המבצע הזה מתוכנן היטב! כך תצליחו להינצל ממנו!

aTodCteqrFWapjYkkvMIhJsWaHbczOmfqaUAsVFmdnsIhmTZzTegewQzzmygjNMT.jpeg

המתח עמד באויר סמיך וכבד, פני כל הנוכחים בחדר פנו בריכוז מאומץ אל עבר המסך הענק שמחובר היה אל הקיר. סלסולי עשן הסיגריות שהתערבבו להם עם אדי כוסות הקפה ההבילים, כמו ניסו להפיג את המתח המעיק, אך ללא הצלחה יתרה.

השאלה הגדולה שריחפה בחלל החדר הייתה – האם המשימה תצליח? ואם כן, עד כמה?

שנים של מחקר אין סופי, ניתוח מדוקדק של חומרי מודיעין, סיעור מוחות של גדולי המומחים ותכנון מפורט של חודשים ארוכים, כל אלה התרכזו לרגעים אלו, הרגעים שבהם המבצע הדרמטי יצא לפועל.

והנה...

הנורה האדומה מתחילה להבהב, המסך משדר על תנודות שקרבות, נראה שמישהו מתקרב שם לדלת...

האם זה הוא???

"זה הוא! הוא תיכף נכנס!" – צועק בהתרגשות אחד הנוכחים בחדר המצב, כל השאר מסתפקים בהנהון ראש קלוש ומתוח.

האיש נכנס ועובר את מפתן הדלת ובאותו רגע מתעורר חדר המצב לתחיה. יושבי החדר שעד עתה רק בהו במתח שקט אל עבר המסך, מתחילים לשגר בבהילות פקודות נמרצות לתוך המיקרופונים הזעירים התלויים בדש בגדיהם, היישר אל עבר אוזניהם של הסוכנים הנמצאים בשטח.

"שים לו את השוקולדים הטעימים מול עיניו!" – צועק הראשון בהתרגשות, "אל תשכח גם להניף את השלט המבשר על כך שיש עליהם מבצע של 3 ב- 20!" – חשוב לשני להזכיר.

"תסתיר את המותג הזול" – השלישי כלל לא רגוע – "הוא עוד ישים לב אליו, ויקנה אותו במקום המותג היוקרתי...".

"לא לשכוח לשים את כל המכשירים החשמליים בדרך לקופה!" – מוודא הרביעי – "שרק לא ישכחו את ההוראות שניתנו להם" – הוא חושב בעוגמה.

בסופו של דבר הרי, המטרה הינה ברורה להחריד –

להוציא מהלקוח שנכנס לסופר כסף! וכמה שיותר!

התיאור הציורי שהובא כאן, הוא כמובן מופרז ומוגזם. אך הרעיון בו נכון בהחלט.

כשאנו נכנסים לסופר, אנו צריכים לראות מול עינינו תמרור אזהרה ענק – "זהירות! שדה מוקשים לפניך".

כי אכן כך, הסופר הוא שדה רב מימדים שמפוזרים בו אין ספור מוקשים כלכליים מתוחכמים, שהם פרי עמל ויגיעה של טובי המוחות, בכדי להכשיל אותנו ולהוציא מאיתנו כסף על דברים מיותרים שכלל אין לנו צורך בהם.

אם רק נהיה מודעים לכך, ולפני כל פעולה ופעולה נחשוב האם אנו עושים זאת בהחלטה מושכלת או שמא מדובר בנפילה מהדהדת לתוך מלכודת, הרי שהקניה שלנו תהיה חכמה.
על המחבר
ש
מאמן ויועץ כלכלי.
בנוסף, כותב ספרים ומאמרים במגוון סגנונות -
ביוגרפיה, מאמרים תורניים, כתיבה שיווקית, טורי דעה ועוד.
0533142767

תגובות

כשאנו נכנסים לסופר, אנו צריכים לראות מול עינינו תמרור אזהרה ענק – "זהירות! שדה מוקשים לפניך".
אם רק נהיה מודעים לכך, ולפני כל פעולה ופעולה נחשוב האם אנו עושים זאת בהחלטה מושכלת או שמא מדובר בנפילה מהדהדת לתוך מלכודת, הרי שהקניה שלנו תהיה חכמה.

וחלק מהמוקשים הם לגרום לנו לחשוב שכל פעולה שאנו עושים באה מתוך החלטה מושכלת...
 
מאמר מדהים ונכון עד כאב, ואחת ההוכחות הגדולות לכך:
תמיד! אבל תמיד! בכל סופר מכל סוג: הלחם והחלב יהיו בקצה השני המרוחק ביותר מן הסופר ומרוחקים אחד מהשני כמה שאפשר...
(למה מה קרה שלקוח ייכנס לקנות רק לחם או חלב ויצא רק עם שניהם ולא יזכה לראות את שאר המוצרים המדהימים שהוא בודאי צריך ורק שכח...:rolleyes::sneaky:)
 
שני דברים חשובים לפני קנייה
1 לא להגיע לקנות שרעבים
2 להגיע עם רשימה מדויקת ולא לקנות שום דבר מעבר הרשימה אפילו לא שוקולד
תבדקו תראו תהנו
נכון מאד!!!
יש עוד כמה כללים חשובים, אך המאמר בא בעיקר לשים את האצבע על נקודת הפתיחה שבלעדיה כל הכללים לא יעזרו.
והיא -
מודעות!!!
אדם שלא נכנס מתוך מחשבה ברורה והחלטית - "מנסים להפיל אותי בפח, אך אני לא אתן להם לנצח." - לא באמת יעזרו לו כל הכללים...
בכל מקרה, תודה על התגובה ועל ההתייחסות.
 
מאמר מדהים ונכון עד כאב, ואחת ההוכחות הגדולות לכך:
תמיד! אבל תמיד! בכל סופר מכל סוג: הלחם והחלב יהיו בקצה השני המרוחק ביותר מן הסופר ומרוחקים אחד מהשני כמה שאפשר...
(למה מה קרה שלקוח ייכנס לקנות רק לחם או חלב ויצא רק עם שניהם ולא יזכה לראות את שאר המוצרים המדהימים שהוא בודאי צריך ורק שכח...:rolleyes::sneaky:)
תודה!!!
 
שני דברים חשובים לפני קנייה
1 לא להגיע לקנות שרעבים
2 להגיע עם רשימה מדויקת ולא לקנות שום דבר מעבר הרשימה אפילו לא שוקולד
תבדקו תראו תהנו
הדבר שהכי עוזר, מנסיון! [וגם אם נזכרתם ששחכתם לכתוב משהו ברשימה, לא לקנות!, תרשמו ופעם הבאה תקנו.
מאמר מדהים ונכון עד כאב, ואחת ההוכחות הגדולות לכך:
תמיד! אבל תמיד! בכל סופר מכל סוג: הלחם והחלב יהיו בקצה השני המרוחק ביותר מן הסופר ומרוחקים אחד מהשני כמה שאפשר...
(למה מה קרה שלקוח ייכנס לקנות רק לחם או חלב ויצא רק עם שניהם ולא יזכה לראות את שאר המוצרים המדהימים שהוא בודאי צריך ורק שכח...:rolleyes::sneaky:)
ידוע, יש מספר טיריקים ידועים...
מוצרי בסיס בסוף החנות.
ממתקים ודברים קטנים ליד הקופה, [בזמן שמחכים בתור מתגרים...].
רוב הרשתות הגדולות, אין חלונות בחנות, בשביל להשרות אוירה של ניתוק, וכך לאפשר "בילוי" בחנות בנתק של זמן.
ישנם רשתות שפועלות בטריק של "2 פלוס 1 חינם" החינם מדליק, וכאן יש שלוש נפילות א. מוצר שעולה חמש ש"ח זה יוצא 3 בעשר, דבר שלא בהכרח היינו קונים, ב. בעיקרון היינו משלמים רק חמש ש"ח וכעת שילמנו 10 ש"ח, פשוט הוצאנו כסף מיותר, ג. כאשר יש בבית בסוף זה נגמר, וכך גם ביזבזנו כסף, וגם פעם הבאה אנחנו "יודעים" שצריך לקנות שלוש במקום האחד שהיינו קונים עד היום, שהרי כל השלוש נגמרו...
 
ידוע, יש מספר טריקים ידועים...
מוצרי בסיס בסוף החנות.
ממתקים ודברים קטנים ליד הקופה, [בזמן שמחכים בתור מתגרים...].
רוב הרשתות הגדולות, אין חלונות בחנות, בשביל להשרות אוירה של ניתוק, וכך לאפשר "בילוי" בחנות בנתק של זמן.
ישנם רשתות שפועלות בטריק של "2 פלוס 1 חינם" החינם מדליק, וכאן יש שלוש נפילות א. מוצר שעולה חמש ש"ח זה יוצא 3 בעשר, דבר שלא בהכרח היינו קונים, ב. בעיקרון היינו משלמים רק חמש ש"ח וכעת שילמנו 10 ש"ח, פשוט הוצאנו כסף מיותר, ג. כאשר יש בבית בסוף זה נגמר, וכך גם בזבזנו כסף, וגם פעם הבאה אנחנו "יודעים" שצריך לקנות שלוש במקום האחד שהיינו קונים עד היום, שהרי כל השלוש נגמרו...
כל מילה נכונה!
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

שתף את המאמר

למעלה