דרוש מידע תשלום בתחבורה ציבורית

  • פותח הנושא 8821
  • פורסם בתאריך

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
א. לא רואה בעיה בזה
העיקר שהיא מקבלת את כספה לא משנה איך! כל מה שהם רוצים שישלמו כל נסיעה זה כדי שלא ישכחו
באמת יפה מאוד ש"אתה לא רואה בעיה"
אני לא רואה בעיה לפלח מהחנות שלך מוצרים חודש שלם בלי לשלם, ולבוא פעם בחודש לשלם על הכל.
הרי כל מה שאתה רוצה שישלמו כל פעם זה כדי שלא ישכחו.

לא יאומן

(וממחיש למה גורמת ההתנהגות של "לקחת מהמדינה". וד"ל)
 
נערך לאחרונה ב:

שארפער

משתמש מקצוען
באמת יפה מאוד ש"אתה לא רואה בעיה"
אני לא רואה בעיה לפלח מהחנות שלך מוצרים חודש שלם בלי לשלם, ולבוא פעם בחודש לשלם
הרי כל מה שאתה רוצה שישלמו כל פעם זה כדי שלא ישכחו.

לא יאומן

(וממחיש למה גורמת ההתנהגות של לגנוב מהמדינה. לדברים עצובים מאוד וד"ל)
שמעתי פעם מאדם חכם, שגם אם היה טוען שמותר לגנוב מ.... וכו', אז הוא היה מחכה בשקט למתי שהיה באפשרותו לסגור מכה של מיליון, ועושה את זה.
אבל על בסיס יומי, לא לשלם שקל פה ושקל שם, לסובב פה ולקמבן שם, גם אם מותר, זו השחתה!
אתה מגדל בתוכך גנב ככה!
וזה הרס האדם כאדם.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
שמעתי פעם מאדם חכם, שגם אם היה טוען שמותר לגנוב מ.... וכו', אז הוא היה מחכה בשקט למתי שהיה באפשרותו לסגור מכה של מיליון, ועושה את זה.
אבל על בסיס יומי, לא לשלם שקל פה ושקל שם, לסובב פה ולקמבן שם, גם אם מותר, זו השחתה!
אתה מגדל בתוכך גנב ככה!
וזה הרס האדם כאדם.
כן.

זה הופך לפעמים אצל אנשים שכאילו אין בעיה לגנוב מכל מי שזה לא בן אדם שאני רואה מולי, עם שם ופנים.

מותר לעקוץ את סלקום
ואת הביטוח
ואת הבנק (משכנתא!)
ואת
ואת
:confused:

אגב שמעתי פעם בשם דיין חשוב, שגם מה שפעם היה מותר ביחס לגויים, היום לא שייך כמעט ביחס לחברות, בגלל שכמעט תמיד, איפשהו בשרשרת האחזקות והמניות יש לפחות יהודי אחד.
(כמובן לגנוב גויים אסור, אבל המדובר לא על גניבה ממש אלא על אונאה וכד' שיש מתירים)
 
נערך לאחרונה ב:

שארפער

משתמש מקצוען
אגב שמעתי פעם בשם דיין חשוב, שגם מה שפעם היה מותר ביחס לגויים, היום לא שייך כמעט ביחס לחברות, בגלל שכמעט תמיד, איפשהו בשרשרת האחזקות והמניות יש לפחות יהודי אחד.
נכון מאוד. אפילו בעלות על עשירית האחוז ומטה, של אדם פרטי, אוסרת כל סוג של אונאה או הטעיה, וזה איסור חמור. דין פרוטה כדין מאה.
וחבל בשביל פרוטות להשחית את המידות ולהתרגל הרגלים מגונים, בלי קשר כעת לפן ההלכתי.
 

I can b

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
תסביר את דבריך בבקשה.
לדוג' נשתמש באחד מסברות המתירים להשתמש בכספי מדינה:
על פי ההלכה אין דין "דינא דמלכותא דינא" בא"י, ולפיכך כספי הציבור שמגיע למדינה נחשב לכספי ציבור.
והיא אינה רשאית להחליט למי מגיע וע"פ איזה קריטריונים מחולקים הכספים.
ולכן, אם יש לי ציבור שע"פ חוקי התורה ופסקי ההלכה מחויבים לתת לו כסף כגון נתמכים (אלו שאין להם דירה משלהם! אפילו אם הם משלמים משכנתה), ת"ח, וכל אלו מצווה להחזיק אותם - הדין הוא שאפשר לו לקחת מכסף שמגיע לו!
הוא אשר אמרתי בהודעה הקודמת.
שמקרה זה החברה אוסרת לגמרי.
ולכן, רק חברה פרטית הי איכולה לקבוע כללים כאלה אבל לא חברה ממשלתית
וזוהי כוונתי משתנה מאוד מחברה לחברה.
לא תמיד זה בכלל תלוי אם החברה מקפידה וכמה היא מקפידה אלא יש עוד גורמים כמו כספי מדינה ועוד, שאע"פ שהם מאוד! מקפידים הם לא בר סמכא באזורינו.

אגב, חשוב שידעו שלפי שיטה זו בחו"ל שאומרים את הדין "דינא דמלכותא דינא" זה חמור ממש כמו גזל/אונאת גוי ואכמ"ל.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יש"כ @אפרסמון2
מי שרוצה תשובה הלכתית נטו שיעיין בתגובותיו.
ואגב, לא עוזר לתקף חופשי יומי הרבה פעמים.
פשוט שלא שילמת את החוב שנוצר לך. כי יש לך את הזכות לנסוע היום חופשי ומימשת את זה ללא קשר לחוב.

ובכלל, יש מצבים שהמדינה משלמת לפי קילומטר ויש שיותר, תלוי בהכנסות השנתיות ועוד..
אז אם חייבים להם נסיעה שעל זה הם מקבלים את התוספת ומשלמים ביום שעליו לא יקבלו את התוספת עדיין החוב לא שולם במלואו.

לגבי הפוסקים, אין פוסק שעבר על החוזה של המדינה מול חברות התחבורה ופוסק שמותר.
 

סערצע

משתמש מקצוען
וכשהדברים נכתבים מעל־גבי רשת האינטרנט, יש לחשוש ליותר מ'חשש רחוק'.
 

יום שישי

משתמש צעיר
לדוג' נשתמש באחד מסברות המתירים להשתמש בכספי מדינה:
על פי ההלכה אין דין "דינא דמלכותא דינא" בא"י, ולפיכך כספי הציבור שמגיע למדינה נחשב לכספי ציבור.
והיא אינה רשאית להחליט למי מגיע וע"פ איזה קריטריונים מחולקים הכספים.
ולכן, אם יש לי ציבור שע"פ חוקי התורה ופסקי ההלכה מחויבים לתת לו כסף כגון נתמכים (אלו שאין להם דירה משלהם! אפילו אם הם משלמים משכנתה), ת"ח, וכל אלו מצווה להחזיק אותם - הדין הוא שאפשר לו לקחת מכסף שמגיע לו!

ולכן, רק חברה פרטית הי איכולה לקבוע כללים כאלה אבל לא חברה ממשלתית
וזוהי כוונתי משתנה מאוד מחברה לחברה.
לא תמיד זה בכלל תלוי אם החברה מקפידה וכמה היא מקפידה אלא יש עוד גורמים כמו כספי מדינה ועוד, שאע"פ שהם מאוד! מקפידים הם לא בר סמכא באזורינו.

אגב, חשוב שידעו שלפי שיטה זו בחו"ל שאומרים את הדין "דינא דמלכותא דינא" זה חמור ממש כמו גזל/אונאת גוי ואכמ"ל.
אין חברות תחבורה ממשלתיות בארץ.
כל החברות הינם פרטיות.
 

יום שישי

משתמש צעיר
לא מדבר על שאלה של חילול ה' אז כמובן צריך לשלם!
לפי השאלה שנשאלה בתחילת הנושא נשאל האם הכסף שהנוסע משלם הולך למשרד התחבורה
וקיבלתי תשובה שזה לפי ק"מ ממשרד התחבורה ותיקופים
אז לפי ק"מ לא צריך לשלם לא שונה ממס
אז לפי תיקופים הציעו שיהיה חופשי יומי וישלם כמה פעמים ואז אין בעיה של גניבה מחברה פרטית שהרי תיקף כמה פעמים
גם אם נניח שהכסף הולך למדינה ולא לחברה.
עדיין, החברה היא בעלים של האוטובוסים, והיא לא מרשה לנסוע באוטובוסים שלה בלי לשלם.
זה כמו שאני לא ארשה לך לנסוע ברכבי מבלי שתשלם להורים שלי.
אם כן נסעת, את מי גנבת? אותי או את ההורים?
 

I can b

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אין חברות תחבורה ממשלתיות בארץ.
כל החברות הינם פרטיות.
שים לב גם אני לא כתבתי שיש
רק עוררתי תשומת לב המעיינים שיש כמה וכמה סברות להתיר כספים שכאלו
ולכן, אי אפשר להקיש ממקרה למקרה אלא כל מקרה לגופו טעון שאילת רב
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה