שיתוף - לביקורת יהי זכרו לא משהו (וגם ג'ונקט הלך קאפוט, מה לעשות)

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אחמד היה נראה כמו אוסאמה, ונשמע כמוהו, וגם הלך כמוהו.

ושניהם היו דומים מאוד לאביהם, איברהים חליל מוסטפה כומא'ל, אבל היו בכל זאת, כמובן, כמה הבדלים בין האחים.

לאחמד היו 8 ילדים והוא היה מבוגר יותר, שתה יותר קפה, עשה כבר 16 תאונות דרכים עד היום ומתוכן ישב במצטבר ארבעה וחצי שנים בכלא והחליף בדרך שישה עורכי דין, בעוד שאוסאמה, אחיו, היה אמנם גם כן אב ל- 8 ילדים, אך צעיר יותר, שעיר יותר, שתה פחות קפה, עשה רק 12 תאונות דרכים, והשתמש תמיד באותו עורך דין.

"אבל י'א אוסאמה", אהב אחמד להטיף לאחיו, "אסור להשתמש תמיד באותו בנאדם. וגם - מיסטר ג'ונקט לא מאמין בא-ל אחד, והוא כופר ואוהב כסף ונוצרי, וגרוע כמעט כמו היאהוד. אני בחיים לא אשתמש בו לשום דבר. הספיקה לי פעם אחת שלקחתי אותו, בגללו ישבתי שלוש שנים בכלא שאטה. כל עורכי הדין האחרים שלקחתי, אלו מביר זית שבירושלים, היו הרבה יותר טובים".

ואחיו, אוסאמה, היה משיב: י'א אחמד. ג'ונקט אולי לא מוסלמי, אבל הוא עוד יהיה. והוא עורך דין הכי טוב שיש בכל המזרח התיכון. ואתה ישבת בכלא שלוש שנים רק על תאונה אחת, למה היית אז צעיר ולא ידעת איך עושים תאונות כמו מקצוענים. וואלה אלוקים אוהב אותך שיצאת חי מהתאונה, וגם שהישראלים האהבלים שמו אותך רק שלוש שנים בכלא ולא מאתיים. אני במקומם הייתי מוריד לך את הראש. ואם לא ג'ונקט הערמומי והשקרן והגנב, לא היית יוצא כל כך מהר החוצה ויכול להמשיך לעשות תאונות ולהרוס מכוניות. אל תהיה כזה חמאר!

וכאן אחמד היה מתכעס, ורוגז, אומר שהוא נוהג מצויין וכל התאונות היו באשמת אחרים כמו חברת רנו שבונה רכבים שלא יודעים לנסוע יותר מהר מתי שאתה מנסה לעשות סיבובים חזקים מתי שהמשטרה של היאהוד רודפת אחריך, ובגלל הכבישים השבורים של עוספייה, הפרחחים שזרקו עליו אבנים כי שכח להוריד את המדבקות בעברית שהיו על האוטו שפתאום נהיה שלו, וחוץ מזה שאת התאונה הכי מוצלחת שלו הוא עשה בכלל עם קיר בטון ויצא חי, בדיוק כמו המקצוענים. ובנקודה זו הריתחה הייתה עולה לו לעיניים ולמוח והוא היה זורק על אוסאמה את הנרגילה, ויותר לא היו מדברים עד מפגש האחווה והסולחה והשמחה בפעם הבאה שאחד משניהם יצא מהכלא אחרי עוד תאונה.

אבל בפעם האחרונה שהם ניהלו את הוויכוח הזה, הכל היה אחרת.

ראשית, ג'ונקט מת. הנוצרי העשיר הזה השאיר אחריו אלמנה ושני בנים שעשו חיל כמהנדסים בחברת אפל בקליפורניה, בית נאה ביריחו ושלוש דירות בנצרת, שני רכבי מרצדס נוצצים בצבע שחור בוהק, ותיק משרדי אחד שחור עם כמה עשרות אלפי דולרים.

שנית, הם לא יכלו לסיים את הוויכוח בהשלכת חפצים הדדית כי אוסאמה היה בכלא, ואחמד בא לבקר אותו, והיה קיר זכוכית מעצבן שהישראלים שמו ביניהם

שלישית, הפעם אוסאמה כבר לא יכל לשכור את ג'ונקט שיחלץ אותו, מה שהבטיח לו די בוודאות שנים רבות במתקן מאסר כלשהו.

ורביעית, והכי חשוב - ג'ונקט מת כי אוסאמה עשה את התאונה התורנית - איתו. "פשוט דרסת אותו!" כמו שצעק עליו איציק פלד, החוקר היהודי, דופק על השולחן ורועם בקול נוראי. "אתה מבין שאתה חשוד ברצח, ועל הדרך גם בגניבת רכב יוקרה? ואתה מבין שהפעם אתה לא תצא מהכלא בחיים שלך?", ואוסאמה מצץ אצבע בשתיקה ופיהק, חסר עניין.

והחוקר ניער אותו ואת השולחן ושאג בקול אדיר המון האשמות והזכיר לו איך אותו ג'ונקט הציל אותו בעשר תאונות הדרכים שעשה, ואיזה מן בנאדם מנסה לגנוב את המרצדס של עורך הדין שלו בלי שום בושה, ואז דורס אותו בחוסר תשומת לב ומתרץ שהוא לא רואה טוב בחושך, אבל הוא כן ידע טוב טוב למרות החושך לגנוב את המרצדס ולא את הפורד פוקוס השחורה של מי שהיא עכשיו האלמנה הטרייה, ועוד כהנה וכהנה צעקות וצרחות ונסיונות להוציא הודאה.

אבל מה, הכל בסוף יצא מצויין. כי אחרי תשע שנים, כאשר אוסאמה יצא מהכלא סוף סוף, שמן יותר, קירח יותר ובעל תואר שני במשפטים. היה ברור דבר אחד לחלוטין. וכמו שאמר לו אחמד במפגש השלום והאחווה והבקלאווה שערכה המשפחה לכבוד השחרור, ואחרי שכולם שרו והתחבקו ובכו ושמחו: "י'אח שלי. איזה כיף לך. אתה צדקת כל הזמן. באמת לא צריך הרבה עורכי דין. למה מעכשיו אתה יכול לחסוך את הכסף שאתה מרוויח ממכירת רכבים, ולא לבזבז אותו על עורכי דין, כי אתה יכול לייצג מצויין את עצמך".

ואוסאמה כל כך התרגש ממה שאחמד אמר, עד שמרוב שמחה הוא רץ באמצע המסיבה, וגנב אוטו מפוצץ חדש דנדש של איזה יאהוד עשיר, ומרוב התרגשות הגזים עם הגז שכח ללחוץ על ברקס, ונתקע בקיר בטון ומת במקום, וככה אוסאמה והוויכוח הנצחי נגמרו ביחד.

ואחרי שכל המלווים הלכו, וסוכת האבלים פורקה, אחמד עלה לבדו לקבר הטרי של אוסאמה, ובדק שאין אף אחד שמסתכל, ונתן בעיטה מכל הלב לקבר, ומלמל: י'אחי, בסוף זה דווקא אתה שלא ידעת איך לעשות תאונה כמו מקצוען, והנה מתת. איזה חמאר אתה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה