תח"צ תחבורה ציבורית לירושלים בשושן פורים

אופקים 1

משתמש פעיל
בשנה שעברה התחבורה הציבורית בירושלים לא הצליחה לעמוד בעומסים, והייתה קריסה של כל מערך התח"צ במוצאי שושן פורים.

גונבה לאוזני השמועה שחכמי משרד התחבורה התכנסו ודנו בנושא שבעה ימים (וכנראה שגם שבעה לילות), והחליטו שהפתרון הכי טוב הוא לנסוע ברכבת.
ולכן, ערים שיש להם חיבור לרכבת בקרבתם, כלומר בני ברק, מודיעין עילית ואולי אלעד, יתכבדו וידחסו ברכבות לירושלים, ואם יתמזל מזלם אזי יהיה להם אוטובוס המשך בתוך ירושלים, ואם פחות יתמזל מזלם יתכבדו לצעוד רגלית ליעדם.
וזה מבלי להתייחס לכך שהרכבת מירושלים לא יכולה לשנע 200,000 נוסעים בתוך חמש שעות במוצאי שושן פורים.
 

אופקים 1

משתמש פעיל
ואיזה רעיון יש לך ?
אני חושב שהכשלון של מערך התח"צ בשושן פורים בשנה שעברה לא נותח בצורה נכונה.

בשנה שעברה הייתה חצי שביתה של נהגי אקסטרה, ואנשים החלו לצעוד רגלית בכל רחבי ירושלים, הפריעו לתנועה, ולכן האוטובוסים הראשונים שתוכננו לזמן השיא יצאו מנקודות היציאה כשהם ריקים, והאחרים לא הספיקו לנוסעים.

מה השתנה בשנה שעברה?
אגד איבדה את השליטה על הקווים העירוניים ולכן לא היה ניתן לתגבר את קווי צפון העיר באמצעות קווי דרום העיר שהביקוש אליהם נמוך בזמנים כאלה.
בנוסף, בגלל שנות הקורונה לא נערכו עם כמויות נכונות בשעות הנכונות של אוטובוסים בבינעירוני

איפה נעוץ הכישלון?
התחבורה העירונית בצפון ירושלים עמוסה גם בלי שיסעו בה נוסעי הבינעירוני, ובפורים צומצמו מסלולי האיסוף ברחבי העיר, כלומר הרבה נוסעים נאלצו לבצע החלפה והעמיסו על העירוני (שאותו לא היה ניתן לתגבר) יותר מיום רגיל.

מה הבעיה בפתרון של נסיעה ברכבת?
הנסיעה ברכבת היא ארוכה משמעותית, היתרון העיקרי של הרכבת היא שיש לה מסלול בלעדי, מלבד זאת צריך אוטובוס פנימי להגיע לרכבת, עוד אחד מהרכבת, וגם היציאה בירושלים היא מורכבת, במיוחד כשנוסעים עם ילדים ומטען.
עם הרכבת תצטרך להסיע 200,000 נוסעים למודיעין עילית בני ברק ואלעד במוצאי פורים בטווח הזמן של 5 שעות משבע בערב ועד חצות, אזי צריך כ30 רכבות בשעה כדי לשנע את הנוסעים, וכנראה שגם יצטרכו להרחיב את הרצפים כדי לקלוט את כל הנוסעים ולא נראה לי שיספיקו לבצע את זה עד פורים...
בנוסף כל נוסעים העיר יצטרכו להגיע לתחנת נבון, ואם בשנה שעברה התח"צ הפנימי לא צלח את העומסים, אין סיבה שהשנה זה יהיה אחרת.
אני חושש שיהיה מדובר באירוע רב נפגעים שאסון מירון יתגמד לידו, גם חילוץ נפגעים מתוך תחנת נבון היא משימה לא פשוטה.

אז מה ניתן לעשות?
להקים מוקדי יציאה ליעדים המשמעותיים מהשכונות השונות (ללא מסלול איסוף) בצמוד למסופים השכונתיים (אפשר לשאול את זקני אגד איפה הם היו מקימים נקודות בתקופה שהם ניהלו את מבצע מירון) מתוך הבנה שקווי השכונה מסיימים במסוף, וכך המעוניינים בתח"צ בינעירוני יסעו לכיון המסוף, ואילו תושבי שכונות אחרות בירושלים יסעו בכיון השני.
הקווים יפעלו במתכונת של מתמלא ויוצא ולא לפי לו"ז קשיח, וגם לא חייבים לעבור ביציאה מהעיר (במסלול הפיזור שלהם לכיון ירושלים אפשר לייצר תחנות הורדה עד המסוף).

גם את העירוני אפשר לתגבר באמצעות קווי אגד, קווי עוטף ירושלים, וגם לבקש מבית שמש אקספרס להפעיל את חלק מהקווים.

כמובן שבמקביל כדאי לתגבר את הרכבת ולהפוך אותה ליותר נגישה עבור אלו שזה כן מתאים להם, לפרסם לציבור את שעות העומס החזויות, אולי חלקם יעדיפו לנסוע בזמני השפל, וגם ליעדים מרוחקים להוסיף נסיעות ביום למחרת, זוגות צעירים וגם בחורי ישיבות יכולים להעדיף את הזמן הזה על פני נסיעה במוצאי שושן פורים.

מה שבטוח הוא שגם אם אין להם רעיונות טובים, לא עורכים ניסויים בזמני שיא תוך סיכון לחיי אדם.
והפתרונות האלה יכולים גם לפתור את העומסים של ערבי ומוצאי שבתות,
בטוח שאם יתכנסו חכמי המשרד לעוד שבעה ימים ושבעה לילות הם גם יגיעו למסקנות האלה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אני חושב שתח"צ בפורים הוא מבצע מורכב מאוד. הסיבה העיקרית - כמות גדולה מאוד של אנשים שרוצים לצאת מהעיר בזמן קצר מאוד.
התוצאה היא עומס לא רק על התח"צ אלא גם על הכבישים, וזה בניגוד לל"ג בעומר בנסיעות למירון ששם אין עומס מיוחד על הכבישים בערים בנקודות היציאה בדרך למירון.
וכשהכבישים תקועים כל מערך התחבורה קורס, ולכן הפתרון צריך להיות כולל, ולא מוגבל רק לפתרונות של התח"צ.
לדעתי יש כמה נקודות:

1) הבנה שזה אירוע מורכב שאף פעם לא ילך חלק. צריך להבין שכל פתרון יהיה לא מושלם וגם לא נוח, אבל צריך לחפש את הפתרון הכי יעיל.

2) להרוג את הפקקים כשהם קטנים. ודבר ראשון - אכיפה קשוחה מאוד על שמירת הצירים פתוחים. רכב אחד שחנה רק לרגע (=14 דקות. קפיצה עם המשלוח מנות רק לרגע, התיישב רק לרגע לאכול משהו, ריקוד קצר של רגע עם מקבל המשלוח שנמצא בגילופין, עוד עיכוב של רגע לקבל חזרה משלוח מנות שעוצב זה עתה במהירות (הפעם באמת רק רגע)) עלול לגרום לפקק ארוך של רכבים ואוטובוסים. האכיפה צריכה להתחיל כמה שעות לפני העומס הגדול.

3) נראה שביום כזה אוטובוסים ורכבים פרטיים לא יכולים ללכת יחדיו. אלא שבניגוד למירון שם הפתרון הוא שהרכבים לא יגיעו לאזור ההר, בפורים זה מורכב ואין אפשרות לא לתת לרכבים פרטיים לנוע בכבישי י-ם בפורים. ולכן נראה לי שהפתרון לפורים הוא הפוך - אוטובוסים לא יוכלו להכנס לשכונות הרלוונטיות בי-ם.
אולי בהתחלה זה נשמע הזוי, אבל תחשבו על זה: המצב כרגע לא הגיוני, וקודם כל חייבים לגרום לתנועה שתזוז. סביר להניח שתנועה של רכבים זורמת מהר ובקלות רבה יותר מאשר אוטובוסים אם הרכבים הפרטיים יזרמו זה יקל על התנועה (כמובן יחד עם אכיפה קשוחה).
ולגבי האוטובוסים - כל תחנה לעליית אוטובוסים יוצרת פקקים מטורפים. האוטובוס מעלה נוסעים וזה לוקח כמה דקות, והוא לא האוטובוס היחיד. מה קרה? נסע האוטובוס והשאיר אחריו פקק ארוך ותקוע. האוטובוס הוא מגושם יותר והפניה שלו בצומת מסובכת יותר, בזמן שלוקח לאוטובוס לעשות ימינה יכלו לעבור ארבעה רכבים. נשמע כמו ירידה לקטנות? לא בזמן עמוס כל כך עם הרבה אוטובוסים והרבה רכבים.
אנחנו גם מרוויחים את אחת הבעיות הקשות - אוטובוסים שנשכרו באופן פרטי. זה אותם אוטובוסים שנשכרים ע"י קבוצות כמו קהילות ישיבות וכו', הנהגים חוסמים את הכביש ומחכים שכולם יעלו, ו"כולם" כולל גם את השניים "שעוד רגע מגיעים הם ממש פה, אל תיסע!", ואם לאוטובוס בתח"צ לוקח 4-5 דקות להעמיס נוסעים, אוטובוס פרטי יכול לקחת לו פי כמה ובינתיים שוב נוצר פקק לא פרופורציונאלי .

4) ולפתרון האפשרי - אוטובוסים לא ייכנסו למרכזי השכונות הבעייתיות החל מהשעות שלפני סוף היום, ובמקום זה הם יגיעו לנקודות שסובבות את השכונות. למשל מסופים כמו שהציע @אופקים 1 , אבל יש עוד רעיונות.
למשל הר חוצבים. הר חוצבים הוא מעגל תנועה אחד ענק, הוא לא שכונה אלא אזור תעסוקה שאמור להיות ריק בשעות של סוף פורים (גם אלה שבאו לשם לעבוד ביום הזה כנראה עזבו) כך שאם נהפוך אותו למסוף חד פעמי לא הפרענו לתנועה. האוטובוסים יזרמו עמוק לתוך הר חוצבים בלי שיגרמו לפקק בגולדה מאיר, יעמיסו נוסעים, וייצאו שוב לגולדה מאיר בלי לגרום לפקקים מיותרים.
אותו דבר באזור קריית הממשלה, כל האזור הזה הוא למעשה אזור תעסוקה שאפשר לסגור אותו לתח"צ ולהפוך אותו למעגל תנועה ענק בלי להפריע לתנועה הזורמת בצירים המרכזיים שלידו.

5) דרכי הגעה לאותם מקומות - קודם כל הם במרחק הליכה למרכזי השכונות. הליכה לא קצרה אבל ביום כזה אין מה להתפנק. ודבר נוסף - שאטלים עירוניים, את האוטובוסים העירוניים לא ניתן לבטל (כרגע המצב הוא שיש גם אוטובוסים עירוניים וגם בינעירוניים) ובאמצעות התאמות ניתן לשנות את המסלולים שלהם על מנת שיקחו את הנוסעים לאותם תחנות איסוף.
 

נאמנות

משתמש פעיל
בשנים האחרונות נסעתי מב"ב לי-ם בשושן פורים ברכבת וחסכתי שעות רבות ומורטות עצבים בפקקים
התחבורה בתוך ירושלים פעלה באופן מצוין במהלך היום (למעט מוצאי שושן-פורים, אז חסמו שיכורים את גשר המיתרים וצירים נוספים, באוזלת יד מכוונת של המשטרה)
לדעתי זה פתרון מצוין בהחלט, ומשנה לשנה אפשר לראות יותר ויותר אנשים שיצאו מהקיבעון המחשבתי וגילו את הרכבת
החיסרון היחיד הוא שאם זו תהיה החלופה העיקרית יצטרכו להתאים את לוח הזמנים, בגלל שרכבת אחת לחצי שעה לא מספיקה בתור חלופה
 

נאמנות

משתמש פעיל
הקווים יפעלו במתכונת של מתמלא ויוצא ולא לפי לו"ז קשיח
תופעה שלא נראתה בשנים האחרונות, בגלל מדיניות של משרד התחבורה

משרד התחבורה יזם מצב חילופי שבו במקרה כזה נקבע לו"ז שרירותי לדוג' של אוטובוס כל 3 דק' שיוצא גם אם הוא ריק
מי שיצליח לפעול בנושא יבורך משמים
 

אופקים 1

משתמש פעיל
בשנים האחרונות נסעתי מב"ב לי-ם בשושן פורים ברכבת וחסכתי שעות רבות ומורטות עצבים בפקקים
התחבורה בתוך ירושלים פעלה באופן מצוין במהלך היום (למעט מוצאי שושן-פורים, אז חסמו שיכורים את גשר המיתרים וצירים נוספים, באוזלת יד מכוונת של המשטרה)
לדעתי זה פתרון מצוין בהחלט, ומשנה לשנה אפשר לראות יותר ויותר אנשים שיצאו מהקיבעון המחשבתי וגילו את הרכבת
החיסרון היחיד הוא שאם זו תהיה החלופה העיקרית יצטרכו להתאים את לוח הזמנים, בגלל שרכבת אחת לחצי שעה לא מספיקה בתור חלופה
כל פתרון הוא מצויין, אבל יש לו קיבולת.
הרכבת לא טובה בלהסיע יותר מידי אנשים, במיוחדים כשהם עם ילדים ומזוודות.
אין ברכבת מקום לאחסן מזוודות
תחנת נבון היא גרועה בהבט הזה מתחנות אחרות בגלל הזמן הארוך שלוקח לצאת מהתחנה.
ברור שכדאי לשלב את הרכבת במערך הנסיעות, אבל זה לא אמצעי תחבורה שמתאים לכולם.
 

אופקים 1

משתמש פעיל
אני חושב שתח"צ בפורים הוא מבצע מורכב מאוד. הסיבה העיקרית - כמות גדולה מאוד של אנשים שרוצים לצאת מהעיר בזמן קצר מאוד.
התוצאה היא עומס לא רק על התח"צ אלא גם על הכבישים, וזה בניגוד לל"ג בעומר בנסיעות למירון ששם אין עומס מיוחד על הכבישים בערים בנקודות היציאה בדרך למירון.
וכשהכבישים תקועים כל מערך התחבורה קורס, ולכן הפתרון צריך להיות כולל, ולא מוגבל רק לפתרונות של התח"צ.
לדעתי יש כמה נקודות:

1) הבנה שזה אירוע מורכב שאף פעם לא ילך חלק. צריך להבין שכל פתרון יהיה לא מושלם וגם לא נוח, אבל צריך לחפש את הפתרון הכי יעיל.

2) להרוג את הפקקים כשהם קטנים. ודבר ראשון - אכיפה קשוחה מאוד על שמירת הצירים פתוחים. רכב אחד שחנה רק לרגע (=14 דקות. קפיצה עם המשלוח מנות רק לרגע, התיישב רק לרגע לאכול משהו, ריקוד קצר של רגע עם מקבל המשלוח שנמצא בגילופין, עוד עיכוב של רגע לקבל חזרה משלוח מנות שעוצב זה עתה במהירות (הפעם באמת רק רגע)) עלול לגרום לפקק ארוך של רכבים ואוטובוסים. האכיפה צריכה להתחיל כמה שעות לפני העומס הגדול.

3) נראה שביום כזה אוטובוסים ורכבים פרטיים לא יכולים ללכת יחדיו. אלא שבניגוד למירון שם הפתרון הוא שהרכבים לא יגיעו לאזור ההר, בפורים זה מורכב ואין אפשרות לא לתת לרכבים פרטיים לנוע בכבישי י-ם בפורים. ולכן נראה לי שהפתרון לפורים הוא הפוך - אוטובוסים לא יוכלו להכנס לשכונות הרלוונטיות בי-ם.
אולי בהתחלה זה נשמע הזוי, אבל תחשבו על זה: המצב כרגע לא הגיוני, וקודם כל חייבים לגרום לתנועה שתזוז. סביר להניח שתנועה של רכבים זורמת מהר ובקלות רבה יותר מאשר אוטובוסים אם הרכבים הפרטיים יזרמו זה יקל על התנועה (כמובן יחד עם אכיפה קשוחה).
ולגבי האוטובוסים - כל תחנה לעליית אוטובוסים יוצרת פקקים מטורפים. האוטובוס מעלה נוסעים וזה לוקח כמה דקות, והוא לא האוטובוס היחיד. מה קרה? נסע האוטובוס והשאיר אחריו פקק ארוך ותקוע. האוטובוס הוא מגושם יותר והפניה שלו בצומת מסובכת יותר, בזמן שלוקח לאוטובוס לעשות ימינה יכלו לעבור ארבעה רכבים. נשמע כמו ירידה לקטנות? לא בזמן עמוס כל כך עם הרבה אוטובוסים והרבה רכבים.
אנחנו גם מרוויחים את אחת הבעיות הקשות - אוטובוסים שנשכרו באופן פרטי. זה אותם אוטובוסים שנשכרים ע"י קבוצות כמו קהילות ישיבות וכו', הנהגים חוסמים את הכביש ומחכים שכולם יעלו, ו"כולם" כולל גם את השניים "שעוד רגע מגיעים הם ממש פה, אל תיסע!", ואם לאוטובוס בתח"צ לוקח 4-5 דקות להעמיס נוסעים, אוטובוס פרטי יכול לקחת לו פי כמה ובינתיים שוב נוצר פקק לא פרופורציונאלי .

4) ולפתרון האפשרי - אוטובוסים לא ייכנסו למרכזי השכונות הבעייתיות החל מהשעות שלפני סוף היום, ובמקום זה הם יגיעו לנקודות שסובבות את השכונות. למשל מסופים כמו שהציע @אופקים 1 , אבל יש עוד רעיונות.
למשל הר חוצבים. הר חוצבים הוא מעגל תנועה אחד ענק, הוא לא שכונה אלא אזור תעסוקה שאמור להיות ריק בשעות של סוף פורים (גם אלה שבאו לשם לעבוד ביום הזה כנראה עזבו) כך שאם נהפוך אותו למסוף חד פעמי לא הפרענו לתנועה. האוטובוסים יזרמו עמוק לתוך הר חוצבים בלי שיגרמו לפקק בגולדה מאיר, יעמיסו נוסעים, וייצאו שוב לגולדה מאיר בלי לגרום לפקקים מיותרים.
אותו דבר באזור קריית הממשלה, כל האזור הזה הוא למעשה אזור תעסוקה שאפשר לסגור אותו לתח"צ ולהפוך אותו למעגל תנועה ענק בלי להפריע לתנועה הזורמת בצירים המרכזיים שלידו.

5) דרכי הגעה לאותם מקומות - קודם כל הם במרחק הליכה למרכזי השכונות. הליכה לא קצרה אבל ביום כזה אין מה להתפנק. ודבר נוסף - שאטלים עירוניים, את האוטובוסים העירוניים לא ניתן לבטל (כרגע המצב הוא שיש גם אוטובוסים עירוניים וגם בינעירוניים) ובאמצעות התאמות ניתן לשנות את המסלולים שלהם על מנת שיקחו את הנוסעים לאותם תחנות איסוף.
לא חושב שיש דבר כזה להרוג את הפקקים. אי אפשר לשים שוטר לכל בנין

יתכן שניתן לייצר קווים פנימיים מיוחדים לפורים שנוסעים על צירים ראשיים בלבד.

הרעיון של הר חוצבים עלה בעבר, אבל זה עדיין לא יפתור את הבעיה שכל תושבי העיר יגיעו לנקודה אחת של הר חוצבים.

הליכה ארוכה לא מתאימה לכל אחד, בדרך כלל משפחות עם ילדים ומטלטלין מתקשים ללכת מרחקים ארוכים.
 

3524

משתמש מקצוען
לפני שדנים איך לצאת מירושלים צריכים קודם לדון איך נכנסים לירושלים. המציאות כיום היא שהחל משעות הצהריים המוקדמות התנועה ע-ו-מ-ד-ת משער הגיא ועד הכניסה לבירה, דרך של 20 דקות אורכת 3 שעות ומעלה.

בשנה שעברה פתחנו אשכול לפתרונות 'מחוץ לקופסא' כהפקת לקחים. אפשר לקבל משם רעיונות.
 

אופקים 1

משתמש פעיל
לפני שדנים איך לצאת מירושלים צריכים קודם לדון איך נכנסים לירושלים. המציאות כיום היא שהחל משעות הצהריים המוקדמות התנועה ע-ו-מ-ד-ת משער הגיא ועד הכניסה לבירה, דרך של 20 דקות אורכת 3 שעות ומעלה.

בשנה שעברה פתחנו אשכול לפתרונות 'מחוץ לקופסא' כהפקת לקחים. אפשר לקבל משם רעיונות.
הדיון לא אמור להיות על איך מגיעים או יוצאים מירושלים, אלא על הרעיון הגאוני של משרד התחבורה לבטל אוטובוסים ולחייב אנשים להגיע לירושלים דווקא ברכבת.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
הדיון לא אמור להיות על איך מגיעים או יוצאים מירושלים, אלא על הרעיון הגאוני של משרד התחבורה לבטל אוטובוסים ולחייב אנשים להגיע לירושלים דווקא ברכבת.
הבעיה היא שהתשתיות של כביש 1 ו-443, כמו גם כביש 9 העירוני וציר גולדה (בפרט עם עבודות התשתית לרק"ל) לא ערוכים לקליטה של כמות האוטובוסים שמגיעים בשושן פורים. אנחנו רואים כל שנה את העומסים בכבישים האלו שאורכים שעות ארוכות.
הרכבת מביאה את הנוסעים בנתיב ייעודי ונטול פקקים עד נקודה מרכזית בתוך י-ם, עם התממשקות לרכבת הקלה שנעה גם היא על ציר פרטי ומופחת הפרעות
פיתרון אפשרי הוא להכשיר את מסוף הארזים החדש להגעה ויציאה מהעיר בתח"צ הבינעירוני + קווים משלימים לציר גולדה-תמיר-רמות
 

אופקים 1

משתמש פעיל
הבעיה היא שהתשתיות של כביש 1 ו-443, כמו גם כביש 9 העירוני וציר גולדה (בפרט עם עבודות התשתית לרק"ל) לא ערוכים לקליטה של כמות האוטובוסים שמגיעים בשושן פורים. אנחנו רואים כל שנה את העומסים בכבישים האלו שאורכים שעות ארוכות.
הרכבת מביאה את הנוסעים בנתיב ייעודי ונטול פקקים עד נקודה מרכזית בתוך י-ם, עם התממשקות לרכבת הקלה שנעה גם היא על ציר פרטי ומופחת הפרעות
פיתרון אפשרי הוא להכשיר את מסוף הארזים החדש להגעה ויציאה מהעיר בתח"צ הבינעירוני + קווים משלימים לציר גולדה-תמיר-רמות
אם אין אוטובוסים יסעו בצירים האלה יותר רכבים פרטיים, כך שאוטובוסים הם הבעיה הקטנה של הצירים האלה, מלבד זה שמבית וגן אפשר גם לצאת דרך עין כרם
מסוף הארזים לא יפתור את הבעיה של קיבולת הכבישים בכניסה לעיר, אבל כן יחריף את בעיית הקיבולת של הקווים העירוניים שכבר היום מתקשים לעצור בצומת רמות להעלות את הנוסעים הרבים בתחנה שנחשבת לאחת התחנות הכי עמוסות בארץ!

לרכבת יש נתיב יחודי אבל היא עדיין לא יכולה לקלוט את כל הנוסעים לירושלים, והיציאה ממנה היא סיוט בזמנים שאין עומס, ובלתי אפשרית כשיש עומס.

רכבת היא פתרון משלים, לא פתרון בלעדי.
כמדומני שרכבת יכולה להכיל עד 1200 איש (ללא מטען), כלומר גם אם תהיה רכבת כל 2 דקות זה לא יספיק לכל הקהל שירצה לנסוע
 

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
מבית וגן אפשר גם לצאת דרך עין כרם
למה באמת האוטובסים לא עושים את זה?
זו אמנם רק שכונה אחת אבל זו שכונה עמוסה ושוקקת ויכול להקל על הפקקים בכניסה לירושלים
(אפילו רק האוטובוסים מביתר שיצאו ישר דרך עין כרם ולא דרך המנהרות)
 

נאמנות

משתמש פעיל
כל פתרון הוא מצויין, אבל יש לו קיבולת.
הרכבת לא טובה בלהסיע יותר מידי אנשים, במיוחדים כשהם עם ילדים ומזוודות.
אין ברכבת מקום לאחסן מזוודות
תחנת נבון היא גרועה בהבט הזה מתחנות אחרות בגלל הזמן הארוך שלוקח לצאת מהתחנה.
ברור שכדאי לשלב את הרכבת במערך הנסיעות, אבל זה לא אמצעי תחבורה שמתאים לכולם.
תתפלא, אבל בפורים שעבר ברכבת שבה נסעתי היו לא מעט ילדים, אמנם לא בגילאי העגלה
אבל באופן כללי יש הורים שמעדיפים לנסוע ברכבת על פני אוטובוס בגלל שלא צריך לסגור את העגלה, פחות מסוכן כאשר ילדים נעמדים בנסיעה, ויש תאי נוחיות זמינים לאורך כל הדרך

הזמן שלוקח לצאת מתחנת נבון הוא כ-7 דק', אבל זה זמן זניח לעומת הפקקים בכביש 1 בפורים שמאריכים את הדרך לכדי 3 שעות נסיעה
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מסוף הארזים לא יפתור את הבעיה של קיבולת הכבישים בכניסה לעיר, אבל כן יחריף את בעיית הקיבולת של הקווים העירוניים שכבר היום מתקשים לעצור בצומת רמות להעלות את הנוסעים הרבים בתחנה שנחשבת לאחת התחנות הכי עמוסות בארץ!
החיסרון של תחנת רמות הינו בכך שמדובר בתחנת עצירה אחת שמשמשת קווים רבים
להשוואה - בתחנה המרכזית יש רציפים רבים ולכן אין עומס על רציף בודד
מסוף הארזים נבנה מלכתחילה עם רציפים ולכן העומס שאתה מתאר לתחנת רמות לא רלוונטי
 

אופקים 1

משתמש פעיל
תתפלא, אבל בפורים שעבר ברכבת שבה נסעתי היו לא מעט ילדים, אמנם לא בגילאי העגלה
אבל באופן כללי יש הורים שמעדיפים לנסוע ברכבת על פני אוטובוס בגלל שלא צריך לסגור את העגלה, פחות מסוכן כאשר ילדים נעמדים בנסיעה, ויש תאי נוחיות זמינים לאורך כל הדרך

הזמן שלוקח לצאת מתחנת נבון הוא כ-7 דק', אבל זה זמן זניח לעומת הפקקים בכביש 1 בפורים שמאריכים את הדרך לכדי 3 שעות נסיעה

כשירדו 1200 אנשים מהרכבת בו זמנית ורכבת מגיעה לתחנה כל 5 דקות, הפקק בכביש 1 יהפוך לזניח לעומת הפקק הזה.

אני חוזר שוב על דברי, רכבת היא פתרון מצויין, אבל כמו כל דבר בעולם הזה הקיבולת שלה מוגבלת, ואפילו אם יסגרו את הרכבת לציבור הכללי לא יהיה ניתן להסיע בה אפילו את כלל הנוסעים.
 
נערך לאחרונה ב:

אופקים 1

משתמש פעיל
החיסרון של תחנת רמות הינו בכך שמדובר בתחנת עצירה אחת שמשמשת קווים רבים
להשוואה - בתחנה המרכזית יש רציפים רבים ולכן אין עומס על רציף בודד
מסוף הארזים נבנה מלכתחילה עם רציפים ולכן העומס שאתה מתאר לתחנת רמות לא רלוונטי
מתוכנן בתוך מסוף הארזים גם מסוף עירוני?
המסוף יכול לאפשר יציאה וכניסה של 400 אוטובוסים בינעירוניים בשעה? (כמות השיא שחולפת בירושלים במוצאי שבת של קיץ)
יש בפנים מסוף עירוני, בן יהיה ניתן להכניס ולהוציא עוד 300 אוטובוסים?
יש מקום הורדה סביר לנוסעים שמגיעים במונית או בהקפצה?
למי שמוריד נוסעים יש איפה להסתובב?
אפילו להרחיב את הגשר ולהוסיף נתיב נוסף עם תחנות עירוניות לא טרחו המתכננים.

לא ראיתי את התוכנית של המסוף, אבל ממה שהבנתי הכוונה היא להסתמך על הקו החום שישנע את הנוסעים, ועד שיוקם, לחכמי המשרד הפתרונים.
 

לדעת 1

משתמש צעיר
לפחות חזור למודעין עילית מירושלים שיצא אוטןבוס מצומת רמות כחה קניון רמות מירסקי מיניץ גבעת זאב האוטובוסים יעצרו ולא יגידו שהאוטובוס מלא משמגר.. ושמגר וכו גם משם יצא אוטובוס בשבילם ובמקרה שריק יעלה בהמשך הדרך שנה שעברה חיכנו עשרות משפחות במירסקי ברמות ד לא עצרו כמובן הקבלנים שעושים מה שרוצים...........
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מתוכנן בתוך מסוף הארזים גם מסוף עירוני?
כרגע חונים בו אוטובוסים עירוניים של אקטרה י-ם בקומה העליונה אאל"ט, כחניון ולא כתחנת העלאה
יש 2 קומות במסוף
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה