ודאי שחשוב התאמה
אבל הנכון הוא לכתוב שהשיקול החשוב ביותר
הוא מה ייתן לה חיים יותר רגועים...
----
גילוי נאות אני לא התלהבתי על המסלול שהלכתי
אבל ידעתי שאם אני אלך למשהו שאולי אני יותר אוהבת
אבל לא בטוח אמצע בו עבודה וגם אם כן זו תהיה משכורת מינימום...
אני (ומאמינה שעוד רבים ורבות כמוני...)
מכירה את עצמי -
ויודעת שלחיות ב3000 ש"ח לחודש יחנוק אותי..
ולא מעניין כמה אני יקבל סיפוק בעבודה-
אם אני אצטרך להתקמצן ולחיות בחסכנות...
עדיף לי ולעוד רבות וטובות שקוראות עכשיו את האשכול ואולי משתכנעות מדברייך
כי עדיין אין להם מושג בקושי מה זה עו"ש
מה זה משכנתא , מה זה לבדוק הוצאות לחודש וכו
מה זה לוותר על רהיט מסוים כי אין....
-------
אסור לתת אשליה כאילו הכל זה רק מה את אוהבת
בחורה בת 18 צריכה לדעת שהיא לא תעבוד רק בגילאי 19 - 20 שאז עדיין אין לה מה לעשות עם הכסף
וחשוב לה ההנאה....
------
שוב חייב שיהיה שייכות או משהו למקצוע
וודאי שהכל בידי שמיים
אבל הטמינת ראש בחול הזאת שאומרת רק מה שאת אוהבת
היא מעצבנת!!
זה לא השיקול היחיד. נקודה.
ומי שהוא מבני אדם חזק בגופו וחלש בהכרתו, ראוי לו מהם מה שיש בו מן היגיעה כפי שיכול לסבול.
ומי שהוא חלש בגופו והכרתו חזקה, אל יבקש מסיבות הטרף מה שמייגע גופו, אך ייטה אל מה שיהיה קל על גופו ויוכל להתמיד עליו.
ולכל אדם יש חפץ במלאכה או סחורה מבלתי זולתה. כבר הטביע האל לה בטבעו אהבה וחיבה.
וכן בשאר החיים: כמו שהטביע בטבע החתול צידת העכברים, ובטבע הנץ צידת מה שראוי לו מן העוף, ובטבע האיל צידת הנחשים. וכן יש מן העופות שיצודו הדגים לבד, וכן בטבע מין ומין ממיני החיים נטייה ותאווה אל מין ממיני הצמחים והחיים, הוטבע עליו להיות סיבה למזונו, ותכונת גופו ואבריו ראויים לדבר ההוא, כפה הארוך והשוק הארוך לעוף שהוא צד את הדגים, וכשן והציפורן החזק לארי, והקרניים לשור ולאיל.
ואשר תוכן מזונו מן הצמח - לא נתן לו כלי הציד והטרף.
ועל הדמיון הזה תמצא מידות בני אדם וגופותם מוכנות לסחורות ולמלאכות. ומי שמוצא במידותיו וטבעו כוסף אל מלאכה מהמלאכות, ויהיה גופו ראוי לה ויוכל לסבול את טרחה, יחזר עליה ישים אותה סיבה להבאת מזונו, ויסבול מותקה ומרירותה, ואל יקוץ כשיימנע ממנו הטרף בקצת העתים, אך יבטח באלוהים שיספיק לו טרפו כל ימי חייו. ויכווין בטרדת לבו וגופו בסיבה מן הסיבות והסבוב עליה, לעמוד במצוות הבורא שצווה האדם להתעסק בסיבות העולם בעבודת האדמה וחרישתה וזריעתה.
כמו שכתוב (בראשית ב) ויקח ה' אלוהים את האדם ויניחהו בגן עדן לבדה ולשמרה.
ולהשתמש בשאר בעלי חיים בתועלותיו ומזונותיו ובניין המדינות והכנת המזונות, ולהשתמש בנשים ולבעול אותן להרבות הזרע. ויהיה נשכר על כוונתו בהם לאלוהים בלבו ובמצפונו, בין שייגמר לו חפצו ובין שלא ייגמר לו חפצו.
כמו שכתוב (תהלים קכח) יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך.ואמרו רבותנו זיכרונם לברכה: וכל מעשיך יהיו לשם שמים.
ויהיה ביטחונו באלוהים שלם, ולא יזיקנו הסיבוב על הסיבות להבאת טרפו בהם מאומה כשהוא מכווין בהם בלבו ובמצפונו לשם שמים.
he.wikisource.org