בע"ה
כללי: כבר כמה שנים (לפחות 5) אני מעלה כל יום לסטטוס שלי בווטסאפ את הספירה היומית + עיצוב גרפי. השנה אני עושה את זה עם בינה מלאכותית, אותה מפיק בדרך כלל איתיאל אטלו, שאותו הכרתי בין השאר בעיצוב גרפי ברבנות הצבאית (שם אני משרת פה ושם במילואים).

מדי יום נעלה את היום האחרון למעלה, ולכן עדיף לקרוא את המאמר מלמטה למעלה, שכן הוא נכתב בעבור מי שנכנס לכאן כל יום. נשתדל לעדכן כל יום עד 21:00 בערב את אותו היום. לבעלי נטפרי: מצורף PDF של ימים 1-7, עקב חסימתו של יום 5 בנטפרי. אני אשתדל להעלות בכל סופ"ש PDF שכזה.

תרבחו ותסעדו


הפרומפט היום:
A colorful paper quilling inspired by Moroccan decor, featuring intricate geometric patterns and vibrant hues of blue, green, and gold. Handcrafted with precision using strips of paper, each coil and curve is meticulously shaped to create a stunning, multi-dimensional effect. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500
הפונט היום: תאג' של @איתמר נתן . לא פעם ראשונה שאני מוצא את הפונט המאוד נישתי הזה שימושי, וזה אומר עליו המון דברים טובים.
110.jpg


בוא פיד, חוצים את הים!

מה הוא פרומפט?
פרומפט הוא בעצם מה שאנחנו כותבים לבינה המלאכותית כדי לייצר ממנו תמונה.
השימוש בבינה מלאכותית יותר דומה לבישול: מבקשים משהו, רואים אם הוא יצא טוב, ואם לא - אפשר תמיד להוסיף תבלינים. אפשר לשחק בטמפרטורה (של הצבע...), להוסיף מרכיבים ולטעום שוב, להוסיף (ולהחסיר). לא סתם צ'אט GPT הוא צ'אט ולא תיבת חיפוש בגוגל.
אז גם הפרומפטים שלנו לא נכתבים כמו שאנחנו מציגים אותם על ההתחלה. אנחנו מנסים כמה פעמים וגם מבקשים מהבינה מלאכותית לתקן.
הפרומפט שלנו היום:
A child takes a selfie with the event of the splitting of the Red Sea during the Exodus in the background. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v 5
פונט בשימוש: ליה לאבלי המעולה, של ליה ברץ.
17.jpg


חמסה חמסה חמסה
יצירת ידיים שיראו אמינות הם אולי האתגר הכי גדול הבינה מלאכותית. מה שאתם רואים פה הוא מהפכני יותר מכל מה שהיה עד עכשיו. הסרטון הבא יכול להסביר, קצת, למה כ"כ קשה ליצור ידיים הבינה מלאכותית https://youtu.be/24yjRbBah3w
הפרומפט:
A mesmerizing black and white photograph of a hand drawing itself. The composition is simple yet striking, with a symmetrical layout that draws the viewer's eye to the intricate details of the drawing. The image is captured using a high-quality DSLR camera with a 50mm lens, and the settings are carefully selected to produce a crisp, sharp image with minimal noise. The photograph benefits from soft, diffused lighting that creates a sense of depth and dimensionality, making the drawing appear to leap off the page. --v 5
פונט בשימוש: מייפל, פונטביט
1681148439480.png



וְעָלִ֤יתָ בַבֹּ֙קֶר֙ אֶל־הַ֣ר סִינַ֔י וְנִצַּבְתָּ֥ לִ֛י שָׁ֖ם עַל־רֹ֥אשׁ הָהָֽר
הבינות המלאוכתיות שבשימוש
כרגע, את הפורמפרוטים אנחנו כותבים בעצמנו (בשילוב קל של צ'אט GPT שלימדנו לכתוב פרומפטים), אבל את התמונות אנחנו נותנים לבינה מלאכותית של תמונות לייצר.
אנחנו חושבים שנכון לעכשיו הבינה המלאכותית המוצלחת ביותר (בפער) היא מידג'ורני (אם כי, יש ימים שנעשים גם בבינות מלאכותיות אחרות). התמונות בה לרוב נראות טוב יותר, מוקפדות יותר ומדוייקות יותר ומזוויות מוצלחת יותר (בדלאי 2, למשל לפעמים נקבל ציור של משאית שמתחיל מאמצע הקבינה. למה?).
בהמשך העומר אנחנו מקווים לנסות עוד בינות מלאכותיות, מוזמנים להצטרף.
הבקשה שלנו ממידג'רני:
A symmetrical image of the giving of the Torah with Moses standing in the center of the frame, flanked by the Israelites on either side. The scene should be set against a dramatic, mountainous backdrop with clouds overhead. The composition should be perfectly balanced and the color palette should be warm and inviting. The image should be captured using a wide-angle lens to give a sense of grandeur and edited to enhance the colors and contrast. Symmetrical composition, photography, wide-angle lens --stylize 500 --v 5
לשאלת רבים: V5 שמופיע בסוף הפרומפט מסמן בקשה להשתמש בגרסה 5 של מידג'רני, החדשה ביותר.
הפונט היום: מרדכי של בן נתן, הפונטיה.
(אין בכוונתי כמובן ח"ו לצייר את קדושי עליון - משרע"ה ואהרון ודור דעה במדבר, אלא להראות יכולות של בינה מלאכותית).

15-jpg.1351247



סופרים שלושה כוכבים

אז מה הנושא השנה?
בכל שנה כתבנו בספירת העומר על עיצוב (או על פונטים, או על מותגים, או על שירים, או גם וגם). השנה החלטנו להתנסות בעצמנו בעיצוב באמצעות בינה מלאכותית.
מהי בינה מלאכותית? אם עד עכשיו רוב התמונות בעומר היו יצירות שלנו (או שילוב של יצירות שלנו עם של אחרים) הרי שהשנה אנחנו מוספים רק את הטקסט שעל גבי התמונה - כמה ימים היום בעומר. את השאר מייצרת הבינה המלאכותית.
איך זה עובד?
לבינה המלאכותית יש יכולת לעבד את הבקשה שלנו (שמגיעה בטקסט) לתמונה מטריפה (ריאליסטית, ממודלת, או איזה סגנון שנבקש). לא תמיד התמונה מושלמת - לפעמים יחסרו אצבעות או כמויות שנבקש בטקסט ישתבשו, הסברים על זה בהמשך.

(הפונט היום: פטיש של 'הפונטיה')
14.jpg



"בְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ"




מה כתבנו למידג'ורני?
A army of plastic soldiers versus a real human good IDF Jewish soldier. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v 5
מדי שנה אני מפרסם בווסטאפ הפרטי שלי (ובקבוצה, מוזמנים להצטרף) את ספירת העומר היומית. חלקה זמין במאמרים שלי בפרוג, וכולה ברשתות החברתיות האחרות.
כמדי שנה בשנים האחרונות, הספירה בשיתוף חבר טוב - איתיאל אטלו, שאנחנו עושים את הספירה כמה שנים ביחד.
13.jpg



היום יום אחד לעומר.

במידג'ורני. כתבנו לו את זה:
A stone gate leads to a path in a field of barley. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v 5
12.jpg
Next article in the series 'ספירת העומר': סופרים עומר עם בינה מלאכותית • שבוע שני
Previous article in the series 'ספירת העומר': אות "הדסה"