דרוש מידע ערבים

  • פותח הנושא nc
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

זושא כץ

משתמש מקצוען
מהיכרות שלי עם השטח-
נדיר מאוד שנכס נוסף משמש למחיה בשוטף.
בדרך כלל נכס נוסף יש עליו משכנתא שהשכרת הנכס מכסה ובמקרים נדירים נשארים עם עודף לא משמעותי (נניח יש משכנתא על סכום של 2000 ש"ח וההשכרה 2500 אז אף אחד לא יתמוטט מ-500 שקל) .
ככה צוברים כסף לנישואי הילדים.
מי שעושה את זה לא צריך בנוסף גם לקבל צדקה.
חוץ מזה שכתבו כבר קודם שבמקרה שערך הדירה פחות מ-200000 לכל יתום מקבלים את ההפרש.

נדיר מאוד שלמשפחה יהיה נכס שני שמושכר והם מקבלים את כל השכירות למחיה השוטפת (איך קנו נכס נוסף בלי משכנתא?)

תקנו אותי אם אני טועה (מי שמכיר מקרה בודד זה לא משליך על הכלל).
המשכנתא נמחקת בפטירה
 

5566brs

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הוא שואל שאלה נכונה
ואפילו פתח עבורה אשכול חדש.. בטענה שהאשכול הנוכחי ננעל.

אם יורשה לי, לדעתי התשובה כדלהלן:
לפני התשובה, שום קשר והיכרות אין לי\לנו עם האנשים ו\או עם המערכת.
ישנן 3 סוגי משפחות בחלוקה בסיסית:
1. משפחה שצריכה עזרה, ראוי שהציבור יהיה המשענת שלהם. בלי קשר ליתמות.
2. משפחה רגילה: עובדים קשה כמו כולם, מפרנסים\שורדים. בכל משפחה רגילה, במקרה של חתונת ילדים, המערך הפיננסי משתנה (לרעה). לדוגמה אם יש דירה בפריפריה (שהיא חלק מהשוטף כנ"ל, קיבלו אותה מהסבתא, ואין עליה משכנתא) מוכרים אותה לצרכי הנישואין, וממשכנים את דירת המגורים בנוסף בדרך כלל.. (במגזר הליטאי).
3. משפחה שיש לה מספיק לפי כל פרמטר שהוא.

מכאן קחו את זה לשאלה האם הקרן נועדה עבור הסוג הראשון, או שיש צורך להעמיס על הציבור גם את הסוג השני.
ועוד שאלה, האם מכיון שאחד מבני הזוג נפטר (מפרנס או שאינו כזה) צריך להעביר משפחה רגילה, למצב פיננסי טוב יותר.
אם יהיה לכם תשובות לשני אלו, תוכלו להחליט עבור הקרן שתקימו, את התקנון העתידי.
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
עם כל הכבוד לך, אני מצפה לתשובה קצת יותר ענינית.

ראש משפחה של עשרה ילדים (בתור דוגמה), צריך כ15,000 ש"ח כל חודש בשביל 'השוטף'. לא כולל לחתונות הילדים, שלצערו יצטרך ללכת לפתחי אחינו בני ישראל ולבקש עזרה בהכנסת כלה. (הוא כבר קורע את עצמו בהבאת ה15,000 ש"ח החודשיות).
כחלק מהדרך שלו להביא כל חודש 15,000 ש"ח, הוא השקיע בעבר, ויש לו היום נכס בפפריה השוה 600,000 ש"ח ומכניס לו כל חודש 2,000 ש"ח.
הוא אדם אחראי, ולא רוצה ליפול למעמסה על ידליו או קופת צדקה השכונתית, וה2,000 ש"ח הללו הם גם התוכנית שלו, כשיגיע לגיל פנסיה, שזה יהיה חלק מההכנסה שלו.

לא עלינו, הוא נפטר צעיר.
האלמנה או שללא עבדה לפני כן (גידלה עשר ילדים - זה עבודה של כמה משרות). או שעבדה, אך עקב האבל וכן הצורך להיות גם אבא לילדים, כהיום לא ממש יכולה לעבוד.
או שממשיכה לעבוד, אך מכניסה רק את החלק שלה, אך כמובן לא את של בעלה.
(וכן להיפך, אם האשה ל"ע הלכה לעולמה).

נכון שיש 'קצבת שארים'. אך זה רק עד גיל שמונה עשרה. ויש לה שלשה ילדים בבית מעל גיל זה.
ובנוסף צריכים לשלם למלמדים פרטיים - כדי לתת ליתומים קצת ממה שלא מקבלי מאביהם.
בכל אופן יש להם עכשיו 'חור' עצום בהכנסה שלהם.

אך לפחות חלק ניכר מההכנסה נכנס מהנכס או ביטוח חיים שבעלה שילם על זה טבין ותקילין.

ואז בזמן חתונת הילדים הם פונים לקופת העיר, ועסקני הקופה אומרים להם: 'לשלשה ילדים מתוך העשר אנו לא ניתן לכם, כי יש לך נכס בשווי 600,000 ש"ח. תמכרי את הנכס כדי לחתן אותם!'

ובמלים שלך

כלומר שהם צריכים לוותר על ההכנסה החודשית שזה בשביל הוצאות הכרכיות ממש. ואם לא אז הם בגדר 'מי שלא צריך לא יקבל'!
לא מבינה על בסיס מה באה טענת הכותב, למה יש לו זכות לטעון משהו נגד הנהלים של תוכנית מסוימת( לא התעמקתי בטענותיו)
זכותה של קופה לפתוח תוכנית כלשהי עם תקנות כלשהם (והם יכולות להיות גם תקנות טפשיות ) זו זכותה
כל אדם שרוצה להצטרף צריך לקרוא את התקנון ולהחליט אם שווה לו בנתוני חייו להצטרף ואם הוא רוצה
זה לא תכנית חובה
ובן אדם שיש לו השגות על התכנית יכול לפתוח קופת צדקה/תכנית ערבים משל עצמו
מה זה נקרא להתלונן על תנאים של תכנית מסוימת
למה הם חייבים להחליט על תנאים שמוצאים חן בעיניך וניראים לך יותר טובים אם להם זה לא נראה יותר טוב?
הם חייבים למישהו משהו??
אל תצטרף אליהם אם לא נראה לך

אפשר לשלוח פניה מסודרת למנהלי התוכנית עם הצעות השיפור שלך (לדעתי הם מספיק חכמים וחשבו על זה לבד... )
אבל אם בא להם הם היו יכולים לכתוב בתקנון שמי שגר ברחוב מסוים לא יהיה זכאי לקבל (כמובן לא לשנות פתאום, הכול מראש) וכל דבר אחר
הם פתחו את זה
הם יחליטו על התנאים
וזכותם גם לקבל החלטות טפשיות


כמובן שבמקרה של קופת העיר מדובר באנשים חכמים ונבונים!!! ובשמיעה לגדולי הדור!!!
 
נערך לאחרונה ב:

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
הערת אגב שלא מן העניין
כל עסקה בעולם מתחילה על בסיס אמון
ואחרי זה מגבים אותו ע"י חוזים וכו'
לא נראה לי שיש אנשים שיסמכו על חוזה כשאין להם אמון במי שעומד מאחורי זה
באנשים עצמם יש אמון
אבל אם ההסכם איתם לא מתאים לדמיונות של מי שחותם איתם הסכם
יכול להיות לזה שתי סיבות
או שהם מערפלים מידע באופן שאנשים לא יודעים איך זה מתנהל
או שאנשים תמימים וחושבים שבאופן אוטומטי כולם זכאים.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אז רק צריך לארגן הסכם עם חברת הביטוח שהכסף שלך ילך למישהו מהמגזר שלך. זה הכל.
לדעתי פתרון הרבה יותר פשוט ויעיל.
זה לא יעבור משפטי
זה נוגד את חוק האפליה (גזענות)
 

c.w

משתמש רשום
לא מבינה על בסיס מה באה טענת הכותב, למה יש לו זכות לטעון משהו נגד הנהלים של תוכנית מסוימת( לא התעמקתי בטענותיו)
זכותה של קופה לפתוח תוכנית כלשהי עם תקנות כלשהם (והם יכולות להיות גם תקנות טפשיות ) זו זכותה
כל אדם שרוצה להצטרף צריך לקרוא את התקנון ולהחליט אם שווה לו בנתוני חייו להצטרף ואם הוא רוצה
זה לא תכנית חובה
ובן אדם שיש לו השגות על התכנית יכול לפתוח קופת צדקה/תכנית ערבים משל עצמו
מה זה נקרא להתלונן על תנאים של תכנית מסוימת
למה הם חייבים להחליט על תנאים שמוצאים חן בעיניך וניראים לך יותר טובים אם להם זה לא נראה יותר טוב?
הם חייבים למישהו משהו??
אל תצטרף אליהם אם לא נראה לך

אפשר לשלוח פניה מסודרת למנהלי התוכנית עם הצעות השיפור שלך (לדעתי הם מספיק חכמים וחשבו על זה לבד... )
אבל אם בא להם הם היו יכולים לכתוב בתקנון שמי שגר ברחוב מסוים לא יהיה זכאי לקבל (כמובן לא לשנות פתאום, הכול מראש) וכל דבר אחר
הם פתחו את זה
הם יחליטו על התנאים
וזכותם גם לקבל החלטות טפשיות


כמובן שבמקרה של קופת העיר מדובר באנשים חכמים ונבונים!!! ובשמיעה לגדולי הדור!!!
!!!!!
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
חשבתם פעם מה זה להקים קרן למשפחה נזקקת (ולא כ"כ משנה כרגע מה הסיבה)
ופשוט אין תורמים?
יש קרנות שמגיעות ליעדן והגביה נפסקת
ויש קרנות שאפילו חצי לא מצליחים לגייס...
ולכן הם עושים כל מה שיגרום לאנשים להוזיל מכספם.
וכמה שקמפיין מזעזע, מישהו זוכר היום קמפיין מחריד מלפני שנתיים?
לעומת זאת איך אלמנה אמורה לחיות אחרי שנתיים שהקרן שהוקמה ולא
גייסה אפילו מחצית מהסכום??
כל מילה
חמותי אלמנה
עבדנו קשה מאד
עד שהצלחנו להגיע ליעד ולחסל את כל החובות
כך שהיא היום עובדת קצת
וב"ה יש לה די למחייתה
ולפני כל חתונה נאלצים לעשות איזה גיוס קטן
ביחס לגיוס של החובות
ולממן את החתונה ב"ה יש ארגונים שעוזרים
כך שחלק ממימון החתונה זה רק הגשת בקשות לארגונים שעוזרים בנידון
ונשאר עוד קצת לגייס מידידים ומשפחה
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
הוא שואל שאלה נכונה, שגם אני שאלתי ולא נעניתי בתשובה מספיק ברורה.
אם לאלמנה יש נכסים שפירותיהם משמשים למחיה ולפרנסת היתומים בשוטף, מדוע ייגרע חלקה ולא תקבל קרנות לנישואיהם.
האם מצפים שהיא תמכור את הנכס ותגיע לפת לחם ביומיום?
זה עולה בדיון
יש מקרים שהם מאשרים כי זה מקור מחייתה של האלמנה
ויש מקרים שהם לא מאשרים בטענה שאפשר למכור או לשעבד את הנכס
זה נתון לשיקול דעתם של הוועדה שדנה בבקשות

הנושא של נכסים וביטוח
עולה לוועדה והם דנים האם זה כסף שאפשר לנצל אותו ליתום או שזה כסף שאי אפשר לגעת בו

נניח ויבוא אחד לגייס מכם כסף עבור אלמנה עם חמשה ילדים
ואחרי חודשיים יתברר לך שאותה אלמנה יש לה שתי דירות והיא קיבלה מביטוח חיים מיליון ש"ח ואין לה משכנתא וכו' וכו'
לא תעצור את ההו"ק שחתמת עבורה
לא תפנה לגבאי בכדי לקבל הסבר על הנ"ל
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
אנשי קופת העיר היקרים שודאי עוקבים אחרי האשכול הזה!
אנא! אל תבקשו לחסום אותו. הדיון רק עושה לכם טוב.
א. כי לקבל ביקורת ענינית זה הדבר שהכי בונה. ושווה את הביקורת הלא ענינית והמרמזת השמצות זולות ללא חשבון ובסיס.
ב. כדי שישאר לציבור התחושה שלא מדובר באיזה ממסד בריוני שלא ניתן לדבר עליו, אדרבה תפזרו קצת שקיפות לציבור, דבר שאינו מקובל במחוזותינו.
ג. כי באמת אין לכם מה להסתיר למיטב התרשמותי מדובר במשהו שהוא הרבה מעבר לקופת צדקה, אלא זה מפעל ענק שמחזיק גם המון קופות שכונתיות במידה מסוימת. וגם קבע סטנדרטים גבוהים בכל הקשור לצדקה ונקיות כפים.

וכעת אכתוב את דעתי האישית:
א. הייתי בעבר בקבלת הקהל בביתו של מנהל הקופה, ואני לא מאמין שיש עוד מנהל עמותה בסדר גודל של עשירית מקופת העיר שגר בכזה פשטות.
ב. הפרסום של קופת העיר מרגיז ומקומם אותי, לא מבין את האינפלציה המטורפת הזו של תארים סגולות קמיעות, שחורגים הרבה מאוד מגבול הטעם הטוב, ועל אף כל מה שאני מתרשם שהקופה ישרה וכו' זה מרחיק אותי מהם.
ג. הענין של ערבים לדעתי בעייתי מאוד, אני באופן אישי הייתי סבור שמדובר בקריטריונים שרק נועדו שזה יגיע לשומרי תורה ומצוות ולאנשים שלא היו חולים. וודאי שזה יגרום לי לחשוב פעמיים על העניין. מצד מצוות יש לי לי באופן אישי יש צדקות יותר חשובות לעשות.
ד. אבל אני מזמין את כל סוכני הביטוח - אם יש לכם הצעה יותר משתלמת בואו ותציעו, יש כאן פוטנציאל עצום. לא חושב שאכפת לקופת העיר אם תעשו ביטוח אצלם או אצל מישהו אחר.
מוצא את עצמי שוב ושוב מתלבט אם להגיב, בעיקר בגלל שאני חוזר על עצמי כל הזמן, וגם בגלל שלמרבה הצער למרות הטרחה הגדולה לא אקבל מקופת העיר משכורת על הדברור הזה.
למרות זאת אגיב באריכות על התגובה המצוטטת ואוסיף עוד מספר דברים ואקווה שבזה אצא ידי חובתי.
רק חשוב לי להדגיש בצורה המודגשת ביותר: זו אינה תגובה רשמית של קופת העיר. אינני עובד שם ולא התבקשתי להגיב (ולדעתי אינם יודעים על קיומו של האשכול. מסופקני אם יודעים על קיומו של פרוג).
אקדים ואומר כי הידע שלי על חלק ממה שמתרחש שם הוא מקרבת משפחה בת עשרות שנים עם אחד מראשי הקופה, ומתוקף עבודתי שיש לה התממשקות פה ושם עם קופת העיר מה שמביא אותי מדי פעם להיפגש עם מנהלי הקופה. בפגישות אלו המתקיימות מדי פעם אני שואל את כל השאלות שמציקות לחלק מהצופים באשכול הזה ומקבל תשובות מפורטות בהתאם לזמן המיותר שבידם.
עוד יש להקדים מה שכבר ציינתי לעיל, כי המפורסמות אינן צריכות ראיה, ידוע ומפורסם לכל, ומי שעדיין לא יודע מוזמן לגשת לכל רב אשר יחפוץ, כי קופת העיר נהנית מאמון בלתי מסוייג מצד כל גדולי הדור מכל המגזרים. האמון הזה לא 'בא ברגל'. הוא נרכש בהתמדה במשך 25 שנות פעילות הקופה, והוא מתבטא בנכונות של כל גדולי ישראל, ראשי הישיבות ורבני הקהילות לתת מזמנם ומכוחותיהם למען הקופה בכל אשר יתבקשו.
דבר נוסף. כל החלטה בעלת משקל ציבורי או רוחבי המתקבלת בקופת העיר, כל קריטריון שנקבע במשך הזמן או שינוי קריטריון קיים לפי המציאות, מתקבלים אך ורק בבתיהם של גדולי הדור. ב-20 שנותיה הראשונות היה זה מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זיע"א שקיבל את ההחלטות וקבע את הקריטריונים שרובם ככולם הושתתו על פסקי השו"ע בהלכות צדקה. מי שמעיין בהלכות אלו רואה מיד שחלקם סותרות את ההיגיון הפשוט של חלק מהמגיבים פה באשכול....
קופת העיר נצמדת להוראותיו של מרן זיע"א ומלווה ביום יום על ידי גדולי הרבנים ופוסקי ההלכה מהשורה הראשונה, ביניהם הגרמ"ש קליין, הגר"י סילמן, הגרמ"מ שפרן, הגר"מ גרוס, הגר"ש גלאי ועוד.
גבאי ומנהלי הקופה הם שלושה, האחד ת"ח מופלג, מחבר ספרי הלכה חשובים, מחשובי המוצי"ם בבני ברק ומבכירי העונים בקווי ההלכה השונים, השני גם הוא ת"ח מופלג שרוב ימיו ולילותיו מוקדשים לעסק התורה, ביתו פתוח לרווחה לכל מסכן ומר נפש עם סיפורים מעוררי השתאות על המסירות שלו ושל ב"ב לכל מי שגורלו לא שפר עליו ומוצא בביתו מקום מפלט. השלישי יהודי שהש"ס מונח בראשו כבקופסה, עמל ויגע בתורה במסירות נפש מתוך התמודדות עם כמה וכמה ניסיונות שהשי"ת זיכה אותו (וד"ל).
המשותף לשלשתם הוא ששלשתם לא מקבלים פרוטה על פעילותם, שלשתם לא רואים בקופת העיר את מרכז חייהם אלא משהו שעושים 'בין הסדרים', ושלשתם 'נפלו' לסיפור הזה במקרה.
למרבה הצער, דבר נוסף שמשותף לשלשתם (ואולי זו טעות) שאין לאף אחד מהם זמן וסבלנות לדברר את עצמם או לעבוד על היח"ץ שלהם, מבחינתם די להם באמון הבלתי מסוייג שרוחש להם 99% מהציבור (גם אם לחלקו יש טענות על התנהלות כזו או אחרת). מסיבה זו בלבד אני משקיע פה כוחות כדי להגיב במקומם, למרות שדי ברור לי שהיו רותחים עלי אם היו יודעים שאני כותב פה.
עכשיו אתייחס ישירות לדברים שנכתבו:
אנשי קופת העיר היקרים שודאי עוקבים אחרי האשכול הזה!
לא עוקבים.
כדי שישאר לציבור התחושה שלא מדובר באיזה ממסד בריוני שלא ניתן לדבר עליו, אדרבה תפזרו קצת שקיפות לציבור, דבר שאינו מקובל במחוזותינו.
ככל הידוע לי הם מעולם לא מנעו מאף אחד לשאול שאלות וגם ספקו תשובות מפורטות לכל שואל. ניסית להתקשר לקופה לשאול את אשר על ליבך?
לגבי השקיפות, לי זכורים לפחות 3 פעמים שבהם קופת העיר הפיקה חוברת שבה הופיעו טבלאות די מפורטות על ההוצאות וההכנסות. על פי הלכה גם לזה הם לא מחוייבים (די בזה שרבני הקופה מקבלים עדכונים שוטפים על כל פעילות).
כי באמת אין לכם מה להסתיר למיטב התרשמותי מדובר במשהו שהוא הרבה מעבר לקופת צדקה, אלא זה מפעל ענק שמחזיק גם המון קופות שכונתיות במידה מסוימת. וגם קבע סטנדרטים גבוהים בכל הקשור לצדקה ונקיות כפים.
כמובן מסכים לחלוטין. לא כולם יודעים, אבל כמעט כל הקופות העירוניות בארץ נתמכות על ידי קופת העיר. יתרה מזו, מי שנכח בכנס איגוד קופות הצדקה השנתי שהתקיים לאחרונה לא יכל להחמיץ באיזו אהדה אם לא הערצה התקבל שם הרב פלנר, לכאורה המתחרה הכי אגרסיבי של כולם....
הייתי בעבר בקבלת הקהל בביתו של מנהל הקופה, ואני לא מאמין שיש עוד מנהל עמותה בסדר גודל של עשירית מקופת העיר שגר בכזה פשטות.
תיאור מדוייק לשלושת ראשי הקופה.
הפרסום של קופת העיר מרגיז ומקומם אותי, לא מבין את האינפלציה המטורפת הזו של תארים סגולות קמיעות, שחורגים הרבה מאוד מגבול הטעם הטוב, ועל אף כל מה שאני מתרשם שהקופה ישרה וכו' זה מרחיק אותי מהם.
שאלתי פעם את השאלה הזו את אחד מהם. באותו רגע הוא היה קצר רוח אז הוא פטר אותי במשפט הבא: "אני צריך לראש חודש 12 מיליון שקל לחלק, יש לך לתת לי? אה, לא??? אז תהיה בשקט".
בהזדמנות אחרת פירט לי יותר.
הוא עצמו לא מאמין ברוב מה שהם כותבים שם, אבל להם יש מטרה אחת ויחידה. לעשות את העבודה שאתה וכולכם הייתם אמורים על פי הלכה לעשות. לעבור מבית לבית ולקושש כסף כדי שלא ישאר אף אחד רעב.
למרבה הצער, ריבוי הצרות והאסונות גרמו לאינפלציה קשה שמכריחה את קופת העיר להעלות את הסף ממגבית למגבית.
הם נועצו עם גדולי ישראל שנתנו להם הנחיות פשוטות וברורות מה הקו האדום. הרב שטיינמן זצ"ל (לעיל צוטט בשם מרן הגר"ח, אבל זה היה הגראי"ל) אמר במילים האלו: 'הכל, חוץ מלהכניס יד לכיס של מישהו אחר'.
אנשים רטנו בצדק על ביזוי כבודו לכאורה של מרן הגר"ח כשפרסמו בשמו דברים 'הזויים'. אז צריך לדעת 2 דברים:
1. כל משפט שנאמר בשמו של הגר"ח מוסרט ומוקלט. לא הצליחו להסריט? לא פורסם.
2. הגר"ח עבר באופן אישי על כל עלון. פעם אחת בלבד הוא הגיב 'צו פיל משיגאס' (משוגע מדי) והעלון נגנז.

שורה תחתונה, אם יש לך רעיון איך לגרום לאנשים לפתוח את הלב ואת הכיס גם עם הקצב הרצחני של האסונות בלי להזדקק לאמצעים כאלו, הם יותר מישמחו לשמוע.

אני באופן אישי הייתי סבור שמדובר בקריטריונים שרק נועדו שזה יגיע לשומרי תורה ומצוות ולאנשים שלא היו חולים.
כל הקריטריונים מכוונים למטרה אחת: שהכסף יגיע למי שמגיע לו ולמי שהציבור היה רוצה לתרום לו.
אם יש אלמנה עם 8 ילדים שעלות המחיה שלה היא נגיד 13,000 שקל בחודש ויש לה 3 דירות בפריפריה שמכניסות יחד 7000 שקל, ומולה אברך עם 8 ילדים שעלות המחיה שלהם כנ"ל אבל אין לו את הדירות הללו, הייתי מעדיף שכספי יגיע לאותו אברך ולא לאלמנה. עם כל הצער וההשתתפות בכאבה העצום, יש - לה - 3 - דירות - בפריפריה!!!
כנ"ל עם הביטוחים וקרנות ההשתלמות למיניהם. יש כאלו שאין להם את זה והם קודמים.

ואז בזמן חתונת הילדים הם פונים לקופת העיר, ועסקני הקופה אומרים להם: 'לשלשה ילדים מתוך העשר אנו לא ניתן לכם, כי יש לך נכס בשווי 600,000 ש"ח. תמכרי את הנכס כדי לחתן אותם!'
בקופת העיר יאמרו להם כך:
40,000 המשפחות החברות בפרויקט ערבים, הם רובם ככולם משפחות אברכים שבעצמם לא סוגרים את החודש אלא בקושי רב.
להם עצמם יש קשיים גדולים בנישואי ילדיהם, וגם את המעשרות שלהם היו שמחים לתת לאחיהם ואחיותיהם המתמודדים בקושי עצום גם הם עם עניין נישואי הילדים. אבל עם ישראל רחמנים בני רחמנים, וכשמדובר ביתומים הם פותחים את הלב ועושים מאמץ נוסף כדי לעזור. עד כמה לעזור? קבעו גדולי ישראל כי הרף הוא 200,000 ליתום. האברך התורם שמקווה להאריך ימים עד מאה ועשרים היה מוכן לקבל 200,000 שקל לכל ילד אבל הוא לא יקבל. והוא מבין את זה, כי לילדים שלך יש הורים וליתומים האלו אין אבא. אבל אם יש להם דירה בפריפריה שמכניסה להם הכנסה חודשית שלתורמים אין, ויוכלו גם בשלב מסויים למכור אותה ולכסות חובות, דבר שלתורמים אין, ההיגיון אומר לנכות את אותה דירה מסך התשלומים שיקבלו היתומים.
נקצין את זה יותר.
אלמנה עם 10 ילדים, עם 5 דירות בפריפריה שבזכותם היא מכלכלת את עצמה וברוך השם לא יודעים מחסור. לא הגיוני לא לתת לה? למרות שאנחנו בעצם אומרים לה 'תמכרי את הדירות כדי לחתן את הילדים'??
 
נערך לאחרונה ב:

זושא כץ

משתמש מקצוען
לא מצליח להבין את כותבי התלונות,

כשישבו לפני 20 שנה הרבנים זצ"ל ובראשם הרב וואזנר זצל הם תכננו וחשבו על צורה מסוימת עם מחשבה על מעלות וחסרונות.
אחרי 20 שנה
מגיעים אנשים ומטיחים ביקורת על הקיטריונים, כאילו זה אטימות, רשעות וסתם חוסר הבנה ודאגה ליתומים.
אתם לא מלכלכים על פלנר, אתם מלכלכים על הרב וואזנר!

אם יש לכם דעות כי נכון לנתונים של 2022 יש דברים שצריכים להשתנות
לכו לרבני הקופה : הרב משה שאול קליין, הרב שפרן והרב סילמן ותגידו להם.

הקירטריונים של היום שייכים לרבנים שישבו וניסו לעשות את הכי טוב.
 

ודבק ליבנו

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ולדעתי אינם יודעים על קיומו של האשכול. מסופקני אם יודעים על קיומו של פרוג
נו באמת!
המשותף לשלשתם הוא ששלשתם לא מקבלים פרוטה על פעילותם, שלשתם לא רואים בקופת העיר את מרכז חייהם אלא משהו שעושים 'בין הסדרים', ושלשתם 'נפלו' לסיפור הזה במקרה.
זה באמת ראוי להערצה וכמו שכתבתי קודם.
אבל מה באמת הסיבה שלא מעסיקים אותם במשכורת סבירה, כדי שיוכלו להתפנות לגמרי רק בשביל הקופה? אני מבין שכשהקופה היתה קטנה זה היה המוטו שלה שהכל לצדקה, אבל היום במימדים כאלו כמה עשרות אלפי שקלים לחודש זה זניח לגמרי. ומדוע באמת לא יקבלו משכורת?
 

hishtadlut

משתמש פעיל
לא מצליח להבין את כותבי התלונות,

כשישבו לפני 20 שנה הרבנים זצ"ל ובראשם הרב וואזנר זצל הם תכננו וחשבו על צורה מסוימת עם מחשבה על מעלות וחסרונות.
אחרי 20 שנה
מגיעים אנשים ומטיחים ביקורת על הקיטריונים, כאילו זה אטימות, רשעות וסתם חוסר הבנה ודאגה ליתומים.
אתם לא מלכלכים על פלנר, אתם מלכלכים על הרב וואזנר!

אם יש לכם דעות כי נכון לנתונים של 2022 יש דברים שצריכים להשתנות
לכו לרבני הקופה : הרב משה שאול קליין, הרב שפרן והרב סילמן ותגידו להם.

הקירטריונים של היום שייכים לרבנים שישבו וניסו לעשות את הכי טוב.
רובם לא התלוננו, רובם שאלו שאלות
ולא אני לא מתכנן ללכת ולהטריד את הרבנים בשביל קריטריון שמפריע לי בהו"ק של 70 ₪
 

מתכנתת+

משתמש מקצוען
קשה להבין מה שקורה כאן
במקום לפתוח אשכול אינסופי של הערצה לקופה וכל אחד יספר איך הוא נעזר בקופת העיר
ואיך בעצם הקופה עושה את העבודה של כולנו!!!!!
יושבים בפרוג ומעלים טענות מגוחכות

כפיות טובהה
 

ודבק ליבנו

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אמרו פעם בשמם שההוראה לקופת העיר היא : אפשר לעשות הכל חוץ מלהכניס את היד לכיס של אנשים"...
זו אמירה שחוזרים עליה שוב ושוב, בלי שום מקור מוסמך, בזמן שהמשמעות של האמירה הזו היא עצומה.
אז אני כופר באמיתות של השמועה הזו, אין בה שום הגיון תורני, זה ציק פתוח לכל אוולת שבעולם. אלא אם כן יוכח שאכן היא נאמרה ואז אתאמץ להבין אותה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה