צריך לשאול דיין.
נשמח להתעדכן בתשובתו הרמהעדיף לשאול דיין
אם הושמטו מלכתחילה ולא באשמת המעמד - מה לנו כי נלין עליו?במהלך עימוד ספר מהתנ"ך הושמטו שתי מילים.
נהוג ויש גם שמחתימים על כך בהסכם עבודה ('חוזה' בלשון קשה).האם נהוג להתנות בראשית העבודה שאין למעמד אחריות על טעויות כעין אלה?
בוודאי שצריך להחתים את הלקוח על כך בחוזה. כדי לחזק את העניין בחוזה אפשר לכתוב שהמחיר שסוכם מבוסס על כך שהלקוח מאשר שהוא מקבל עליו אחריות לפני הירידה לדפוס. ושאם אינו מעוניין בתנאי זה, המעמד יכול לבצע הגהה סופית ולקבל על עצמו אחריות בתוספת של 5000 ש״ח עבור ההגהה ודמי ביטוח מקצועי.נהוג ויש גם שמחתימים על כך בהסכם עבודה ('חוזה' בלשון קשה).
אבל צ"ע עד כמה ניתן לגלגל אחריות על המחבר/מו"ל מטעויות שקרו בשגגת המעמד שעולה זדון.
וכי עליו לעבור על כל התנ"ך ולבחון אם המעמד השמיט מילים?
כאמור, במהלך העימוד נשמטו שתי מילים.מה בדיוק קרה?
אני מבין, אבל לא כל כך פשוט. כי למעשה, בכך המעמד מסיר מעצמו אחריות על טעויות שנגרמו מחמתו (!) ואף אם מחתים על כך את הלקוח, זה נשמע לא הוגן. (אם כל המעמדים נוהגים ככה, אין ללקוח הרבה ברירות אלא להסכים, אבל זה מריח קצת לא חלק...). ויודע אני את הדין ש'כל דבר שבממון תנאו קיים' ואף על פי כן ליבי מפקפק בזה. וה' יצילנו משגיאות כאלו.בוודאי שצריך להחתים את הלקוח על כך בחוזה. כדי לחזק את העניין בחוזה אפשר לכתוב שהמחיר שסוכם מבוסס על כך שהלקוח מאשר שהוא מקבל עליו אחריות לפני הירידה לדפוס. ושאם אינו מעוניין בתנאי זה, המעמד יכול לבצע הגהה סופית ולקבל על עצמו אחריות בתוספת של 5000 ש״ח עבור ההגהה ודמי ביטוח מקצועי.
למה זה שונה מבעל מלאכה שאתה מזמין לביתך, נאמר צבעי, ובדרך הוא מזיק נברשת יקרה השווה פי 100 ממחיר עבודתו - האם גם כאן תפטור אותו בטענה של חוסר אחריות? הרי גם המעמד - אמור לתקן ולא לקלקל, ואם הוא קלקל, שישא באחריות!האם ה-1500 ש"ח האלו באמת כוללים אחריות כלפי הלקוח שאם יש שגיאה המעמד מקבל על עצמו לפצות את הלקוח ב-30000 ש"ח?! בוודאי שלא!
למה זה שונה מבעל מלאכה שאתה מזמין לביתך, נאמר צבעי, ובדרך הוא מזיק נברשת יקרה השווה פי 100 ממחיר עבודתו - האם גם כאן תפטור אותו בטענה של חוסר אחריות? הרי גם המעמד - אמור לתקן ולא לקלקל, ואם הוא קלקל, שישא באחריות!
תנ"ך חסר מילים לא ראוי להימכר.הוא עדיין יכול למכור את הספר כך
על זה אני מדבר - האם הלקוח צריך לעבור על כל התנ"ך ולוודא שהמעמד לא מחק בטעות מילים?וגם שעליו לבדוק את הספר לפני הדפוס
ידוע לי על סידור מאוד נפוץתנ"ך חסר מילים לא ראוי להימכר.
אני חושב שהבדל בין הדוגמאות ברור ומובן.ידוע לי על סידור מאוד נפוץ
שברגע זה נמכר בהוראת רב
וחסר בו בתפילת שמו"ע משיב הרוח ומוריד הגשם באיזה מן התפילות
לא פסקתי. כתבתי את דעתי, ואני מניח שגם אתה - כמו רבים - לא היית רוצה לקנות תנ"ך-חסר-תיבות.אז לפני שפוסקים עדיף לדבר עם רב שקול
ואם כבר נכרכו 1000 העותקים?אפשר להחליף רק הדף הזה בדפוס
תאמין לי שאני כותב מתוך ליבי, לב המעמד...יענקי היקר
תמיד שמדברים על אחרים זה קל לומר המעמד אשם, ושהוא ישא באחריות, אבל כשזה עלינו פתאום מתחילים התירוצים.....
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמ
א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ: