שיתוף סטודיו MOOSH- השקת מיתוג חדש// כנסו יש מקום לכולם >>

מושקי ברקו

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
מכירים את זה שלפעמים הסנדלר הולך יחף?

בחיים של מעצב, לפעמים חולפים לו מול העיניים מיתוג, ועוד מיתוג, עיצוב, ועוד אחד
הוא נותן את כל כולו כדי שזה יצא מושלם
לפעמים אחרי מיתוג או פרויקט גדול כזה, יש הרגשה של פספוס

למה?

כי אחרי תקופת עמל (או שעות עמל, תלוי במעצב), הוא משגר מייל מפורט (-ללקוח), וחיוך מרוצה (-לעצמו)
ואחרי אנחת רווחה הוא פתאום חושב לעצמו:
'מיתגתי את העסק הזה, והעסק ההוא...'
'ומה עם המיתוג שלי??'

___

אז זהו,
לרגע אחד, תוך כדי שאני שמה קרדיט על עוד עיצוב,
פתאום תפסתי את עצמי
הסתכלתי על המיתוג שבניתי לעצמי (אי שם, בין אינדיזיין להגשת גמר)
והאמת?
פתאום קלטתי שהלוגו שלי..איך לומר?
לא משהו.

תכלס, מקצועית,
לא ישבתי ובניתי לעצמי בריף, אסטרטגיה, קהל יעד, ייחודיות, בידול....
(הסנדלר הולך יחף כבר אמרנו?...)

ובמחילה מכבודו של הלוגו כן?
הוא נוצר מערבוב של אהבה לטורקיז- ים, היבו האהוב והמוכר וקופי חביב

הגיע הזמן להחליף!

אז ישבתי על מסמך בריף מסודר, שלי עצמי
וחשבתי על הכל:
קהל יעד (
:rolleyes:
), הבטחה ללקוח, ייחודיות ובידול........

ולא להאמין כמה זה קשה.
עד כמה שאנחנו מתעסקים בזה ,
להגדיר את עצמינו זה לגמרי לא קל..

אז אחרי ששברתי קצת את הראש (את לא מוותרת לעצמך, ברור?:) וכאלה..),
הנה הבריף בתמצות:

> מה הוביל אותי להקמת עסק?
הרצון לשדרג נראות עסקית לנראות מקצועית, מכבדת ומרשימה ובכך לבדל את בעלי העסקים מהמתחרים ולהביא להגדלת המכירות שלהם.
תכלס, להוציא לשוק בעלי עסקים שגם "נראים" טוב ולא רק מוכרים מוצרים טובים.

> קהל יעד:
בעלי עסק, מתפתח או קיים, שחשובה להם תדמיתם מקצועית בעיני הקהל שלהם והם מעוניינים להקים אחת כזו או לשדרג אותה.


> מאפיינים:
סטודיו 'בוטיקי' איכותי ומקצועי, רציני, ש'מדבר' בגובה העיניים של הלקוח, יוקרתי, אך אישי וקולע.


זהו. כתבתי את זה.:cool:
עוד קצת מידע ממוקד (וסליחה, זה חסוי...;))

וסיימנו. עוברים לשם.

בסוד, יש לי חיבה ליציאה מהקופסא
אז חיפשתי משהו חריג, זכיר ו...מצאתי

סטודיו MOOSH

כן!
מוש זה תוצר מושלם, סלנג כייפי, מתיישב על הלשון
בקיצור זה מוש (יציאה, כבר אמרנו?:))


שרבוטים בדפים (בכיף שלי, לצייר...רק שזה לא נגמר)
והתייאשתי.
עברתי למחשב לסקיצות ראשוניות.

זה נראה ככה:

כיוונים התחלתיים לוגו מוש.PNG
וככה:
כיוונים התחלתיים לוגו מוש.PNG 2.PNG

התייעצות עם המרצה הענק @איתמר גור
ורצתי לשפץ - -

הסקיצות עכשיו כבר נראות ככה:
1. לוגו 'גרפי' יצירתי (איך מבטאים עיצוב גרפי למען השם...:():
סקיצות לוגו מוש 1.PNG
2. לוגו שמכיל מוטיב של גלקסיה, גבוה ויצירתי. אין הרבה כאלה. קצת פחות קריא:
סקיצות לוגו מוש 2.PNG
3. בתוך כל אחד מהאואו, אייקון שמשדר תחום אחר של הסטודיו (עיצוב אישי, בניית אתרים, אומנות). בצד- האופציות בקטן.
גם זה לא מאוד קריא.
סקיצות לוגו מוש 3.PNG
4. כל השם בתוך נקודה, לוגו זכיר ומעניין. אממ מזכיר קצת יוגורט:rolleyes:
סקיצות לוגו מוש 4.PNG
5. לוגו דיגיטלי, עם חיבור טיפוגרפי מעניין באמצע
סקיצות לוגו מוש 5.PNG

התייעצות נוספת עם המרצה, והחברות בכתה
ואיתמר גור נתן לי רעיון להתמקד בזה:
1619382046074.png


מה אתם רואים פה?

איתמר הציע "רק לחבר את שני העיגולים וליצור אינסוף"
האמת? זה הכי עבד. (תודה!!)

יששש:cool:

ההתלבטויות (החלק הכי קשה במיתוג) נחסכו.
כמה ליטושים,
הפונט- יוקרתי וממוקד, החליף את עצמו למשקל דק (חבל שלבני אדם אין את האופציה הזאת..:))
סקיצה סופית לוגו מוש.PNG

והסלוגן: אינסוף השראה. עיצוב מנצח
(צריך לנסח תפילה למעצבים בסיום כל פרויקט....##)

עוד שיפוצים קלים
שני אואו ועוד אחד בעיגול- ליצור עניין, סמל של אין סוף
והנה הוא
הלוגו הסופי:
הלוגו הנבחר מוש.PNG
אחרי שראיתי אותו בצבעוני,
הייתי חייבת לפרגן גם נגטיב:
לוגו מוש נגטיב.PNG

וכמובן הדמיות (החלק הכי כייפי במיתוג:)

יוקרתי:
לוגו מוש הדמיה זהב.PNG
כ. ביקור מוש הדמיה.png
וקלאסי:
ניירת מוש הדמיה.png
יש גם חתימה למייל:
חתימה למייל מוש הדמיה.png

עד כאן,
תודה שהייתם איתי:):)


____
אהבתם?
# בקרוב- שיתופים נוספים מהפורטפוליו המשודרג:)
 
נערך לאחרונה ב:

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
מחמאות כבר קבלתם, ובאמת יש על מה.

מאמין שאתם רוצים גם הערות, אז הערה בונה כמובן:
הלוגו מאד מאד מקצועי ובמיוחד התהליך כולו, אבל איך אני כלקוח יכול לקלוט שידור מהלוגו שמדובר בעיצוב גרפי ומיתוג.
איך שזה ככה, נראה מאוד כללי, יכול להתאים לעוד מקצועות עיצוביים - כמו אופנה, ואפילו איפור. לדעתי, צריך עוד קצת שינוי. הייתי מציע גם להחליף לצבעים יותר קרים, משדר יותר חוזק.
גם את הסלוגן הייתי מנסח קצת שונה - עיצוב מנצח. השראה אינסופית. כי השראה באה לאחר התבוננות בעיצוב, לא להיפך.
 

אפילו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
זה פשוט מהמם.
בעצם בכלל לא פשוט...
איזה סבלנות ועוד לעצמך? :rolleyes:
אבל כנראה שהיה שווה.
איך אני כלקוח יכול לקלוט שידור מהלוגו שמדובר בעיצוב גרפי ומיתוג.
(איך מבטאים עיצוב גרפי למען השם...:():
זה אחת התשובות ויש עוד.
(באמת יכול להיות שהייתי מורידה את העיגול מתחת שקצת לוקח לתחום האיפור)
אבל בעצם אפשר לומר שעיצוב גרפי זה משהו לא מוחשי, משהו שקשה מאוד להחזיק בידיים ולהגיד הנה זה-זה.
הרי כמעט כל סמל שנקח יהיה שייך יותר למשהו אחר ( סימנים של מחשבים וטכנולוגיה יותר מתאימים לתכנות וכו' שרטוטים לאדריכלות ועיצוב פנים, ציורים, מכחולים למאיירות, וכן הלאה על זו הדרך...).
לכן המסקנה שלי היא שהלקוח צריך לראות שהלוגו יפה, מקצועי, מושך, מדבר, וההסבר יבוא ממקום אחר - סלוגן, כרטיס ביקור, פרסום,- הרי בסופו של דבר אנחנו המעצבים/ות לוקחים את כל הסמלים האלו ונותנים להם
משמעות.
ומקצועיות.
ויופי.
וגם הסבר.
אפשר לחלוק עליי.... בכיף.
וסליחה על האורך.
(נראה לי אפשר לפתוח על זה אשקול נפרד)

ובקשר לסלוגן באותו הדרך אפשר לומר שעיצוב מנצח באה רק אחרי אינסוף (לקיחת) השראה ממקורות אחרים.
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
זה אחת התשובות ויש עוד.
עיצוב גרפי יכול להתבטא בעיצוב של הפונט עצמו [של הלוגו] - לאו דוקא במשחק עם האותיות.
גם בחירת שם מתאים לעסק - בשילוב עם עיצוב גרפי באות [אחת לפחות], ולא איזה שם כללי, יכול לבטא עיצוב גרפי.
למעשה, בחירת שם לעסק - משהו בדיל ובעל ביטוי קולע, זה ליבת הקושי, חכמה בפני עצמה. וזה מה שיותר יכול לשדר מקוריות ויצירתיות על, בפרט אם מדובר במישהו המתעתד לבדל אחרים ברמת אין סוף.
ובקשר לסלוגן באותו הדרך אפשר לומר שעיצוב מנצח באה רק אחרי אינסוף (לקיחת) השראה ממקורות אחרים.
יתכן, השאלה אם היא התכוונה לפרשנות הזו.
ובכלל, נראה לי שמיותר לומר "אינסוף השראה" - לא משנה באיזו וריאציה. בעל עסק גרפי מחפש יותר לקוחות מאשר ליצור השראות, וזה מה שהסלוגן אמור לבטא, לא משהו מוזיאוני.
 

miri#

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מווווש
מיד חשבתי ששלוש אוו זה מדי ועדיף שתיים
שמחתי שזה קרה
את העיגול מאחור באמת כדאי לוותר לדעתי
 

אידיאלי!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אין מילה אחרת חוץ ממווווש!!!
אוהו איזה שיתוף מדהים!!!
כיף לקרא...
הצלחות!
 

אלישבע גוהר

מאיירת דיגיטלית (לשעבר 'אילוסטרייטורית אחת')
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
יפהפה!
הפונט נדמה לי זה moon או lemonade milk משו...
אהבתי מאוד את הצורניות אבל לדעתי הצבעים באמת מאוד רכים, נשיים ומזכירים תחומים של איפור שיער ואסטתיקה. זה לא קולע למטרה העסק וגם לא כולם נמשכים לזה.
הכיוון ממש טוב אבל ממליצה לך לשנות צבעים, לא חייב להיפטר מהורוד-סגול-בורדו הזה אבל אולי לשלב אותו עם עוד צבע לפחות.
 

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
ב"ה

מושקי זה מאלף. מושלם, יותר נכון..
לעניות דעתי, משקל קצת יותר עבה היה מיטיב עם הלוגו.
קצוות ישרים לאותיות (ולא רכים ומעוגלים), ירחיק קצת את הקונוטציה הנשית - איפור, קוסמטיקה ושות'.
מצטרפת גם לדעה על הצבעוניות.. כדאי לשקול שוב.
כשהוא בצבע אחד - כמו במוקאפ ה'יוקרתי' - לדעתי את קוי האינסוף שנכנסים לעיגול להפוך לחלולים. וכך יראו אותם וזה ישתלב בצורה נקיה...
שפע הצלחה ולקוחות בעז"ה ;)
 
נערך לאחרונה ב:

מושקי ברקו

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
מהמממממממממם!
הלוגו הסופי מנצח!

תודה תודה:)
אכן מיתוג מוווש

איזה כיף, תודה!
מיתוג מווושששלם
לוגו מנצח, זכיר, מדהים ויפה!

אינסופי, אמרנו... :)

חחח
אהבתי

איזה כיף לשמוע!
תודה!
כן גם אני אהבתי&

מושלם וייחודי.
עכשיו נחכה לאתר?

תודה חגית!
כן ברור, עם הטיפים שלך הוא יראה באמת מוש:)


מחמאות כבר קבלתם, ובאמת יש על מה.

מאמין שאתם רוצים גם הערות, אז הערה בונה כמובן:
הלוגו מאד מאד מקצועי ובמיוחד התהליך כולו, אבל איך אני כלקוח יכול לקלוט שידור מהלוגו שמדובר בעיצוב גרפי ומיתוג.
איך שזה ככה, נראה מאוד כללי, יכול להתאים לעוד מקצועות עיצוביים - כמו אופנה, ואפילו איפור. לדעתי, צריך עוד קצת שינוי. הייתי מציע גם להחליף לצבעים יותר קרים, משדר יותר חוזק.
גם את הסלוגן הייתי מנסח קצת שונה - עיצוב מנצח. השראה אינסופית. כי השראה באה לאחר התבוננות בעיצוב, לא להיפך.

תודה רבה!
כמובן ששמחה לשמוע הערות:)
כשעיצבתי את הלוגו, התאמתי אותו למקצוע העיצוב הגרפי- בהתאם לערכים הנ"ל: אסטתיקה, מקצועיות וכו'
כמו שהפלטה הצבעונית הזו שייכת לאיפור ואופנה- ככה היא שייכת גם לערכים האלו (טעם אישי כמובן. עיצוב בכלל הוא טעם אישי:))

לגבי הסלוגן, וואו זה נכון. כל אחד רואה את הדברים בצורה שונה.
בסלוגן הזה שידרתי תהליך עבודה שבנוי מהסתכלות על השראות, ובניית עיצוב מדוייק וטוב בהתאם


זה פשוט מהמם.
בעצם בכלל לא פשוט...
איזה סבלנות ועוד לעצמך? :rolleyes:
אבל כנראה שהיה שווה.


זה אחת התשובות ויש עוד.
(באמת יכול להיות שהייתי מורידה את העיגול מתחת שקצת לוקח לתחום האיפור)
אבל בעצם אפשר לומר שעיצוב גרפי זה משהו לא מוחשי, משהו שקשה מאוד להחזיק בידיים ולהגיד הנה זה-זה.
הרי כמעט כל סמל שנקח יהיה שייך יותר למשהו אחר ( סימנים של מחשבים וטכנולוגיה יותר מתאימים לתכנות וכו' שרטוטים לאדריכלות ועיצוב פנים, ציורים, מכחולים למאיירות, וכן הלאה על זו הדרך...).
לכן המסקנה שלי היא שהלקוח צריך לראות שהלוגו יפה, מקצועי, מושך, מדבר, וההסבר יבוא ממקום אחר - סלוגן, כרטיס ביקור, פרסום,- הרי בסופו של דבר אנחנו המעצבים/ות לוקחים את כל הסמלים האלו ונותנים להם
משמעות.
ומקצועיות.
ויופי.
וגם הסבר.
אפשר לחלוק עליי.... בכיף.
וסליחה על האורך.
(נראה לי אפשר לפתוח על זה אשקול נפרד)

ובקשר לסלוגן באותו הדרך אפשר לומר שעיצוב מנצח באה רק אחרי אינסוף (לקיחת) השראה ממקורות אחרים.

תודה @אפילו
איזה כיף לקרוא תגובה כזאת:)
היה שווה? ברור!
הייטבת להסביר:) חיים בניסטי גם מתייחס לזה בספר שלו,
מיתוג צריך להיות משהו מבדל. כל עוד יש לו הסבר- גם אם לא רואים מיד את הקשר בינו לתחום העיסוק- הוא יהיה לוגו טוב ורלוונטי.
כמו למשל: ארטליינר- המוח והנורה של חיים בניסטי
"שוקולד מריר"- הכוכבית השחורה על הטורקיז של @קלרינט :),
סטודיו שלושת הדובים
ויש עוד:)

היציאות האלה- גורמות לצופה לזכור את העסק, וגם את הפלטה הורודה-סגולה שלו:)

עיצוב גרפי יכול להתבטא בעיצוב של הפונט עצמו [של הלוגו] - לאו דוקא במשחק עם האותיות.
גם בחירת שם מתאים לעסק - בשילוב עם עיצוב גרפי באות [אחת לפחות], ולא איזה שם כללי, יכול לבטא עיצוב גרפי.
למעשה, בחירת שם לעסק - משהו בדיל ובעל ביטוי קולע, זה ליבת הקושי, חכמה בפני עצמה. וזה מה שיותר יכול לשדר מקוריות ויצירתיות על, בפרט אם מדובר במישהו המתעתד לבדל אחרים ברמת אין סוף.

יתכן, השאלה אם היא התכוונה לפרשנות הזו.
ובכלל, נראה לי שמיותר לומר "אינסוף השראה" - לא משנה באיזו וריאציה. בעל עסק גרפי מחפש יותר לקוחות מאשר ליצור השראות, וזה מה שהסלוגן אמור לבטא, לא משהו מוזיאוני.

נכון, גם זאת דרך.
השם מוש- נבחר בגלל שהוא קליט ומבדל. וגם בגלל שהוא ההתחלה של השם שלי:)
ואכן, לזה התכוונתי


מווווש
מיד חשבתי ששלוש אוו זה מדי ועדיף שתיים
שמחתי שזה קרה
את העיגול מאחור באמת כדאי לוותר לדעתי
שמחה שאהבת:)
*העיגול נתן להכל טאץ', באמת עניין של טעם אישי
תודה!


אין מילה אחרת חוץ ממווווש!!!
אוהו איזה שיתוף מדהים!!!
כיף לקרא...
הצלחות!

תודה שרה יקרה!
העצות וההארות הבונות שלך,
לגמרי הוציאו את זה לפועל:)
מגיעות לך אלפי תודות!


את זה הכי אהבתי.....
מיתוג מושלם וכתיבה מרתקת!

גם אני:)&
תודה ברכי!


וואו! עבודה מעולה
ועוד מיתוג לעצמך...כל הכבוד!
מחכים עכשיו לאתר...

ישש תודה!
גם אני מחכה לו:)
בעז"ה גם זה יגיע:)


באמת חבל :)
והלוגו באמת מוששש........ (אין סופי)

:)
תודה רבה פרידי!


מיתוג מושלם ויצירתי..
הצלחות!

כיף לשמוע
תודה הודיה!


יפהפה!
הפונט נדמה לי זה moon או lemonade milk משו...
אהבתי מאוד את הצורניות אבל לדעתי הצבעים באמת מאוד רכים, נשיים ומזכירים תחומים של איפור שיער ואסטתיקה. זה לא קולע למטרה העסק וגם לא כולם נמשכים לזה.
הכיוון ממש טוב אבל ממליצה לך לשנות צבעים, לא חייב להיפטר מהורוד-סגול-בורדו הזה אבל אולי לשלב אותו עם עוד צבע לפחות.
תודה תודה:)
הפונט של פונטביט
תודה על ההארה,
אולי עוד נשנה:)
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מוש!

אוהבת את השם, מקסים בעיניי לשלב חלק מהאני הפנימי - השם שלך בשם העסק.
העיצוב מקסים ואלגנטי.
בחירה מעולה של פונט, החיתוכים באותיות יוצרים עניין ו'קטע'.

מצטרפת להערות מעל בנוגע לצבעים.
מסכימה בהחלט שכל חלק מורכב ממסר שרוצים לשדר: אסתטיקה וכו'
אבל המבחן אם המסר הזה עובר נבחן לפי התוצאה כולה כיחידה אחת.

יתכן שלכל חלק יש משמעות משלו,
אבל יש פעמים שפאזל גדול מסך חלקיו
וצירוף המסרים השונים יוצר תוצאה סופית שמשדרת משהו נוסף או אחר.
ממליצה לחשוב על זה שוב.
 

מושקי ברקו

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
ב"ה

מושקי זה מאלף. מושלם, יותר נכון..
לעניות דעתי, משקל קצת יותר עבה היה מיטיב עם הלוגו.
קצוות ישרים לאותיות (ולא רכים ומעוגלים), ירחיק קצת את הקונוטציה הנשית - איפור, קוסמטיקה ושות'.
מצטרפת גם לדעה על הצבעוניות.. כדאי לשקול שוב.
כשהוא בצבע אחד - כמו במוקאפ ה'יוקרתי' - לדעתי את קוי האינסוף שנכנסים לעיגול להפוך לחלולים. וכך יראו אותם וזה ישתלב בצורה נקיה...
שפע הצלחה ולקוחות בעז"ה ;)

תודה חיה!
לגבי המשקל, ניסיתי הרבה עד לתוצאה הזאת
וגיליתי שיש משהו מודגש במשקל אקסטרה-לייט...(מפליא אה?)
הקצוות התעגלו כדי לשוות מראה דיגיטלי, ככה שזה משרת מטרה:)
ולאיזה צבעוניות היית משנה?

לגבי המוקאפ- רעיון מעולה תודה:)
המון הצלחות גם לך&


מוש!

אוהבת את השם, מקסים בעיניי לשלב חלק מהאני הפנימי - השם שלך בשם העסק.
העיצוב מקסים ואלגנטי.
בחירה מעולה של פונט, החיתוכים באותיות יוצרים עניין ו'קטע'.

מצטרפת להערות מעל בנוגע לצבעים.
מסכימה בהחלט שכל חלק מורכב ממסר שרוצים לשדר: אסתטיקה וכו'
אבל המבחן אם המסר הזה עובר נבחן לפי התוצאה כולה כיחידה אחת.

יתכן שלכל חלק יש משמעות משלו,
אבל יש פעמים שפאזל גדול מסך חלקיו
וצירוף המסרים השונים יוצר תוצאה סופית שמשדרת משהו נוסף או אחר.
ממליצה לחשוב על זה שוב.

תודה רבה אפרת!
כיף שאהבת
גם אני אהבתי את הפונט:)

תודה על ההמלצה!
אשמח לשמוע על איזו צבעוניות את ממליצה :)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  41  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה