דרוש מידע תפילת אם יהודייה המטפלת בביתה - בימים נוראים

מצב
הנושא נעול.

שלומי12

משתמש סופר מקצוען
על נשים רבות שמטופלות בילדים קטנים, עוברת הרגשה שהם לא באמת לוקחות חלק בתפילות הימים הנוראים, ולא חשות את יום הדין בראש השנה, או את יום המחילה ביום כיפור.
אמנם בין המוצץ לחיתול הם מצליחות לעמוד בתפילה, אבל ההרגשה היא שאין להשוות בין תפילה חרישית בצד הסלון, לתפילה בבית כנסת כשקול השליח ציבור רועם ומסתלסל "המלך" והקהל בטון אחיד מנגן לעומתו..
שאין להשוות בין זעקת 'ונתנה תוקף' של ציבור מתפללים גדול, ללחשה של אישה "בודדה" בביתה.
שאין מה להשוות בין פיזום אימהי בבית, לניגונים מרוממים שמתנגנים בפיות הציבור והחזן..
ניגונים שהם גדלו עליהם בילדותם והורגלו בהם עד שנות הנישואין המוקדמות, ועכשיו הם מרגישות שכל זה חסר להם..


חיפשתי פה ושם ונחשפתי לכמה התייחסויות מדהימות שנאמרו על ידי רבותינו זצ"ל, דברים נפלאים, שהיה בכוחם כדי לרומם את מצב רוחן של הנשים:

לדוגמא מה שסיפר הרב שטיינמן זצ"ל על החפץ חיים שאמר לאשתו בזמן שהייתה מטופלת בילדיהם הקטנים, שהיא פטורה מלהתפלל בבית הכנסת בימים נוראים. והוא בעצמו (הרב שטיינמן) התבטא:

"אמא יהודייה המטפלת בילדיה ובקושי מצליחה לפתוח את המחזור בימי ראש השנה או יום כיפור, אין לה מה לדאוג שחלילה איזו שנה תעבור עליה, אלא אדרבה בזכות המצוה הזאת שמטפלת בילדיה, היא תזכה לשנה טובה"!!!

בהחלט מדהים, ומחזק.

אבל המכה בפטיש, היו דבריו של המשגיח הגדול ר' אליהו לופיאן שהרעיף טללי נוחם על אישה המטופלת בילדים.

וזה מה שאמר ר' אליה' המשגיח הגדול -

"יש לי בקבלה, שהנשים שנמצאות בבית בימים נוראים ומטפלות בילדים הם אינם זקוקות לכל התפלות וכל האווירה שיש בבית הכנסת בשביל שהתפלות שלהם יעלו למעלה, להם יש צינור ישיר עד למעלה עד לכסא הכבוד, ובכמה מלים שיש להם אפשרות לומר ולהתפלל, הם מתקרבים לכסא הכבוד עם כל הצבור שעומד שעות ארוכות ומכתיר ומבקש ומתחנן מאת המלך הקדוש היושב על כסא רם ונישא".

מבהיל הרעיון! מה שקרוי להפוך את הקערה על פיה!

והרב שמשון פינקוס זצ"ל המשיל את תפילת האם היהודייה בראש השנה- יום המלכות, לאישה שזוכה לטפל בילדי המלך, בנסיכים שבבוא העת יונח הכתר על ראשם. המטפלת של ילדי המלך אינה נדרשת להשתתף בטקס ההכתרה, היא עסוקה בתפקיד החשוב ביותר...

נפלא!

ומצטרפת לזה נקודה אור נוספת שיש לתת עליה את הדעת.
כשאישה מתפלל בבית כדי לשמור על ילדיה, לא רק שתפילתה קורעת שחקים וכדברי ר' אליה', היא גם משרה אוירה מרוממת והרגשת קדושה, באותם רגעים שהיא משתפכת בתפילה לעיני ילדיה הקטנים. וזה אבן יסוד בחינוך הילדים, בפרט ילדים רכים, שיונקים את הטעם וההרגשה בימים הנוראים, מתפילת האם "הבודדה" שמשוחחת ומשתפכת עם קונה.

נקודת אור נוספת.
לעומתה, אישה שבוחרת ללכת לבית הכנסת עם הילדים הקטנים, כדי ליהנות מאווירה של תפילה בציבור, וגם שהילדים ירגישו את האווירה, למעשה ההורים מפסידים בנוסף לילדיהם.
ומה שקורה באמת, שהילדים עוברים כמו פינגפונג בין האב לאם, ולעיתים קרובות מפריעים לכל המתפללים, ולא די בכך הם גם מסתובבים חסרי מעש מחוץ לבית הכנסת, ובמקום להרגיש את האווירה (כמו שההורים היו רוצים) הם מחפשים ריגושים, דבר שבהחלט יגרום לקבוע בנפש הילד שבית הכנסת הוא מקום בידור ומגרש משחקים (בר"ה כשהגעתי לתפילת ותיקין התגודדה בפתח קבוצת ילדים במסע לחיפוש ריגושים..)

עוד נקודת אור.
אישה שמתפלל בבית כדי לטפל בילדיה, תפילתה אכן קורעת שערי שמים. אבל במצב שהיא חופשיה (כשלא מטופלת בילדים קטנים או כשיש בייבי סיטר) ובידה ללכת לבית הכנסת לתפילה אחת, בהחלט כדאי שלא תפספס זאת, לתפילת האישה יש כח רב לפעול בשביל בעלה וילדיה "כי נשים מתעוררות יותר בתפילה במניין מאשר גברים, וזה מעורר רחמי שמים יותר גדולים כי תפילת האישה חשובה מאוד".

הציטוט האחרון מפיו של רבינו מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין!

במענה לשאלת הרב קסלר ממודיעין עילית בזמן הקורונה, כיצד לקיים את תפילות ראש השנה ויום הכיפורים, והועלתה בפני ראש הישיבה הצעה לוותר באותה שנה על עזרות הנשים בבתי הכנסת כדי לרווח את המקום במניין הגברים, אבל ר' גרשון שלל בנחרצות את הרעיון, והתבטא כפי שנכתב בציטוט הנ"ל, ועוד האריך בחשיבות תפילתה של האישה. ולמעשה, הוא לא היה מוכן לשמוע על ביטול עזרת נשים! וכך באמת פעל הרב קסלר. (ויש צדדים לכאן ולכאן אם הבעל צריך להתפלל ותיקין כדי לאפשר לאשתו להתפלל במנין השני. אבל העדפתי לא להרחיב)


יה"ר שיתקבלו תפילותינו ותפילות כל עם ישראל ביום הגדול למחילה ולתשובה.


כל הזכויות מסורות לכלל הציבור במטרה להרבות זכויות.

 
נערך לאחרונה ב:

המחזק

משתמש מקצוען
D I G I T A L
והיא תהילתך- חוברת חיזוק לאמהות עמ"י המתפללות מביתן...
מצורפת חוברת שקבלנו עליה משוב בשנים עברו- שנתנה הרבה כח לנשות ישראל.
(עם תוספת של מאמר מהשנה)
אפשר להפיץ, להעביר, לפרסם, להדפיס, להעתיק.. לזיכוי הרבים(ות)!!

יעלו תפילותינו לרצון איש איש ממקומו!

(אחד בעברית ואחד מתורגם לאנגלית)
 

קבצים מצורפים

  • והיא תהילתך!- תשפג.pdf
    2.3 MB · צפיות: 65
  • Vehi Tehilasecha.pdf
    KB 419.8 · צפיות: 46

אימא של מלכות

משתמש פעיל
תודה רבה רבה
זכיתם לחזק אותי ובטח עוד רבים
וגם לקחתי את זה לעומס ב"ה של החיים וגידול הילדים שאני חושבת מה עשיתי באללול ובעשרת ימי תשובה ,לא הספקתי להתפלל וכו'
תכלס בזמן הזה אני מגדלת את דור העתיד , את ילדיו של הקב"ה ובזכות זה תיהיה לנו שנה טובה
 

שירי :)

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
תודה רבה וגדולה!!
האמת שיצאתי בהרגשה קצת חמוצה מראש השנה
בקושי הצלחתי להתפלל
וגם מה שכן, תוך כדי נדנוד עגלה והנהון בראש לתורן שמבקש ממתק

חיזקתם מאד!!
גמר חתימה טובה
ליושבי בית הכנסת ולמנדנדות העגלות!
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
בנימה אישית:
כאשה שבמשך שנים יכלה להתפלל בבית הכנסת תפילות שלמות, וב"ה היום אני בבית על מלא -
הרבה שואלות אותי אם לא קשה לי לא להגיע לתפילות אחרי שנים של הרגל.
אז לא. כמי ששנים השתוקקה לשמור על הילדים שלה, הימים הללו רק מעצימים בי את תחושת ההודיה והשליחות.
למי שניסיון ההמתנה נחסך - אולי פחות יודעת להעריך את הימים הללו שאת יורדת מדעתך בין המגנטים והסיפורים והבכיות והמריבות. אבל אלף פעמים תודה שאני לא בין מתפללות בית הכנסת...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה