סיפור בהמשכים 2063

ג'ינג'ונת

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הסיפור הבא נכתב לא רק על ידי. מכירים "טלפון שבור"? זה המשחק הכי פופולרי ביום לימודים ארוךךךךךךך...
בקיצור התחלתי את הסיפור הזה, וסקרן אותי לראות איך ימשיכו. הוא ארוך, אז הוא יעלה בחלקים- כפי שהוא מתויג.
מקווה שתיהנו. מעניין אם תזהו מה אני כתבתי (סתאאאאם, אין סיכוי... לאלו שרוצים- כל פסקה שונה זו ילדה אחרת.)
אחת מהכותבות זו @brachy 100 האלופה... שאפו גם לה!!!
אי שם בעולם הגדול, שנת 2063

"קורט, תעשה סיבוב לבדוק שהכול בסדר," פקד הפרופסור בעודו רוכן מעל מכשיר כסוף ומוזר, שאלי בשום פנים לא הבינה למה הוא משמש.

"מייד, אדוני," אמר קורט והתגלגל מהחדר. אלי המשיכה לשבת על הכיסא הגדול, שהיה קצת דומה לכיסא של רופאי שיניים, והמשיכה להסתכל בפרופסור לאנד שהחדיר כעת מבחנה בגודל של שערה לתוך מכשיר מיניאטורי שצפצף בקול חלוש.

"אלי, למה את לא הולכת לבית הספר?" שאל הפרופסור בנזיפה.

"המורה לתכנות לא תגיע היום, היא הודיעה את זה כבר בשבוע שעבר. וחוץ מתכנות- אני לא לומדת כלום בבית ספר הזה," הודיעה אלי במרי.

"עדיין, זו לא סיבה. כאן את לא יכולה להישאר. ואת גם יודעת למה, נכון?"

"כן," אמרה אלי בשעמום בולט. "אם אדע יותר מדי אני מסתכנת במוות בעינויים על ידי המשטר החדש."

"ששש," לחש לה אביה. הדלת נפתחה, קורט חזר. אבל הפרופסור, שידוע בחושיו הדקים, הצליח לקלוט שמישהו נוסף נכנס לחדר, למרות שלא ראה אותו. בטכנולוגיה של ימינו, הרהר, אין קל יותר מלהפוך לרואה ולא נראה מאז שגילו הפיזיקאים את נוסחת גוף הזיקית, או בשמה המדעי- f26w7791g.com.

הוא לחץ קלות על שעונו וחיכה לתוצאות. עם הטכנולוגיה החדשה שפיתח, בלחיצה קלה על שעונו הוא יכול לראות את כל האנשים שנמצאים ברדיוס הראיה שלו, אפילו את אלו שאינם רוצים להיראות מסיבות לא ברורות. השעון הבהב בכחול כאומר- "מצאתי מישהו"- ובתוך שניות אחדות הדמות שעמדה ליד קורט התבהרה, פרופסור לאנד נהיה חיוור כמת ונפל על הרצפה מחוסר הכרה...

"הי, שלום" האיש היה נראה נחמד, הוא הושיט יד לאלי. "אני מנהל בית הספר לילדים מחוננים בסקריפט, שלחנו לך כמה מכתבי זימון לבית הספר שלנו, אך לא הגעת." אלי הביטה באיש בפחד. איך הוא מעז לדבר איתה כך, כשבגללו אבא התעלף? אך לא הייתה לה ברירה. חוקיו של המשטר החדש לא אפשרו אי מתן תשובה לעובד ציבורי. העונש על כך היה כמה שנות מאסר. גם לקטינים.

"לא קיבלתי שום מכתב," אלי הייתה כנה. היא לא קיבלה ללוח הדיגיטלי שלה אף לא הודעה אחת בנושא.

המנהל הביט בה במבט מבין. "יש לאביך שליטה על המערכת שלך, כמובן. והוא כנראה מחק לך את כל ההודעות. כעת עלייך לבוא איתי." אלי נבעתה. "אבל, אבא שלי...."

"הוא יהיה בסדר. קדימה, אלי, יש לך חמש דקות לקחת את חפצייך, והחשושית תצא היישר לבית הספר למחוננים בסקריפט הבירה."

היא ידעה שאם לא תסכים היא מסתכנת במאסר, אך בכל זאת היא לא הצליחה

לחשוב על להשאיר את אבא שלה האהוב לבד. "את באה?" שאל אותה האיש בחוסר סבלנות.

"אבל... אבא שלי!" היא אמרה שוב. המנהל נראה כחוכך בדעתו אם לספר לה משהו או לא, פתח את פיו ואז סגר אותו.

קורט הרים בינתיים את הפרופסור והשכיב אותו בכורסה, מתעלם, באדישות של רובוט, מהסיטואציה הלא כל כך נעימה שהתרחשה בחדר.

"את רואה, אלי? קורט מטפל בו. הכל בסדר. בואי!" עכשיו הוא כבר ממש פקד. אלי נגררה אחריו מחוסר ברירה, אספה את מעט החפצים שהורה לה לאסוף, ונכנסה לחשושית שזמזמה בקול נעים ועדין- 'שלום אדוני, תרצה לשתות משהו?'

אלי הסתכלה סביבה בעניין. חשושית מדגם כזה עדיין לא ראתה. החשושית שלהם הייתה מדגם שנות השבעים, ואביה לא מצא לנכון לחדש אותה- שכן הוא הסתובב פחות או יותר בין המעבדה לחדר השינה שלו ושל אלי, והיא לבית הספר רכבה על אופנוע אוויר והודתה בכל בוקר מחדש על כך שאפשר להוציא רישיון לאופנוע אוויר כבר בגיל 9. החשושית שאליה נכנסה הייתה מדגם 2062 שיצא ממש לפני כמה חודשים, בסוף השנה הקודמת, והיא הייתה פשוט מד-הי-מה!

אבל מייד הועבה שמחתה ופליאתה כשנזכרה באילו נסיבות היא נכנסה לחשושית המופלאה הזו.

המנהל החווה לה על כיסא והתיישב בעצמו מולה. "אפשר לצאת," הוא אמר לחשושית.

"אלי," אמר בקול חמור. "עד עכשיו הייתי נחמד אלייך בהתחשב בזה שלא ידעת. מעתה לא יהיו משחקים, המשטר החדש החליט שעלייך לשעבד את מוחך אליו אם את מבינה את משמעות הדבר,"

הוא עצר לרגע וצווה, "הושיטי לי את ידך," אלי החווירה, ביודעה את המשמעות. הוא החדיר לה מכשיר קטנטן לעור, זה כמעט לא כאב. "זהו, עכשיו את לא תעשי שום שטות, המכשיר משדר לנו למשטרה את מעשייך בכל רגע נתון, את העונשים אני לא רוצה לפרט." סיים באיום. דומיה השתררה, אלי לאט מאבדת צבע, היא יודעת מה יקרה עכשיו, ואכן המנהל מצמיד לצווארה 'מגלה שקר' מהסוג המתקדם ביותר בעולם, "עכשיו", הוא אמר בקול קר, "את סודות המעבדה של אביך!
 

ג'ינג'ונת

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
וואו!
כתוב יפה מאוד
רק את זה אני לא הבנתי...

שנות ה70 של איזה מאה? הם נמצאים סה”כ בשנת 63 למאה ה21
ואולי צ”ל שנות ה50.
כן, זו טעות.
במקור הסיפור נכתב על שנת 2100 אבל החלטנו לשנות כי העדפנו לא להתרחק יותר מדי ונראה לי גם שזה גלש לאלף השישי בקיצור... תקנו בראשכם לבד:)
 

ג'ינג'ונת

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אלי התעוררה משנת הביעותים שתקפה אותה, שמחה לגלות שהיא עדיין יושבת בחשושית בשקט, וכל הדקות האחרונות לא היו אלא חלום. חלום שיהפוך למציאות אם רק תעז להתנהג לא בסדר.

המנהל פתח בנאום משמים ומייגע, על השקעתו של המשטר החדש בילדים כישרוניים, על התועלת שהם יביאו למשטר ולאזרחים, על בית הספר למחוננים שאותו הוא מנהל ועל כל קורותיו בעבר ובהווה.

שעה שלמה נמשך הנאום, והופסק רק על ידי קריאתה הנעימה של החשושית. "הגענו לבית הספר, המשך יום נעים." אלי ירדה בקפיצה מהחשושית, מתבוננת סביבה במקום החדש, שעתיד להיות ביתה בשנים הקרובות.

אלי הייתה ילדה כשרונית ואביה לימד אותה בלשות מה היא, אוטומטית היא סרקה את הבניין וחיפשה נקודות תורפה באבטחה, אין! הבניין מאובטח בצורה מושלמת. עינה הרגישה קלטה את החיישנים והמצלמות, הרובוטים המיקרוסקופיים לפי צורת הקיר. אין דרך.

הפרופסור והאיש השקוף שעמד ברקע חייכו לעצמם. היא הייתה בחורה טובה.

כעבור פחות מחמש דקות ישבה אלי בחדר המנהל, רגליה מתנדנדות בחוסר מנוחה, כשהמנהל נועץ בה מבטים. היא לא העזה לדבר כמובן, שכן 'פניה לאיש ציבור ללא פניה מקדימה מצדו' אסורה בהחלט על פי החוק.

סוף סוף פתח המנהל ואמר, "תכף תמויני לכיתה שתתאים לך."

אלי שתקה. היא לא ידעה מה להגיד.

הוא המשיך, "את תמויני על ידי קסדה מיוחדת שתבחן את יכולותייך הקוגניטיביים והפרספקטואלים, ועל פיה תמויני. יש לנו כאן ארבע שכבות, כפי שכבר הסברתי לך בדרך, מהטיפשים ביותר- שכמובן גם הם חכמים יותר מכל ילד ממוצע- ועד לסופר מחוננים." הוא עצר והביט באלי. "אני מקווה שהמוח הגאוני שירשת מאביך בתוספת חוש התכנות הטבעי שירשת מאימך המנוחה יעזרו לך בנושא."

אלי הנהנה בשקט, לא מעזה לסתור את דברי של המנהל.

הדלת נפתחה ורובוט חביב למראה ריחף אל תוך החדר, הקסדה מונחת על מגש בידו. המנהל נטל את הקסדה, גחן מעבר לשולחן והרכיב את הקסדה על ראשה של אלי.

ואולי עכשיו סוף סוף הגיע הזמן לתאר את מראה של אלי. אלי לאנד הייתה בת 14, עם שיער שחור נוטה לכחול עמוק, ועיניים כחולות. מצחה הגבוה נחרש קמטים בשעה שחשבה מחשבות עמוקות, ולחייה נחרצו בגומות שהופיעו בשעה שחייכה. קומתה הגבוהה, מבנה גופה הרזה אך החסון, ושיערה שהשתפל עד מעבר למותניה ונאסף לרוב לזנב סוס מוקפד, כל אלה שוו לה מראה של נערה חמודה ונחמדה.

אבל עכשיו החמודה והנחמדה הזו ישבה על הכיסא וריכזה את כל כח מחשבתה, מצפה למה שתסמן הקסדה.

המנהל הביט בקסדה והמהם. "לא ייאמן..." לחש באכזבה.

אלי פחדה לשאול אותו מה קרה, אבל היא פשוט לא התאפקה: "מה קרה, אדוני?" שאלה.

"ציפיתי שתהיי ברמה הכי גבוהה, "רטן המנהל. "אבל משום מה הקסדה מסמנת שאת צריכה להיות ברמה 4." הוא הסתכל עליה וכשראה שלא הבינה, הבהיר: " הרמה הכי נמוכה, כן?"

אלי עצרה את נשימתה. היא הצליחה לשכנע את הקסדה בכוח מחשבתה בלבד שתוריד אותה לרמה הכי נמוכה?! זו התקדמות אדירה! אבא—היא נעצרה מלחשוב . אין אבא, הרהרה בעצב.

"טוב," אמר המנהל. "כבר ממחר תתחילי בלימודים אינטנסיביים שמטרתם להעלות אותך לרמה גבוהה יותר. חלומנו הוא שנוכל לסגור את רמות 3 ו4 ולקבל תלמידים היישר לרמות 1 ו2, את בוודאי מבינה."

אלי חייכה חיוך נימוסי. אבל בתוך תוכה היא צחקה. 'לפני שאני אעלה לרמה 3, אדוני, בית הספר הזה יתמוטט.' הוא לא ידע שאלי לא מתכוונת בשום אופן לעלות רמה.

הימים חלפו לאיטם, ואלי התחילה להתרגל לסדר היום במוסד, ארוחות קצרות פעמיים ביום, ובכל שאר הזמן- לימודים כמובן. לא היה לילדים שום זמן לעצמם, כל דקה מיותרת נוצלה בשביל לתרגל ולעבור על הלימודים האינטנסיביים.

אך ביום בהיר אחד כשאלי קמה והחלה להתלבש הכתה בה המחשבה שאם היא לא תפעל בקרוב לצאת מהמקום הדיקטטורי הזה, היא תישאר כאן- ובעוד כמה ימים יתקיים המבחן הגדול שאחריו עולים כל הילדים מרמה 4 לרמה 3! היא חייבת למצוא תוכנית בריחה!
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
והפרספקטואלים
והפרספטואלים?
מצחה הגבוה נחרש קמטים בשעה שחשבה מחשבות עמוקות, ולחייה נחרצו בגומות שהופיעו בשעה שחייכה.
מציקה לי הכפילות.
אולי שהופיעו כשחייכה?
נערה חמודה ונחמדה
גם פה מציקה לי הכפילות, אבל בגלל שזה חוזר גם שורה אח"כ זה מראה שזה בכוונה ופחות מפריע.

***

סיפור מסקרן.
אני במתח :)
 

ג'ינג'ונת

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הפרספטואלים?
לא. זו מילה שנפלה מעטי באמצע שיעור הסטוריה.
מציקה לי הכפילות.
אולי שהופיעו כשחייכה?
עכשיו כשאתה מעיר באמת גם לי זה מפריע אבל כבר אין אפשרות לערוך..
גם פה מציקה לי הכפילות, אבל בגלל שזה חוזר גם שורה אח"כ זה מראה שזה בכוונה ופחות מפריע.
בדיוק!
סיפור מסקרן.
אני במתח :)
תודה!
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא. זו מילה שנפלה מעטי באמצע שיעור הסטוריה.
כלומר, חירטוט?
כי המילה שכתבתי היא דומה ונראה לי יכולה להתקשר לכן חשבתי שיש טעות. סורי.
עכשיו כשאתה מעיר באמת גם לי זה מפריע אבל כבר אין אפשרות לערוך..
נכון.
ההארות בקהילת הכתיבה אינן מיועדות דווקא לשינוי מיידי, אם ההארה מוצאת חן בעינייך, תשני אצלך.
מי יודע, אולי יום אחד יצא מזה ספר?
(ע"ע יחידאי)
 

ג'ינג'ונת

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
כלומר, חירטוט?
אכן כן... מה זה פרספטואלים??
נכון.
ההארות בקהילת הכתיבה אינן מיועדות דווקא לשינוי מיידי, אם ההארה מוצאת חן בעינייך, תשני אצלך.
מי יודע, אולי יום אחד יצא מזה ספר?
(ע"ע יחידאי)
יחידאי התפרסם פה בהתחלה? לא ידעתי. לא חושבת שיצא מזה ספר כי זה לא רק הסיפור שלי ולכאורה הוא יצא קצר מדי....
 

ג'ינג'ונת

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
באיזה מקום...? (כנראה שזה או אצלי או מהאתגר "בימים ההם- בזמן הזה" בסיפור של משולש ברמודה ;)).
אם הסיפור של משולש ברמודה או שלך היה על גידי גיסו של אייל שמוצא מכונת זמן וחוזר לימי הפורים אז כן, זה זה.
 

ג'ינג'ונת

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
* * * *

רות אספה את חפציה במהירות ויצאה מחדר הכיתה, קייט כבר מחכה לה מעל רבע שעה. המורה עכב אותה לחינם, היא הרגישה, ולא סתם, בתור בת של מתנגדי משטר היחס אליה לא היה מן המשופרים. היא לא הייתה ילדה נאה או תמירה, גופה היה נמוך וכחוש ועיניה עייפות, אבל קייט גילתה מעבר למראה- את ים רגשותיה הפנימי ששפע בתוכה, ובעיקר באמת ובצדק שהיו מורי הדרך לחייה. עדיין כאבו לה עוולות שפה כבר נהפכו לדבר שבשגרה, ובער בה בחוזקה רצון לעולם טוב יותר.

לא רבות היו החברויות במתחם. הצוות דרבן תחרויות ומתח על מנת שיפיקו את המיטב.

הילדים ברובם לא היו חברותיים במיוחד

ובמיוחד לא אלי, הילדה החדשה.

* * * *

שבוע שלם חלף מן היום בו הגיעה אלי לבית הספר לילדים מחוננים ע"ש איינשטיין. רק שבוע? בשביל אלי זה הרגיש נצח. מעולם לא נפרדה אלי מאביה לכל כך הרבה זמן, במיוחד מאז שאימה נפטרה מסוג נדיר ביותר של סרטן, הסוג היחיד שעדיין לא נמצאה לו תרופה. לא היה רגע שבו אלי לא חשבה על אביה האהוב, מלבד בדקות שבהן חשבה על בריחה מהמקום. באחת מהדקות האלה, קלטה אלי שלבד לא תוכל לברוח, ועליה למצוא שותפים למעשה. היא שמה עין על רות, התלמידה הכחושה שמעולם לא הצביעה בשיעורים. השמועות ריננו עליה שהיא בת למתנגדי משטר, ואלי חשבה לעצמה שילדה כזו בוודאי תשוש ותשמח על הזדמנות לברוח מהמקום.

לכן בסוף שיעור רובוטיקה היא התעכבה אחרי כולם, חיכתה לרגע שבו המורה יצא, וכשראתה שזה לא עומד לקרות, יצאה מהכיתה. היא תכננה לעמוד במסדרון ולחכות לרות, אבל לתדהמתה גילתה שמישהו כבר עומד ומחכה שם.

באותו זמן, בחדר המנהל

"הדווח השבועי, אדוני," אמר לאון ותדפיס מלא במילים יצא מפתח הפלט שלו. המנהל לקח את הדף והמהם.

"קרה משהו, אדוני?" שאל סטנוורד. אחת המעלות במזכירים אנושיים שעדיין לא הצליחו ללמד את הרובוטים הייתה העובדה שהם לא דיברו מתי שלא היה צריך וכן דיברו מתי שכן היה צריך. אולי זו הייתה הסיבה - לפחות אחת מהן - שהעדיף מזכיר אנושי ולא רובוטי.

"אלי לאנד, כמובן," נשף המנהל. "היא מוציאה אותי מכלי. המורים בבית הספר הקודם שלה דווחו עליה שהיא גאונה בקנה מידה בינעולמי, ושאם לא ניקח אותה לתוכנית שלנו נצטער על כך."

"ו?..." הנה עוד מעלה, הם גם לא מדברים יותר מדי.

"ו??" המנהל כמעט חרג מעורו מרוב כעס. "הילדה הזו נכשלת בכל המבחנים, העבודות שלה- בינוניות ומטה, בדגש על מטה, אפילו במבחנים הסמויים שערך לה המדריך היא נכשלה! למה הבאנו לפה את הכשלון הזה, למה?!" הוא עצר כדי לנשום ומייד המשיך, "אבא שלה- עושה לנו את המוות. הוא מנסה בכל דרך להוציא אותה מכאן. ואני חושד שהודלף לו מהי מטרתו האמיתית של בית הספר הזה. הוא פנה לדרגים הגבוהים, לאיפה לא?? ואני צריך לספוג את כל זה!!"

המזכיר הנהן בהשתתפות. משרד החינוך הכיר בבית הספר בתנאי מסוים מאוד: שממוצע הציונים, גם של שכבה 4, יהיה מעל 95. והגברת לאנד מדרדרת את הממוצע יותר ויותר.

"ואילו לא מספיקה לי לאנד, עכשיו גם באטרוות'ר עושה בעיות!" המשיך המנהל.

"מה, הזאת שהוריה התנגדו למשטר?" שאל המזכיר בהפתעה. רות באטרוות'ר הקטנה לא נראתה טראבלמייקרית בכלל.

"כן, בדיוק היא. הילדה יוצאת מהחדר מדי לילה לשעה ואין לי מושג לאן ולמה" המנהל נאנח. בית הספר לוקח ממנו משאבים רבים, כח ופניות. באמת שאין לו זמן לטפל בבריחות שלי ילדה קטנה ומכוערת כמו רות באטרוות'ר.

סטנוורד הבין את מחשבותיו של המנהל. ולמען האמת, גם לו לא היה חשק לבדוק מה הסיפור. המנהל המשיך- "האמן לי, כבר מזמן הייתי מתפטר ממנה. אבל יש לה יכולות מסוימות שאנו חייבים לפרויקט, ואני לא חושב שנמצא ילד אחר עם היכולות הללו כל כך בקלות." המזכיר הנהן בראשו בהבנה. ודאי, הפרויקט מעל *הכול*. גם אם זה כולל חיפוש ילדה בשעות הלילה. אבל היה לו רעיון נוסף, והוא החליט להציע אותו למנהל.

"יש לי הצעה אחרת. יש לנו עוד כמה חודשים עד שנתחיל לעבוד על הפרויקט. בינתיים אני אנסה לחפש ילדה או ילד אחרים, ובמידה ואמצא נחליף את באטרוות'ר המרגיזה."

המנהל הנהן לאיטו. אכן, זו הייתה ההצעה הטובה ביותר.

הפרויקט *באמת* מעל הכול אבל הוא דורש מחירים קשים שלמנהל אין סבלנות וכוח להילחם מולם וחלקם הם התנגדות הורי התלמידים והתלמידות וכן דיכוי דעת התלמידים.

המנהל גם יודע שעד שהפרויקט יצא לאור, יתחלפו התלמידים כי זה דבר שלוקח הרבה זמן.

מחוץ לחדר, אלי ורות מחליפות מבטים - אלי מרוגשת על כך שאביה ביכולותיו הרבות מנסה לשחרר אותה ורות - מראה של רות נהיה לפתע מבוהל "אלי בואי נעוף מכאן, עכשיו!" אמרה בבעתה.

"אבל---למה? אני צריכה לדעת כיצד פועל אבי ואולי אצליח ליצור אתו קשר" אמרה אלי באומללות.

"בואי, ועכשיו! את לא מבינה שהמנהל כבר נוגע בדלת ופותח אותה?! טוב, אלי מאוחר מדי, תני לי את ידייך, והיצמדי לגופי---"
 
נערך לאחרונה ב:

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מה זה פרספטואלים??
תפישה.
ולכאורה הוא יצא קצר מדי
התנגדות!
הוא נשמע מידי מעניין. תאריכי אותו!
אם הסיפור של משולש ברמודה או שלך היה על גידי גיסו של אייל שמוצא מכונת זמן וחוזר לימי הפורים אז כן, זה זה.
הסיפור עם המכונת זמן היה שלי...
תודה רבה!!!
(וזה המקום לתת קרדיט ל @משולש ברמודה שממנה לקחתי את ההשראה).
נשמע מעניין.
אשמח לקישור.
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תקשיבי, אין מצב שהסיפור קצר!!!
תאריכי אותו!
פליז!!!

אולי זו הייתה הסיב- לפחות אחת מהן-
תוסיפי רווח לפני המקף.

נ.ב
לא נתקלתי בספרים שיש פס מתחת מילה ע"מ להדגיש.
 

ג'ינג'ונת

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
תקשיבי, אין מצב שהסיפור קצר!!!
תאריכי אותו!
פליז!!!




תוסיפי רווח לפני המקף.

נ.ב
לא נתקלתי בספרים שיש פס מתחת מילה ע"מ להדגיש.
הכול תוקן, תודה על ההערות.
הסיפור כרגע כולל עוד בערך חמישה פרקים שכתובים כבר, ואני בעיקרון רוצה להמשיך ביחד עם @brachy 100 , נקווה שזה יקרה לפני שיגמרו לי הפרקים;)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה