תרמתי לקופת העיר - והעניים נושעו

חיים דיקמן

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
בשבת נחו עיני על עלון התרמה שהיה על השלחן בבית הכנסת

עלון צבעוני כמו כל העלונים, אבל לא! משהו גאוני ומיוחד זעק ממנו.

העלון היה של "קופת העיר אלעד".

הכותרת היתה כך:

"תרמתי לקופת העיר - והעניים נושעו"

כל מי שמתבונן בזה פשוט קולט בבום את המסר.

כאילו העלון הזה זועק מתוכו בקול גדול. רבויתי האם לא חרגנו טיפה.. האם לא הורגלנו שתורמים בשביל סגולות, האם התרומות שאנו תורמים זה בשביל להושיע עניים / יתומים וכו', או רק משום שבדורנו מקובל לתרום אך ורק בשביל לזכות בסגולות, ישועות, איזכורים במעמדים נוראי הוד. וכו'...

בעצם יש גם עניים שצריכים ישועה.

היום יש ממש תחרות בין הסגולות מפעם לפעם מעלים לנו את סף הרגישות. פסטיבל סגולות וישועות ססגוני.. הפעם זה לא רק מעמד מרגש, הפעם זה גם נורא הוד. הצדיק ר' בעצמו חותם והוא יתפלל בעבורכם.. וכו'

נהנתי איך שהם הורידו את זה יפה בכותרת אחת. שהעבירה את המסר בצורה חדה.
תורמים לעניי העיר כדי שהם המסכנים יוושעו!


שנה טובה ומתוקה.
 

זו אניאני

משתמש פעיל
יפה!
באמת הגיע הזמן לחזור לתרומה, פשוט בשביל מצוות הצדקה.
יש לי פה קליפ חמוד (שמע) שממחיש בעיקר בסופו -עד כמה נסחפנו בכל הקטע הזה של הסגולות

אין אפשרות להעלות פה קבצי שמע? MP3?
 

עיצובים

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
חיים, מי עומד מאחורי פרוייקט העלון "קופת העיר אלעד" ?
אני יודע בבירור, כי אחת מועדות הצדקה הגדולות תיכננה לצאת במסר דומה אך החליטה לדחות זאת עד לאחרי החגים,
כנראה שעכשיו זה יידחה ל- עד בכלל.
 

מכלול

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מצ"ב קובץ MP3 לשמיעה, כנראה שזה מה שהתכוונה "זו אני אני"
 

קבצים מצורפים

  • 83769.zip
    KB 477.2 · צפיות: 13

זו אניאני

משתמש פעיל
בדיוק לזה התכוונתי!!
למי שעוד לא קיבל את זה במייל...
אבל מי שגרם לכל הבדיחה הזו אלו המפרסמים!

לפעמים אתה מרגיש כאילו ה"גדוילים" פשוט משחקים על הבמה לפי קצב הנעת החוטים שם למעלה... קופות הצדקה למיניהן...
 

מנחמסון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
הסגולה להכתב בספרן של צדיקים

רבי חיים מה קרה לכם שכחתם חז"ל מפורש, בתלמוד בבלי מסכת פסחים דף ח' עמוד א'. "האומר סלע זו לצדקה בשביל שיחיה בני או שאהיה בן העולם הבא הרי זה צדיק גמור".
וברש"י ביאר שם שהוא נחשב לצדיק גמור - בדבר זה, ולא אומרים שלא לשמה עושה, אלא קיים מצות בוראו שציוהו לעשות צדקה, ואף שמתכווין גם להנאת עצמו שיזכה בה לעולם הבא או שיחיו בניו.
והקשו בתוספות שם על מה שאמר שהרי זה צריך גמור - מהמשנה (מסכת אבות פרק א' משנה ג') אל תהיו כעבדים המשמשים את הרב על מנת לקבל פרס. ותירצו שבמשנה באבות הכוונה בכזה אופן שאם לא תבוא לו אותה הטובה שהוא מצפה תוהא הוא ומתחרט על הצדקה שעשה, אבל מי שאינו תוהא ומתחרט הרי זה צדיק גמור.
והגמרא במסכת ראש השנה דף ד עמוד א, מבארת שהכלל שנקרא "צדיק גמור" הוא רק ביהודי ולא בגוי, וכמו שפירש רש"י שם, שישראל לבו לשמים, ואף אם חלילה מריעים לו בחייו, אינו קורא לו תגר [- מתמרמר], אלא תולה היסורים בעוונו, אבל נכרי אם אין מטיבים לו כגמולו קורא תגר.
רק שבמסכת ראש השנה משנה רש"י הק' לשונו בהוספת ג' תיבות על לשון הגמרא "הרי זה צדיק גמור", - "אם רגיל בכך" ולפירושו שם משמע שהרגיל לתת צדקה אפילו עם כוונה של טובת הנאה צדדית – אם הוא רגיל בזה היינו שנותן הרבה צדקה, הרי שהוא נחשב למעלה בשמים לא סתם צדיק אלא צדיק גמור.
ברם אפשר להביא ראיה לטענתך מהסיפור ששמעתי בשם היהודי הקדוש מפרשיסחא זי"ע, שפעם היה אצלו יהודי נכבד עני, ונתן לו הצדיק נדבה הגונה. ובעת שנפרד ממנו לנסוע לביתו - נתן לו שוב נדבה הגונה. ושאלו העני להצדיק, מה זאת שנתן לו פעם שנית?
והשיב לו, שבפעם הראשונה נתן לו בדרך רחמנות, כי לבו לא יכול היה לסבול את עניו ומרודו, וזו מדה שטבועה בלב אחינו בני ישראל רחמנים בני רחמנים. ועכשיו, שלבו שלם עליו וכבר נשקט - נתן לו מצד ציווי השם יתברך. ובזה פירש הפסוק (דברים פרק טו פסוק י), "נתון תתן לו, ולא ירע לבבך בתתך לו, כי בגלל הדבר הזה יברכך ה' אלוקיך בכל מעשיך ובכל משלח ידך". ופירש הכוונה 'ולא ירע לבבך בתתך לו', שלא תתן צדקה בגלל הכאב לב שיש לך על העני שאינך יכול לסבול דכאונו, אלא תתן לו מצד ציווי השם - 'נתון תתן לו'.
הארכתי בלשון למען יבינו כולם, גם מי שלא רגילים בלשון התלמודית. והעובדה חזקה יותר מכל הפרשנויות שיותר אנשים תרמו תורמים ויתרמו בגלל שנצרכים לישועה. וכך זרמו לועדות הצדקה מיליונים רבים (עדיין אני זוכר את המצב העגום שכל מי שנצרך לתרומה היה שולח מעטפה עם סיפור המקרה, ועל פי רוב הוא לא כיסה את ההוצאות). ואם מותר להשתטות בפרסום של דברי חול, [- עיין נושאים סמוכים בפורום] אז קל וחומר שכל תעמולה כשרה עבור צדקה.
ונסיים בברכה שיברכך ה' אלוקיך בכל מעשיך ובכל משלח ידיך אמן ונזכה להיכתב בספרן של צדיקים לאלתר לחיים טובים ולשלום.
 

Master

משתמש רשום
אין לאף אחד העלון, כדי לסרוק ולעלות, מעניין לראות
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
לא כותבים חזק חזק כותבים:
* *....
 

prog

מנהל ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
מנחמסון, לא היתה ח"ו כוונה לזלזל.

היתה התייחסות לקרייאטיב. שמזכיר לכולם, מהי מצוות הצדקה הפשוטה והאמיתית. (ומבלי לזלזל באלו התורמים על מנת להיוושע, שברור שעל ידי מצות הצדקה נושעים בישועות אין סוף!)

לצורך הענין, זה כמו שמישהו יבוא לחדש על משקל מה שאמרו חזל: שכל האומר סלע זו לצדקה על מנת שלעני יהיה מה לאכול, הרי זה צדיק גמור.... זה הרי ברור שזה עיקר מצות הצדקה, והחידוש הגדול יותר הוא זה שנותן ע"מ שבנו יחיה שהוא צדיק גמור.

ובאיזה מקום היום שכחו מה עיקר המצוה...
 

מנחמסון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
לא העלתי על דעתי חלילה שהיתה כאן כונה לזלזל.

והאמת התלבטתי די הרבה אם לכתוב את התגובה, שחלילה יובן שכאילו מוכיחים כאן על דברים שנאמרו שלא כהוגן.

רק אחרי עיון ודקדוק בדבריך בפתיחת הנושא נוכחתי שאין שום צל של זלזול. רק אז הרשתי לעצמי להוסיף את הדברים, ולא בצורה של תוכחה, אלא ברוח הזמן ורבוי הצדקה בימים אלו.

לגופו של ענין, ברור שעיקר מצות נתינת הצדקה הוא להטיב ולעזור לעני, ויש גם פן של שבירת היצר של הנותן, שככל שקשה לו הנתינה כך גדול יותר ערך הנתינה, וזה בעצם מעלת ה'מתן בסתר' שכופה אף. ולפי טוהר הכוונה בנתינה לקיים מצות ה' שציונו לתת צדקה, תזהיר יותר אור המצוה.

אך אם נסתכל בעינים קרות על התוצאות. נראה לעניות דעתי שאין ספק שתעמולת הישועות הוסיפה עשרת מונים לסכומי הנתינה.

ולמעשה כבר בתנ"ך יש פסוקים על גודל השכר של הנותן צדקה, ולא בכדי. שכן אדם בהול על ממונו וצריך זריקת זירוז לתת צדקה.

לסיום, לא צריך להרחיק לכת בשביל להזכר במעלת הנתינה לשם נתינה. מספיק לשוטט כאן באתר ולהתפעל מגודל הנתינה שנחונו החברים כאן בעין יפה ורוח נדיבה.
צדקה זה גם באיתור חומר למי שצריך
צדקה זה פירגון ועידוד אמיתים
צדקה זה עזרה לאי מי שמתקשה בעבודה כלשהי
וצדקת הצדקות הוא האתר הנקי והכשר שאפשר להשתמש בו בלי כל חשש בתוך ים החולין שאנו חיים בו.

בברכת,' והיה מעשה הצדקה שלום, ועבדת הצדקה השקט ובטח עד עולם' (ישעיה לב, יז), ופירש הרד"ק 'בעבור מעשה הצדקה שיעשו יהיה להם שלום, ובעבור עבודת הצדקה יהיה להם השקט ובטח עד עולם'.
שנה טובה ומתוקה
כה לחי
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
אף אחד לא התווכח על העובדה שגימיקי הישועות הוסיפה המון.
אבל מה שיפה כאן, זה הגימיק של חזרה למקור האמיתי של הצדקה.
אחרי שהלעיטו אותנו במליון וחצי סוגי ישועות, הנה יש מישהו שהביא עוד סוג ישועה.
העניים נושעו...
מנחמסון, הקופירייטר עשה עבודה נהדרת.
 

מנחמסון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
זה נכון מאד, וזה טוב למי שיש כבר מודעות על גודל ערך מעלת הצדקה
אבל
נא תאמר לי בכנות,
אני צריך לישועה מסויימת, ונא תצא מתוך הנחה שאני מאמין בברכות הצדיקים / תפלה 40 יום בכותל / מול קודש הקדשים וכו' / וכו' / וכו'.
ומצד שני אין לי פרוטה לפורטה לתת צדקה.
מה ישכנע אותי לחתוך ולתרום ? ישועת העני - שגם אני עני. או ישועתי וישועת העני.
 

מנחמסון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
כל מילה מיותרת

מה אתם אומרים?
אפשר לבוא עם זה ליום הדין?
 

קבצים מצורפים

  • 83769.jpg
    KB 172.3 · צפיות: 9
  • 83769.jpg
    KB 191.1 · צפיות: 6

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
נכתב ע"י מנחמסון;166371:
נא תאמר לי בכנות,
אני צריך לישועה מסויימת, ונא תצא מתוך הנחה שאני מאמין בברכות הצדיקים / תפלה 40 יום בכותל / מול קודש הקדשים וכו' / וכו' / וכו'.
מה ישכנע אותי לחתוך ולתרום ? ישועת העני - שגם אני עני. או ישועתי וישועת העני.

ועל זה עניתי לך:
נכתב ע"י ונתנו10;166368:
אחרי שהלעיטו אותנו במליון וחצי סוגי ישועות, הנה יש מישהו שהביא עוד סוג ישועה.
העניים נושעו...
אם עד היום לא תרמתי, אחשוב בפעמיים לפני שאני מסרב הפעם.
 

P360

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
המסר פשוט חזק וטוב .


נכתב ע"י זו אניאני;166262:
לפעמים אתה מרגיש כאילו ה"גדוילים" פשוט משחקים על הבמה לפי קצב הנעת החוטים שם למעלה... קופות הצדקה למיניהן...

בקשר לזה יש לי דעה משלי על כל הנושא הזה אבל זה לא בשביל פה .
אבל כמי שרואה את הדברים מקרוב ממש אני יכול לומר ש"הגדוילים" ממש יודעים היטב על כל הנעשה בקופות האלו וזה ממש לא נכון .
ר' חיים קנייבסקי בציטוט מאתמול : { קופת העיר ב"ב } אנחנו מתקיימים בזכותם
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
קופות הצדקה השונות קריאטיביות עד מאד. קופירייטרים מולדים יש בשפע, ובפרט שארגונים רבים אכן משתמשים במשרדי פרסום מקצועיים.
כמי ששותף בקמפיינים של אחד הארגונים הללו באופן פעיל - אני חייב לומר כי ההסתכלות שלי על האשכול הנוכחי היא שוב בעיניים קופירייטריות - והקופי של אלעד הוא אחד אפס לטובתם.
קופת העיר בני ברק הייתה הראשונה להמצאת סגולות וגימיקים, אחריה נסחפו כולם.
לעצם ענין הצדקה - המוטו שלנו הוא: לא משנה לָמָה תתרום משנה כמה...
 

יענקי שכטר

משתמש פעיל
צילום מקצועי
נכתב ע"י אברימי;166731:
לעצם ענין הצדקה - המוטו שלנו הוא: לא משנה לָמָה תתרום משנה כמה...


אני חושב שהמוטו הזה ממש מוטעה ומטעה,
ואם יש לי רק קצת כסף לתרום אז אני פחות טוב?? וודאי שאחד שיש לו קצת ונותן ככל יכולתו (קצת) זה נחשב הרבה יותר מאחד עשיר שנותן קצת בהשוואה לכספו.

מצוות הצדקה היא לתת כסף לצדקה לא משנה כמה, אם תתן יותר זה רק יוסיף. ועדיף לתת כל יום מעט צדקה מלתת פעם בחודש הרבה.
 

מנחמסון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
לא היה לו כוונה להשוות בין התורמים. אלא כל אחד בינו לבין עצמו שככל שיתרום יותר הוא יותר משובח. ואפילו אם זה לא לשמה.
שנה טובה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה