אפשר להכניס שבת מפלג המנחה!ושאלה נוספת שעוררו בזה הפוסקים זה האם יש היתר בכלל כזה מוקדם (בירושלים)
בעלי אומר שבשש"כ כתוב מפורש לא לעשות את זה
לא מבינה בזה כלוםאפשר להכניס שבת מפלג המנחה!
אצלנו זה ממש ממש לא מלכתחילה.אני תורם מידי פעם להגרלה הנערכת לנשים המקבלות שבת 10 דק' לפני זמן הדלקת הנרות.
נפשי בשאלתי- האם יש בזה ענין אמתי וכוח סגולי?
או שהוא ענין טכני, להגיע לשבת במעט רוגע [או להיפך.......]
אשמח למידע ומקורות
שכוייח צפה בקובץ המצורף 1206877
באמת??אצלנו זה ממש ממש לא מלכתחילה.
בשעת הדחק אפשר להקל.
חבל שאנשים לא מודעים לבעייתיות שבעניין.
אבל נראה לי שלא להדליק נרות אלא רק לקבל.......אפשר להכניס שבת מפלג המנחה!
אני יודעת שיש כאלה שממש מקפידים שלא להכניס שבת בפלג ולא מידי מוקדם.אפשר להכניס שבת מפלג המנחה!
טעותלא מבינה בזה כלום
יודעת שכך בעלי אמר
אם אני לא טועה הטיעון הוא שמפלג המנחה נאמר רק לשיטת רבינו תם
זה לא מקור ל 10 דקות קודםשאלה: מה עניינה של 'תוספת שבת'?
תשובה: מצוות עשה מן התורה להוסיף מחול על הקודש, באיסור עשיית מלאכה בכניסת שבת ויום טוב וביציאתם.
מתחילת השקיעה כבר יש ספק אם הגיע הלילה, וחל איסור מן התורה לעשות מלאכה, גם בלי מצות ה'תוספת'. לכן בכניסת השבת יש להוסיף זמן שהוא ודאי יום, קודם השקיעה הנראית לעין. אפשר להוסיף זמן כלשהו מ'פלג המנחה' ואילך, שהוא שעה ורבע 'זמניות' קודם השקיעה. ביום שישי זה מדובר בכ-73 דקות, היינו משעה 17:06.
לכל הדעות צריך לקבל תוספת שבת בדיבור מפורש. הספרדים מקבלים זאת באמירת 'בואי כלה' שב'קבלת שבת' (אם היא נאמרת קודם השקיעה. אם מגיעים לבית הכנסת באיחור, יקבלו בבית 'תוספת שבת' כרבע שעה לפני השקיעה). האשכנזים אינם מקבלים זאת ב'קבלת שבת', וצריכים לקבלה במיוחד.
גם הנשים חייבות בתוספת שבת. האשכנזיות מקבלות עליהן את השבת בהדלקת הנרות, והספרדיות (אלה מהן שאינן מקבלות זאת בהדלקת הנרות) חייבות לקבל אותה עליהן זמן מה קודם השקיעה.
משעה שמקבלים 'תוספת שבת' אסור לעשות מלאכה. מותר רק להפריש חלה (בארץ ישראל) או מעשר בשעת הדחק, או לעשות מלאכות מסוימות על-ידי גוי.
מי שענה 'ברכו' או התפלל ערבית, תפילה השייכת ליום השבת עצמו, גם אם זה היה לפני השקיעה – נחשב שקיבל עליו את 'עיצומו של יום', ואסור בכל איסורי שבת.
מקורות: יומא פא,ב. שו"ע סי' רסא ס"ב וס"ד ונו"כ. שו"ע אדה"ז שם ס"ד-ה וקו"א ס"ק ג (והערה נב במהדורה החדשה), סי' שצג ס"ב וסי' תרח ס"א-ג, ובסידורו 'סדר הכנסת שבת' (נדפס בשו"ע ח"ב עמ' תתצט במהדורה הנ"ל). משנ"ב סי' רסא ס"ק כא. פסקי תשובות ס"ק ד. קצות השלחן סי' עז בבדה"ש ס"ק יא. ילקוט יוסף (תשנ"ב) סי' רסג סמ"ו וסי' רסז. קצור הלכות סי' רסג הע' 41.
אין שום בעיה להכניס שבת מוקדם הפוך יש בזה מעלה גדולה כמו האר"י ועודאני יודעת שיש כאלה שממש מקפידים שלא להכניס שבת בפלג ולא מידי מוקדם.
היינו בשבת באיזה שמחה, ובעלי השמחה מכניסים שבת בפלג ולפי זה כל הליל שבת היה, והיו כמה גברים ונשים שבאמצע הסעודה הלכו להתפלל ולהדליק נרות ואז באו לאכול בגלל שזה בעייתי ולא לכתחילה- לא נכנסתי לזה יותר מידי אז לא יודעת למה
אז למה הנשים שלהם הדליקו נרות רק באמצע הסעודה?אין שום בעיה להכניס שבת מוקדם הפוך יש בזה מעלה גדולה כמו האר"י ועוד
הבעיה מתחילה בלהתפלל ערבית ולעשות קידוש לפני צה"כ ששמה יש מחלוקת.
אין משהו בשיעור של 10 דק' דווקא גם 15 דק' וגם פחותאני תורם מידי פעם להגרלה הנערכת לנשים המקבלות שבת 10 דק' לפני זמן הדלקת הנרות.
נפשי בשאלתי- האם יש בזה ענין אמתי וכוח סגולי?
או שהוא ענין טכני, להגיע לשבת במעט רוגע [או להיפך.......]
אשמח למידע ומקורות
שכוייח צפה בקובץ המצורף 1206877
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
18.06
י"ב סיוון
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
פוטושופ לצלמים
עם אופק עוגן
כלים מתקדמים, טכניקות חדשות ובינה מלאכותית בפוטושופ לצלמים בעידן 2024
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק יד
א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל: