דרוש מידע תשלום בתחבורה ציבורית

  • פותח הנושא 8821
  • פורסם בתאריך

8821

משתמש פעיל
החברה שהיא הבעלים של האוטובוס אוסרת לעלות על האוטובוס ללא תיקוף או תשלום.
אם התשלום הולך לחברה, למשרד התחבורה או לשייך מאבו דאבי, זה לא משנה את העובדה הפשוטה, שבעלי האוטובוס אינם מרשים לעלות עליו ללא תיקוף או תשלום.

לכן,
גם אם הכסף הולך למדינה, ולחברת התחבורה אין שום משמעות אם שילמת או לא.
וגם אם מותר ומצוה לגנוב מהמדינה, עדיין אסור באיסור גדזל לנסוע באוטובוס ללא תשלום.
זה בדיוק כמו לא לדווח על מיסים
 

יודע הכל

משתמש פעיל
עריכה תורנית
זה לא משתנה. זו מציאות קבועה וברורה שאי אפשר להתווכח עליה, החברות מקבלות על כל תיקוף.
זה לא היה כך תמיד.
וזה לא יישאר כך לתמיד!!!


(אני זוכר תקופה שלא היה אכפת בכהוא זה לחברה אם משלמים או שלא.
ותקופה שהקפידו שלא ישלמו ברב קו של אחר.
ותקופה שאם היית מבקש מהנהג לקצר את המסלול הוא היה מסכים
וכיום הנהגים לא מסכימים).
אז אל נא תכתוב דבר שהוא אינו נכון.
הדבר היחיד שלא משתנה זאת התורה!!!!
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
עד כמה שידי יד כהה מגעת
יש חילוק בין עירוני לבין עירוני

א. אכן הכסף הולך למשרד התחבורה והוא מעביר לחברות הנסיעה.

ב. בעירוני זה לפי תיקופים, ואז זה ממש גזל מהחברה.

ג. בבין עירוני זה לפי קילומטרים, ואז זה 'גזל' מהמדינה.

נפק''מ למי ששכח בטעות לשלם, או שגבו ממנו קנס שלא ביושר, או שהמדינה חייבת לו כסף במקום אחר...

ותן לחכם ויחכם


נקודה חשובה מאוד לגבי הפקחים.
אין להם סמכות לעכב אדם בכוח, אז אם זה שעת הכושר, אפילו אם עצרו מישהו, הוא יכול פשוט ללכת, ואין להם מה לעשות חוץ מלהזמין משטרה, עד שהיא תגיע, כבר יהיה האדם במקום מבטחים, [לא להשאיר אצלם את הרב קו].
 

ברוך99

משתמש רשום
אם אפשר לקפוץ על האשכול, מענין לענין באותו ענין.
לפעמים מבקשים ממני לתקף עבור אחרים ומשלמים לי פחות מהמחיר הנקוב על הקבלה, בעקבות ההנחה.
איך מחשבים בכמה זה פחות? בנוער ובמבוגר?
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
אם אפשר לקפוץ על האשכול, מענין לענין באותו ענין.
לפעמים מבקשים ממני לתקף עבור אחרים ומשלמים לי פחות מהמחיר הנקוב על הקבלה, בעקבות ההנחה.
איך מחשבים בכמה זה פחות? בנוער ובמבוגר?
20% הנחה
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
עד כמה שידי יד כהה מגעת
יש חילוק בין עירוני לבין עירוני

א. אכן הכסף הולך למשרד התחבורה והוא מעביר לחברות הנסיעה.

ב. בעירוני זה לפי תיקופים, ואז זה ממש גזל מהחברה.

ג. בבין עירוני זה לפי קילומטרים, ואז זה 'גזל' מהמדינה.

נפק''מ למי ששכח בטעות לשלם, או שגבו ממנו קנס שלא ביושר, או שהמדינה חייבת לו כסף במקום אחר...
אין לי מושג לאן שלחת את ידך, בכל אופן לא זו המציאות.

המציאות כפי שרואים בכל מסמכי המכרזים של משרד התחבורה, בין עירוני בין בינעירוני, שהתקצוב הוא לפי ק"מ (וזה ברור שהתקצוב לא יכול להתבסס על תיקופים), אבל החברה מקבלת תשלום נוסף (בין עשרות אג' עד שקלים בודדים) על כל תיקוף.

אתה מוזמן לעשות חיפוש ברשת של מכרזי תחבורה ציבורית ופשוט לקרוא. (יתכן שחברות שהם ותיקות ממש באשכול שלהם כמו אגד בירושלים זה עדיין לא בשיטה הזו. אבל רוב מוחץ של החברות זכו במכרז בעשרות השנים האחרונות בהם משרד התחבורה עובד בשיטה הזו,, וגם ירושלים עוברת למכרז חדש בתקופה קרובה).
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
זה לא היה כך תמיד.
וזה לא יישאר כך לתמיד!!!


(אני זוכר תקופה שלא היה אכפת בכהוא זה לחברה אם משלמים או שלא.
ותקופה שהקפידו שלא ישלמו ברב קו של אחר.
ותקופה שאם היית מבקש מהנהג לקצר את המסלול הוא היה מסכים
וכיום הנהגים לא מסכימים).
אז אל נא תכתוב דבר שהוא אינו נכון.
הדבר היחיד שלא משתנה זאת התורה!!!!
לא הייתה שום תקופה שלא היה אכפת לחברה "כי הוא זה", נכון שיש תקופות שכל חברה לפי שיקוליה עושה קמפיין יותר או פחות ושולחת מבקרים יותר או פחות, אבל כל עוד לא קיבלת אישור מהחברה לעלות בלי לתקף, ולחברה יש הפסד מזה, זו בעיה לא פשוטה בכלל.

אין לי מושג מה הקשר לתורה אבל בסדר
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
אם אפשר לקפוץ על האשכול, מענין לענין באותו ענין.
לפעמים מבקשים ממני לתקף עבור אחרים ומשלמים לי פחות מהמחיר הנקוב על הקבלה, בעקבות ההנחה.
איך מחשבים בכמה זה פחות? בנוער ובמבוגר?
המחיר המלא כפול 0.8
למשל ירושלים/בני ברק
15.5*0.8=12.4
עירוני פנימי
6*0.8=4.8
 

יום שישי

משתמש צעיר
את זה אני לא מקבל !
בלי להיכנס לנידון כאן שאין לי מושג בו, אבל באופן עקרוני, אם לחברה זה לא באמת איכפת, והיא "אוסרת" רק יוצא-זיין, אין בזה איסור גזל.

ידוע שהרבנים פוסקים בנוגע לכל מיני תקנונים והגרלות וכדומה, שצריך לבדוק מה דעתם האמיתית של מנהלי החברה, האם הם קבעו תקנון בשביל שיהיה תקנון, ומלכתחילה לא איכפת להם שיעגלו פינות, או שהם מקפידים בדווקא.

היום בצהריים היתה לי שאלה כזו, בנוגע לאיזה חברה שהפקידים עצמם מרמזים לך שתשנה פרט כלשהו ותוכל להיכנס למסגרת התקנון, ולמנהלי החברה זה לא איכפת למרות שרשמית החברה מצהירה על איסור גמור. שאלתי את שר התורה החדש שלא קיבלתי רשות לפרסם את שמו (רמז: רב שכוכבו עולה, באיזור מערב בני ברק ורחוב דניאל, ובית מדרשו באיזור דובק) , והשיב להיתר מטעם הנ"ל.
אין הנידון דומה לראיה, במקרה שאתה דימית, מנהלי הקרן רומזים על האפשרות לשנות את התקנון.
אך בתח"צ הם אוסרים זאת בכל תוקף, מפרסמים מודעות ומפעילים פקחים.
 

יום שישי

משתמש צעיר
ממש לא נכון! צריך להיות בקיא בטעמי האוסרים והמתירים יחד בשביל לעלות טיעון שכזה...
תסביר את דבריך בבקשה.
יש האוסרים ויש המתירים לי אישית אמר פעם רב שצריך לבדוק כל מקרה/ חברה, לגופו של דבר.
הוא אשר אמרתי בהודעה הקודמת.
שמקרה זה החברה אוסרת לגמרי.
 

יום שישי

משתמש צעיר
זה בדיוק כמו לא לדווח על מיסים
זה ממש ל א אותו דבר.
במסים הגניבה היא מהמדינה, בתח"צ החברה שהיא פרטית אוסרת עלינו לעלות לאוטובוס בלי לשלם.
וכבעלים של האוטובוס זכותה להחליט את מי היא מעלה לאוטובוס.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
בדרך כלל כשגונבים מהמדינה, גונבים מהשכנים שלך.
דוגמא:
כשמישהו משתלט על 'שטח ציבורי' הוא גונב מדיירי האזור.
======
צריך לבדוק טוב האם הגניבה לא בסוף מתגלגלת לשכנים.

ודבר נוסף: הרבה פעמים לא כדאי לעבור על החוק.
בלי קשר לשאלה המוסרית.
בדרך-כלל זה ממש לא שווה את הסיכון ...
 

8821

משתמש פעיל
זה ממש ל א אותו דבר.
במסים הגניבה היא מהמדינה, בתח"צ החברה שהיא פרטית אוסרת עלינו לעלות לאוטובוס בלי לשלם.
וכבעלים של האוטובוס זכותה להחליט את מי היא מעלה לאוטובוס.
לא מדבר על שאלה של חילול ה' אז כמובן צריך לשלם!
לפי השאלה שנשאלה בתחילת הנושא נשאל האם הכסף שהנוסע משלם הולך למשרד התחבורה
וקיבלתי תשובה שזה לפי ק"מ ממשרד התחבורה ותיקופים
אז לפי ק"מ לא צריך לשלם לא שונה ממס
אז לפי תיקופים הציעו שיהיה חופשי יומי וישלם כמה פעמים ואז אין בעיה של גניבה מחברה פרטית שהרי תיקף כמה פעמים
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
לא מדבר על שאלה של חילול ה' אז כמובן צריך לשלם!
לפי השאלה שנשאלה בתחילת הנושא נשאל האם הכסף שהנוסע משלם הולך למשרד התחבורה
וקיבלתי תשובה שזה לפי ק"מ ממשרד התחבורה ותיקופים
אז לפי ק"מ לא צריך לשלם לא שונה ממס
אז לפי תיקופים הציעו שיהיה חופשי יומי וישלם כמה פעמים ואז אין בעיה של גניבה מחברה פרטית שהרי תיקף כמה פעמים
א. החברה מצידה לא מסכימה שיסעו כל החודש בלי לתקף ואז יתקפו ביום אחד, אז זה כמו לגנוב ואח"כ להחזיר.
ב. שאלתי כבר: איך אפשר לשלם כמה פעמים בחופשי יומי?
באותה נסיעה אי אפשר לתקף כמה פעמים
אם עולים ונוסעים תחנה אחת חייבים לתקף באותה הנסיעה עצמה
אז לעלות לתקף ולרדת? שוב ושוב ושוב? זה להתעלל בנוסעים ונהגים תמימים, ומכיוון שזה מפריע לנסיעה זה יכול להיות גזל בפני עצמו.
 
נערך לאחרונה ב:

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
נקודה חשובה מאוד לגבי הפקחים.
אין להם סמכות לעכב אדם בכוח, אז אם זה שעת הכושר, אפילו אם עצרו מישהו, הוא יכול פשוט ללכת, ואין להם מה לעשות חוץ מלהזמין משטרה, עד שהיא תגיע, כבר יהיה האדם במקום מבטחים, [לא להשאיר אצלם את הרב קו].

למיטב ידיעתי לפני כ-3 שנים הורחבו סמכויותיו ויש לו סמכות לעכב (יכול לעמוד לך בדרך ואם תדחוף אותו הוא רשאי להפעיל כח כנגד התקיפה שלך, ואף להאשים אותך בתקיפה).
כמובן שאם תתפוס ריצה לא ירדפו אחריך ניידות, אבל זה לא רלוונטי לאשה או לאדם מבוגר.
אל תשכח שאם זה באוטובוס נוסע, או אם כבר הצגת את הרב קו ורק אז התברר לך שלא שילמת, אז העניין מסובך יותר.
 

8821

משתמש פעיל
א. החברה מצידה לא מסכימה שיסעו כל החודש בלי לתקף ואז יתקפו ביום אחד, אז זה כמו לגנוב ואח"כ להחזיר.
ב. שאלתי כבר: איך אפשר לשלם כמה פעמים בחופשי יומי?
באותה נסיעה אי אפשר לתקף כמה פעמים
אם עולים ונוסעים תחנה אחת חייבים לתקף באותה הנסיעה עצמה
אז לעלות לתקף ולרדת? שוב ושוב ושוב? זה להתעלל בנוסעים ונהגים תמימים, ומכיוון שזה מפריע לנסיעה זה יכול להיות גזל בפני עצמו.
א. לא רואה בעיה בזה
העיקר שהיא מקבלת את כספה לא משנה איך! כל מה שהם רוצים שישלמו כל נסיעה זה כדי שלא ישכחו
ב. כל תחנה אפשר לשלם שוב, ולא צריך לעלות ולרדת
 

במשרה מלאה

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ולפ"ז יוצא שנוסע משלם באוטובוס היחידים שמרווחים זה רק משרד התחבורה.
ואם לא שילמתי אז רק המשרד מפסיד ולא החברה המפעילה
ומפסידים גם נוסעי הקו, כי יש קוים שצריך לתגבר ואין תיעוד לכך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה