אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אגב, אחת מהדרכים באוקראינה לשפר את התחבורה הציבורית (למנוע רכבים מיותרים על הכביש):
blablacar (בלאבלאכאר) זה פרוייקט אוקראיני שבו אנשים שממילא נוסעים לנסיעות ארוכות מפרסמים על הנסיעה שלהם ואפשר להצטרף אליהם בתשלום סמלי המכסה את העלויות.
וכך החל ממחיר של 200 גריבנה אפשר לנסוע ברכב פרטי מויניצה לאומן (160 ק"מ) כמו הדוגמא בקישור לעיל.
כך למשל הנהג איגור (בן 42) שנוסע באותו יום מויניצה לחרסטיניבקה יהיה מוכן להאריך את דרכו בכמה ק"מ ולהכניס אותכם לאומן במחיר של 260 גריבנה (כ25ש"ח) במזומן.
תוכלו גם לראות חוות דעת עליו, את פרטיו, פרטי הרכב, ותגובות של כאלה שנסעו איתו, וזהותו אומתה ע"י המערכת.
וכמובן שאחרי הנסיעה תוכלו לכתוב את התרשמותכם ממנו.
או בוגדן בן ה34 שיוביל אותכם לכביש המהיר ליד אומן במחיר של 235 גריבנה...
רק לדוגמא של מיזם תחבורתי שחוסך אלפי רכבים מכבישי אוקראינה (לא ידוע לי היקפים מדוייקים).
נ.ב.
ב"אור בהירות הדרך" לא המלצנו להשתמש בזה, ואין פה שום המלצה לנוסעים לאומן להשתמש עם זה וד"ל.
 

אבריכית

משתמש רשום
קו 23 - בחלק מהיום התדירות שלו היא 35 דקות! ככל שהמע"ר יתפתח והקניון יתמלא- זה לא הגיוני כזו תדירות נמוכה ואוטובוס אחד שמגיע למע"ר!
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
עוד דרכים לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית:
סופי שבוע, הזמן העמוס בתחבורה הציבורית ובכבישים, בעיקר ע"י צעירים שיוצאים לנפוש.
אז בהונגריה הנסיעה אז זולה יותר ב33%.
אני לא מוצא את ההודעה עכשיו, אבל גם פה זה כתוב:
1700469624485.png

1700469643650.png
 

די

משתמש סופר מקצוען
וככל שקיצרו את מסלולי האוטובוס נוסף זמן ההליכה מתחנה לתחנה המתנה נוספת ונסיעה בקוי שירות שאינם עוברים בנת״צים
כך שבסופו של יום בזכות הנת״צים והרכבות הנוסע הירושלמי הוסיף כ20 דק׳ נסיעה מוצע לכל כיוון,
ומי שהמוצא והיעד שלו על מסלול הנת"צ-הנסיעה התקצרה בהרבה. וכן מי שמגיע מ/לעיר אחרת, והמטרה שלו היא לצאת מהעיר ולא משנה אם האוטובוס נכנס לרחובות צדדיים-גם כן הנסיעה התקצרה בהרבה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אם רק נוריד נתיב מכל כביש ונבנה במקומו שבילי אופנים
לא הורידו נתיב לרכבים בשביל נתיב אופניים, אלא עשו את הרחוב מלכתחילה רחב יותר, כך שיכיל גם נתיב אופניים. ואכן אם רכבים לא יחסמו את נתיב האופניים מסתבר שכמות הרוכבים תעלה, וכך אנשים יוכלו להגיע מדלת לדלת במהירות ובלי פקקים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
הכבישים במקומות שיש תח"צ טובה לא פקוקים!
זו סתירה פנימית, כי אם יש פקקים אז אוטומטית התח"צ לא טובה, כך שגם אם בעצם התח"צ טובה כי יש תדירות טובה ואוטובוסים נקיים וכו' אבל אם יש פקקים התח"צ תהפך לתח"צ לא טובה. הדרך לצאת מהפרדוקס הזה הוא לעשות נת"צ וכך האוטובוסים לא יעמדו בפקקים.
לא מצליח לראות את המעלה בנת"צים, חוץ מכך שהאוטובוסים עומדים בתור ארוך לכל אוטובוס שמוריד אנשים בתחנה.
בדרך כלל בנת"צ יש תחנות אוטובוס כפולות כך שיש מקום לכמה אוטובוסים לעצור בתחנה ביחד.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אגב, אחת מהדרכים באוקראינה לשפר את התחבורה הציבורית (למנוע רכבים מיותרים על הכביש):
blablacar (בלאבלאכאר) זה פרוייקט אוקראיני שבו אנשים שממילא נוסעים לנסיעות ארוכות מפרסמים על הנסיעה שלהם ואפשר להצטרף אליהם בתשלום סמלי המכסה את העלויות.
וכך החל ממחיר של 200 גריבנה אפשר לנסוע ברכב פרטי מויניצה לאומן (160 ק"מ) כמו הדוגמא בקישור לעיל.
כך למשל הנהג איגור (בן 42) שנוסע באותו יום מויניצה לחרסטיניבקה יהיה מוכן להאריך את דרכו בכמה ק"מ ולהכניס אותכם לאומן במחיר של 260 גריבנה (כ25ש"ח) במזומן.
תוכלו גם לראות חוות דעת עליו, את פרטיו, פרטי הרכב, ותגובות של כאלה שנסעו איתו, וזהותו אומתה ע"י המערכת.
וכמובן שאחרי הנסיעה תוכלו לכתוב את התרשמותכם ממנו.
או בוגדן בן ה34 שיוביל אותכם לכביש המהיר ליד אומן במחיר של 235 גריבנה...
רק לדוגמא של מיזם תחבורתי שחוסך אלפי רכבים מכבישי אוקראינה (לא ידוע לי היקפים מדוייקים).
נ.ב.
ב"אור בהירות הדרך" לא המלצנו להשתמש בזה, ואין פה שום המלצה לנוסעים לאומן להשתמש עם זה וד"ל.
בארץ המיזמים הללו נתקעו בגלל בעיות ביטחוניות..
 

די

משתמש סופר מקצוען
קו 23 - בחלק מהיום התדירות שלו היא 35 דקות! ככל שהמע"ר יתפתח והקניון יתמלא- זה לא הגיוני כזו תדירות נמוכה ואוטובוס אחד שמגיע למע"ר!
אני מסכים שלא יזיק להוסיף עוד קווים ותדירות.
להגיע לקניון השדרה אפשר לנסוע בקווים 3 4 13 15 16 17 22 23. כל הקווים האלו יש להם תחנה במרחק הליכה עד 5 דק' מקניון השדרה, לשני הכיוונים.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
זו סתירה פנימית, כי אם יש פקקים אז אוטומטית התח"צ לא טובה, כך שגם אם בעצם התח"צ טובה כי יש תדירות טובה ואוטובוסים נקיים וכו' אבל אם יש פקקים התח"צ תהפך לתח"צ לא טובה. הדרך לצאת מהפרדוקס הזה הוא לעשות נת"צ וכך האוטובוסים לא יעמדו בפקקים.
זו לא סתירה פנימית, זה מצב שנמנע אם יש מחשבה והשקעה נכונה או מופסק עם קצת אומץ ו"קפיצה למים".
אם כל אוטובוס מעמיס על הכביש כמו 3 רכבים ומוריד 15 רכבים מהכביש, כמה אוטובוסים צריך כדי לשפר תחבורה?
ואם כל אוטובוס מלא ב20 אנשים וקווים שיותר מדוייקים לצרכי הנוסעים מתמלאים פי 3, אז צריך גם קצת מחשבה ורצון לסייע לנוסע וצרכיו.
ואז, התח"צ גורמת לכך שאין פקקים.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
השלב הבא בערים בעולם עם מיליוני תושבים ומרכזי ערים שנבנו לפני 1000 שנה עם רחובות צרים - תוספת של נת"צים.
אוטובוסים בעולם בהחלט לא נוסעים רק על נת"צים...
ובהחלט לא בכל מקום יש נת"צים (בטח לא בעיר עם סה"כ 150,000 תושבים ובלי תיירות).
ואפי' ככה, התחבורה זורמת, וגם הכבישים!
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
(גם בערים בעלי תחבורה טובה במרכזי הערים הענקיות ועמוסות התיירים הנסיעה ברכב פרטי במהירות כפולה בממוצע מזה של תח"צ, וזה גם מראה על הכבישים הלא פקוקים עד כדי מצב של חניון...)
 

די

משתמש סופר מקצוען
זו לא סתירה פנימית, זה מצב שנמנע אם יש מחשבה והשקעה נכונה או מופסק עם קצת אומץ ו"קפיצה למים".
אם כל אוטובוס מעמיס על הכביש כמו 3 רכבים ומוריד 15 רכבים מהכביש, כמה אוטובוסים צריך כדי לשפר תחבורה?
ואם כל אוטובוס מלא ב20 אנשים וקווים שיותר מדוייקים לצרכי הנוסעים מתמלאים פי 3, אז צריך גם קצת מחשבה ורצון לסייע לנוסע וצרכיו.
ואז, התח"צ גורמת לכך שאין פקקים.
השאלה היא איך אתה גורם לכולם לעבור מרצונם הטוב לאוטובוסים (הרי תמיד רכב פרטי יהיה יותר נח מאוטובוס).
אם יש נת"צ, גם אם הציבור לא יואילו בטובם לעבור לאוטובוס, האנשים שכן בחרו לנסוע באוטובוס לא יתקעו בפקקים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אוטובוסים בעולם בהחלט לא נוסעים רק על נת"צים...
ובהחלט לא בכל מקום יש נת"צים (בטח לא בעיר עם סה"כ 150,000 תושבים ובלי תיירות).
להבנתי, במערב אירופה תח"צ מבוססת על רכבות רגילות/קלות.
בארה"ב באופן כללי לא כל כך מאמינים בתח"צ והתחבורה מבוססת על רכבים פרטיים (וילה לכל אדם+שתי רכבים). חוץ ממרכז ניו יורק (וכדומה) שיש רכבת תחתית.
אין הרבה מקומות בעולם שהתח"צ מבוססת על אוטובוסים (אולי מזרח אירופה), ובמקומות שמבוסס על אוטובוסים, הרבה פעמים יש נת"צים (יש עיר גדולה בברזיל).

באופן כללי לא יודע לאיפה בעולם אפשר להשוות את בית שמש, כי בארה"ב לדוגמא עיר עם 150,000 תושבים יכולה להתפרס על שטח עצום עם וילה לכל אחד ושתי רכבים, לעומת בית שמש שהיא יותר "עירונית".
אם בית שמש הייתה במערב אירופה אני נוטה להאמין שהיה בה רכבת קלה.
לא לשכוח שבית שמש היא במטרופולין ירושלים, והעיר הגדולה במטרופולין אחרי ירושלים.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הודעת יח"צ שהוציאה היום בלוך על הכשל התכנוני בחניות ובנת"צ (טוב שנזכרתם באמת):

רה"ע ד"ר עליזה בלוך לצוותי משרד התחבורה: רמה ד' היא לא מעבדה, תעשו את הפיילוט במקום אחר
ראש העיר ד"ר עליזה בלוך קיימה היום (שלישי) דיון דחוף כדי למנוע את פתיחתו של נתיב התחבורה הציבורית ברמה ד'.

בדיון נכחו מנכ"ל העירייה יוחנן מאלי, צוותי משרד התחבורה ומשרד השיכון, צוות אב לתחבורה, חבר מועצת העיר וממונה התחבורה יוסי גולדהירש, אחראי תחב"צ בעירייה בני לוינשטיין והחברה המבצעת "עמק איילון".

רה"ע ד"ר עליזה בלוך פתחה את הדיון ואמרה: "התכנסנו כאן בעקבות "המעבדה" שניסו לעשות ברמה ד', אני רוצה להבהיר כאן בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: אנחנו לא בשלים לשום ניסוי שיהיה, תעשו את הניסיונות האלו במקומות אחרים, השכונה לא מתאימה לניסוי הזה ולא בשלה אליו, אנו לא מאמינים בו ולא חושבים שזה אפשרי, התושבים גם ככה נאנקים מהכשל התכנוני והלקוי שהביא למחסור חריף במקומות חנייה לאורך ציר הנת"צ, נבנה שם רחוב שלם של מסחר עם אפס נגישות לחנויות, לא ניתן להגיע אליהן, עובדה שיוצרת מצב שעסקים בשדרה לא יכולים לצמוח בעקבות העובדה שלא נותנים לתושבים גישה לחנויות הללו, חשוב לי להדגיש כי אלו לא מרחקים שניתן לומר לאנשים ללכת ברגל".

ראה"ע הוסיפה ואמרה: "עם כל הכשלים התכנוניים שנעשו במקום, אנו כעירייה, מנסים לחפות על הפערים הללו בכל דרך אפשרית ולשפר את רמת החיים של תושבי השכונה וכעת, על כל אלו, מנסים לייצר פיילוט של נת"צ באמצע שכונה ראשית במקום שגרים בו אנשים, זה משהו שהוא לא אופציה מבחינתי ולא אקבל זאת בשום אופן".

ראש העיר דרשה מהצוותים המקצועיים שנכחו בדיון, דרישה לתכנון מחודש של כל שדרות האמוראים שיכללו הסדרי תנועה חדשים ויצירת מקומות חנייה נוספים.

בסיום הדיון קבעה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך כי נתיב התחבורה הציבורית ברמה ד' לא ייפתח וכי יתקיים דיון מחדש בעוד כחודש בו יוצגו חלופות שיעניקו תחליף ראוי והולם עבור תושבי השכונה כאשר יבוצעו שינויים משמעותיים לנת"צ ברמה ד' עם שלל הכשלים התכנוניים הקיימים בו ואשר הוצגו היום בדיון

נ.ב. חוקית אין לבלוך תוקף לקבוע שהנתיב לא יפתח כי זה עדין באחריות משרד השיכון ולא נמסר לעיריה
נקווה שהיא תדע לעמוד על כך
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בדרך אגב, תעמולה אוקראינית מהימים האחרונים לנסיעה ברכבת:
dTyTInVcAWNrIwZtaYgbNgLH

הנשיא זלנסקי יושב על מיטה בקרון "קופע" (מחלקה שניה) של רכבות פנימיות. ואוכל.
המסר? להבנתי המסר הוא: גם הנשיא משתמש בתחבורה ציבורית.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
התמונה פורסמה ב4.11 (לפני קצת יותר משבועיים) לכבוד "יום עובדי הרכבת הלאומי של אוקראינה" שנחגג אז.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
ועוד הודעה שפורסמה אתמול בערוץ של רכבת אוקראינה:
Очільник Пентагону Ллойд Остін знову прибув до Києва поїздом Укрзалізниці.

Завжди раді вітати американських союзників на борту!
ראש הפנטגון לויד אויסטין שוב הגיע לקייב ברכבת.
תמיד מקבלים בברכה בעלי ברית אמריקאים על הסיפון.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
השאלה היא איך אתה גורם לכולם לעבור מרצונם הטוב לאוטובוסים (הרי תמיד רכב פרטי יהיה יותר נח מאוטובוס).
התשובה לכך היא שהמטרה הראשונה היא לגרום לאנשים לא לקנות רכב!
אחרי שכבר יש רכב העבודה כבר אכן הרבה יותר קשה!
ולא לקנות רכב גורמים עם תחבורה טובה מהרגע הראשון.
אחרי זה יש דרכים רבות ומגוונות לעודד שימוש בתח"צ.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בארה"ב באופן כללי לא כל כך מאמינים בתח"צ והתחבורה מבוססת על רכבים פרטיים (וילה לכל אדם+שתי רכבים). חוץ ממרכז ניו יורק (וכדומה) שיש רכבת תחתית.
והפקקים ועומסי התנועה בהתאם.
אומרים על כל מיני כבישים שהם חניונים גדולים.
ומצד שני יש שם כבישי אגרה רבים מאוד למי שרוצה להיות קצת פחות זמן בפקק.
לעומת אירופה שמשקיעים בתחבורה וצמצום הרכבים על הכביש שם כבישים ראשיים יכולים להיות לפעמים בני נתיב וחצי (יש גם של 8 נתיבים איפה שצריך) ואין פקקים (יש מקומות מסויימים שכן פקוקים, בגדול הכבישים זורמים.).
 

ייד

משתמש מקצוען
לא הורידו נתיב לרכבים בשביל נתיב אופניים, אלא עשו את הרחוב מלכתחילה רחב יותר, כך שיכיל גם נתיב אופניים. ואכן אם רכבים לא יחסמו את נתיב האופניים מסתבר שכמות הרוכבים תעלה, וכך אנשים יוכלו להגיע מדלת לדלת במהירות ובלי פקקים.
הורידו גם הורידו בירושלים בכבישים צפופים, משופעים, שקשה עד בלתי אפשרי לטפס אותם באופנים ויעידו על כך השבילים השוממים אבל גאוני מ.התחבורה בחרו להוריד את נתיב העקיפה היחיד למען רוכב האופנים שנקלע למקום אחת לעשור...
והאזרחים הקטנים יחכו בפקק בסבלנות!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה