וההלכה כבר פסקה בזה, למה לעורר שוב פולמוסים ישנים?
יש רבנים שפסקו שלא צריך לשלם?אכן, זה מחלוקת הפוסקים...
וההלכה כבר פסקה בזה, למה לעורר שוב פולמוסים ישנים?
יש רבנים שפסקו שלא צריך לשלם?אכן, זה מחלוקת הפוסקים...
זה בדיוק כמו לא לדווח על מיסיםהחברה שהיא הבעלים של האוטובוס אוסרת לעלות על האוטובוס ללא תיקוף או תשלום.
אם התשלום הולך לחברה, למשרד התחבורה או לשייך מאבו דאבי, זה לא משנה את העובדה הפשוטה, שבעלי האוטובוס אינם מרשים לעלות עליו ללא תיקוף או תשלום.
לכן,
גם אם הכסף הולך למדינה, ולחברת התחבורה אין שום משמעות אם שילמת או לא.
וגם אם מותר ומצוה לגנוב מהמדינה, עדיין אסור באיסור גדזל לנסוע באוטובוס ללא תשלום.
זה לא משתנה. זו מציאות קבועה וברורה שאי אפשר להתווכח עליה, החברות מקבלות על כל תיקוף.
20% הנחהאם אפשר לקפוץ על האשכול, מענין לענין באותו ענין.
לפעמים מבקשים ממני לתקף עבור אחרים ומשלמים לי פחות מהמחיר הנקוב על הקבלה, בעקבות ההנחה.
איך מחשבים בכמה זה פחות? בנוער ובמבוגר?
50%בנוער
אין לי מושג לאן שלחת את ידך, בכל אופן לא זו המציאות.עד כמה שידי יד כהה מגעת
יש חילוק בין עירוני לבין עירוני
א. אכן הכסף הולך למשרד התחבורה והוא מעביר לחברות הנסיעה.
ב. בעירוני זה לפי תיקופים, ואז זה ממש גזל מהחברה.
ג. בבין עירוני זה לפי קילומטרים, ואז זה 'גזל' מהמדינה.
נפק''מ למי ששכח בטעות לשלם, או שגבו ממנו קנס שלא ביושר, או שהמדינה חייבת לו כסף במקום אחר...
לא הייתה שום תקופה שלא היה אכפת לחברה "כי הוא זה", נכון שיש תקופות שכל חברה לפי שיקוליה עושה קמפיין יותר או פחות ושולחת מבקרים יותר או פחות, אבל כל עוד לא קיבלת אישור מהחברה לעלות בלי לתקף, ולחברה יש הפסד מזה, זו בעיה לא פשוטה בכלל.זה לא היה כך תמיד.
וזה לא יישאר כך לתמיד!!!
(אני זוכר תקופה שלא היה אכפת בכהוא זה לחברה אם משלמים או שלא.
ותקופה שהקפידו שלא ישלמו ברב קו של אחר.
ותקופה שאם היית מבקש מהנהג לקצר את המסלול הוא היה מסכים
וכיום הנהגים לא מסכימים).
אז אל נא תכתוב דבר שהוא אינו נכון.
הדבר היחיד שלא משתנה זאת התורה!!!!
המחיר המלא כפול 0.8אם אפשר לקפוץ על האשכול, מענין לענין באותו ענין.
לפעמים מבקשים ממני לתקף עבור אחרים ומשלמים לי פחות מהמחיר הנקוב על הקבלה, בעקבות ההנחה.
איך מחשבים בכמה זה פחות? בנוער ובמבוגר?
?יש רבנים שפסקו שלא צריך לשלם?
אין הנידון דומה לראיה, במקרה שאתה דימית, מנהלי הקרן רומזים על האפשרות לשנות את התקנון.את זה אני לא מקבל !
בלי להיכנס לנידון כאן שאין לי מושג בו, אבל באופן עקרוני, אם לחברה זה לא באמת איכפת, והיא "אוסרת" רק יוצא-זיין, אין בזה איסור גזל.
ידוע שהרבנים פוסקים בנוגע לכל מיני תקנונים והגרלות וכדומה, שצריך לבדוק מה דעתם האמיתית של מנהלי החברה, האם הם קבעו תקנון בשביל שיהיה תקנון, ומלכתחילה לא איכפת להם שיעגלו פינות, או שהם מקפידים בדווקא.
היום בצהריים היתה לי שאלה כזו, בנוגע לאיזה חברה שהפקידים עצמם מרמזים לך שתשנה פרט כלשהו ותוכל להיכנס למסגרת התקנון, ולמנהלי החברה זה לא איכפת למרות שרשמית החברה מצהירה על איסור גמור. שאלתי את שר התורה החדש שלא קיבלתי רשות לפרסם את שמו (רמז: רב שכוכבו עולה, באיזור מערב בני ברק ורחוב דניאל, ובית מדרשו באיזור דובק) , והשיב להיתר מטעם הנ"ל.
תסביר את דבריך בבקשה.ממש לא נכון! צריך להיות בקיא בטעמי האוסרים והמתירים יחד בשביל לעלות טיעון שכזה...
הוא אשר אמרתי בהודעה הקודמת.יש האוסרים ויש המתירים לי אישית אמר פעם רב שצריך לבדוק כל מקרה/ חברה, לגופו של דבר.
זה ממש ל א אותו דבר.זה בדיוק כמו לא לדווח על מיסים
לא מדבר על שאלה של חילול ה' אז כמובן צריך לשלם!זה ממש ל א אותו דבר.
במסים הגניבה היא מהמדינה, בתח"צ החברה שהיא פרטית אוסרת עלינו לעלות לאוטובוס בלי לשלם.
וכבעלים של האוטובוס זכותה להחליט את מי היא מעלה לאוטובוס.
א. החברה מצידה לא מסכימה שיסעו כל החודש בלי לתקף ואז יתקפו ביום אחד, אז זה כמו לגנוב ואח"כ להחזיר.לא מדבר על שאלה של חילול ה' אז כמובן צריך לשלם!
לפי השאלה שנשאלה בתחילת הנושא נשאל האם הכסף שהנוסע משלם הולך למשרד התחבורה
וקיבלתי תשובה שזה לפי ק"מ ממשרד התחבורה ותיקופים
אז לפי ק"מ לא צריך לשלם לא שונה ממס
אז לפי תיקופים הציעו שיהיה חופשי יומי וישלם כמה פעמים ואז אין בעיה של גניבה מחברה פרטית שהרי תיקף כמה פעמים
נקודה חשובה מאוד לגבי הפקחים.
אין להם סמכות לעכב אדם בכוח, אז אם זה שעת הכושר, אפילו אם עצרו מישהו, הוא יכול פשוט ללכת, ואין להם מה לעשות חוץ מלהזמין משטרה, עד שהיא תגיע, כבר יהיה האדם במקום מבטחים, [לא להשאיר אצלם את הרב קו].
א. לא רואה בעיה בזהא. החברה מצידה לא מסכימה שיסעו כל החודש בלי לתקף ואז יתקפו ביום אחד, אז זה כמו לגנוב ואח"כ להחזיר.
ב. שאלתי כבר: איך אפשר לשלם כמה פעמים בחופשי יומי?
באותה נסיעה אי אפשר לתקף כמה פעמים
אם עולים ונוסעים תחנה אחת חייבים לתקף באותה הנסיעה עצמה
אז לעלות לתקף ולרדת? שוב ושוב ושוב? זה להתעלל בנוסעים ונהגים תמימים, ומכיוון שזה מפריע לנסיעה זה יכול להיות גזל בפני עצמו.
ומפסידים גם נוסעי הקו, כי יש קוים שצריך לתגבר ואין תיעוד לכך.ולפ"ז יוצא שנוסע משלם באוטובוס היחידים שמרווחים זה רק משרד התחבורה.
ואם לא שילמתי אז רק המשרד מפסיד ולא החברה המפעילה
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: