תעזרו לי להבין ולהכיר את דרישות המקצוע

זיסונת

משתמש מקצוען
כמורה להוראה מתקנת,
אני מעוניינת להכין את הבנות להתמודדות עם דרישות המקצועות השונים.
יש מקצועות שאינני מכירה מספיק את הדרישה מהבנות.
למשל הסטוריה בכיתות ו-ח,
מה נדרש מהבנות?
איך לומדים: דרך האזנה לחומר או דרך למידה בספר?
איזה סוג שאלות נוהגים לתת בש"ב או במבחנים?
בנות מתקשות: איך הייתן רוצות שיעזרו להן כדי שיתמודדו עם הכיתה? במה הן נופלות בעיקר?

אשמח לעזרת המורות.
אשמח גם שיעלו לי טפסי מבחנים בהסטוריה כדי למפות סוגי שאלות.
תודה
 

Reizy Esh

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אני מכינה לבגרות בהיסטוריה
יעזור לך?
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כמורה להוראה מתקנת,
אני מעוניינת להכין את הבנות להתמודדות עם דרישות המקצועות השונים.
יש מקצועות שאינני מכירה מספיק את הדרישה מהבנות.
למשל הסטוריה בכיתות ו-ח,
מה נדרש מהבנות?
איך לומדים: דרך האזנה לחומר או דרך למידה בספר?
איזה סוג שאלות נוהגים לתת בש"ב או במבחנים?
בנות מתקשות: איך הייתן רוצות שיעזרו להן כדי שיתמודדו עם הכיתה? במה הן נופלות בעיקר?

אשמח לעזרת המורות.
אשמח גם שיעלו לי טפסי מבחנים בהסטוריה כדי למפות סוגי שאלות.
תודה
כמו בכל למידה- כך במיוחד בהיסטוריה.

יש בנות שלומדות בדרך חזותית ולהן כמורה הייתי פשוט מציירת את החומר על הלוח ע״י מפות, איורים, טבלאות וכו׳
ויש את הבנות שלומדות באופן שמיעתי, שהן פשוט מבינות את הנלמד כסיפור ממש.

בנוסף לכך, בנות מתקשות לרוב מקבלות עזרה במבחנים בהפחתת כמות החומר ( לדוגמא 2 פרקים במקום 4)... וכן הארכת זמן והקראת השאלות והסברן...
(כך גם יהיה להן בבגרות או חוץ)

פעמים רבות כמורה הייתי מביאה לבנות דף חזרה עם שאלות שתואמות לשאלות במבחן רק בסדר אחר או ניסוח אחר ולפעמים ממש את אותו שאלון. ( הכל תלוי ברמת הקושי של התלמידה)

כמויות החומר הנלמדות בכיתות אלו הן גדולות מאוד, אם זה בא ע״ח מקצועות חשובים יותר כמו מתמטיקה ואנגלית, לא כדאי להשקיע יותר מידי, אלא לקבל אישור להפחתת החומר..
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מבחן לדוגמא
לא זוכרת מה הייתה רמת הכיתה
זה השאלון הראשון שקפץ לי

B14703CF-BE60-4223-8558-93D29AC119C9.png
3CBD1247-87F0-4E5B-9DE5-9FA9D6731E29.png



74627155-1B5E-4918-8745-22EFF2E5D5B0.png
 

זיסונת

משתמש מקצוען
אני מכינה לבגרות בהיסטוריה
יעזור לך?

כן.
תוכלי להדריך אותי איך להכין בנות בכיתות ז-ח כדי שיגיעו מוכנות לסמינר?
במה להשקיע?
אולי יש לך סכמות מובנות לסיכום יחידת חומר או שאלת נושא\מושג?
 

Reizy Esh

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
כיום בבגרות בהיסטוריה (ובכלל) יש דגש חזק על הבנת הנקרא ויכולת אורינות. לכן הייתי מציעה שאם התלמידות שלך עתידות לגשת לבגרות, תשימי דגש על פיתוח אסטרטגיות למידה שונות.
כמו"כ, במקצועות רבי מלל, אני רואה אצל תלמידות קושי בארגון החומר, בשליפת פרטים, בהבעה בכתב (-היום אמרו לי כמה תלמידות: אני יודעת אבל לא יודעת איך לכתוב...) בראיית המכלול, בהבנת רצף כרונולוגי... כל אלה ועוד הם דברים שאני משתדלת להקנות בלמידה בכיתה, אבל וודאי שאין לכך מספיק זמן בגלל לחץ ההסיפקים, ובטח שהבנות המתקשות חייבות תגבור בנושא הזה.
אני מחלקת להן גם הרבה טבלאות ותרשימים, להקלה בארגון החומר.
 
נערך לאחרונה ב:

Reizy Esh

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אם את רוצה קבצים ספציפיים אשמח לשלוח לך באישי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה