דרוש מידע תו נכה למי מגיע?

בבושקלה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי

RUSI10

משתמש מקצוען

תג נכה לגיל השלישי​

ישנו מגוון רחב של זכויות בעבור אזרחים ותיקים חלקן ניתנות לכל אזרח ותיק וחלקן מותנות. קבלת תג נכה הינה זכות השמורה לכל אדם העומד בחוק הקבוע עבור חניה לנכים.

תג נכה לגיל השלישי

מי זכאי לתג נכה?


בין השאר תג הנכה ניתן לאלו הסובלים ממוגבלות בניידות, רגליים נכות או שאחוז נכותם הוא מעל 60%. בקרב אוכלוסיית בני הגיל השלישי קיימים לא מעט אנשים העומדים בתנאים הקבועים בחוק ולכן זכאים לתג נכה. יחד עם זאת, רבים מהם לא מצליחים להנפיק את התג עקב המורכבות של התהליך והבירוקרטיה הסובבת סביבו.

המאמר הבא יעשה לכם סדר בדברים ובסופו תקבלו עצה נהדרת שתקל עליכם משמעותית את תהליך הנפקת התג כך שתוכלו להשיג אותו כבר בשבועות או החודשים הקרובים במידה ואתם זכאים לו.

מה נותן תג נכה?


כמחזיקי תו נכה לרכב אינכם חייבים להיות הנהגים ברכב. תוכלו לעשות שימוש בתו גם במידה ואדם אחר נוהג עבורכם וכל עוד שאתם, שקיבלתם את תו הנכה, נמצאים איתו ברכב.
התג יאפשר לכם להחנות את רכבכם במקומות האסורים לחניה וזאת כל עוד רכבכם אינו מפריע לתנועה. בנוסף תוכלו להחנות את הרכב במקומות המיועדים לחניית נכים הנמצאים לרוב בסמוך אל היעד אליו אתם רוצים להגיע. ישנן עוד הטבות רבות למחזיקי תג נכה כמו חניה בכחול לבן ללא עלות, אישור לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית ופטור מאגרת רישוי.

הטבות נוספות


הטבות נוספות של התג שאינן קשורות ישירות בחניה הן תדלוק במחיר שירות עצמי גם במידה ואתם נעזרים במתדלק. יתר על כן, מחזיקי התג לא ישלמו מחיר גבוה יותר עבור תדלוק בשבתות, חגים או בלילות. בכל הנוגע לתחבורה ציבורית בעלי התג זכאים לכ-33 אחוזי הנחה בכל קווי האוטובוסים.
ישנן הטבות נוספות הנוגעות בהקצעת וסימון אזור חניה בסמוך אל הבית או מקום העבודה אך את אלו יש לתאם אל מול הרשות המקומית הרלוונטית.

איך משיגים תג נכה?


ללא כל קשר לגילכם תוכלו לקבל תג נכה במידה שתציגו אישורים מתאימים ממשרד הבריאות או לחילופין מסמכים רפואיים עדכניים המפרטים על מצב ניידותכם. על אישורים אלו להראות כי אתם מתקשים בניידות, אם באופן זמני או באופן קבוע, ושהדבר מהווה סכנה לבריאותכם.
האישורים נבדקים על ידי ועדה מיוחדת במשרד התחבורה שבראשה עומד רופא. בקשה לתג נכה תוכלו להגיש בצורה מקוונת באמצעות האינטרנט, באמצעות דואר ישראל או על ידי הגעה אל משרד הרישוי הסמוך למקום מגוריכם לצורך התנהלות עם נציג.

צריכים עזרה בהנפקת התג?

אתר תג נכה, www.tag.org.ilהוא אתר המסייע ומלווה אתכם לכל אורכו של תהליך הנפקת התג. תוכלו לקבל סיוע על ידי יעוץ עם אחד המומחים שלנו, ליווי בתהליך הנפקת התג ומידע רב על הנושא. במידה ותרצו לגשת לתהליך תמצאו באתר אינפורמציה עדכנית על אילו טפסים עליכם למלא, מה מומלץ לכתוב בטופס הבקשה לקבלת התג ואף תוכלו להגיש את הבקשה היישר מהאתר.
היכנסו עוד היום לאתר וגלו האם אתם זכאים להגשת הבקשה למשרד התחבורה בחינם.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
נכה על כסא גלגלים שזכאי לתג אבל ללא רכב,
בנו הגר בעיר אחרת בעל רכב אשר לעיתים מסיע את ההורה ליעדים נצרכים.

האם הבן יכול לקבל תג נכה בשביל הסעת ההורה?
מה לגבי מימון/סבסוד לרכב עצמו, מעלון או משהו אחר?
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
נכה על כסא גלגלים שזכאי לתג אבל ללא רכב,
בנו הגר בעיר אחרת בעל רכב אשר לעיתים מסיע את ההורה ליעדים נצרכים.

האם הבן יכול לקבל תג נכה בשביל הסעת ההורה?
מה לגבי מימון/סבסוד לרכב עצמו, מעלון או משהו אחר?

ומה הוא צריך להוכיח?
יש חובת תדירות מסוימת להסעת ההורה?
בשביל תג לא צריך להוכיח כלום צריך לרשום את התג על הרכב של הבן(אם רושם את הרכב על האבא יש פטור מאגרת רישוי).

בשביל רכב ומעלון יש תנאים וביוקרטיה ויש מכשול גם של מרחק מגורים מבית הנכה מסתבר שיש לזה פתרונות.
לבן וקרבת משפחה אין צורך בהוכחה על עזרה. לבן אדם זר יש צורך בהצהרה על עזרה קבועה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  20  פעמים

לוח מודעות

למעלה