואה מהבנקים וסיוע בינלאומי לרש"פ.

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש
 

דיני

משתמש מקצוען

בקצרה מול אויבינו. חלק ג'​

באשר להמשך. בחמא"ס מצפים בקוצר רוח להורדת עצימות הלחימה, אם במסגרת "עסקת חטופים" ואם מתוך הבנה שהלחץ הבינלאומי, והעייפות בישראל יגרמו להוצאת חלק ניכר מהכוחות מהרצועה.

בשלב הזה, מתכננים בחמא"ס להוציא את אנשיהם מ"התווך התת קרקעי", כדי לזנב בכוחות, ולהוכיח שלמרות הלחימה הממושכת הם לא חוסלו לחלוטין. הרגישות הישראלית לחיי החטופים, מונעת כנראה את חיסול הדרג הבכיר של הארגון בראשותם של יחיא סנואר, מחמד דיף ואסמאעיל הניה. החיסול של צאלח עארורי, ראש חמא"ס איו"ש, ומס' 2 בלשכה המדינית הינו חיסול ראשון של מנהיג בדרג הבכיר של הארגון, ולהערכתי לא במקרה, עד כה צמרת החמא"ס מוחזקת בחיים.

ולסיום- במהלך השנים בנתה החמא"ס מערך תקשורת ותעמולה ענף, מסועף ויעיל. עוד טרם הקמת החמא"ס כארגון, בנו אנשי ה"אחים המוסלמים" שייסדו את החמא"ס את מה שכונה: "מערך ה"דעוה", מילה שתרגומה המילולי הינו "הזמנה", אך בפועל מערך תעמולה לכל דבר.

מערך זה, מטרתו לגייס את האוכלוסיה בכל אמצעי זמין, מבתי ספר, מרפאות, מערך רווחה, איגודים מקצועיים וגם תקשורת. ברבות השנים, הקימו אנשי החמא"ס תשתית תקשורתית ענפה בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות. המגבלות שהטילו מרבית הרשתות על פעילות תומכת טרור הביאה להפניית רוב תשומת הלב לכיוון הטלגרם, שטבעו שהוא כמעט שאינו מונע תכני הסתה מובהקים, וכך קמה תשתית תעמולה ענקית לארגון דוקא בפלטפורמה הזו (כשגם בשאר הרשתות, עדיין ניתן לראות תעמולת חמא"ס, גם אם בהיקף מצומצם יותר).
לצד זאת, הקימה החמא"ס מערך תקשורת ותעמולה לא מבוטל נוסף, ורשמי יותר. חלקו, כמו טלויזיית "אלאקצא" ששידריה מהרצועה אינו פועל בימים אלו. לעומת זאת, זוכה החמא"ס לגיבוי תקשורתי נרחב ברבות מרשתות הלוויין הערביות, ובראשן רשת "אלג'זירה" הקטרית שמאז 7 באוקטובר מגוייסת באופן מוחלט לשדר את הנראטיבים התעמולתיים של החמא"ס שעיקריהם:
א. חמא"ס מנצחת את צה"ל ומסבה לו אבידות קשות. לצורך זה גוייס מומחה צבאי כביכול, בשם הגנרל פאיז דוירי, המפרשן כל סרטון שבו חמאס מצליחה לפגוע בחיילי צה"ל כקרב המעניק לאנשיה נצחון, ומגמד בעקביות כל הישג ישראלי בלחימה. הגיעו הדברים לכך שבחלק מסרטוני הזוועה של החמא"ס המתעדים פגיעה בכוחות צה"ל צועקים המחבלים את הסיסמא: "פרשן יא דוירי". נציין שבתגובה יצאו גם סרטונים נגדיים המראים את המחיר הכבד ששילמו תושבי הרצועה ממנו הפרשן מטעם עצמו מתעלם בעקביות.
ב. ישראל מבצעת רצח עם ופוגעת בנשים, ילדים וזקנים. לצד תמונות אמיתיות על מי שנפגעו באקראי כתוצאה מקרבתם למחבלים, ניתן לראות סרטונים מבויימים, המשודרים ב"לופים", ומתעדים את אומללות תושבי הרצועה ואת "אכזריות ישראל".
ג. קריאה להפגנות תמיכה בתושבי הרצועה ובעקיפין בחמא"ס ולהזרמת סיוע הומניטארי לתושבי האזור, תוך התעלמות מוחלטת מגניבת חלק ניכר מהסיוע בידי אנשי החמא"ס.
ד. הצגת פעילי הטרור באיו"ש, כמי שמאמצים את מודל החמא"ס ברצועה וזוכים בגיבוי האוכלוסיה המקומית, כנגד הרש"פ המשתפת פעולה עם ישראל.
ברשתות הטלגרם של החמא"ס מצטרפת לנראטיבים הללו גם קריאה מפורשת לפיגועים בכל מקום אפשרי, ובמיוחד ביהודה ושומרון וירושלים. אחת הסיסמאות הקבועות לצורך זה, המושמעת בהפגנות הרחוב: הינה: "אם יש לך רובה שאתה מחביא לחתונות (אעראס), או שתרצח יהודי או שתיתן אותו לחמא"ס.



הנה קובץ סרטונים מהתקופה האחרונה המתעדים את הארועים:
הפעלת מטען נפץ כנגד 9 D ישראלי במחנה נור אלשמס בידי מחבלים:

תהלוכת תמיכה בחמא"ס במרכז ראמאללה, לאחר חיסול המחבל (ע)ארורי:

ותהלוכה נוספת עם הקריאה: "אם יש לך רובה שאתה מחביא לחתונות, או שתרצח יהודי או שתיתן אותו לחמא"ס:

תושבי מחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה מתחילים להתפנות מביתם לאחר שהלחימה החלה להגיע גם לאזור זה:

סרטון תעמולה של החמא"ס המציג ילד קטן מהרצועה מחפש מים, כחלק מנראטיב המצוקה של תעמולת הכזב החמא"סית:

מטח רקטות מהרצועה בפתיחת שנת 2024, כחלק מהנסיון להציג את החמא"ס ממשיך להילחם:

סרטון של דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי המוכשר, השם ללעג את הפרשן דוירי, על רקע הסיסמא: "פרשן יא דוירי":

من داخل نفق حماس الاستراتيجي في شمال القطاع نعيد الكلمات الثلاث الجديدة التي دخلت القاموس العربي #حلل_يا_دويري
فبينما يختبئ قادة #دواعش_حماس والمتحدثين بلسانهم نحن نتجول بكل اطمئنان داخل أنفاقهم ومعاقلهم… pic.twitter.com/qlI2meucXN
— افيخاي ادرعي (@AvichayAdraee) December 29, 2023
לסיום, הריני להתנצל על האריכות הרבה, וגם על כך שלא כתבתי רק על נצחונות והישגים של לוחמי צה"ל הגיבורים. אין ספק שבלחימה הן ברצועה והן ביהודה ושומרון מתגלה גבורה שספק אם היתה כמותה אי פעם, מצד לוחמים, ומפקדים, ההולכים בראש הכוחות. לא מעט יכולות ואמצעי לחימה. אבל חשוב לי להביא את תמונת המצב כפי שאני מבין אותה, כדי שנבין שלמרות המחיר וההישגים יש נסיונות לא מבוטלים לבלום את ההישגים ולמנוע את מימוש מטרות הלחימה במלואן, ותקוותי שעם ישראל לא יאפשר לדבר לקרות. מי יתן והנהגתנו תאמץ את עמדת המלך דוד: "ארדוף אויבי עד אשיגם".
בברכת הצלחה מלאה לחיילינו האמיצים, לרפואת הפצועים, לשיבת החטופים בשלום לחיק משפחותיהם, ולתבוסת אויבינו באופן מוחלט – שבת שלום.

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
אני חושבת שבאופן כללי מדינת ישראל לא ערוכה לשום דבר. גם המלחמה בעזה היא מלחמה כדי להשיג שקט זמני ותו לא. אין באמת כוונות לכבוש את השטח לגמרי.
אותו הכנ"ל בצפון. בסך הכל רוצים להגיע למצב שחיזבללה יוכרח איכשהו לנצור נשק.
ומי מדבר על איראן? על ירדן? על יו"ש?
אני חושבת שצה"ל ערוך להגנה מאוד טובה, אבל לא לאורך זמן וגם לא להתקפה מוחצת.
ויכול להיות שאני טועה, אבל מבחינה מדינית לפחות, אין למדינה כוונות של כיבוש וניצחון בסגנון ששת הימים, ממש לא!
וזה מאוד מאוד חבל. אבל ממש!
אנחנו מחכים בכל יום למשיח, יודעים שכאשר הוא יבוא, בוודאי כל מה שצריך להיעשות ,יעשה על הצד היותר טוב. אבל בינתיים, כל עוד יש עוד עבודה לעשות בשטח, לקרב עוד נשמות, ולסנן את כל השאר שבאמת לא שייכים, עד אז אולי כן צריך לעשות השתדלות ולצאת כנגד הכוונות הסמויות והגלויות של הממשלה להחזיר את עזה לעזתים ביום שאחרי.
עצוב המצב, אין ספק. עצוב ממש! התחושה המתסכלת שסתם לוחמים נהרגים. על כלום ממש. זה עצוב.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
‏לקראת הסלמה: שר החינוך של לבנון החליט על ביטול הלימודים בדרום המדינה
מעריב אונליין
סביר יותר שהממשלה בביירות מנסה להפעיל לחץ על חיזבאללה דרך האזרחים שלא יסלים את המצב מול ישראל.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בגלי צה"ל: על הביקורת על הסכם הגז עם לבנון: "העובדה היא שאין מלחמה עם חיזבאללה - אולי הרתענו אותם.
אין הרבה מה לומר על לפיד מעבר ש'הוא תר לפרסום', מהבוקר עד הערב נטו נטו !! (תקף גם לבנט אולמרט חלוץ ברק ....)

לא בטוח שהוא מסוגל לחשוב כמה דקות קדימה, ומי מדבר שיהיה לו את השכל להתבייש מעצמו (כמאמר אין .... נפגע) !!
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
הממשלה אישרה להקצות 12.5 מיליון ₪ לחיזוק החוסן החברתי בחירום של היישובים הדרוזים והצ'רקסים בגליל, בכרמל ובגולן.
רק לחשוב מה היה קורה אם היה עושים תקציב מיוחד לחובשי הכיפות הסרוגות/ השחורות....
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
שאלה קטנה,
בסרטון שהחיזבאלה מפרסם (על הטילים למתחם בהר) והם מראים שמה את ישראל, ואת כל המתחם יחסית מדויק..
זה הדמיה? לווין? מה הולך שם?
תחילת הסרטון היא הדמיה או צילום של המפה.
החלק השני של הצילומים הם צילומים מרחוק (כ10 ק''מ) ככה''נ או על ידי רחפן (פחות סביר) או על ידי צילום בזום גבוה מאחד ההרים באיזור.
 

שמחה קופי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
תחילת הסרטון היא הדמיה או צילום של המפה.
החלק השני של הצילומים הם צילומים מרחוק (כ10 ק''מ) ככה''נ או על ידי רחפן (פחות סביר) או על ידי צילום בזום גבוה מאחד ההרים באיזור.
עדיין יכולת מרשימה.

האמת שגם החמאס תצפת באיכות גבוהה לפחות עד חוף אשדוד
פה החידוש שזה אזור הררי והצילום בחלק מהתיעודים הוא מלמעלה וזה אומר שכל הצפון פרוש בפניהם והם יודעים בדיוק את הסד"כ ופרישת הכוחות ואם הם היו רוצים כנראה היה הולך כל יום כמה רק"מים ומשוריינים :(
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה