two-little-baby-girls-playing-against-green-grass2.jpg


בינה וברכה נפגשו על הספסל בגינה, אחרי שנים שלא הכירו אותו מקרוב.

"שנים לא הייתי כאן, אבל הבנות הגדולות שלי, לכי חפשי אותן", רטנה בינה, "רק התחילה השנה, והן צמודות לספרים ולומדות כל היום. אז אספתי את הקטנים וברחתי לכאן מהר, לפני שהן ישאלו אותי שאלות שלא אדע לענות. שיסתדרו", היא פרקה את שקית הסנדוויצ'ים על הספסל והתיישבה באנחת רווחה.

"הלוואי שהייתה לי יכולת ללמוד עם הבת שלי", נאנחה ברכה לעומתה. "אני לא יודעת מספיק טוב את החומר. ואני מאוד דואגת לה שתתחיל שנה כמו שצריך ותלמד טוב כבר מעכשיו. אז אני יוצאת עם הקטנים לגינה, כדי שהיא תוכל ללמוד".

"את יוצאת אתם לגינה כדי שהבת שלך תוכל ללמוד?" אלישבע צצה משום מקום, פוערת על ברכה זוג עיניים, "תגידי מה, נהיינו משרתות של הילדות?"

"אז מה את רוצה?" נעלבה ברכה, "שהיא לא תלמד? שתהיה כמו שאני הייתי?"

"מה את היית?" הסתקרנו בינה ואלישבע.

"הייתי ילדה טובה, שדווקא רצתה ללמוד. כשהייתי בח' אמא שלי ילדה תאומות, ועזרתי המון. היו לי עוד שלושה אחים קטנים, וטיפלתי בהם כל יום. אבל החשבון והאנגלית נזנחו בינתיים, ולא היה לי זמן להשקיע בהם. היה לי חבל מאוד! בסמינר נכנסתי להקבצה נמוכה במתמטיקה, ורק אחרי שנה וחצי שמעתי שמי שרוצה להתקבל למסלול תכנות – צריכה ללמוד ארבע יחידות. אבל כבר לא היה לי סיכוי להדביק את הפער... הפסדתי את מסלול תכנות שחלמתי עליו, והחלטתי שאצל הבת שלי זה לא יקרה".

"אל תצטערי כל כך הרבה", אלישבע לא הסכימה לגלות אמפתיה. "אני למדתי תכנות, בארבע חוזרת הביתה, ולכי תתחילי ללמוד עם הילדים אחר הצהריים. אין לי טיפת זמן וגם לא ראש לזה. העומס ממוטט אותי. ושלא תחשבי – " היא ניסתה לתקן את הרושם שהשאירה קודם, "גם לי ממש אכפת מהלימודים שלהם, ויוני שלי היה מאושפז שנה שעברה, את זוכרת? בגלל הסיפור עם הדלקת שהסתבכה, והסטרואידים. והוא צבר פער, שאני ממש דואגת לו. הוא ילד חכם אבל התקופה שהוא החסיר משמעותית מאוד. ובעלי חוזר בערב אחרי יום ארוך, עוזר לי עם ההשכבה, וקשה לו ללמוד אתו כל יום. מה אפשר לעשות, תגידי לי את?"

little-boy-blowing-nose2.jpg


זהירות, פער מאחוריך

השאלה של אלישבע, היא שאלה של אימהות רבות. הכאב של ברכה, הוא כאב של תלמידות רבות, ובינה, שקשה לה לסייע לילדות שלה בלימודים, היא רק דוגמא מייצגת מתוך אלפים.

אז מה עושים כשיש פער לימודי, ואין לאמא או אבא יכולת, פנאי או פניות ללמוד עם הילד או הילדה, ולסייע להם לסגור את הפער הזה?

פערים נוצרים בכל גיל, ומכל מיני סיבות. אצל יוני זו הייתה תקופת מחלה קצרה, הילדות של בינה עברו באמצע שנה לבית ספר חדש, וברכה עברה בילדותה תקופה של קושי, אמנם שמח אבל קושי, שגרמה לה לאבד את הרצף. אצל ילדה אחרת זו יכולה להיות מורה פחות אהובה או לא כל כך מובנת שהילדה ממש לא הסתדרה אתה, ואצל ילד נוסף הסיבה תהיה תקופה קשה בבית שהסיחה את דעתו. כמעט כל ילד חווה במהלך חייו תקופה כזו שבה הוא צובר פער – זה לגיטימי! אבל מוכרחים להיות שם כדי שזה לא יגדל.

כי כשפער לימודי אינו מטופל... הוא רק הולך וגדל, וההשלכות שלו עלולות להיות משמעותיות יותר מדי. אם ילדה יושבת בכיתה ולא מבינה על מה המורה מדברת – הרי שגם השיעור שבו ישבה בכיתה, נבלע בחור השחור של הפער. היא לא למדה בו. וכשהפער הולך ומעמיק, הילדה מאבדת את העניין בלימודים, ומכאן לתסכולים ולציונים מאכזבים – הדרך פתוחה. ומה שמחכה לילדים שמגיעים למצב כזה, לא מסתכם רק בפער לימודי. משום שהפער משליך גם על המצב הרגשי, ההתנהגותי והחברתי של הילד. אצל ברכה – הוא גם גרם לה להפסיד את המסלול שהיא רצתה ללמוד בו, ואם יוני לא יטופל בזמן, הוא עלול למצוא את עצמו בישיבה חלשה, בגלל דלקת שהסתבכה כשהוא היה בכיתה ה'...

מכל כיוון שלא נסתכל על זה, פער לימודי מוכרחים לסגור, וכמה שיותר מהר!

adorable-young-boy-doing-his-homework2.jpg


איך משלימים פער לימודי?

כאן נכנסת לתמונה מערכת 'למדם', ומצליחה לתת מענה לעשרות אלפי תלמידים ותלמידות, שמשתמשים בתוכנה בחוויה ובשמחה ומצליחים בלימודים!

מערכת 'למדם' היא פלטפורמה שפותחה במיוחד לתלמידי הציבור החרדי, ותכני הלימוד בה מקבילים באופן מדויק לתכניות הלימודים בתלמודי התורה ובבתי הספר.

המערכת מציעה מעל אלף שיעורים, שאותם מעבירים המלמדים הבכירים והמורות הטובות ביותר מהמוסדות המובילים בציבור החרדי. מערכת 'למדם' בחרה את המלמדים והמורות בעלי כושר ההסברה הטוב ביותר, מהסוג שכל ילד מאחל לעצמו. התלמידים צופים בשיעור, ללא חיבור לאינטרנט כלל, באופן מפוקח וממוקד באורך של 10-12 דקות ובשילוב אמצעי המחשה שמרתקים אותם וגורמים להם ללמוד ולקלוט בכיף!

כך, כאשר התלמיד החסיר שיעור, אבא ואמא לא צריכים לשבור את הראש מה לעשות. הם גם לא מזניחים את הפער, כי הפתרון כל כך פשוט ובהישג יד: פשוט פותחים את פאנל ההורים של 'למדם', מגדירים את ההגדרות הרצויות, ואז הילד לומד, משלים את החסר, ומתקדם הלאה בהצלחה ובשמחה!

במערכת אפשר למצוא את כל המקצועות החשובים: משנה, הלכה, אנגלית, עברית, חשבון ועוד.

העלות החודשית של המערכת לכל התלמידים בבית היא סמלית ביותר ומאפשרת לכל הורה להעניק לילדים שלו את המתנה הזו לחיים. לא עוד שיעורים פרטיים יקרים, למדם – והילד לומד בשמחה ומשלים פערים לימודיים בקלות.

חשוב לציין שבקרוב שיטת התמחור תשתנה והעלות של מינוי 'למדם' תהיה גבוהה יותר, כך שמי שירכוש כבר עכשיו מינוי ללמדם ירוויח פעמיים: גם להתחיל שנה ברגל ימין ללא פערים לימודיים אצל הילדים, מה שישליך על כל שנת הלימודים הבאה, וגם במחיר הישן המשתלם!

אז אם גם אתם רוצים שהילדים שלכם יצליחו בלימודים, יהיו שמחים ואהובים בחברה, וישלימו מיד פערים לימודיים, 'למדם' זה בשבילכם. לחצו כאן עכשיו כדי לתת לילדים שלכם את ההזדמנות הטובה ביותר להתחיל שנה של הצלחה. לכם יישאר זמן לצרכים החשובים האחרים של כל הילדים שלכם. כן, גם גינה עם אמא היא צורך חשוב :)

תמונה 2 ליחצ-01.jpg

כתיבה: אסתי לוין