עזרה תועליות?

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אני כותב פרק שנושאו הוא התועליות שמשיגים מתרגול מיינדפולנס, שם הפרק הוא "התועליות" או "התועלות" אני לא יודע אם זה תקני אבל גם אם כן זה עדיין נשמע עילג,
ממש "צרת רבים"....
מה האלטרנטיבה?
יתרונות או רווחים - לא כל כך מדויק כי זה נשמע תוספות משניות בשעה שאני מדבר על התועלת עצמה.
 
נערך לאחרונה ב:

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני כותב פרק שנושאו הוא התועליות שמשיגים מתרגול מיינדפולנס, שם הפרק הוא "התועליות" או "התועלות" אני לא יודע אם זה תקני אבל גם אם כן זה עדיין נשמע עילג, מה האלטרנטיבה?
צורת הרבים של תועלת היא "תועלות", וזו צורתה התיקנית של המילה.
 

מאל"ף ועד תג

עריכה | הגהה | עימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
את ה"תועליות" תשאיר לרלב"ג...
"תועלת" נשמע טוב יותר בכל הטייה.
גם "רווח ישיר" בסדר, למרות הסתייגותך.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יתכן שהפיכת שם הפרק ללשון יחיד (גם אם הכוונה היא למספר תוצאות שונות) יפתור את הבעיה.
או לחילופין להשתמש במילה שאינה מדוייקת, בהנחה שהציבור אינטליגנטי ויבין את כוונת הכותב.
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
לעניות דעתי בכותרת לא צריך כבר לכתוב את המסקנה שיש תועלות מהתרגול.
אלא לכתוב כשאלה, מה אני משיג מהתרגול...? או משהו יותר מלוטש.
בהצלחיות!
 

כגונא

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
היותנו מודעים לידיעה שלנו - שאנחנו יודעים בוודאות שאנחנו יודעים, היא ההגדרה של "מודעות".
בשטף החיים שלנו, המודעות הזו מתמקדת בחושים ובתחושות הבאות אלינו מבחוץ - רעשים מהסביבה, דיבורים של אחרים, פרסומות, הלחץ להגיע בזמן, להוציא את הדבר ההוא בזמן,
להגיע להישגים מוחשיים, מעמד כסף כח כבוד הערכה וכו'.
או גם - גם להגיע לקיום מצווה או להימנע ממשהו שאסור, כל אלו הם גורמים היוצרים גירוי ועומס על המודעות שלנו עצמה.
במקביל ומאידך, היותנו נושמים, ללא מאמץ מבחוץ, היותנו עם זרימת הדם שלנו - להקשיב לה, הנוכחות שלנו עם התחושה של השרירים שלנו, כשאנחנו יושבים או נוכחים עם עצמנו. אינה יוצרת רעשים על המודעות, אינה יוצרת לחצים חדשים עליה.
בשהייה ההיא המודעות משתחררת לאט, לאט, ללא לחץ ללא לחץ שצריך להיות לקרות משהו, אלא לאט להחלץ, כמו יצור רגיש ועדין שבודק את הסביבה לפני שהוא יוצא מהקונכיה, מהמחילה. מהמיטה, מגן הילדים, מכל העולמות הממוגנים והמגינים שמעליו, החוצה.
החירות ההיא להיות מי שאני להיות ולחוות את ההווה הפשוט שלי עצמי, מזוקק שקט נעים היא עצמה הגילוי של אותו כח.
לגילוי הכח הזה אנחנו קורים חוויה של נשמה - חוויה של נשימה באשר היא.

המודעות הקשובה [מיינדפולנס] היא ההכנה להכרה העמוקה יותר, היא אותה שעת השקט, שעת הקשיבות השקטה המודעת לעצמה.
עליה כתב החזון איש בתחילת ספרו - אֱמוּנָה וּבִטָּחוֹן

מִדַּת אֱמוּנָה הִיא נְטִיָּה דַּקָּה מֵעֲדִינוּת הַנֶּפֶשׁ.
אִם הָאָדָם הוּא בַּעַל נֶפֶשׁ, וּשְׁעָתוֹ שְׁעַת הַשְׁקֵט, חָפְשִׁי מֵרְעָבוֹן תַּאֲוָנִי,
וְעֵינוֹ מַרְהִיבָה מִמַּחֲזֶה שָׁמַיִם לָרוּם, וְהָאָרֶץ לָעֹמֶק, הוּא נִרְגָּשׁ וְנִדְהָם,
כִּי הָעוֹלָם נִדְמֶה לְפָנָיו כְּחִידָה סְתוּמָה, כְּמוּסָה וְנִפְלָאָה,
וְהַחִידָה הַזֹּאת מְלַפֶּפֶת אֶת לְבָבוֹ וּמוֹחוֹ, וְהוּא כְּמִתְעַלֵּף,
לֹא נִשְׁאַר בּוֹ רוּחַ חַיִּים, בִּלְתִּי אֶל הַחִידָה כָּל מַעְיָנוֹ וּמְגַמָּתוֹ, וְדַעַת פִּתְרוֹנָהּ כָּלְתָה נַפְשׁוֹ,
וְנִבְחַר לוֹ לָבוֹא בָּאֵשׁ וּבַמַּיִם בִּשְׁבִילָהּ,
כִּי מָה לוֹ וְלַחַיִּים, אִם הַחַיִּים הַנְּעִימִים הָאֵלּוּ נֶעֱלָמִים מִמֶּנּוּ תַּכְלִית הַהֶעְלֵם,
וְנַפְשׁוֹ סְחַרְחָרָה וַאֲבֵלָה וּכְמֵהָה לְהָבִין סוֹדָה וְלָדַעַת שָׁרְשָׁהּ וְהַשְּׁעָרִים נִנְעֲלוּ.

הרוממות הזו, באה רק אחרי שהנפש נרגעת נושמת נמצאת עם עצמה ללא כל גירוי אחר. רק אז אם אכן הצלחנו להגיע אל הנקודה הפשוטה ההיא מגיע הרגע, השעה, התחושה של חיים עצמם
שְׁעַת הַשְׁקֵט, חָפְשִׁי מֵרְעָבוֹן תַּאֲוָנִי,
ניסנו להבהיר
אבל באמת אי אפשר להיות שם, מבלי לנשום עמוק לאט ולהגיע לאן שנגיע מבלי שיש מטרות מראש אלא מטרות שנמצאות כאן ועכשיו.
 

כגונא

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
דוגמה לתחשות שעולות וצפות מתוך מעלה כאן רישום בפחם שחור לבן של תחושות של מודעות

על סדר יום חדש באמונה

יום חדש של זקן יום חדש של תינוק, יום חדש סתמי של ילד שרץ לגן ויום כזה של ילד כבר גדול, אבל לא גדול מספיק, יום וילד שמשתרך למבחן לא מוכן, יום, אותו יום.

מי מביט על היום, אמא מהחלון על הילד שמחכה להסעה או הילד שמביט אל החלון אולי עוד קצת אמא עד למקום האחר. מי מביט על היום במבט של היום יום, ומי מביט על היום במבט של פרידה, כי אין מבט ממוקד אובייקט, אובייקטיבי ביום. הזמן שלנו הוא חלק מהחיים והחיים הם נתח מהאני של כל אחד מאתנו. אנחנו חיים חיי זמן, אנחנו מטעימים את הזמן בטעמו של היום הזה שלנו.

אם אנחנו לא כאן, ליום ולזמן אין טעם, אין מבט, הוא נע כמו במאדים כמו בנגה, כמו במצולות העמוקות של הים. אם רק הם שם, הדוממים החיים הצומחים והגועשים או הבוערים וכבים להם במחזורי געש והתפרצויות של להבות, אין לזמן טעם ולא חיים. הזמן הוא רקע ולא עומד לעצמו. אין ריח ליום חדש ואין לו גם טעם ולא צל ולא צבעים וניחוחות של געגוע לאתמול או פחד ותקווה ממחר, ממבחן או מאושר, מניסיון ומניסיונות. כי הזמן של אדם הוא זמן חי והזמן של דומם הוא שכבה בגאולוגיה שלו. גם של היונקים מהלכי השניים או העפים בשמים, הכל שלהם קיים במחזורי חיים, כדי להיות שם כמין משלהם. כאלו של אווזי בר או אווזי בית, של גמלים או עגבניות, להיות כדי להיות שם, ללא אני מסויים אלא כלהקה של המין הזה, של הצמחים הללו של זרעי העגבניות או של זרעי האורנים שמתפזרים ביער, רק כדי שיצמיחו עוד שכתמותם להלאה, כדי שיהיו הלאה והלאה עד הלאה.

רק אני, אתה, אנחנו, אתם, כולנו, יש לנו זמן עם טעם וניחוח עם צבע ומחשבות שיוצר בנו, ששואב מאתנו, שמעניק לנו, כל פעם מחדש, היום החדש.

להסתכל על יום חדש כיום שהתבזבז, כי ובאם לא עשיתי מה שצריך ביום הזה, זה להבין שיום חדש הוא יום עם טעמים חדשים שעוד לא היו בעולם. רק בריח של האף שלי רק במגע של היד שלי היום ורק בדמעות שהביא לי היום הזה או החיוך למראה הילד שרץ עכשיו אל היום החדש של חייו.

גם החסד שמחכה לי ביום הזה גם הטוב שאצליח לעורר בשני, בחיוך בגמיעת מרק חם או של מחמאה או של ביקורת לא בונה הם הטעמים הגנוזים בי בעומק שרק היום הזה יודע, יודע להוציא, יודע להעניק ויודע לעצבן. כי ככה, לא הולך לי היום ולא, לא יודע למה. הכל כלול במחיר של היום החדש, גם האין לי כח אליו וגם את היש לי כח ואני בוער, וגם אני קפוא מפחד מהעתיד הכל כלול ביום הזה החדש השמח המשעמם או המלא באבל, אבל אמיתי על זמן שהיה ושהיה מה שהיה ושעכשיו אין.

להגיד תודה על יום חדש על נשימה חדשה בלב בנשימה בעורקים וברגליים הקרות שרצות לקראת יום חדש הכל זה 'אני' מרגיש 'אני לפניך' שאתה 'מלך חי וקיים' ואני ככה עבד בפיג'מה, לקראת יום בבגדי עבודה, שרק לקראתו 'שהחזרתי בי נשמתי', לא בכעס לא בלחץ, בהבנה בחמלה בהבנה למי ולמה שאני. 'בחמלה, רבה אמונתך'. תאמין לי שככה אני חושב, באמונה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  26  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה