דרוש מידע אברך, עבודה, ומה שביניהם.

  • פותח הנושא nkfv
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

פ.נ

משתמש מקצוען
יש היום הרבה עבודה בנוער בסיכון.
גם לנשים וגם לגברים.
בשביל נוער בסיכון שהוא מרקע חרדי הכי טוב זה דמות של אברך חצי יום /יום שלם
ובן אדם שיש לו ראש פתוח.
שיוכל להיות עבורם גם "סוג של חבר".
אני עובדת עם ילדות בסיכון ויכולה לומר שזה סיפוק ברמה שלא תיאמן.
כל מילה
 

nkfv

משתמש פעיל
אני כבר לא זוכר מדויק
משהו כמו 8 שעות הולך לשינה, שעתיים לתפילה, עוד שעתיים לשאר סידורים, נשאר 12 ללימוד.
אבל זה לא משנה.
אני עובד בעבודה תורנית ולא איבדתי כלום מה'אברכות'. ואם יצאת לעבוד ואתה מפחד שזה יקרה לך, רוץ למשנת יוסף הקרוב עם עגלת ילדים וכובע וחליפה. זה מועיל לשבועיים שלוש.

בינינו, עזוב את הרינונים. הם מפריעים לך כי אתה חושב שהם מוצדקים. והלימוד בכולל התיש אותך כי הוא היה ללא מטרה. רק ללמוד מה שהראש כולל קבע וכו'. לא מתאים לגיל 30+.
מהיום תקבע לך מטרה להיות בקי בהלכות שבת. שב עם שולחן ערוך ותיגש למבחנים של הרבנות או ר' משה שאול קליין או מי שתרצה.
או תלמד שס בבקיאות עם מבחנים של מפעל השס.
מובטח לך סיפוק עצום.
פתאום תראה שאפילו שאתה עובד חס ושלום, אתה מונח בלימוד ברמה שהיית בכולל רק בימים הטובים.

(כנגד קטני הדעת אוסיף, אני לא מעודד אברכים לצאת מהכולל. אין תחליף ללימוד בכולל. הנה אמרתי את זה ברור).
המשנת יוסף :)
השאלה לא נשאלה עבורי
אבל אם עבודה תורנית עוד שומרת איכשהו
אז עבודה במקצוע חול, למשך יום עבודה מלא במשרד חילוני וכדו' הרבה פחות
ולכן ישמח לרעיונות לעבודה תורנית שלא צריך בה פרוטקציה והיא מספקת ומתגמלת.
וכל מילה לגבי לימוד עצמי, תודה.
מדמויות תורניות שמכירים אותו (כמו ראש כולל, או רמי"ם או ראש הישיבה שבה למד) , מאברכים מבוגרים שמכיר, ועוד.

לא לכולם היה סיפוק במה שהם למדו בהתחלה, עד שמצאו להם את הדרך שנתנה להם סיפוק.
זה לאחר היעוץ.. אולי היום כבר מיעצים לאנשים שמרגישים מיצוי ויובש אחרי 10 שנים, שילכו לעבוד.
 

nkfv

משתמש פעיל
יש היום הרבה עבודה בנוער בסיכון.
גם לנשים וגם לגברים.
בשביל נוער בסיכון שהוא מרקע חרדי הכי טוב זה דמות של אברך חצי יום /יום שלם
ובן אדם שיש לו ראש פתוח.
שיוכל להיות עבורם גם "סוג של חבר".
אני עובדת עם ילדות בסיכון ויכולה לומר שזה סיפוק ברמה שלא תיאמן.
יכולה לפרט יותר?
מה זה "נוער בסיכון", איפה מבררים על משרה כזו?
יש ארגונים שמתעסקים עם זה? אם כן איפה
ומה העבודה בפועל?
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
מה זה יעוץ? איפה מי?
אני הייתי מציע לו לפנות לרב רפאל גריינמן (אין לי טלפון שלו) והוא ימליץ לו על מישהו ליעוץ.

אולי רעיון: אני מכיר אברך חסידי שהי'ה מסתובב סביב עצמו , הלך לאימון קאוצינג' לתהליך בו הוא זיהה מה טוב לו וכיום הוא אברך 2 סדרים. (האימון מזהה אצל האדם עצמו מה טוב לו, מחדד את התכונות הטובות ומביא אותו לבירור עצמי מדויק, לא מדובר בטיפול רגשי וכו')
 

יוחנן ק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
UX UI
הנושא רגיש, טעון ויש המון מה לומר על זה.

הרב יעקב בוצ'קוסבקי כתב ספר על הנושא (איני זוכר את שם הספר)
 

nkfv

משתמש פעיל
הנושא רגיש, טעון ויש המון מה לומר על זה.

הרב יעקב בוצ'קוסבקי כתב ספר על הנושא (איני זוכר את שם הספר)
למה באמת זה כל כך טעון
נכון שהשאיפה היא שכל בחור יגדל להיות תלמיד חכם ועמל בתורה כל ימיו.
אבל למרבה הצער לא כל אחד מסוגל לכך.
האם עדיף להמשיך לשבת בכולל, ונתח גדול מהיום לעשות משהו בכח?
זה נחשב עמל התורה וגם בימנו זה צריך להשאר כך?
האם זה נכון וזה החינוך והשאיפה שלנו?
עם כל ההכרה והייקור של כל דקת לימוד.
מצד שני המסגרת הזו של כוללים תכלס שומרת ומעודדת מאוד לימוד.
אין לי תשובות.
היה מעניין לקרוא כזה ספר.
 

nkfv

משתמש פעיל
אני הייתי מציע לו לפנות לרב רפאל גריינמן (אין לי טלפון שלו) והוא ימליץ לו על מישהו ליעוץ.

אולי רעיון: אני מכיר אברך חסידי שהי'ה מסתובב סביב עצמו , הלך לאימון קאוצינג' לתהליך בו הוא זיהה מה טוב לו וכיום הוא אברך 2 סדרים. (האימון מזהה אצל האדם עצמו מה טוב לו, מחדד את התכונות הטובות ומביא אותו לבירור עצמי מדויק, לא מדובר בטיפול רגשי וכו')
הוא עצמו גם מייעץ בנושא?
על מה להתיעץ, האם להשאר או לא, או לאיזה עיסוק לפנות?
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
למה באמת זה כל כך טעון
נכון שהשאיפה היא שכל בחור יגדל להיות תלמיד חכם ועמל בתורה כל ימיו.
אבל למרבה הצער לא כל אחד מסוגל לכך.
האם עדיף להמשיך לשבת בכולל, ונתח גדול מהיום לעשות משהו בכח?
זה נחשב עמל התורה וגם בימנו זה צריך להשאר כך?
האם זה נכון וזה החינוך והשאיפה שלנו?
עם כל ההכרה והייקור של כל דקת לימוד.
מצד שני המסגרת הזו של כוללים תכלס שומרת ומעודדת מאוד לימוד.
אין לי תשובות.
היה מעניין לקרוא כזה ספר.
סוגיה מורכבת ובוודאי תשובות להכל
דבר אחד תהיי בטוחה שגם בימינו זה לא השתנה (אם שאלת)
וסתם מחשבה שלי זה שהחוסר חשק זה לא חדש מהיום
רק מכורח ההרגל(או הסטיגמה) זה שרד עד עכשיו...
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
הוא עצמו גם מייעץ בנושא?
על מה להתיעץ, האם להשאר או לא, או לאיזה עיסוק לפנות?
הוא מייעץ אבל מאד עמוס
אבל לעזור למי לפנות לכזה שאלה הוא יכול.
זה צריך להיות תהליך מאד אמיתי עם מישהו שבא נקי בלי דעות וסטיגמות מצד אחד, ומצד שני מישהו עם סולם ערכים נכון והבנה אמיתית בחשיבות התורה.
 

אוזן שומעת

משתמש צעיר
הרב יעקב בוצ'קוסבקי כתב ספר על הנושא (איני זוכר את שם הספר)
הספר ידוע והביקורת עליו רחבה ומפולמסת.
ככלל בכל הנושא הזה צריך שיהיה ברור, אברך שמחמם את הספסל אבל בעיקבות זה הוא נשאר במסגרת של אנשים ירא"ש אין צד שפוי שיצא לעבוד בסביבה יותר קרירה מכל בחינה שהיא, הנושא היחיד הוא האם שייך להשאר אברך גמור (פלאפון כשר, ילדים שגדלים על ערך שתורה זה הכי חשוב, וכן ע"ז הדרך) כשעוזבים את הכולל, אם כן יש לשאול רב אם יש על מה לדבר
זה לא סותר שבאמת מסגרת הכוללים לא נותנת מענה לכולם וברור שיש שעדיף להם ללמוד בצורה שונה, אבל אין מושג של מי שאין לו חלק וחלק גדול בתורה!
 

nkfv

משתמש פעיל
סוגיה מורכבת ובוודאי תשובות להכל
דבר אחד תהיי בטוחה שגם בימינו זה לא השתנה (אם שאלת)
וסתם מחשבה שלי זה שהחוסר חשק זה לא חדש מהיום
רק מכורח ההרגל(או הסטיגמה) זה שרד עד עכשיו...
לא בטוח כמה זה חוסר חשק.
לשבת וללמוד במשך יום שלם שנים שנים זה דבר עצום אבל לא משהו טריוויאלי בכלל.
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
לא בטוח כמה זה חוסר חשק.
לשבת וללמוד במשך יום שלם שנים שנים זה דבר עצום אבל לא משהו טריוויאלי בכלל.
מהסביבה שאני מכירה דווקא אלה שיושבים בכולל עשרות שנים הם ת"ח עצומים בקנה מידה
(מטבע העולם זה נהפך בסוף לרב/ דיין, אבל לא אחרי 10 שנים אלא יותר זמן)
 

אוזן שומעת

משתמש צעיר
אומממ...... עקרונית נכון
הלכתית זה שאלה של גזל על המלגה.
בשביל זה הראש כולל מעסיק משועמם אחר במקביל שיבדוק מי נמצא באיזה שעות ומוריד לפי זה, עפ"ר כולל טוב מכיל אברכים טובים שאין שם בעיות מהסוג הזה ובכוללים חלשים יותר שם יש גם הרבה חברי חדר הקפה וגם הרבה פולמוסים בענין הזה
 

יוחנן ק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
UX UI
אכן @אוזן שומעת
"דרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר ריעיו וחבריו, ונוהג במנהג אנשי מדינתו. לפיכך צריך אדם להתחבר לצדיקים ולישב אצל החכמים תמיד, כדי שילמוד ממעשיהם; ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחושך, כדי שלא ילמוד ממעשיהם. הוא ששלמה אומר, הולך את חכמים, יחכם; ורועה כסילים, ירוע" (רמב"ם דעות פ"ו ה"א)

באופן כללי אפשר לחלק את הנושא לשני נושאים אלו.
1. לימוד תורה
2. להישאר במקום מוגן.

לכן,
כל אחד שונה,
גם בחלק הראשון, וגם בשני.

ועל זה כל אחד חייב לקחת אחריות אישית על חייו,
ואם יש רב ומורה דרך, שיכול להיכנס לעובי הקורה, להבין את כל הפרטים, ולתת עצה טובה, ייטב.

הרגשת הלב שלי היא, שגם אלו שהתנגדו לספר של הרב בוצ'קובסקי,
עשו זאת במהלך 'ריאליסטי' ולא 'אידיאולוגי'.
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
אכן @אוזן שומעת
"דרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר ריעיו וחבריו, ונוהג במנהג אנשי מדינתו. לפיכך צריך אדם להתחבר לצדיקים ולישב אצל החכמים תמיד, כדי שילמוד ממעשיהם; ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחושך, כדי שלא ילמוד ממעשיהם. הוא ששלמה אומר, הולך את חכמים, יחכם; ורועה כסילים, ירוע" (רמב"ם דעות פ"ו ה"א)

באופן כללי אפשר לחלק את הנושא לשני נושאים אלו.
1. לימוד תורה
2. להישאר במקום מוגן.

לכן,
כל אחד שונה,
גם בחלק הראשון, וגם בשני.

ועל זה כל אחד חייב לקחת אחריות אישית על חייו,
ואם יש רב ומורה דרך, שיכול להיכנס לעובי הקורה, להבין את כל הפרטים, ולתת עצה טובה, ייטב.

הרגשת הלב שלי היא, שגם אלו שהתנגדו לספר של הרב בוצ'קובסקי,
עשו זאת במהלך 'ריאליסטי' ולא 'אידיאולוגי'.
כל מילה!
עריכה: לא מכירה את הספר...
 

אוזן שומעת

משתמש צעיר
כמה שחלק מהרבנים מדגישים בספר שהוא לא מיועד לכולם בכל זאת הוא שווק כפיתרון לבעיות אצל כולם, והזיק הרבה מאוד לכאלו עם שאיפות שהספר לימד אותם שאפשר לחיות גם בלי שאיפות, ואכמ"ל
המתנגדים התנגדו חריף מאוד מהרבה טעמים ואכמ"ל כנ"ל
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
כמה שחלק מהרבנים מדגישים בספר שהוא לא מיועד לכולם בכל זאת הוא שווק כפיתרון לבעיות אצל כולם, והזיק הרבה מאוד לכאלו עם שאיפות שהספר לימד אותם שאפשר לחיות גם בלי שאיפות, ואכמ"ל
כן, נכון מי שהתנגד עשה פרסומת מאד טובה לספר.

ספיציפית לגופו של דיון. הספר הזה תועלתי מאד למי שמתלבט על יציאה מכולל לעבודה וכו'
הוא ישאיר אותו בפנים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמה

א תְּהִלָּה לְדָוִד אֲרוֹמִמְךָ אֱלוֹהַי הַמֶּלֶךְ וַאֲבָרֲכָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ב בְּכָל יוֹם אֲבָרֲכֶךָּ וַאֲהַלְלָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם וָעֶד:ג גָּדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד וְלִגְדֻלָּתוֹ אֵין חֵקֶר:ד דּוֹר לְדוֹר יְשַׁבַּח מַעֲשֶׂיךָ וּגְבוּרֹתֶיךָ יַגִּידוּ:ה הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ וְדִבְרֵי נִפְלְאוֹתֶיךָ אָשִׂיחָה:ו וֶעֱזוּז נוֹרְאֹתֶיךָ יֹאמֵרוּ (וגדולתיך) וּגְדוּלָּתְךָ אֲסַפְּרֶנָּה:ז זֵכֶר רַב טוּבְךָ יַבִּיעוּ וְצִדְקָתְךָ יְרַנֵּנוּ:ח חַנּוּן וְרַחוּם יְהוָה אֶרֶךְ אַפַּיִם וּגְדָל חָסֶד:ט טוֹב יְהוָה לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו:י יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַעֲשֶׂיךָ וַחֲסִידֶיךָ יְבָרֲכוּכָה:יא כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ יֹאמֵרוּ וּגְבוּרָתְךָ יְדַבֵּרוּ:יב לְהוֹדִיעַ לִבְנֵי הָאָדָם גְּבוּרֹתָיו וּכְבוֹד הֲדַר מַלְכוּתוֹ:יג מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עֹלָמִים וּמֶמְשֶׁלְתְּךָ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר:יד סוֹמֵךְ יְהוָה לְכָל הַנֹּפְלִים וְזוֹקֵף לְכָל הַכְּפוּפִים:טו עֵינֵי כֹל אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּ וְאַתָּה נוֹתֵן לָהֶם אֶת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:טז פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן:יז צַדִּיק יְהוָה בְּכָל דְּרָכָיו וְחָסִיד בְּכָל מַעֲשָׂיו:יח קָרוֹב יְהוָה לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת:יט רְצוֹן יְרֵאָיו יַעֲשֶׂה וְאֶת שַׁוְעָתָם יִשְׁמַע וְיוֹשִׁיעֵם:כ שׁוֹמֵר יְהוָה אֶת כָּל אֹהֲבָיו וְאֵת כָּל הָרְשָׁעִים יַשְׁמִיד:כא תְּהִלַּת יְהוָה יְדַבֶּר פִּי וִיבָרֵךְ כָּל בָּשָׂר שֵׁם קָדְשׁוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה