הוא שייך ל-DARK LIGHT
או אם תרצו לקרוא לו LOW KEY LIGHT
בתוכם יש לנו את ה-MYSTIC LIGHT או MOODY'S LIGHT
ונעבור לעברית: התאורה הכהה טרנדית בעיקר בתחום צילום המזון, (אם כי לא רק) אבל היא כבשה את התחום ובגדול.
היום אנחנו לא מפחדים לצלם ככה, עם טיפלה אור, בצילום הכהה, יש לנו כל מיני סוגים של "כהה" יש כהה קונטרסטי מאוד, יש דרמטי, יש עמום ומיסטי, יש יותר אפל, ויש פחות. מה שבטוח לא קל לצלם מזון בתאורה כהה, הרעיון הוא לשלוט על האור ולהכניס אותו בכמות מדויקת מאוד.
יש כאלה שיאהבו את התמונה דרמטית וקונטרסטית ויש שיעדיפו את התחושה המיסטית שהיא בעצם רכה יותר, (פחות ניגודיות) מה שצריך לדמיין זה פשוט בית שלפני 200 שנה (נגיד..אל תצפו ממני לדייק) בזמן הזה שלא ידעו לבנות חלונות גדולים בבתים, ובבית אחד ענק היה חלון אחד קטן וצר, ודרכו חדר האור.
האור הזה, זה מה שאנחנו רוצים ליצור, כיום אנחנו פשוט שמים תאורה ומתחילים לחסום את האור, ונותנים לו להכנס דרך פתח צר.
מכיוון שהתאורה הזו הגיעה מפעם...אז גם הסטיילינג תואם, והתאורה המיסטית משתלבת מעולה עם כלים ישנים, חלודים, שרוטים, הם פשוט מצטלמים טוב ועושים את העבודה נהדר.
כמובן שאנחנו צריכים להשתמש ברקעים ומשטחים כהים, וכלים כהים, את הצבע הבהיר תנו במנה, תשתמשו גם בשוקולד נוזלי, מייפל ועוד שמקבלים הברקות יפות ונותנים לנו תוספת יפה של אור בתמונה.
אז הנה דוגמא קטנה למודי לייט:
וכך זה נראה
מה יש לנו?
תאורת סטודיו + רפלקטור על העוצמה הכי נמוכה
רקע כהה מאחור+ משטח כהה+ לוח שחור מצד ימין לחסימת החזרי אור + לוח שחור מעל המנה לחסימת אור מהתקרה + קאפה עם חור באמצע ומלבנים שחורים דבוקים לקאפה במרווחים כדי ליצור צל ולחסום חלק מהאור שמגיע מהפלאש.
אח"כ חסמתי עוד קצת, לוח שחור בצד שמאל שחוסם חלק מהבצקים.
רפלקטור כסף קטן להאיר טיפה על האביזרים שם מאחור.
נתוני תמונה: F5.6 עדשה 100macro
כך זה היה נראה לפני כל חסימות האור (כמובן גם לפני סטיילינג וכו)
> למי שסקרן לראות עוד זה נמצא ממש כאן >
או אם תרצו לקרוא לו LOW KEY LIGHT
בתוכם יש לנו את ה-MYSTIC LIGHT או MOODY'S LIGHT
ונעבור לעברית: התאורה הכהה טרנדית בעיקר בתחום צילום המזון, (אם כי לא רק) אבל היא כבשה את התחום ובגדול.
היום אנחנו לא מפחדים לצלם ככה, עם טיפלה אור, בצילום הכהה, יש לנו כל מיני סוגים של "כהה" יש כהה קונטרסטי מאוד, יש דרמטי, יש עמום ומיסטי, יש יותר אפל, ויש פחות. מה שבטוח לא קל לצלם מזון בתאורה כהה, הרעיון הוא לשלוט על האור ולהכניס אותו בכמות מדויקת מאוד.
יש כאלה שיאהבו את התמונה דרמטית וקונטרסטית ויש שיעדיפו את התחושה המיסטית שהיא בעצם רכה יותר, (פחות ניגודיות) מה שצריך לדמיין זה פשוט בית שלפני 200 שנה (נגיד..אל תצפו ממני לדייק) בזמן הזה שלא ידעו לבנות חלונות גדולים בבתים, ובבית אחד ענק היה חלון אחד קטן וצר, ודרכו חדר האור.
האור הזה, זה מה שאנחנו רוצים ליצור, כיום אנחנו פשוט שמים תאורה ומתחילים לחסום את האור, ונותנים לו להכנס דרך פתח צר.
מכיוון שהתאורה הזו הגיעה מפעם...אז גם הסטיילינג תואם, והתאורה המיסטית משתלבת מעולה עם כלים ישנים, חלודים, שרוטים, הם פשוט מצטלמים טוב ועושים את העבודה נהדר.
כמובן שאנחנו צריכים להשתמש ברקעים ומשטחים כהים, וכלים כהים, את הצבע הבהיר תנו במנה, תשתמשו גם בשוקולד נוזלי, מייפל ועוד שמקבלים הברקות יפות ונותנים לנו תוספת יפה של אור בתמונה.
אז הנה דוגמא קטנה למודי לייט:
וכך זה נראה
מה יש לנו?
תאורת סטודיו + רפלקטור על העוצמה הכי נמוכה
רקע כהה מאחור+ משטח כהה+ לוח שחור מצד ימין לחסימת החזרי אור + לוח שחור מעל המנה לחסימת אור מהתקרה + קאפה עם חור באמצע ומלבנים שחורים דבוקים לקאפה במרווחים כדי ליצור צל ולחסום חלק מהאור שמגיע מהפלאש.
אח"כ חסמתי עוד קצת, לוח שחור בצד שמאל שחוסם חלק מהבצקים.
רפלקטור כסף קטן להאיר טיפה על האביזרים שם מאחור.
נתוני תמונה: F5.6 עדשה 100macro
כך זה היה נראה לפני כל חסימות האור (כמובן גם לפני סטיילינג וכו)
> למי שסקרן לראות עוד זה נמצא ממש כאן >