תחילת גיל הבנת הנקרא - צריך עזרה - זכות תשב"ר תגן עליכם

אוהב לשמוע

משתמש פעיל
יש למישהו חומר שיעזור לי להבנת נפש התלמיד כשהוא מתחיל להבין את הנקרא?
מה הדרך הכי טובה להתחיל את זה אחרי כשהוא כבר יודע קריאה?

!אני משער כי בין המורות / המורים המשתתפות/ים בפרום זה יש הרבה שזה העבודה שלהם - כחדש בתחום אני צריך עזרה, אנא תועילו להקדיש מזמנכם היקר כמה דקות וזכותכם יעמוד לכם
 

מומחית

משתמש מקצוען
לא כל כך מובנת השאלה...
מה זאת אומרת "
הכי טובה להתחיל את זה אחרי כשהוא כבר יודע קריאה?

לא צריך להתחיל הבנת הנקרא- הוא אמור להבין את מה שהוא קורה.
מה שכן תוכל לעזור לו עם שאלות מתווכות - למי שמתקשה.
לדג' התלמיד קרא משפט מהסיפור
והמורה שואל:לאן הילד הלך?
על מי מסופר בסיפור?
ואח"כ כשקורא סיפורים תוכל לבקש- ספר לי את הסיפור במילים שלך..
איפה הסיפור קרה-
כדי לבדוק ברמהה הבסיסית אם הבין או לא.
 

מומחית

משתמש מקצוען
רוב הילדים כשהם עוברים מהשלב הברתי הם מבינים את משמעות המילה,
מסכימה שיש מתקשים יותר , והם מתקשים גם לחבר מילה שלמה מרמה של הברה,
יש כל מיני גוונים בכיתה...
 

אוהב לשמוע

משתמש פעיל
יש למישהו חומר שיעזור לי להבנת נפש התלמיד כשהוא מתחיל להבין את הנקרא?
מה הדרך הכי טובה להתחיל את זה אחרי כשהוא כבר יודע קריאה?

!אני משער כי בין המורות / המורים המשתתפות/ים בפרום זה יש הרבה שזה העבודה שלהם - כחדש בתחום אני צריך עזרה, אנא תועילו להקדיש מזמנכם היקר כמה דקות וזכותכם יעמוד לכם
השאלה שלי היתה כך:
כשילד מתחיל לקרוא מילים שלמים הוא מאד ממוקד בניקוד ומוחו עובד כל הזמן לעבד את הניקוד שיקרא ברור מדוייק וכמה שיותר מהר.
כשהוא מתרגל לאט לאט אנחנו מתחילים ללמד אותו להבין את המילים שקרא (משפטים זה שלב אחרי זה).
אני מחפש מישהו שעובד בזה ומבין יותר לעומק תחום זה "התחלת הבנת הנקרא"
 

big smile

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אמור לקרוא באופן אוטומטי,
שהילד יבין את מה שקרא,
כשכבר לא עסוק בפענוח.
אז מתחילה ההבנה.
כמו שכתבתם.
מה שכן תוכל לעזור לו עם שאלות מתווכות - למי שמתקשה.
לדג' התלמיד קרא משפט מהסיפור
והמורה שואל:לאן הילד הלך?
על מי מסופר בסיפור?
ואח"כ כשקורא סיפורים תוכל לבקש- ספר לי את הסיפור במילים שלך..
למי שלא עושה זאת -
לבדוק קריאה.
אם הקריאה אכן טובה.
אכן שאלות מתווכות יכולות מאד להועיל. מנסיון.
אשמח לענות עוד אם תשאל שאלות ברורות יותר.
 

מלי פינקלשטיין

משתמש רשום
ישנן דרכים שונות:
1. הטרמת קריאה- לנסות לשער רקע, זמן ועלילה ע"פ כותרת ותמונה.
2. אפשרי לעצור תוך כדי קריאה ולשאול שאלות כהטרמה למשפטים הבאים. הילד יענה רק לאחר הקריאה.
3. ניתוח לאחר הקריאה.
זו תורה שלימה. ותלוי מאוד עם אילו קטעים אתם מתמודדים.
כמורה וכאם לבנים אני רואה שהשיטות בבתי הספר ובת"ת של בני שונה לחלוטין.
ישנם ספרים רבים שיכולים לסייע לכם.
ושוב.. השיטות שונות.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יש סיפורים חמודים שמשלבים קריאה עם ציורים בסגנון קומיקס.
כמו שיקופיצקי.
 

מיתרי הלב

משתמש רשום
השאלה היא האם יש קושי בהבנת הנקרא ואם כן מהו וממה נובע והאם יש קשיים נוספים באופן כללי.
אפשר לבדוק קודם את הבנת הנשמע ובדיקת ההבנה באופן כללי ( מקריאים את הטקסט לילד). ואז בודקים את הפער בין הבנת הנקרא להבנת הנשמע.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  25  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה