דרוש מידע חינוך ילדים 2 מה עושים כש.... ומה לא לעשות

אין על עם-ישראל

משתמש מקצוען
לזכור שמריבות בין ילדים זה דבר הכי נורמלי בעולם ולא להבהל מזה ולעשות מזה עסק.
כמובן שצריך לעזור ולהתערב אם המכות מתגברות ולנסות ללמד אותם להסתדר במילים.
בס"ה בין אחים יש מאבקי כוחות ותחרות ומשאבים משותפים כך שזה הכי נורמלי שזה קורה.
בתוך ליבם הם יודעים שאסור להרביץ אבל עדיין זה קורה(עדיין לא שמעתי על שיטה לגדל ילדים ללא מריבות)
הם יגדלו וזה יעבור..
להשקיע יותר בחיובי שבילד. ליצור איתו קשר טוב, לאהוב, לכבד, לשים לב ליחודיות שבו.
זו משנתי..
כל מילה!
יש לי קרוב משפחה שאימא שלו אחת הרגועות והטובות אישה מיוחדת שגידלה את ילדה בצורה בריאה
רואים שהם בריאים הנפש!
כל ההקדמה למה?
כי שהם היו רבים היא לא הייתה מתערבת ולא הייתה נכנסת לזה ..
רק אמרה להם שיהיה קשופ תקראו לי.... וברוגע.
מה המסר
א- היא עשתה הומור והראתה שהכל בשליטה מבחינתה...
ב- היא הראתה להם שזה לא עניינה ושהם צריכים ללמוד להסתדר גם בלי ההורים
ג- היא ניקתה אותם מחשבונות של מי המסכן ומי יתבכיין ומי יתמסכן יותר אצל אימא .. מי התחיל ומי סיים !
כמובן שהכל היה בין בנים ובטווח גילאים קרוב ....(מה שבדרך כלל קורה)
 

הכל לטובה תמיד

משתמש פעיל
יותר מזה שזה דבר נורמלי,
בסופו של דבר אנחנו נבנים מהתמודדויות
ואם לא היה מריבות, הקשר בין האחים היה יותר חלש
וכן אם יש למישהו ילד יחיד יהיה לו הרבה יותר קשה
ללמד אותו להתמודד בחיים
 

אין על עם-ישראל

משתמש מקצוען
יותר מזה שזה דבר נורמלי,
בסופו של דבר אנחנו נבנים מהתמודדויות
ואם לא היה מריבות, הקשר בין האחים היה יותר חלש
וכן אם יש למישהו ילד יחיד יהיה לו הרבה יותר קשה
ללמד אותו להתמודד בחיים
בדיוק!
יצא לי לראות משפחה שאין קשר אפי' לא רבו!
 

מביאה את המשיח

משתמש פעיל
התעלמת מריבות בגיל הקטן.
ילדים ממש קטנים (שנה/ שנה וחצי - שנתיים שלוש), שאחד לוקח (ניסוח מעודן לחוטף) לשני, ואין עם מי לדבר, כי הוא לא מבין. הוא שאחד משחק עם משהו, והשני רוצה בדיוק את זה (גם יכול להיות עגלה בצבע שונה, או ספר אחר)
מצטרפת לשאלה
בין שנתיים וחצי שחוטף (או מחטיף...) לבן שנה... מה אפשר להסביר לו
 

הכל לטובה תמיד

משתמש פעיל
נכון וזה קשה - אבל זה לא נחשב מבין
זה כמו שתינוק בוכה בלילה אין מה לעשות
צריך לשבת שעות ולהרגיע הוא לא מבין שאת ערה
נכון ? אתו דבר כאן צריך לדעת להסתדר כדי לפצות את כולם
או על ידי ממתק או משהו כזה
 

שיינא פרידמן

משתמש צעיר
מצטרפת לשאלה
בין שנתיים וחצי שחוטף (או מחטיף...) לבן שנה... מה אפשר להסביר לו
יש לי שאלה למה כשהם נותנים ביס כשהם מניקים אפשר להסביר להם מאוד יפה והם מבינים מצוין שאסור לעשות ביס וכשהם מציקים לחברים את מתעלמת? נראה לי שזה צריך להיות אותו דבר כל אמא יודעת בדיוק מה עושים כשנותנים לה ביס
 

אין על עם-ישראל

משתמש מקצוען
יש לי שאלה למה כשהם נותנים ביס כשהם מניקים אפשר להסביר להם מאוד יפה והם מבינים מצוין שאסור לעשות ביס וכשהם מציקים לחברים את מתעלמת? נראה לי שזה צריך להיות אותו דבר כל אמא יודעת בדיוק מה עושים כשנותנים לה ביס
הלוואי שזה ככה!
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
נכון וזה קשה - אבל זה לא נחשב מבין
זה כמו שתינוק בוכה בלילה אין מה לעשות
צריך לשבת שעות ולהרגיע הוא לא מבין שאת ערה
נכון ? אתו דבר כאן צריך לדעת להסתדר כדי לפצות את כולם
או על ידי ממתק או משהו כזה
אני לא מסכימה איתך.
היה כאן תיק שהיו עליו מלחמות עולם. בשלב מסוים נמאס לי. לקחת את התיק והודעתי שאני שומרת אותו למעלה עד שהם ידעו לשחק יפה וביחד. היו בכיות קורעות לב, משניהם. אבל זהו.
כשהגדולה מרביצה, לפעמים אני נותנת לקטן פיצוי. לא תמיד.
הבעיה מתחילה כשהקטן רק עובר לידה, והיא החליטה שהוא הרביץ לה (מספיק שהעגלה שלו נתקעה לה ברגל. הוא אפילו לא שם לב), ואז היא מחזירה. או דורשת ממני לנזוף בו. לכי תסבירי שאין על מה...
מה שכן, אני משתדלת לא להפלות. כשהקט חוטף/ מרביץ - הוא ננזף גם כן
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מצטרפת לשאלה
בין שנתיים וחצי שחוטף (או מחטיף...) לבן שנה... מה אפשר להסביר לו

מה הכוונה להסתדר
הוא מבין. הוא בא להגיד לי 'הרבצתי למוישי'
או 'לקחתי למוישי את המשחק'
לפעמים הוא גם לוקח לו פשוט כי הוא רוצה את המשחק ואז זה משהו אחר
הוא לא מבין כמה זה חמור. ולמה הוא לא מבין? עוד לא הסבירו לו. הוא יבין- כמו הרבה דברים שמבינים- אחרי שיסבירו לו שוב ושוב בעקביות. בהתחלה להסביר לו לפני מעשה (נניח תוך כדי שקוראים ספר ויש שם ילד שמרביץ) בנעם: אסור להרביץ/ לחטוף, זו ממש עבירה חמורה/ אוי אוי אוי, למה הוא הרביץ? אסור/ אוי, הוא התנהג ממש לא יפה, נכון? לא מרביצים! זו עבירה. (בהמשך כבר הוא ידע להגיד לך את זה...)

ובשעת מעשה, אם הוא בא לספר לך: הרבצתי למוישי, תעני ישר (לפעמים אולי בפנים כועסות, תלוי מתי): חבל מאד, אסור להביץ. אוי, עכשיו מוישי בוכה, בא תפייס אותו ותעשה לו "טובה" (לטיפה)/ לא חוטפים, זה חמור מאד, תחזיר למוישי את המשחק. פחות ממליצה להגיב במעשים (להחרים את המשחק וכד') בגיל כזה, כי הוא עדיין לא יודע שהוא עשה מעשה חמור, אז איך הוא יבין למה העונש? אחרי שיסבירו לו שוב ושוב עד שהוא יבין, אז אולי כן.

ככה נראה לי, אם למישהו יש דעה שונה/ רעיון אחר, אשמח שתכתבו!
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ככה נראה לי, אם למישהו יש דעה שונה/ רעיון אחר, אשמח שתכתבו!
באופן כללי את צודקת בעניין שככה זה יחדור לו, אבל טוענים שלא טוב להגיד לילד מילות שלילה 'לא', 'אסור' וכיו"ב, אלא להסביר במילים חיוביות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  14  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה