התייעצות דחוף! הבת שלי לא ישנה כמה לילות בגלל פחד ממבחן ומהמורה

ברכת הגשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
באיזה כיתה היא?
ואל תשאירי את זה ככה.
צריך לבדוק ממה או ממי היא לחוצה, מה המקור ולפי זה לטפל.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
כמעט כל היום בדריכות ומדי פעם בוכה , מתעוררת בלילות מרוב לחץ , מה עושים?
לצאת ביחד לטיול קצר, לשבת על גלידה ולשוחח על הכל חוץ מהמבחן...
מסוגל להפיג את הלחץ לרענן את המחשבות, ולתת לה קצת פרופורציה שלמרות הכל העולם ממשיך להתקיים..
בכלל לצאת מידי פעם עם הילד לשבת אתו על גלידה, זה נותן הרבה לילד ולהורה, ברגעי מבחן ת"מ ושלא
בהצלחה!
 

כבי צישינסקי

סטודיו רץ. כל אתר תותח
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
D I G I T A L
מה כבר ניסית לעשות?
לדעתי צריך לדבר קודם כל עם המורה, לספר לה מה קורה, וגם עם המחנכת אם זו מורה מקצועית.
חייבים לערב את הצוות, ןאת צריכה לנסות להבין מה קורה מעבר? אולי יש לחץ כיתתי ממשהו יכולות להיות הרבה סיבות לדבר, צריך לבדוק את זה לעומק.
 

פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לחץ בלימודים קיים היום לצערינו,
וכשזה מגיע לשעת מבחן - יש ילדים שזה מעבר למה שהם מסוגלים להכיל,
המכתב של הרבנית קולודצקי מהדהד לי כל פעם שאני רואה תלמידים שלא עומדים בקצב המטורף של היום.
אפשר ונכון לפנות לעזרה, אבל ניתן לנסות קודם כל במעטפת הביתית.

גם אם זה לחץ חד פעמי ממבחן ובפרט אם זה לחץ תמידי
יש להתייחס לזה מהפן המעשי ומהפן הרגשי:
מהפן המעשי
תחברי אליה, זה יתן לה תחושה שהמטלה היא שלכן יחד - והיא אמנם מבצעת אותה בסופו של דבר.
תתענייני מתי יש מבחנים ובאיזה תחום,
לפני כל מבחן שבי עם הילדה יחד על החומר הלימודי,
תמפו אותו - מה היא יודעת, מה היא לא, מה צריך חזרה, מתי יש זמן לחזור ואיך לחלק את החומר בזמן הזה.

איפה שהיא מרגישה לא נח עם הידע או הזיכרון שלה
תעברו יחד על החומר או קחו מורה/חברה/אחות גדולה שתלמד איתה.
זה ילמד אותה להתייחס נכון לאתגר, ולעשות לעצמה סדר, ואולי אחרי כמה פעמים כאלו, היא תתחיל לקחת את המושכות לבד.

חשוב גם לדעת מהן היכולות של הילדה,
כי אם לילדה קשה לזכור/להבין חומר מסוג מסויים
אז א"א להלחם בזה, אפשר לתת עזרה או טיפים, אבל צריך לדעת גם לוותר ולהרפות.
לבנתיים, תפנקו לפני/אחרי מבחן עם ארוחה טובה, גלידה וכדו'.

מהפן הרגשי - אחרי שהמבחן יעבור תנסו לתת פורפורציה
דברו על החיובי בתקופת הלימודים בגיל צעיר
מחדד את המוח, נותן ידע נרחב, שווה להתאמץ, זה הזמן ללמוד

דברו על ההישגיות והמצויינות שקיימת היום ועל כך שאנחנו לא מוכנים להכנס למירוץ
אנחנו מתייחסים למאמץ והדרך - וכך גם בורא עולם מתייחס אלינו.

תנו התייחסות נכונה לציונים, ע"מ לשרוד את תקופת המבחנים בפרט והלימודים בכלל.
לדוגמא:
- את תקופת הלימודים נעבור בע"ה יחד, נמצא את הדרך שמתאימה לך, ונתפלל שלא יהיה לך לחץ או פחד מהתקופה הזו. בסופו של דבר אחרי תום הלימודים, כל אחת פונה לדרכה ואף אחד לא מתעניין כמה קיבלת במבחן.
- אותנו לא מעניין הציון הסופי, מעניין אותנו המאמץ שהשקעת ושאת מהממת איך שאת.
- הציון לא מגדיר אותנו, יש אנשים שיש להם יכולות שכליות, אבל הם לא מתנהגים נכון.
- כל אחד מקבל ארגז כלים מותאם אישית,יש מי שמצליח לו יותר במבחנים כי יש לו נתונים שמותאמים לכך, יש מי שפחות כי הנתונים שלו מותאמים לכוחות אחרים, וליכולות אחרות.
- בורא עולם ברא אנשים מושלמים - אין תקלה תחת ידו, כל אחד עם היעוד שלו בעולם.


הרבה נחת ושלוה
 

מלינקה

משתמש פעיל
לנסות לדמיין איתה את התרחיש הכי גרוע, נגיד תקבלי 0 במבחן, מה יקרה?
אני זוכרת כשהייתי ילדה הייתי מאוד מאוד לחוצה ממבחן מסוים וככה אמא שלי הרגיעה אותי, זה ממש עזר עובדה שאני זוכרת את זה עד היום (כמה עשרות שנים...)
 

a.r.

משתמש פעיל
ישנה!
תדברי עם המורה!
תלמידה לא אמורה להיות ככ בלחץ ממבחן.
דיברתי עם המורה וזה עזר קצת אך עדיין לחוצה, נראה שמרגישה שהיא שווה רק אם תדע במבחן ואם לא היא לא שווה, וגם בעיני חברותיה
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
נראה שמרגישה שהיא שווה רק אם תדע במבחן ואם לא היא לא שווה, וגם בעיני חברותיה
תאמרי לה : "בשבילי את שווה מיליונים בכל מצב, אין יותר שווה ממך!
תדברי איתה גם על מה זה נקרא ילדה שווה? מה עושה את הילדה לשווה באמת? ילדה עם ד"א, בעלת מידות, נעימה, מסייעת לכולם,
 

a.r.

משתמש פעיל
לנסות לדמיין איתה את התרחיש הכי גרוע, נגיד תקבלי 0 במבחן, מה יקרה?
אני זוכרת כשהייתי ילדה הייתי מאוד מאוד לחוצה ממבחן מסוים וככה אמא שלי הרגיעה אותי, זה ממש עזר עובדה שאני זוכרת את זה עד היום (כמה עשרות שנים...)
ניסיתי ולא עזר
תקשיבי יקרה,
אני גם הייתי כזאת.. שנלחצת ממבחנים עד כדי שלא הצלחתי לישון בלילות
תפני לעזרה! אין דרך אחרת
איזה טיפול מומלץ?
לפני כל מבחן? מכל מורה?
בעיקר מקצועות שהיא פחות מתחברת/תופסת, וממורה שיותר קשוחה
 

a.r.

משתמש פעיל
תאמרי לה : "בשבילי את שווה מיליונים בכל מצב, אין יותר שווה ממך!
תדברי איתה גם על מה זה נקרא ילדה שווה? מה עושה את הילדה לשווה באמת? ילדה עם ד"א, בעלת מידות, נעימה, מסייעת לכולם,
אמרנו לה, אבל ברגע שהיא קישרה שהשווי שלה זה רק אם........, צריך לעשות את זה באופן יותר מקצועי
 

אגוז מלך

משתמש פעיל
אני מאמינה שזה לא ממש המבחן מלחיץ,
אלא במבחן הוא תסמין של בעיה קיימת
וצריך לבדוק ממה זה נובע.
יכול להיות שזה משהו בדימוי העצמי שלה,
איך היא תראה בעיני החברות או המורה,
יכול להיות שזה לחץ שמגיע מהבית -
או שכולם לפניה מאוד מוצלחים והיא קצת יותר מתקשה,
או שיש סף דרישות יותר גבוהה ממה שהיא מסוגלת,
תנסי לחשוב לבד, או לדבר איתה ולהבין מאיפה זה מגיע.
 

a.r.

משתמש פעיל
אני מאמינה שזה לא ממש המבחן מלחיץ,
אלא במבחן הוא תסמין של בעיה קיימת
וצריך לבדוק ממה זה נובע.
יכול להיות שזה משהו בדימוי העצמי שלה,
איך היא תראה בעיני החברות או המורה,
יכול להיות שזה לחץ שמגיע מהבית -
או שכולם לפניה מאוד מוצלחים והיא קצת יותר מתקשה,
או שיש סף דרישות יותר גבוהה ממה שהיא מסוגלת,
תנסי לחשוב לבד, או לדבר איתה ולהבין מאיפה זה מגיע.
ואז?????????
 

אגוז מלך

משתמש פעיל
כשאת יודעת מה הבעיה,
תטפלי בה נקודתית,
מסכנה הילדה שסובלת,
המבחן זה רק תסמין למחלה (משל כמובן)
אם לדוגמה את מגיעה למסקנה שהיא בתחרות עם אחות נוספת שמוצלחת יותר,
והיא ממש רוצה להגיע לציונים כמוה,
אבל זה ידרוש ממנה הרבה,
לעומת האחות שתעבור את זה בקל.
את יכולה לשבת ולהסביר לה שכל אחד עם הכישרונות שלו,
והיא מוצלחת מאוד ב........
ובבית צריכים אותה במיוחד ל........
ודווקא בלימודים לא חשוב לך ציונים וכו.
אם את רואה שזה לחץ חברתי,
אז היא צריכה עזרה בדימוי עצמי,
כי ברמה כזאת שהיא לא ישנה בלילה זה כבר מוגזם.
אז שוב לכוון אותה למקומות שיעלו לה את הדימוי וכו'.
דבר ראשון תביני מאיפה זה בא,
אח"כ כבר תתקדמי משם לטיפול, לשיחה בינכם, או למה שאת רואה לנכון שיכול לעזור.
 

דפה

משתמש מקצוען
ניסיתי ולא עזר

איזה טיפול מומלץ?

בעיקר מקצועות שהיא פחות מתחברת/תופסת, וממורה שיותר קשוחה
אם הבנתי נכון זה לא קשור למורה מסויימת ולא למקצוע מסויים.
כך שברור שיש פה בעיה אבל בגלל שלא דיברנו איתה ואנחנו לא מכירות את הילדה, אין לנו שוםםםםםם אפשרות להציע הצעות ולאמר לך מה לעשות, כי זה יכול לנבוע מכ"כ הרבה דברים. אתן לך על קצה המזלג:
דימוי עצמי נמוך, בעיה חברתית, חרדת בחינות, אולי אפילו משהו קטנטן כמו תחרות סמויה, בקיצער עד שלא נדע את הסיבה, אין לנו רשות לתת לך פתרון.
מה כן ואיך תדעי מה לעשות?
אם יש אפשרות להבין מהילדה בדיוק את הסיבה-אחלה!
אם לא, לכי ליועצת בי"ס שתקרא לילדה ותדבר איתה, תעשו פגישה צב"מ של ההורים, מחנכת והיועצת ותנתחו יחד איך היא מבחינה חברתית, איפה יוצא הלחץ הזה ועל מה הוא יושב. ברגע שתהיה לכם תשובה תוכלו ללכת לפתרון.
אם לא תצליחו להגיע יחד לתשובה, תשלחי אותה לטיפול כדי שהמטפלת תעלה על הבעיה.
ולבינתיים, בשביל היום ומחר תעשו הרפיות- מאוד עוזר.
 
נערך לאחרונה ב:

a.r.

משתמש פעיל
אם הבנתי נכון זה לא קשור למורה מסויימת ולא למקצוע מסויים.
כך שברור שיש פה בעיה אבל בגלל שלא דיברנו איתה ואנחנו לא מכירות את הילדה, אין לנו שוםםםםםם אפשרות להציע הצעות ולאמר לך מה לעשות, כי זה יכול לנבוע מכ"כ הרבה דברים. אתן לך על קצה המזלג:
דימוי עצמי נמוך, בעיה חברתית, חרדת בחינות, אולי אפילו משהו קטנטן כמו תחרות סמויה, בקיצער עד שלא נדע את הסיבה, אין לנו רשות לתת לך פתרון.
מה כן ואיך תדעי מה לעשות?
אם יש אפשרות להבין מהילדה בדיוק את הסיבה-אחלה!
אם לא, לכי ליועצת בי"ס שתקרא לילדה ותדבר איתה, תעשו פגישה צב"מ של ההורים, מחנכת והיועצת ותנתחו יחד איך היא מבחינה חברתית, איפה יוצא הלחץ הזה ועל מה הוא יושב. ברגע שתהיה לכם תשובה תוכלו ללכת לפתרון.
אם לא תצליחו להגיע יחד לתשובה, תשלחי אותה לטיפול כדי שהמטפלת תעלה על הבעיה.
ולבינתיים, בשביל היום ומחר תעשו הרפיות- מאוד עוזר.
לאיזה יעוץ כדאי לפנות שיאבחן ממה זה נובע?
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמה

א תְּהִלָּה לְדָוִד אֲרוֹמִמְךָ אֱלוֹהַי הַמֶּלֶךְ וַאֲבָרֲכָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ב בְּכָל יוֹם אֲבָרֲכֶךָּ וַאֲהַלְלָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ג גָּדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד וְלִגְדֻלָּתוֹ אֵין חֵקֶר:ד דּוֹר לְדוֹר יְשַׁבַּח מַעֲשֶׂיךָ וּגְבוּרֹתֶיךָ יַגִּידוּ:ה הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ וְדִבְרֵי נִפְלְאוֹתֶיךָ אָשִׂיחָה:ו וֶעֱזוּז נוֹרְאֹתֶיךָ יֹאמֵרוּ (וגדולתיך) וּגְדוּלָּתְךָ אֲסַפְּרֶנָּה:ז זֵכֶר רַב טוּבְךָ יַבִּיעוּ וְצִדְקָתְךָ יְרַנֵּנוּ:ח חַנּוּן וְרַחוּם יְהוָה אֶרֶךְ אַפַּיִם וּגְדָל חָסֶד:ט טוֹב יְהוָה לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו:י יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַעֲשֶׂיךָ וַחֲסִידֶיךָ יְבָרֲכוּכָה:יא כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ יֹאמֵרוּ וּגְבוּרָתְךָ יְדַבֵּרוּ:יב לְהוֹדִיעַ לִבְנֵי הָאָדָם גְּבוּרֹתָיו וּכְבוֹד הֲדַר מַלְכוּתוֹ:יג מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עֹלָמִים וּמֶמְשֶׁלְתְּךָ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר:יד סוֹמֵךְ יְהוָה לְכָל הַנֹּפְלִים וְזוֹקֵף לְכָל הַכְּפוּפִים:טו עֵינֵי כֹל אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּ וְאַתָּה נוֹתֵן לָהֶם אֶת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:טז פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן:יז צַדִּיק יְהוָה בְּכָל דְּרָכָיו וְחָסִיד בְּכָל מַעֲשָׂיו:יח קָרוֹב יְהוָה לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת:יט רְצוֹן יְרֵאָיו יַעֲשֶׂה וְאֶת שַׁוְעָתָם יִשְׁמַע וְיוֹשִׁיעֵם:כ שׁוֹמֵר יְהוָה אֶת כָּל אֹהֲבָיו וְאֵת כָּל הָרְשָׁעִים יַשְׁמִיד:כא תְּהִלַּת יְהוָה יְדַבֶּר פִּי וִיבָרֵךְ כָּל בָּשָׂר שֵׁם קָדְשׁוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה