pexels-dom-j-297836.jpg

בתקופה האחרונה, החל מהפלישה הרוסית לאוקראינה לפני למעלה משנה, וביטול הטיסות לאוקראינה, מוצאים עצמם רבים בדרכים ארוכות, כאשר צריך להגיע ממדינות סמוכות, לחצות את הגבול, ולהמשיך בנסיעה ארוכה.

אנשים רבים עשו את זה, בפרט בימי ראש השנה תשפ"ג העעל"ט.
גם במשך השנה אנשים רבים, חסידי ברסלב ולא רק, נוסעים לאוקראינה לקברי צדיקים, ומשתמשים בדרכים הארוכות.

המאמר הבא יכול להעיל לכל מי שרוצה לנסוע לאומן, וגם לכל מי שרוצה לנסוע למזרח אירופה, גם אם היעד שלו זה לא אוקראינה.


יש רבים שנוסעים ברכב, שעות רבות, מנמל התעופה ועד אומן, את המעלות של הרכב לא צריך לכתוב.
רבים אחרים כבר נוסעים כיום עם התחבורה הציבורים המקומית, אוטובוסים רכבות, וכו'.
אבל, רבים שרוצים לעשות את זה מבולבלים ולא יודעים איך, או מפחדים.

במאמרים הבאים בעזה"י נכתוב את כל מה שצריך לדעת בשביל לעשות את זה, ובצורה הטובה.
pexels-pixabay-258510.jpg

המעלות בנסיעה ברכבת:
למה זה שווה לנסוע ברכבת?
ברכבת יש מספר מעלות:
קודם כל המחיר.
המחיר לנסיעה ברכב (גם אם נוסעים עם קבוצה גדולה) יותר יקר פי כמה מהנסיעה ברכבת, גם אם תסעו במונית מנמל התעופה ועד הגבול, ומתחנת הרכבת בעיר הסמוכה לאומן עד אומן, עדיין המחיר יהיה בדרך כלל פחות מחצי מנסיעה ברכב.
(בלי נדר במאמרים הבאים נפרט על המחירים)

המעלה השניה זה הנוחות.
הרבה יותר נח לעלות על המונית בשדה, ולהמשיך ברצף עד אומן, אבל בזמן הנסיעה עצמה, ברכבת, יש מרחב, נמצאים סמוך לתיקים, שהרבה פעמים זה יותר נח מישיבה ברכב מעל 10 שעות.
וזה לפני הרכבות הנוחות יותר (לרב לא באוקראינה) עם כסאות נוחים, שולחן, וכו'. או קרונות השינה עם מיטה לישון - בעיקר באוקראינה.
המעלה השלישית זה הזמנים.
מצד אחד ברכבת משועבדים לזמני הרכבת, יש "עוד טיסה להספיק", ופעמים רבות מתעכבים זמן ממושך בגלל שהרכבת מגיע הרבה לפני ההמראה, או יוצאת הרבה אחרי הנחיתה.
מצד שני, ברכבת פחות או יותר יודעים מתי עומדים להגיע (ברב המקרים היא מגיע בדקה המדויקת שהיא אמורה להגיע) ואין עיכובים של העצירות בתחנות דלק, פקקים ועומסי תנועה, (לא צריך לרדת מהרכבת להתרעננות, או בשביל להתפלל למשל, עושים את זה תוך כדי נסיעה.)
נקודה זו היא בעיקר בנסיעה עם קבוצות גדולות, שאז כל עצירה לוקחת יותר זמן, וצריך יותר פעמים לעצור.
חשוב להדגיש: תמיד (גם ברכבת) יכולים להיות הפתעות ועיכובים בלתי צפויים!!!
המעלה הרביעית זה מעברי הגבול:
כאשר עוברים את הגבול ברכבת, מעבר הגבול והחתמת הדרכונים מבוצעים (בחלק מהקווים) על הרכבת, ולפעמים גם תוך כדי נסיעה.
זה יותר נח, ובעיקר הרבה יותר מהר.
ו-יודעים מראש כמה זמן זה יקח (רואים בתוכנית הנסיעה כמה זמן הרכבת עוצרת בגבול).
בפרט, כשיש עומס בגבול (כמו שנה שעברה במוצאי ראש השנה), ברכבת ממשיכים לעבור במהירות.
יש עוד כל מיני מעלות, תשאלו את מי שעשה את זה...



בגלל שלתחנת הרכבת מאומן לא מגיעים רכבות שנוסעות נסיעות ארוכות, ובדרך כלל תחנת המוצא היא לא בשדה התעופה, הדרך מתחלקת ל3 חלקים:
מהשדה תעופה עד הרכבת - בסמוך לגבול.
הרכבת - לפעמים כולל מעבר הגבול, לא תמיד.
מהרכבת לאומן.
יש לציין, שכיום אפשר כמעט מכל מקום להגיע עם הרכבת, רק שיש מקומות שזה יותר נח ויש מקומות שפחות
בחלק הראשון והשלישי נתמקד בעזה"י מאוחר יותר.
בחלק השני נתמקד במאמר הבא, אור בהירות הדרך - 2.