הסבר על הפרויקט כאן
לשבוע הקודם לחץ כאן
כיוןן שהכתבה מתדכנת (לרוב) מדי יום - הרי שהמספר הנמוך הוא למטה והגבוה הוא למעלה. נא להתחיל לקרוא *מסוף הכתבה*.



עומר לפרוג21.jpg
לזכרם.
[בתשע"ח חל יום הזכרון ב-18 לעומר. בדומה ליום העצמאות, גם יום הזכרון זז לכיוון ימים שלישי ורביעי בשבוע, על מנת להבטיח שבמדינת ישראל לא יהיה חילול שבת במסגרת חגיגות העצמאות]

איור: חננאל תורגמן



עומר לפרוג19.jpg

גם בעידן הווטסאפ והרשתות החברתיות (פייסבוק, טלגרם וכו'), המייל לא נעלם מהעולם.

שיווק בדוא"ל הוא אחת מהשיטות החזקות ביותר ליצירת קשר ארוך-טווח עם הלקוחות. שיווק בדוא"ל יכול להניע תנועה לאתר האינטרנט של העסק, לקדם מבצעים ולעודד מכירות.

איך אנחנו עושים את זה? קודם כל, בונים רשימת תפוצה של לקוחות (חשוב לקבל הסכמה מראש מהלקוחות לשליחת המיילים אליהם!). במינון נכון, שולחים עדכונים מקצועיים רלוונטיים ללקוחות העסק, איחולי שנה טובה וברכות לחגים וכו'. חשוב לא להספים בדואר זבל - לא לשלוח כל יום הודעה, לשלוח רק תכנים רלוונטיים וכו'. כנראה שעדיף לשלוח דוא"ל אחד פחות, מאשר לאבד לקוח מרשימת התפוצה...

כדי לגרום ללקוחות לקרוא את ההודעה שנשלחה (ניוזלטר), מומלץ לעצב את התוכן בצורה שתמשוך את העין. העיצוב צריך לתת הרגשה נעימה אשר מזמינה לקרוא את התוכן. מעבר לכך, העיצוב צריך לעביר את המסר הרצוי ולהניע את הלקוח לפעולה.

ועוד דבר קטן - גם אם אתם לא מתכוונים כרגע לבנות רשימת תפוצה, חשוב למתג את המייל שלכם כחלק בלתי נפרד מהעסק. למשל - חתימה אישית מעוצבת במייל (החתימה יכולה להיות גם כרטיס הביקור שלכם).

עומר לפרוג18.jpg
שימו לב! הספירה בשבת קודש, החלת מצאת הכוכבים - (באזור 19:38 ברוב הארץ)!

ש 2 דרכים לקבל נדל"ן טוב בגוגל: האחת זה לשלם לגוגל כסף (קידום ממומן), והשנייה זה לתת תוצאות רלוונטיות שגוגל אוהב (קידום אורגני).

אז איך זה עובד? בגדול, גוגל סורק את כל האתרים באינטרנט ושומר את הטקסטים בזיכרון שלו. ואז, כשמחפשים בגוגל, הוא יודע להציג את הדפים הרלוונטיים לשאילתת החיפוש. חשוב להבין שמנוע החיפוש של גוגל הוא לא טכני, לא כדאי לנסות לרמות אותו. הוא יודע לזהות התנהגות של גולשים לאחר הצגת תוצאות החיפוש (הזמן בו שהה הגולש באתר שהוצג בחיפוש וכו').

לכן, חשוב שאנחנו כבעלי האתר נכתוב תוכן בעל ערך אמיתי לגולשים, ונשתמש במילות מפתח בטקסט. אם התוכן שלנו לא יהיה רלוונטי למה שחיפש הגולש והוא לא מצא בו את מה שהוא היה צריך, גם גוגל יבין את זה בסוף. וגם להיפך – אם גוגל רואה שאנשים מתעכבים על התוכן ובאמת קוראים אותו, הוא ידרג את האתר שלנו גבוה יותר.

עוד דבר שמקנה "אמינות" ו"חשיבות" לאתר שלנו הוא קישורים מאתרים אחרים לאתר שלנו. גוגל מזהה את התנועה לאתר מהקישורים השונים, ומדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש את האתר שלנו. כדאי להפנות לאתר גם מהרשתות החברתיות – להשתמש בפייסבוק ולשתף בו תכנים מהאתר, ובכך להניע גולשים לאתר בחינם. חוץ מהקישורים החיצוניים, גם הקישורים הפנימיים באתר חשובים (קישור בין דפים בתוך האתר שלנו), בתנאי שיש בהם היגיון ובמידה סבירה (גוגל מזהה גם "ספאם").

ובסוף – חשוב לזכור שהקידום בגוגל הוא ריצה למרחקים ארוכים, זה יכול לקחת כמה חודשים טובים, ואפילו מעל שנה.


עומר לפרוג17.jpg


אומרים שבנדל"ן יש שלושה דברים חשובים: מיקום, מיקום ומיקום.

גם באינטרנט יש נדל"ן - האינטרנט הוא עיר גדולה, עם רחובות ביניהם ניתן לעבור במהירות ממקום למקום, מחנות לחנות.

המדריך להתמצאות בעיר הוא כמובן גוגל, שבאמצעותו אנחנו מחפשים אינפורמציה ומגיעים למקומות ואתרים רלוונטיים.

בהיותו המוביל הראשי ממקום למקום באינטרנט, חשוב מאוד שגוגל ידע על קיומנו. אם נקים אתר בלי שיהיה מי שידע להגיע אליו - סביר שהתנועה אליו תהיה מועטה.

כמובן, אפשר גם לפרסם באמצעים אחרים לא-מקוונים (ברדיו ובעיתון), אבל בסופו של דבר כנראה שהלקוחות יחפשו עלינו מידע נוסף בעזרת גוגל...


____
הסבר על הפרויקט כאן
לשבוע הקודם לחץ כאן

אהבתם? אשמח לשמוע את מה ומה במיוחד. התגובות מחכות לכם.
Next article in the series 'ספירת העומר': אות "הדסה"
Previous article in the series 'ספירת העומר': פרויקט עומר: שבוע שני