סיעור מוחות האשכול המרכזי על פתרונות הדיור לציבור החרדי

פנרס

משתמש מקצוען
בעצתך תנחני

קב החרובין של חנינא בני

בעוד מספר ימים עם ישראל ילך שוב אל הקלפיות ויבחר, בפעם השישית (כמדומני) בשנים האחרונות. זכה דורנו ש"מצוה נדירה" זו נעשתה לאחרונה "מצוה תדירה"... לפעמים נדמה שאין מה לחדש בסוגיה הזאת. יש "קול קורא" באותו נוסח כנראה מזה עשרות שנים, ורק כבוד רבותינו החותמים משתנים מדור לדור. הכל כבר ידוע ונאמר מאות פעמים: שזה קידוש השם, וזו הכרזה "ה' הוא האלוקים", וזה מסייע לתקציבי הישיבות והתתי"ם, ויש גזירות קשות על ציבור עובדי השם שרק על ידי הכח הפוליטי אפשר להילחם בהן, וכו'. אבל אין בית המדרש בלא חידוש, ובמאמר זה ברצוני לשתף בהרגשה שהתחזקה בליבי בימים האחרונים.


בימים של ערב בחירות שלטי החוצות והפרסומות מציפים אותנו בהרבה הרבה מלל על גודל חשיבות המערכה, על הצורך החיוני בהאדרת כוחו של הציבור החרדי, כמגזר. על הצורך ללחום על השבת במרחב הציבורי, על הכשרות, על הגיור. הכל נכון, אבל הבה נפנה את המבט ל"אזרח הקטן", לאברך והאברכית העמלים בכל כוחם לבנות בית של תורה, במינימום של אמצעים ומקסימום של שאיפות ומאמצים רוחניים. הם מרכז כל העולם, ולהם אנחנו הכי רוצים לעזור. מאמרי המערכת בעיתונים ידברו על "תן לי יבנה וחכמיה". אבל חכמי יבנה האמיתיים לא צריכים שיסבירו להם על גודל חשיבותה של יבנה וחכמיה. כי בעבורם "יבנה וחכמיה" זה לא שיחת מוסר ולא מאמר השקפתי, אלא זה החיים עצמם. האברכים הצדיקים, מעמידי עם ישראל, לא צריכים את הכבוד והפרסומת השטחית בעיתון, ועל אחת כמה שהם לא זקוקים למאמרי השקפה מפי כתב זה או אחר. הם בסך הכל צריכים שאנשי המעשה יסייעו להם בעוד כמה מאות שקלים פה ומאות שקלים שם. שיעזרו להם ולמשפחותיהם להתנייד בתחבורה הציבורית בצורה יותר נורמלית; שיאפשרו להם להתפרנס בכבוד ממשכורת של אברך וגננת בלי קיצוצים של פקיד משרד זה או אחר, ובלי עוולות ועושק מכל מיני גורמים; ובעיקר – שיסייעו להם להגיע איכשהו לקורת גג משלהם.

השבוע פגשתי אברך בן עליה, איש צעיר, שרכש דירה בטאבו משותף עם משכנתא ענקית וחונקת. מה שהטריד אותו באמת זה באיזה כולל אפשר יותר לעשות חיל בלימוד. הוא דוגמה של אדם שמצביע למפלגה חרדית, שבעבורו נברא העולם ובעבורו קמו כל המפלגות הללו. הוא מרכז הסיפור של הבחירות.

בעיתונים השונים לא נמצא את האנשים הללו. שם יש כותרות מרעישות על מעשיו של ח"כ פלוני זה או אחר. אין טענות על עורכי העיתונים, זה טבע הדברים. עיתון מפלגתי נועד להאדיר את שמם של חברי המפלגה, לספק עליהם כותרות וכתבות ארוכות, ולסקר כל עשיה שלהם, גם כשהיא לא נוגעת במאום לעולמנו אנו.

זה בסדר, כך כנראה דרכו של עולם. אבל לנו, במבט פנימה, חשוב דווקא בתקופה זו להדגיש לעצמנו מה המרכז האמיתי של הציבור החרדי. עבור מי קמו המפלגות החרדיות, מי הוא חנינא בני שבעבורו העולם ניזון.

אז נכון שחנינא בני די לו בקב חרובין, אבל אחרי הכל קב חרובין הוא צריך. פתק למפלגה חרדית הוא דבר שיכול לסייע לקב חרובין של חנינא בני. זה הסיפור האמיתי של הבחירות. זו הזכות שלנו.

מאמר זה נכתב בעקבות שיחות עם זקני ראשי הישיבות שליט"א, שבשבועות האחרונים מקדמים בכל כוחם את הנושא של הדיור למגזר החרדי. הם חוזרים וטוענים שיש לדאוג בראש ובראשונה לקיומו הפיזי של עולם התורה, ואם אין קמח אין תורה, ועם משכנתאות מזעזעות וחובות אסטרונומיים אי אפשר לגדול בלימוד ולחיות חיים תקינים.

מאמר זה נכתב כדי להסביר את נקודת מבטם.

אנשי מעשה מסורים אומרים כי על פי הוראתם תוקם ועדת דיור מקצועית לנושא זה וכי מעתה זה יעמוד במרכז העשיה של חברי הכנסת. הלוואי שנזכה לראות את הישועה המיוחלת במהרה.
 

יערי

משתמש מקצוען

הסתימה השתחררה: עשרות אלפי דירות ישווקו בביתר ובית שמש​

הסכם שנחתם בין הממשלה לרשות המים בעלות של מיליארד שקל פתר את משבר הבנייה בפרוזדור ירושלים | ההסכם יאפשר את הקמתן של עשרות אלפי דירות בערים כגון ביתר עילית ובית שמש | תאגיד המים מי שמש זכה ויוביל את הפרויקט שישמש את כל סובב ירושלים​

חזקי ניימן | חדשות בארץ26.10.2022 | 19:29

c9626da6991a7afdbda4.jpg
אילוסטרציה | צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
בתחילת השבוע נחתם הסכם להקמה של תשתיות ביוב בהיקף של כמיליארד שקל, שבעקבותיו תתאפשר הקמה של 44 אלף דירות בצור הדסה, ביתר עילית, בית שמש וגוש עציון, כך דווח היום ב'כלכליסט'.
הצדדים להסכם הם משרד האוצר, משרד השיכון, רשות המים ותאגיד המים מי שמש, שמשרת את העיר בית שמש. ההסכם נדרש לאחר שתשתיות הביוב, בעיקר מכוני טיהור שפכים וקווי מאסף באזור, הגיעו לרוויה כך שאי אפשר היה לשווק את המגרשים לבניית עשרות אלפי הדירות, אף על פי שתוכניות הבנייה אושרו לפני שנים. ההקמה של תשתיות הביוב לקליטת השפכים במקום יקרה כל כך בעיקר בשל הטופוגרפיה ההררית.
ההסכם שנחתם בתחילת השבוע מסדיר את מקורות המימון לכמה פרויקטים שעלותם יחד כמיליארד שקל, והם יושלמו בתוך כמה שנים. אבל כבר עתה, בעקבות הסדרת התקציב, רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון יוכלו לשווק את המגרשים לקבלנים.
תאגיד המים מי שמש הוא הגוף שינהל את הפרויקטים, והוא נבחר בשל העובדה שהוא קרוב גיאוגרפית אך גם בזכות הערכה ברשות המים כי זה אחד מתאגידי המים הבודדים שמסוגלים לעמוד בהיקף ההתחייבויות. בעתיד הקרוב מי שמש יספק שירותים לתושבי היישובים שכלולים בהסכם. גידול באוכלוסייה שהתאגיד משרת ועדכון תעריפי המים יאפשרו לממן כ־500 מיליון שקל בפרויקט. 350 מיליון שקל יגיעו מהכנסות משיווק המגרשים לקבלנים, ו־150 מיליון שקל מענקים מרשות המים וממשרדי האוצר והשיכון.
על פי הדיווח של אמיתי גזית ב'כלכליסט', הנעת פרויקטי הביוב האלה תאפשר לשווק מגרשים לבניית 14 אלף דירות בצור הדסה כך שהיישוב יגדל פי שניים; לביתר עילית יתווספו 5,000 דירות; ולבית שמש 10,000 דירות. בנוסף התשתיות החדשות ישרתו את גוש עציון ויאפשרו בניית כ־15 אלף דירות, רובן בבנייה רוויה, ומעט בבנייה הכפרית.
הפרויקטים שנכללים בהסכם הם קו מאסף שפכים כסלון, שייתן מענה ליחידות הדיור המתכוננות ביישובים מבשרת ציון, אבו גוש, הר אדר, קריית יערים ויישובי מטה יהודה; קו מאסף עציונה, שישרת את יחידות הדיור המתכוננות ביישובי גוש עציון, באפרת, צור הדסה, ביתר עילית, יישובי מטה יהודה ואף יישובים ברשות הפלסטינית.
מכון טיהור שפכים הל"ה עתיד לשרת את השפכים המוזרמים מקו מאסף עציונה וכן משכונות בעיר בית שמש. המכון החדש יאפשר לסגור את זה שבגוש עציון ויקלוט גם שפכים שמוזרמים כיום למכון בשורק.
מכון טיהור שמשון עתיד לתת מענה לשכונות ד' וה' בבית שמש שהוקמו במסגרת הסכם הגג שנחתם ב־2016 עם העיריה, בעתיד הוא ישרת שכונות שייבנו בהרחבת בית שמש וביישובים אחרים בסביבה. (כל רגע)
או שאני מטומטם או שעובדים עלינו בעינים, כאילו שבעיית הביוב היא הסיבה שאין בניה.
האם עיכובי הבניה לדוגמא בביתר עילית בגלל שזה מעבר לקו הירוק קשור לבעיה של הביוב? זה מה שמפריע לביידן? ימות המשיח.
אולי זה סעיף אחד מכל מכלול של הרבה דברים שממנו בונים תב"ע של שכונה חדשה, אבל הבשורה עדיין רחוקה מאד.
 

די

משתמש סופר מקצוען
או שאני מטומטם או שעובדים עלינו בעינים, כאילו שבעיית הביוב היא הסיבה שאין בניה.
האם עיכובי הבניה לדוגמא בביתר עילית בגלל שזה מעבר לקו הירוק קשור לבעיה של הביוב? זה מה שמפריע לביידן? ימות המשיח.
אולי זה סעיף אחד מכל מכלול של הרבה דברים שממנו בונים תב"ע של שכונה חדשה, אבל הבשורה עדיין רחוקה מאד.
לא יודע מה עם ביתר אבל באופן כללי בכל הארץ כל העניין של הביוב מט"ש וכו' זה אחד מהמעכבים הכי רציניים לבניית שכונות חדשות.
 
ובממשלה הבאה מי יבטיח שיהיה דאגה לציבור?
כתבה ביתד ערב בחירות זה חמוד אבל מזה לא קונים דירה
למה לא מציגים תוכניות לפחות? דרישה משרד השיכון
אא"כ גולדקנופף יהיה שר האוצר :LOL:
סוף סוף הם התחילו לדבר

1230640-a535d30da6b3b91ae7fd31593fe3545c.jpg

1230639-e347cc430c2725ecd4aebda3eecf38f0.jpg

נציגי אגודת ישראל בכינוס חירום:
"על הנציגים ברשויות המקומיות האחריות למקסם את כח ההצבעה ליהדות התורה"
הנציגים הבכירים של אגודת ישראל ברשויות המקומיות התכנסו עם חברי הכנסת והנהלת אגודת ישראל לדיון חירום
♦

בכינוס הוצג פילוח הקהילות וחולקו היעדים להצבעה בכל עיר למען יהדות התורה – ג'
♦

סוכם: נציגי כל עיר ייקחו אחריות למיקסום ההצבעה בקרב קהילותיה


חברי הכנסת והמועמדים ברשימת אגו"י התכנסו לכינוס חירום מיוחד לקראת הבחירות. בכינוס הוצגו פילוחים של קהילות הקודש בערים השונות, חולקו יעדים להצבעה ליהדות התורה – ג' בכל עיר ועיר וכל נציג מקרב הקהילות קיבל על עצמו לעשות את המאמץ המקסימלי בכדי להביא למקסום כוחה של יהדות התורה ולקדש שם שמיים.
במהלך הדיון בבית אגודת ישראל בבני ברק סוכם בין הנציגים ובהכרעת ראשי התנועה כי הנציגים המקומיים בכל עיר ייקחו אחריות להביא באופן אקטיבי את מלוא כוח ההצבעה החרדי בקרב קהילות הקודש בעירם.
את הכינוס פתח מזכ"ל אגודת ישראל הרב חנוך זייברט שעמד על גודל השעה והבהיר כי הפעם ניתן להכריע את המערכה באמצעות מקסום הכח ברשויות המקומיות. בדבריו חידד את גודל האחריות המוטלת על הנציגים המקומיים וקרא לעשות מאמץ מקסימאלי להבאת כלל המצביעים הפוטנציאליים בליל הבחירות.
יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף אמר בכנס כי "המערכה הפעם תוכרע על חודו של קול, עלינו לעשות כל שביכולתנו על ידי הנציגים המסורים של אגו"י בכל עיר ועיר, על מנת להביא את המנדט ה-61 לגוש הימין, יש לנו פילוח מדויק של כל קהילה וקהילה בכל רחבי הארץ, היעד שלנו הוא לדאוג שלא יישאר אף מצביע שלנו בבית".
ח"כ הרב ישראל אייכלר הדגיש בדיון החירום כי "יש לעורר את ׳הזהות החרדית׳ שבגללה בני היהדות הנאמנה נרדפים בידי השלטונות בכל תחומי החיים. שונאים אותך בגלל שאתה חרדי, גם אם אתה קנאי וגם אם אתה מודרני. לכן אסור לנו לוותר על אף חרדי מכל סוג שהוא. זאת מלחמה על החיים שלנו, תחת שלטון הרודף אותנו ואת ילדינו יען כי אנו חרדים".
ח"כ הרב יעקב טסלר אמר למשתתפים: "אתם כנציגי ציבור בערים השונות שמכירים וחיים את הקהילות הרבות יום יום במשך כל השנה, מכירים את הבעיות ועומדים לעזר כל השנה לכלל ולפרט, עליכם להעביר את המסר לציבור בגודל השעה והמערכה, ולדאוג שכולם יגיעו ביום הבחירות לקלפי למען עתיד היהדות החרדית בארץ".
נציג אגודת ישראל בירושלים הרב יוסף דייטש הציג בדבריו את האסטרטגיה במסגרתה נדרשים הנציגים המקומיים לפעול למיקסום הכח בכל עיר, בכדי להביא את מירב הקולות האפשריים על ידי אגודת ישראל.סגן ראש העיר בית שמש הרב שמעון גולדברג הדגיש את הצורך בחיבור הקהלים השונים למאמץ המשותף למען אגודת ישראל וקרא לשנס מותניים ולהבטיח באמצעות כלים אסטרטגיים שלא יהיה שום מצביע שיישאר בבית בליל הבחירות.
סגן ראש העיר אשדוד הרב יחיאל וינגרטן קרא לנציגים המקומיים לפעול בקרב הציבור שהשבת יקרה לו לחזק בכל הכח את התנועה היחידה שעומדת על משמר קודשי ישראל.
חבר מועצת העיר הרב טוביה פריינד ממודיעין עילית ציין את פגיעת גזירות הממשלה בכל שדרות הציבור בישראל ובמיוחד בקרב השכבות החלשות והסביר כי הפעם קל יותר לנער את הציבור מפני שאננות.
חבר מועצת העיר פתח תקווה הרב ישראל פרידמן הזכיר את המחויבות לחזק את נציגות יהדות התורה בכנסת ועמד על הקשר העז שבין הזירה המקומית לזירה הארצית. ולעצור את פגיעת הממשלה בזהות היהודית בערים ברחבי הארץ.
חבר מועצת העיר ברחובות הרב פנחס הומינר קרא בדבריו לעצור את פגיעת הממשלה בזהות היהודית בערים ברחבי הארץ והסביר כי כשהנציגות החרדית בזירה הארצית חלשה – הדבר מוקרן במישרין על הזירה המקומית.
הרב שמעון דיוויס מקרית גת הבהיר כי לא צריך היום להתאמץ לשכנע מצביעים חרדיים לחזק את יהדות התורה. "אני לא חושב שצריך להתאמץ לשכנע היום יהודי חרדי מדוע חשוב להצביע ליהדות התורה. כל כך הרבה סבלנו, וכעת הגיע שעת תיקון לטובת הילדים שלנו".
נציג בעלזא בהר יונה - נוף הגליל הרב אליעזר בק הוסיף: "חובה לקשר את כל הקהילות החסידיות בכל רחבי הארץ לאגודת ישראל כדי שירגישו חלק מאיתנו ולא רק בעיתות מערכות בחירות. רק כשכולנו נתלכד יחד כאיש אחד בלב אחד נוכל לנצח את המערכה ולקדש שם שמיים".
נציג חסידות ויז'ניץ בעפולה הרב יעקב זורגר אמר כי "המטרה שלנו היא כפולה. הראשונה, לחזק את אגודת ישראל הארצית, לצד הפגנת כוח חרדית לקראת הבחירות המקומיות בעוד שנה. כל אצבע לג' הארצית, תחזק גם את ההשפעה שלנו בפני ראש העיר".הכינוס נחתם בתחושת דריכות והיערכות חסרת תקדים לקראת הישורת האחרונה במערכה והפעילות ביום הבחירות כדי לוודא שכל נציג ונציג יביא 100 אחוזי הצבעה בקהילתו, לקדש שם שמיים ולשים סוף לשלטון הרשע.
 
נערך לאחרונה ב:
מה המחירים היום בעפולה?
היה היום ביתד פרסומת של פרויקט ב 14K למטר זה זול?
זה לא המחיר,
זה איזה פרויקט כושל של קבלן שעומד לפני פשיטת רגל...

המחיר לדירה 3 ח' יד שניה הוא 680 א' - 720 א'
דירת 4 ח' חדשה לכניסה מיידית סביב המליון...
 

פטישון

משתמש פעיל
סוף סוף הם התחילו לדבר

1230640-a535d30da6b3b91ae7fd31593fe3545c.jpg

1230639-e347cc430c2725ecd4aebda3eecf38f0.jpg

נציגי אגודת ישראל בכינוס חירום:
"על הנציגים ברשויות המקומיות האחריות למקסם את כח ההצבעה ליהדות התורה"
הנציגים הבכירים של אגודת ישראל ברשויות המקומיות התכנסו עם חברי הכנסת והנהלת אגודת ישראל לדיון חירום
♦

בכינוס הוצג פילוח הקהילות וחולקו היעדים להצבעה בכל עיר למען יהדות התורה – ג'
♦

סוכם: נציגי כל עיר ייקחו אחריות למיקסום ההצבעה בקרב קהילותיה

חברי הכנסת והמועמדים ברשימת אגו"י התכנסו לכינוס חירום מיוחד לקראת הבחירות. בכינוס הוצגו פילוחים של קהילות הקודש בערים השונות, חולקו יעדים להצבעה ליהדות התורה – ג' בכל עיר ועיר וכל נציג מקרב הקהילות קיבל על עצמו לעשות את המאמץ המקסימלי בכדי להביא למקסום כוחה של יהדות התורה ולקדש שם שמיים.
במהלך הדיון בבית אגודת ישראל בבני ברק סוכם בין הנציגים ובהכרעת ראשי התנועה כי הנציגים המקומיים בכל עיר ייקחו אחריות להביא באופן אקטיבי את מלוא כוח ההצבעה החרדי בקרב קהילות הקודש בעירם.
את הכינוס פתח מזכ"ל אגודת ישראל הרב חנוך זייברט שעמד על גודל השעה והבהיר כי הפעם ניתן להכריע את המערכה באמצעות מקסום הכח ברשויות המקומיות. בדבריו חידד את גודל האחריות המוטלת על הנציגים המקומיים וקרא לעשות מאמץ מקסימאלי להבאת כלל המצביעים הפוטנציאליים בליל הבחירות.
יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף אמר בכנס כי "המערכה הפעם תוכרע על חודו של קול, עלינו לעשות כל שביכולתנו על ידי הנציגים המסורים של אגו"י בכל עיר ועיר, על מנת להביא את המנדט ה-61 לגוש הימין, יש לנו פילוח מדויק של כל קהילה וקהילה בכל רחבי הארץ, היעד שלנו הוא לדאוג שלא יישאר אף מצביע שלנו בבית".
ח"כ הרב ישראל אייכלר הדגיש בדיון החירום כי "יש לעורר את ׳הזהות החרדית׳ שבגללה בני היהדות הנאמנה נרדפים בידי השלטונות בכל תחומי החיים. שונאים אותך בגלל שאתה חרדי, גם אם אתה קנאי וגם אם אתה מודרני. לכן אסור לנו לוותר על אף חרדי מכל סוג שהוא. זאת מלחמה על החיים שלנו, תחת שלטון הרודף אותנו ואת ילדינו יען כי אנו חרדים".
ח"כ הרב יעקב טסלר אמר למשתתפים: "אתם כנציגי ציבור בערים השונות שמכירים וחיים את הקהילות הרבות יום יום במשך כל השנה, מכירים את הבעיות ועומדים לעזר כל השנה לכלל ולפרט, עליכם להעביר את המסר לציבור בגודל השעה והמערכה, ולדאוג שכולם יגיעו ביום הבחירות לקלפי למען עתיד היהדות החרדית בארץ".
נציג אגודת ישראל בירושלים הרב יוסף דייטש הציג בדבריו את האסטרטגיה במסגרתה נדרשים הנציגים המקומיים לפעול למיקסום הכח בכל עיר, בכדי להביא את מירב הקולות האפשריים על ידי אגודת ישראל.סגן ראש העיר בית שמש הרב שמעון גולדברג הדגיש את הצורך בחיבור הקהלים השונים למאמץ המשותף למען אגודת ישראל וקרא לשנס מותניים ולהבטיח באמצעות כלים אסטרטגיים שלא יהיה שום מצביע שיישאר בבית בליל הבחירות.
סגן ראש העיר אשדוד הרב יחיאל וינגרטן קרא לנציגים המקומיים לפעול בקרב הציבור שהשבת יקרה לו לחזק בכל הכח את התנועה היחידה שעומדת על משמר קודשי ישראל.
חבר מועצת העיר הרב טוביה פריינד ממודיעין עילית ציין את פגיעת גזירות הממשלה בכל שדרות הציבור בישראל ובמיוחד בקרב השכבות החלשות והסביר כי הפעם קל יותר לנער את הציבור מפני שאננות.
חבר מועצת העיר פתח תקווה הרב ישראל פרידמן הזכיר את המחויבות לחזק את נציגות יהדות התורה בכנסת ועמד על הקשר העז שבין הזירה המקומית לזירה הארצית. ולעצור את פגיעת הממשלה בזהות היהודית בערים ברחבי הארץ.
חבר מועצת העיר ברחובות הרב פנחס הומינר קרא בדבריו לעצור את פגיעת הממשלה בזהות היהודית בערים ברחבי הארץ והסביר כי כשהנציגות החרדית בזירה הארצית חלשה – הדבר מוקרן במישרין על הזירה המקומית.
הרב שמעון דיוויס מקרית גת הבהיר כי לא צריך היום להתאמץ לשכנע מצביעים חרדיים לחזק את יהדות התורה. "אני לא חושב שצריך להתאמץ לשכנע היום יהודי חרדי מדוע חשוב להצביע ליהדות התורה. כל כך הרבה סבלנו, וכעת הגיע שעת תיקון לטובת הילדים שלנו".
נציג בעלזא בהר יונה - נוף הגליל הרב אליעזר בק הוסיף: "חובה לקשר את כל הקהילות החסידיות בכל רחבי הארץ לאגודת ישראל כדי שירגישו חלק מאיתנו ולא רק בעיתות מערכות בחירות. רק כשכולנו נתלכד יחד כאיש אחד בלב אחד נוכל לנצח את המערכה ולקדש שם שמיים".
נציג חסידות ויז'ניץ בעפולה הרב יעקב זורגר אמר כי "המטרה שלנו היא כפולה. הראשונה, לחזק את אגודת ישראל הארצית, לצד הפגנת כוח חרדית לקראת הבחירות המקומיות בעוד שנה. כל אצבע לג' הארצית, תחזק גם את ההשפעה שלנו בפני ראש העיר".הכינוס נחתם בתחושת דריכות והיערכות חסרת תקדים לקראת הישורת האחרונה במערכה והפעילות ביום הבחירות כדי לוודא שכל נציג ונציג יביא 100 אחוזי הצבעה בקהילתו, לקדש שם שמיים ולשים סוף לשלטון הרשע.
אותנו הזוגות הצעירים כבר לא מעניין פוליטיקה שמאל \ימין או הפחדות הדבר היחיד שמעניין אותנו זה לקנות דירה במחיר שפוי ולא להיקרע כל החיים בשביל דירה,הנציגים חושבים שאנחנו עדיין תמימים כמו פעם..
לא מציגים תוכניות מעשיות וברורות איך לטפל במצוקת הדיור וזה מראה על סתם דיבורים כמו תמיד וחבל
 
אותנו הזוגות הצעירים כבר לא מעניין פוליטיקה שמאל \ימין או הפחדות הדבר היחיד שמעניין אותנו זה לקנות דירה במחיר שפוי ולא להיקרע כל החיים בשביל דירה,הנציגים חושבים שאנחנו עדיין תמימים כמו פעם..
לא מציגים תוכניות מעשיות וברורות איך לטפל במצוקת הדיור וזה מראה על סתם דיבורים כמו תמיד וחבל
מה שכן - צריך להציף אותם עכשיו עם דרישות - כי אם כבר מבטיחים הרבה יותר קל אחרי זה לבא ולדרוש לקיים את מה שהבטיחו... לפחות חלקי.. פירורים... משהו...
 

פטישון

משתמש פעיל
מה שכן - צריך להציף אותם עכשיו עם דרישות - כי אם כבר מבטיחים הרבה יותר קל אחרי זה לבא ולדרוש לקיים את מה שהבטיחו...
אשרי המאמין..
מקסימום יבטלו מס שתיה מתוקה וחד פעמי ויבואו עם ההישג הזה לבחירות הבאות
 

אפשר לתקן

משתמש פעיל
בשבוע האחרון פרסמה אגודת ישראל מצע בחירות בארבע חלקים, במסגרתו הציגו ארבעת המעמדים וחברי הכנסת הראשונים ברשימה את הפתרון של יהדות התורה ליוקר המחיה, מצוקת הדיור, מצב התחבורה ותקציב החינוך החרדי.

כחלק מהקמפיין, הציג כל ח"כ שבעה מעדיים מיידים שיביאו בתחילה ל'עזרה ראשונה', ובהמשך לפתרון כולל של המצב.

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף הציג את מצע יוקר המחיה, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש הציג את מצע הדיור, ח"כ יעקב טסלר הציג את מצע התחבורה וח"כ ישראל אייכלר את מצע החינוך.

שבעת הצעדים שהציג פרוש: להכיר בפיצול של דירות גדולות )בתאום עם הרשות המקומית( כדי שתוכלו לקבל משכנתא על כך; גם מאורסים יקבלו את האפשרות להירשם להגרלות מחיר למשתכן; הגדלת שיעור מימון המשכנתא מ-%70 ל-%90 ,וזאת, בערבות מדינה; הסדר נח יותר בתשלומי המשכנתא בדמות הגדלת ההחזר החדשי בתשלום המשכנתא מ%30 מסך גובה ההכנסה החודשית ל%50 ;לתקן את העוול הנוראי ולהחזיר את העיר שפיר לציבור החרדי; בנייה לחרדים בפריפריה וגם ביהודה ושומרון; הסרת חסמים ובירוקרטיה, לבניית כבישים חדשים ומכוני טיהור.

ל'שחרית' נודע כי ח"כ פרוש החל לגבש בשנה האחרונה, יחד עם שורה של מומחים בתחום הדיור, בהם נציגים של אגודת ישראל מרחבי הארץ שמכירים את המצוקה מקרוב ועוסקים יום-יום בפתרונות, תוכנית דיור לפתרון כולל של המצוקה החרדית בתחום.

מערכת הבחירות העמוסה, בשילוב החגים בעיצומה, מנעו את גיבוש התוכנית לכדי מצע מפורט עם מסמכים מורחבים לפני הבחירות, על כן פרוש הסתפק בהצגת שבעה עקרונות, שברובן מבססות על התוכנית עליה התחיל לעבוד.

לידי 'שחרית' הגיעו חלקים מהתוכנית, שכאמור עדיין לא הבשילה ליוזמה רשמית, אך יכולים לספק הצצה למה מתכננות המפלגות החרדיות לעשות בכנסת הבאה, במידה ותוקם ממשלה יציבה עם נציגות חרדית חזקה.

"זאת ההזדמנות האחרונה שלנו, אם נקבל את הכוח מהציבור, אנחנו חייבים לבוא אליו עוד 4 שנים עם תוצאות בשטח", אומר ל'שחרית' אחד ממגבשי התוכנית.

לידינו הגיע מסמך כותרת, לצד מצגת חלקית שמספרת בהרחבה יותר על פתרונות נקודתיים בכל עיר ועיר.

מסמך הכותרת נפתח כך: "משבר הדיור בישראל פוגע במיוחד בציבור החרדי, בו אלפי זוגות צעירים אינם יכולים לרכוש דירה, אם בשל מחסור חמור בהיצע ובתכנון דירות חדשות למגזר, המחירים הגבוהים ומגבלות נוספות".

"ניסיון העבר מלמד שצעדים להגדלת היצע הדירות מתמשכים זמן רב, ואין ביכולתם לפתור את המצוקה המיידית.

לעומת זאת, קיימים מספר צעדים אותם ניתן לדרוש ולבצע באופן מיידי עם הקמת הממשלה, ובאמצעותם לתת מענה לאלפי משפחות ויותר גם בתנאי השוק הנוכחיים.

הצבת דרישות אלה במו"מ הקואליציוני תאפשר הקלה מיידית במצוקת הדיור בציבור החרדי מיד עם הקמת הממשלה הבאה בעז"ה", לשון הפתיחה.

צעד ראשון: מתן היתר לפיצול דירות גדולות ההצעה: משרד הפנים יגבש בתיאום עם הרשויות המקומיות מסלול מהיר לפיצול דירות גדולות והכשרה רטרואקטיבית של דירות שפוצלו, ככלי להגדלת היצע הדירות והגדלת האפשרויות העומדות בפני זוגות צעירים לרכישת דירה.

הסבר: בשוק הדיור ישנן אלפי דירות גדולות, בגודל של 120 מ"ר ומעלה, שפיצולן ליחידות דיור קטנות יותר יגדיל באופן מיידי את היצע הדירות במשק ויספק מענה לביקושים הגבוהים במיוחד לזוגות צעירים, הן למכירה והן להשכרה.

הסדרת התחום והכשרת דירות שכבר פוצלו תאפשר לרוכשי הדירות לקבל הלוואת משכנתא ולהגיע לקורת גג במחיר סביר.

הרחבת זכאות מחיר למשתכן לזוגות מאורסים ההצעה: ביטול מיידי של הנחיית שר השיכון לפיה זכאות מחיר למשתכן ניתנת למאורסים רק החל משלושה חודשים לפני החתונה, והארכת התקופה ל – 12 חודשים לפני החתונה.

על מנת למנוע טענות להונאה, ייקבע כי על הזכאים להציג אישור נוטריוני לאירוסיהם וכן הוכחת נישואין לאחר 12 חודשים.

הסבר: כ–000,7 – 000,8 זוגות מתארסים מדי שנה בציבור החרדי.

המגבלה על מתן זכאות מיום האירוסין מדירה אלפי זוגות חרדים משיווקי מחיר למשתכן ומהווה אפליה פסולה כלפי הציבור החרדי.
ביטול ההנחיה יתן מענה לזוגות החל מיום האירוסים, ויאפשר לאלפי זוגות נוספים בציבור החרדי להשתתף בהגרלות מחיר למשתכן.

ערבות מדינה ל–90 אחוזי מימון ברכישת דירה ראשונה ההצעה: החלטת ממשלה על מתן ערבות מדינה למשכנתאות לרכישת דירה ראשונה, שתאפשר מימון בשיעור של 90 אחוז משווי הדירה ותאפשר לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור בעלי הון עצמי נמוך לרכוש דירה בתנאים סבירים וללא הלוואות משלימות.

הסבר: המגבלות הקיימות מעמידות את שיעור המימון המקסימלי לרוכשי דירה ראשונה על שיעור מקסימלי של %75 ובמקרים רבים פחות מכך.

המגבלה מקשה על מחוסרי הדיור שכן היא מאלצת אותם ליטול הלוואות משלימות בריבית גבוהה, או לוותר על רכישת דירה.

העלאת רף המימון ל-90 אחוזים בערבות המדינה תאפשר למחוסרי דיור זכאים שיעמדו בקריטריונים לקבל הלוואת משכנתא על 90 אחוזים משווי הדירה, ללא הגדלת הסיכון בתיק המשכנתאות של הבנקים.

הקלה בחישוב היכולת להחזר משכנתא ברכישת דירה ראשונה ההצעה: מתן הנחיה לבנקים להקל בחישוב יכולת ההחזר החודשי של נוטלי משכנתאות זכאים הרוכשים דירה ראשונה, כך ששיעור ההחזר מההכנסה החודשית יוכל להגיע ל-50 אחוזים.

הסבר: כיום, כאשר לקוח פונה לבנק לקבלת משכנתא, הבנק מחשב את יכולת ההחזר כך שהתשלום החודשי יעמוד על רף מקסימלי של שליש מההכנסה החודשית.

מגבלה זו אינה מבדילה בין רוכשי דירה ראשונה לכלל רוכשי הדירות, ומקשה על זוגות צעירים שמטבע הדברים הם בעלי הכנסה נמוכה יחסית לקבל מימון לרכישת הדירה.

העלאת שיעור ההחזר ל50 אחוזים מההכנסה תגדיל משמעותית את גובה המשכנתא לזוגות הצעירים ברכישת דירת מגורים ראשונה.

תוכנית ל-105 אלף יח"ד כשפותחים את המצגת זה נהיה מורכב יותר, בפרט כשהיא עדיין בוסרית וניכר שקיבלנו אותה באמצע עבודה.

אם מקודם דיברנו על 7 צעדים, או 4 ,פה זה כבר נהיה הרבה יותר מפורט: זירוז תכנון באמצעות הוותמ"ל; הקצאת ויעוד מתחמים ועתודות קרקע למגזר החרדי, זמינות תכנונית לטווח המיידי והבינוני; מכסת תכניות לאישור ודיון ביהודה ושומרון למגזר החרדי; חקירת גבולות במקומות עם אתגרים מול הרשויות המקומיות; תקצוב תכנון למתחמים המיועדים למגזר חרדי לשכונות חדשות ולהתחדשות עירונית; עידוד התחדשות עירונית במגזר החרדי וטיפול באתגרים; תקצוב מיוחד לתשתיות מוטה דיור, כיתות ומוסדות ציבור; תקצוב שוטף לרשויות מקומיות קולטות מגזר חרדי; תקציב להקמת תשתיות תומכות תחבורה ציבורית ולתפעול שוטף של תח"צ עםהיצע מספק; הארכת תכנית מחיר למשתכן וקביעת רף לבני מקום; תמריצים לדיור להשכרה; עידוד תכניות מסדירות ומטפלות לעבירות בניה.

התוכנית כוללת בנייה של 325,105 יחידות דיור, כך שלמעשה היא אפילו לא פתרון מלא, כן עד כדי כך המצב חמור.

לי מגבשי התוכנית, כיום יש גרעון של 50 אלף יחידות דיור, בשנת 2030 ,פחות משמונה שנים, הגרעון יעמוד על 151 אלף, כך שמימוש התוכנית תצמצם את הגרעון ל-757,45 יחידות דיור.

כאמור, התוכנית לא סופית, לכן בידינו רק פירוט חלקי של הפתרונות.

665,46 יח"ד בקרית גת, בית שמש 17 אלף יחידות דיור, בעכו 060,8 ,ברחובות 8 אלף, באשדוד 8 אלף, במחנה סירקין 4 אלף, באלעד 100,4 ,ברכסים 500,2 ,בביתר עילית 5 אלף.

בחלק מהמקומות אנחנו כפסע מהחלטת ממשלה אחרונה שתוביל לבניית יחידות הדיור, באחרות יש לפעמים גם 8 חסמים בדרך לישועה.

כפי שציינו מחברי התוכנית, המחסור עוד גדול, מה שהטבלה במצגת מגלה לנו היא שמגבשי התוכנית היו בדרך להכין תוכנות גם לגבי בנייה בכביש 39 ,בכביש 10 ,במט"ש גוש עציון, ירושלים, בני ברק, צפת, הר יונה, עפולה, עמנואל, וקריית יערים.

פרוש: "עכשיו זה תלוי בכם" יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש מאשר ל'שחרית' כי אכן החל לגבש את התוכנית המדוברת, אך מדגיש שהיא לא סופית: "התחלתי לעבוד על זה, יחד עם יו"ר ועדת תכנון ובניה בביתר עילית הרב יצחק מאיר ברים ויו"ר ועדת תכנון ובניה סגן ראש עיריית בית שמש הרב שמעון גולדברג.

חשוב לציין שלא מדובר בתוכנית סופית כך שאני לא יכול עדיין להתייחס לפרטיה".

עם זאת, פרוש מתייחס להחלטה לגבש את התוכנית: "אחרי שנה וחצי קשות באופוזיציה, בהן ראינו את הממשלה הרעה עושה ככל העולה על רוחה, כולל גזילת כבשת הרש בשפיר, ברור שאנחנו צריכים ללמוד מהם איך לעמוד על שלנו.

מיד אם כניסתנו לקואליציה אנחנו נתחיל ממש את התוכנית ולהביא לפתרון אמיתי של המצוקה הקשה".

"עכשיו זה תלוי בכם", מוסיף פרוש, "זה נכון לתוכנית הדיור, זה נכון גם לגבי הדברים שפרסמנו על יוקר המחיה, החינוך ותחבורה.

אם הציבור ייצא מחר להצביע בהמוניו ליהדות התורה, גם נזכה לקדש שם שמיים, וגם נקבל נציגים שיעבדו קשה מאוד כדי לסייע לכל מצוקות הציבור החרדי".

גורמים במטה ההסברה של אגודת ישראל מציינים כי "זה תקדים שאנחנו יוצאים עם תוכניות כאלה.

תמיד התמקדנו בנושא הרוחני, הפעם החלטנו שלצד זה צריך גם לדבר תכלס.

התוכנית הזאת לא סופית ורק מספקת הצצה לעבודה הקשה, אבל שורת ההבטחות שפרסמנו נותנות עכשיו גם סיבה גשמית להצביע לג', לצד החובה הקדושה שבדבר".
 

אפשר לתקן

משתמש פעיל
מה הח"כים כן עשו למען הדיור מחר בבוקר נקיים את מצוות ההכרזה כי הננו נמנים על צבא השם.

אך חלק מאיתנו יעשו את זה בתחושת התמרמרות.

ייתכן, כך נחשוב, כי הח"כים נלחמו עבורנו בגזירת הגיוס וגזירת הגיור, אך בגזירת הדיור, הקשה מכולן, לא ראינו מאומה.

את התחושה הזו אני רוצה לדחות.

אמת, נציגנו עשו גם שגיאות רבות, ואי אפשר לפורטן כי רבים הם, אך דעו נא רבותיי כי מאידך, ישנם הישגים ומאמצים רבים על שמם של אלו שנבחרו ע"י גדולי הדור, הישגים אשר או שנדחקו מהתודעה שלא בצדק או שהוכשלו על ידי מבקשי רעתינו שלא בצדק.

ניקח למשל את העיר חריש, בפירוש חלק מהנציגים הזיקו, ועוד יבוא היום לדבר על כך.

אבל רובם, בפרט אטיאס, עשו הכל על מנת שהעיר תיבנה.

חכמת הבדיעבד שייכת לקצרי רואי, אך בפרספקטיבה של אז, הם עשו באמת מעל ומעבר.

אגב אטיאס, בלעדי כהונתו הקצרה, ככל הנראה לא היה לנו את אחיסמך )או מה שנותר ממנה אחרי ששותפינו הדתיים גזלו את רוב כיבשת הרש( ולא את רמת בית שמש ג' וד'.

או קחו למשל את הטובה שבתכניות, מחיר למשתכן ובנותיה, אשר השיגה לציבור החרדי כ-7000 דירות בתוך 4 שנים, סדר גודל של העיר אלעד )!( נכון זה לא ישירות הנציגים שלנו, אבל אם לא היינו מצביעים בהמונינו, הם כבר היו מוצאים דרך איך להגריל את דירות החינם רק ליוצאי צבא, בלי חרדים ובלי ערבים.

אה כן, אם הזכרנו את אלעד, בלי דרעי ואלי ישי )יסלחו לי שניהם שכרכנום יחד( היא הייתה היום פרבר של ראש העיין.

כך גם ערים ושכונות נוספות.

וכן, הח"כים צודקים שהם נלחמים מול כוחות אדירים.

וזה לא רק בכנסת ובהיכלי המשפט אלא בעיקר בממשלת הפקידים.

קחו דוגמה מהשבוע; זוכרים את המאבק של הח"כים )ועוד כמה אנשים, כמו עבדכן הנאמן, שאין להם מערכת יח"צ( על שינוי התכניות של קרית גת מערב? אז זהו, שליד השכונה יש עוד שכונה, ומשום מה נשמטה ממאבק הח"כים.

האמת חשבנו שאחרי הבחירות נטפל בכך.

אלא שבסיטרא אחרא יש גם מישהו שקורא סקרים ומבין שמשהו הולך להשתנות השבוע בע"ה.

ולכן הם מיהרו לפרסם מכרז עם חוברת, שייסגר עד .... 22/12/7 כלומר תוך שבועיים מכרז על למעלה מאלף דירות.

אנשים עדינים קוראים לזה מחטף פקידותי, אבל זה הרבה יותר מזה.

זה גזילה מאורגנת של שכונה חרדית לאור השמש.

אי אפשר למחוק את תחושת הכאב של הציבור, והנציגים יודעים זאת ומכירים בכך.

אוי כמה שהם יודעים.

בשבועיים האחרונים ראינו את הראיונות עם כל הנציגים וכולם כמעט מדברים על יוקר דיור.


אני מאמין ומצפה גם ממכם להאמין כי הפעם יהיה טוב יותר, גם בגלל כנות הדברים, גם בגלל ההזדמנות הנדירה )אם ישלח השי"ת ס"א נציגים לסיטרא דימינא תהיה לנו ממשלת חלומות שרובה שומרי תומ"צ, דבר שלא היה לעולמים( וגם בגלל האפשרויות שיש עכשיו, אחרי שהממשלה היוצאת )?( לימדה את כולם שאין שום צורך להתחשב בכל גורם שהוא, אפשר להעביר הכל בלי צורך אפילו להעמיד למבחן הכנסת.

אבל הכי חשוב למה אני מאמין שהפעם יהיה טוב יותר; אני יודע על מספר עסקנים צדיקים בראשות הרב אריאל זלזניק )אם לדגל היה שכל היו ממנים אותו ואת רבינסקי, שנושמים דיור 7/24 והציבור היה רץ בהמוניו(, שהסתובבו בין חברי מועצג"ת ודאגו שהם יעבירו לח"כים את המסר כי הפעם זה רציני, הפעם הם ייבחנו על תוצאות, הפעם יש מי ששומר ובודק כמה דירות מתווספים לציבור.

בקיצור; מי שיישאר בבית, יישאר בלי בית.

מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
 

ראובן 23

משתמש מקצוען
לעלות את אחוז המימון מ75% ל90% בדיור
וכן לעלות את יחס ההחזר ל50% מההכנסה הפנויה (שאגב רגולטורית זה 50% גם ככה רק שהבנקים לא מוכנים לקחת את הסיכון הזה)
זה לשפוך המון דלק למדורה וזה רק יקפיץ את המחירים לשמים
 

המתעניין

משתמש רשום
עריכה תורנית
אם הם כל כך דאגו ודואגים לדיור, למה התכניות לא מגובשות, ונשלפות רק ברגע האחרון.
תשאלו את רבינסקי ושותפיו והם יתנו לכם תכניות מגובשות כי הם באמת חושבים על זה.
אבל כמובן שאנחנו ניתן להם צ'אנס ונצביע להם, ונראה מה יהיה בעתיד.
 

yosy

משתמש פעיל
לעלות את אחוז המימון מ75% ל90% בדיור
וכן לעלות את יחס ההחזר ל50% מההכנסה הפנויה (שאגב רגולטורית זה 50% גם ככה רק שהבנקים לא מוכנים לקחת את הסיכון הזה)
זה לשפוך המון דלק למדורה וזה רק יקפיץ את המחירים לשמים
וזה מה שבנק ישראל עשה ברוב טיפשותו כשאפשר לקחת משכנתא הפוכה
 

עוד ירושלמי

משתמש פעיל
לעלות את אחוז המימון מ75% ל90% בדיור
וכן לעלות את יחס ההחזר ל50% מההכנסה הפנויה (שאגב רגולטורית זה 50% גם ככה רק שהבנקים לא מוכנים לקחת את הסיכון הזה)
זה לשפוך המון דלק למדורה וזה רק יקפיץ את המחירים לשמים
על זה נאמר לתקוני שדרתיך ולא לעוותי.
 

אאאא....

משתמש פעיל
צעד ראשון: מתן היתר לפיצול דירות גדולות ההצעה: משרד הפנים יגבש בתיאום עם הרשויות המקומיות מסלול מהיר לפיצול דירות גדולות והכשרה רטרואקטיבית של דירות שפוצלו, ככלי להגדלת היצע הדירות והגדלת האפשרויות העומדות בפני זוגות צעירים לרכישת דירה.

הסבר: בשוק הדיור ישנן אלפי דירות גדולות, בגודל של 120 מ"ר ומעלה, שפיצולן ליחידות דיור קטנות יותר יגדיל באופן מיידי את היצע הדירות במשק ויספק מענה לביקושים הגבוהים במיוחד לזוגות צעירים, הן למכירה והן להשכרה.
זה לא יוסיף כלום להיצע, חוץ מלהעלות את מחירי הדירות בריכוזים החרדים.
 

אאאא....

משתמש פעיל
המגבלה מקשה על מחוסרי הדיור שכן היא מאלצת אותם ליטול הלוואות משלימות בריבית גבוהה, או לוותר על רכישת דירה.

העלאת רף המימון ל-90 אחוזים בערבות המדינה תאפשר למחוסרי דיור זכאים שיעמדו בקריטריונים לקבל הלוואת משכנתא על 90 אחוזים משווי הדירה, ללא הגדלת הסיכון בתיק המשכנתאות של הבנקים.

הקלה בחישוב היכולת להחזר משכנתא ברכישת דירה ראשונה ההצעה: מתן הנחיה לבנקים להקל בחישוב יכולת ההחזר החודשי של נוטלי משכנתאות זכאים הרוכשים דירה ראשונה, כך ששיעור ההחזר מההכנסה החודשית יוכל להגיע ל-50 אחוזים.

הסבר: כיום, כאשר לקוח פונה לבנק לקבלת משכנתא, הבנק מחשב את יכולת ההחזר כך שהתשלום החודשי יעמוד על רף מקסימלי של שליש מההכנסה החודשית.

מגבלה זו אינה מבדילה בין רוכשי דירה ראשונה לכלל רוכשי הדירות, ומקשה על זוגות צעירים שמטבע הדברים הם בעלי הכנסה נמוכה יחסית לקבל מימון לרכישת הדירה.

העלאת שיעור ההחזר ל50 אחוזים מההכנסה תגדיל משמעותית את גובה המשכנתא לזוגות הצעירים ברכישת דירת מגורים ראשונה.
אז איך הגיעו המחירים של דירות 3 חדרים בריכוזים החרדים ל2 מיליון?
זה אומר שאם יעלו את המימון ל90% ואת ההחזר ל50% מההכנסה החודשית, המחיר יגיע ל3 מיליון.
 

עוד ירושלמי

משתמש פעיל
לעלות את אחוז המימון מ75% ל90% בדיור
וכן לעלות את יחס ההחזר ל50% מההכנסה הפנויה (שאגב רגולטורית זה 50% גם ככה רק שהבנקים לא מוכנים לקחת את הסיכון הזה)
זה לשפוך המון דלק למדורה וזה רק יקפיץ את המחירים לשמים
מלבד מה שזה יביא באופן מידי להקפצת מחירים בסופו של דבר זה יגרום למשפחות לאבד את הדירה שלקחו עליה 90% משכנתא בהחזר חודשי גבוה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה