שיתוף זה מעבר חוקי?

פינחס כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
היי,
בשיר החדש של נהוראי אריאלי "יגעתי ולא מצאתי" יש סוג של מעבר מפירג'י למינור (חג'אז לנהוונד) זה נמצא ב- 1:11
אני מעוניין שהמקצוענים כאן יחוו דעה האם זה חוקי או לא קישור ליוטיוב
 

קבצים מצורפים

  • נהוראי אריאלי & קובי ברי - יגעתי ולא מצאתי.mp3
    9.2 MB

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אישית אהבתי את המעבר
ולגבי השאלה שלך זה תלוי. אם אתה בטוהבן אז זה מהלך מוזיקלי גאוני מקורי ומעורר השראה. אבל אם אתה סתם איש אז זה זיוף גרוע וצורם.
ואותו דבר לגבי ציור אם אתה צייר מדופלם כל קישקוש שלך על הדף היא יצירת אומנות שרק אדם עם נפש עמוקה יכול להבין זאת. וכן לגבי מיקס וכל דבר שניתן לפרשנות.
(נכתב בציניות אבל זאת האמת)
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
קודם כל זה מעבר מפריג'ז למז'ור.
הפריג'ז (חיג'אז) יושב -נגיד על סול, במעבר למז'ור מחליפים את הפריג'ז למז'ור, משנים שלושה תווים: לה במול משתנה ללה בקר, מי במול משתנה למי בקר, ופה בקר משתנה לפה דיאז.
אגב, בשיר יש עוד הפעם פה דיאז (0:58), אבל זה חלק מתולדות חיג'אז (המוכנה שד־ערבאן, והרבה טועים לקרוא לזה חיג'אז קאר).
קוראים לזה מודולציה או סילום, זה אחת התופעות היפות שיש במוזיקה פיוטית, לא כל אחד יודע לעשות את זה מקצועי.
המעבר הזה הוא לא חוקי, והוא לא מצוי כ"כ בשירים, אבל- כל עוד סיימת את הסולם, אפשר לרדת ממנו לכל סולם שרוצים, וזה מאוד יפה! מאוד אהבתי, הביצוע נקי ויפה!!
יש מודולציה דומה במנגינה שאין לי מושג מה שמה, חיים ישראל מבצע אותה במחרוזת ניגונים תחת הכותרת קייר שירים, פה:
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
קודם כל זה מעבר מפריג'ז למז'ור.
הפריג'ז (חיג'אז) יושב -נגיד על סול, במעבר למז'ור מחליפים את הפריג'ז למז'ור, משנים שלושה תווים: לה במול משתנה ללה בקר, מי במול משתנה למי בקר, ופה בקר משתנה לפה דיאז.
אגב, בשיר יש עוד הפעם פה דיאז (0:58), אבל זה חלק מתולדות חיג'אז (המוכנה שד־ערבאן, והרבה טועים לקרוא לזה חיג'אז קאר).
קוראים לזה מודולציה או סילום, זה אחת התופעות היפות שיש במוזיקה פיוטית, לא כל אחד יודע לעשות את זה מקצועי.
המעבר הזה הוא לא חוקי, והוא לא מצוי כ"כ בשירים, אבל- כל עוד סיימת את הסולם, אפשר לרדת ממנו לכל סולם שרוצים, וזה מאוד יפה! מאוד אהבתי, הביצוע נקי ויפה!!
יש מודולציה דומה במנגינה שאין לי מושג מה שמה, חיים ישראל מבצע אותה במחרוזת ניגונים תחת הכותרת קייר שירים, פה:
הסבר יפה ומחכים
השיר שחיים ישראל שר זה שיר של בנצי שטיין (מצורף קישור)
ויש לו באמת הרבה חידושים
 

סולמות

משתמש רשום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
(נכתב בציניות אבל זאת האמת)
כן זאת ציניות
לא, זאת לא האמת...

מרגיש לי קצת דפוק להגיב על משהו שנאמר בציניות אבל הוא מידי צורם לי...
אז..

אם אתה בטוהבן אז זה מהלך מוזיקלי גאוני מקורי ומעורר השראה. אבל אם אתה סתם איש אז זה זיוף גרוע וצורם.
אם סתם איש יעשה מהלך גאוני מעורר השראה כמו של בטהובן אז הוא כבר לא יהיה סתם איש..
ההבדל בין סתם אדם בלי ידע מוזיקלי לבין מישהו שיודע ומבין מוזיקה, זה לא מה עושים אלא איך עושים...
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אם סתם איש יעשה מהלך גאוני מעורר השראה כמו של בטהובן אז הוא כבר לא יהיה סתם איש..
סתם לידיעה בעלמא
בטהובן היה נקרא בזמנו פורץ דרך מבחינה מוזיקאלית עד כדי כך שבכנסיה לא הרשו לנגן את היצירות שלו כי הם לא היו חוקיות
 

תמיר שרעבי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
המעבר הזה הוא לא חוקי
עד שיש זמרים מוכשרים שיודעים לכתוב יפה ולהלחין לעצמם את השירים, רוצים להכניס אותם לכלא.;)
לפי עילת הסבירות הנאשם לא עבר על החוק, שכן כוונתו הייתה לתת תחושה אופטימית ושמחה למילים
"טוב אמיתי שיחמם לי את הלב", ולכן הוא החליף לסולם המז'ור השמח.
בקיצור, מהלך מבריק למי שמבין שהסולמות והאקורדים נועדו לשרת את המילים ולתת להם ביטוי נכון.

נ.ב.
מי שרוצה להפנים יותר טוב את החשיבות של חיבור המנגינה למילים, שינסה לשיר מילים דכאוניות עם הלחן של משנכנס אדר, ודו"ק.
 

תמיר שרעבי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
סתם לידיעה בעלמא
בטהובן היה נקרא בזמנו פורץ דרך מבחינה מוזיקאלית עד כדי כך שבכנסיה לא הרשו לנגן את היצירות שלו כי הם לא היו חוקיות
אשמח למקור של הידיעה בעלמא הזאת.:unsure:
ככל הידוע לי, הכנסיות אסרו להשתמש במרווח שנקרא טריטון (3 טונים) כיוון שטענו שזה המרווח של השטן, ולא משנה מי ניגן אותו, אז אם בטהובן השתמש ביצירות שלו במרווח הזה, בגלל זה הם היו לא חוקיות ולא בגלל שהוא היה פורץ דרך מבחינה מוזיקאלית.
 

תמיר שרעבי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
היי,
בשיר החדש של נהוראי אריאלי "יגעתי ולא מצאתי" יש סוג של מעבר מפירג'י למינור (חג'אז לנהוונד) זה נמצא ב- 1:11
אני מעוניין שהמקצוענים כאן יחוו דעה האם זה חוקי או לא קישור ליוטיוב
פנחס י'אלוף!
הוא עובר מ-דו חיג'אז לדו ראסט (מז'ור). זה חוקי אך לא מצוי. בהצלחה :)
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
פנחס י'אלוף!
הוא עובר מ-דו חיג'אז לדו ראסט (מז'ור). זה חוקי אך לא מצוי. בהצלחה :)
קיצער זיוף שאפשר לחיות איתו...
פעם התחלתי לראות את הקורס של המקאמים שמסותבב בדרייב נהנתי מאד אבל אשכנזי לא יכול לחיות עם זיופים אז נאלצתי לוותר - זה תורה של בריחות וחצאי טונים שמחזקת את התאוריה שלי שתלוי אם אתה בטהובן או לא (לא להתקיף אני יודע כל מה שאתם הולכים לכתוב עכשיו פשוט שימו לייק כועס וזהו;))
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
קיצער זיוף שאפשר לחיות איתו...
פעם התחלתי לראות את הקורס של המקאמים שמסותבב בדרייב נהנתי מאד אבל אשכנזי לא יכול לחיות עם זיופים אז נאלצתי לוותר - זה תורה של בריחות וחצאי טונים שמחזקת את התאוריה שלי שתלוי אם אתה בטהובן או לא (לא להתקיף אני יודע כל מה שאתם הולכים לכתוב עכשיו פשוט שימו לייק כועס וזהו;))
כאשכנזי שלומד כינור בצורה קלאסית אני חולק עליך בצורה גורפת
צפיתי בחלק הארי של הקורס של זיו יחזקאל הוא פנומינל מדהים ביכולת ביצוע, בידע, והדיוק שלו.
לומר על תורת המקאם שזה לחיות עם זיופים ובריחות זה בורות מוזיקאלית!!!....
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כאשכנזי שלומד כינור בצורה קלאסית אני חולק עליך בצורה גורפת
צפיתי בחלק הארי של הקורס של זיו יחזקאל הוא פנומינל מדהים ביכולת ביצוע, בידע, והדיוק שלו.
האיש באמת אגדה יש לו כושר הסברה ודיוק חוויה לראות את זה
 

סולמות

משתמש רשום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אשכנזי לא יכול לחיות עם זיופים
סתם לידע, זיו יחזקאל הספרדי לא יכול לחיות עם זיופים הרבה יותר ממה שאתה- האשכנזי לא יכול לחיות עם זיופים..
(פשוט כי הוא מסוגל לשמוע אותם הרבה יותר מרוב המשתמשים כאן)
לא להתקיף אני יודע כל מה שאתם הולכים לכתוב עכשיו פשוט שימו לייק כועס וזהו;)
לפחות מודעות יש...
אז אני לא אתקיף למרות שבוער בי להתקיף
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לפחות מודעות יש...
אז אני לא אתקיף למרות שבוער בי להתקיף
זה בסדר להתקיף. מה שהגדרתי זיופים הכוונהלבריחות בכוונה כמו שהמעבר בין העג'ם העליון לעג'ם התחתון בדו ראסט יש ירידה בחצי טון למרות שהוא לא כלול בכלל בתאוריה וזהו בריחה קלאסית (@תמיר שרעבי תעזור לי אם כתבתי שטויות:unsure:)
 

פינחס כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
פנחס י'אלוף!
הוא עובר מ-דו חיג'אז לדו ראסט (מז'ור). זה חוקי אך לא מצוי. בהצלחה :)
תודה תמיר, האמת שלא כ"כ התעמקתי באיזה מקאם המעבר, צודק שזה מז'ור (עג'אם) ולא מינור (נהונד) אבל לא נראה לי ראסט שזה שינוי של מי (Eׂ) וסי (B) בשלושת רבעי טון
 

תמיר שרעבי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
תודה תמיר, האמת שלא כ"כ התעמקתי באיזה מקאם המעבר, צודק שזה מז'ור (עג'אם) ולא מינור (נהונד) אבל לא נראה לי ראסט שזה שינוי של מי (Eׂ) וסי (B) בשלושת רבעי טון
צודק ב-100%.אני לא מבין במקאמים, פשוט ראיתי בחוברת של מורה לבוזוקי שהוא קורא לסולם מז'ור ראסט, ועכשיו עשיתי חיפוש וראיתי בויקיפדיה כמו מה שאתה אומר.
 

תמיר שרעבי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
זה בסדר להתקיף. מה שהגדרתי זיופים הכוונהלבריחות בכוונה כמו שהמעבר בין העג'ם העליון לעג'ם התחתון בדו ראסט יש ירידה בחצי טון למרות שהוא לא כלול בכלל בתאוריה וזהו בריחה קלאסית (@תמיר שרעבי תעזור לי אם כתבתי שטויות:unsure:)
קודם תתרגם לי את מה שכתבת מסינית לעברית, ואח"כ אני אוכל להגיד לך אם זה שטויות ;)
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה