תאונה חזיתית הפלנינג והקריאיטב

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
הנני בתחילת דרכי וערב סיום לימודי בתחום הפרסום יש לי בעיה חמורה:
הראש שלי יכול לעבוד חד סטרי כלומר אם יש לי מוצר שעליו אני צריך לעבוד אני יפה מאוד כותב בריף מגיע להבטחה וקונספט וכאן המוח מהבהב הגעת לדרך ללא מוצא! עד כאן! הראש שלי לא מצליח לשבור ברעיון קריאיטיבי,
לעומת זאת הרבה פעמים יש ליי רעיונות מדליקים וקריאיטיבים מאוד אבל בלי השענות על שום רציונל.
ז"א אני יודע שאני מסוגל להגיע לקריאיטיב אבל קשה לי החיבור בין הפלנינג לבינו.
האם ישנם בעלי ניסיון בתופעה דומה זו?
האם יש אי מי שיכול לתת לי טכניקות לזרזים לעיבוד המוח ולשיטות חשיבה:confused:
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
אין כאן מישהו שיודע לענות?
 

בראש מילה

משתמש סופר מקצוען
יודעת רק שגם אני נתקלת באותה בעיה...
אם יש למישהו פתרון, אשמח גם אני להיעזר בו :)
 

דובדבני

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
זו תופעה נפוצה. בשלב זה יש צורך לפתוח את הראש לסיעור מוחות.
במשרדי פרסום נעשה הסיעור בצוותא עם כל הנוגעים בדבר ומשום שכל אחד מתאפיין בחשיבה שונה נעשית העבודה פורה ויעילה. אם אתם עצמאים כדאי לשאול דעה של מוח נוסף שיחולל שינוי בחשיבה שלכם. כשמדובר בפרוייקט חסוי יש להיזהר מאתיקה.
מעבר לכך, ישנן טכניקות שונות לפתוח את הראש לקריאייטיב.
כגון: אסוסיאציות והזרות למיניהם.
 

369369

משתמש צעיר
אין לי מושג מה מלמדים אתכם. אין קשר בין שני הדברים,
עובדה שבמשרדי הפרסום מעסיקים לכל תחום איש אחר.

כל אחד יעסוק במה שהוא טוב - אני מכיר כמה שעוסקים בקופי וקריאייטיב
אבל תמיד זה בא על חשבון השני.
 

תותים

משתמש רשום
זו נקודה קריטית! ואני אסביר:
אפשר לראות הרבה פרסומות שהקריאייטיב כפה עצמו על המוצר.
זה מצוי בעיקר אצל מתחילים ואצל לקוחות שלא מבינים פרסום.

נכון שזה המקצוע של אנשי הקיאייטיב בלבד, אבל זכותו של כל אחד לתת רעיון. במידה והוא עונה על הבריף.

בשביל למצוא רעיון קריאייטיבי שיענה על הבריף - זה המקצועיות.
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
הגדרתם ת'בעיה ואפילו העמקתם לי אותה אבל את כל זה ידעתי קודם, השאלה אם יש מישהו שנתקל אפילו בספר או שמכיר בעצמו טכניקות לאימון החשיבה בכוון.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אוי נו,

פלנינג וקופירייטינג זה שני תחומים נפרדים לחלוטין,

הפלנינג דורש גלימה שחורה, מבחנות ודגימות, פסיכולוגיה ותורת הנפש, ורק אז לבסוף חשיבה לוגית קרה ומנוכרת לזעקות הדיעות הקדומות.

לכבוד הקרייאטיב אנו אמורים ללבוש דווקא בגדי פורים, לעמוד על הראש, להשתמש דווקא בדיעות הקדומות ובקונפליקטים משונים.

עירוב בין שניהם הוא בשר וחלב.

אלו שמומחים בשני התחומים (נועם מנלה לדוגמא), לא עובדים בשניהם (כלומר: לא יוצרים מודעה בעצמם על סמך עבודתם העצמאית). הם עובדים באחד מהם, ויודעים לבקר הרבה יותר את עבודת החלק השני - שנעשתה ע"י מישהו אחר. וזו כמובן התוצאה הכי מושלמת. (כך שמעתי פעם)
 

דובדבני

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
נכתב ע"י דויד א;827129:
אין לי מושג מה מלמדים אתכם. אין קשר בין שני הדברים,
עובדה שבמשרדי הפרסום מעסיקים לכל תחום איש אחר.

כל אחד יעסוק במה שהוא טוב - אני מכיר כמה שעוסקים בקופי וקריאייטיב
אבל תמיד זה בא על חשבון השני.

ברור שהקל ביותר הוא להתמקד בתחום אחד בלבד. תענוג לעבוד על מוצר עם בריף מוכן על מגש של כסף. מה לעשות שכעצמאיים אין אפשרות לייצר קופי טוב ללא אסטרטגיה.
ולעניין עצמו, התנתקות מועילה לפעמים לחשיבה. נסו ליטול פסק זמן מוחלט מהעבודה על המוצר הספציפי ולשקוע בנושא אחר. כשתחזרו תצליחו לראות הכל ממבט אחר.
 

369369

משתמש צעיר
נכתב ע"י דובדבני;827219:
ברור שהקל ביותר הוא להתמקד בתחום אחד בלבד. תענוג לעבוד על מוצר עם בריף מוכן על מגש של כסף. מה לעשות שכעצמאיים אין אפשרות לייצר קופי טוב ללא אסטרטגיה.
ולעניין עצמו, התנתקות מועילה לפעמים לחשיבה. נסו ליטול פסק זמן מוחלט מהעבודה על המוצר הספציפי ולשקוע בנושא אחר. כשתחזרו תצליחו לראות הכל ממבט אחר.


אם הפלנר ייקח כל יום פסק זמן מהעבודה לטובת חיפוש רעיונות אז הוא כבר לא פלנר.

מקצועי או כל בו. אין גם וגם.
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
בקיצור לדעת הקהל: א"א לעבוד על שניהם,
(אם כן עושים זאת זה בהכרח מוריד את הרמה)
לעניות דעתי יש מושג כזה של חיבור לא הגיוני שהתחומים מנותקים לחלוטין יש אפילו מקצוע כזה שנקרא קריאיטיב פלנר (במשרדי פרסום גדולים ביותר)
ובאמת אם אקח פסק זמן על כל רעיון כל פרויקט יצעד איתי כעשור.
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
טוב...
כאחת שהשבוע האחרון התקיל אותה בצורך דחוף: "למצוא, למצוא מהר, למצוא הרגע, הלקוחה מחכה..." אז הדבר שהכי עזר לי זה פרק תהילים ו...

פשוט לגלגל על הלשון את מילות המפתח של הבריף. לגלגל. ולגלגל.... לרוץ עם המחשבות בפה.

דוג': מכירה לעדשות מגע ששמה דגש על שרות אישי וליווי מקצועי ללקוחותיה. אז זה היה נראה כך: לראות, לגעת, קשר, לעיין, מעויין... לראות, ראיה, לקשור.. לא אלאה אתכם, אבל כמה שעות אחר כך זה הבריק: "קשר עין".

מקווה שיועיל !
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
תודה זה נשמע לי מעשי.
 

פיקצר פרפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
בדיוק שמעתי אתמול הרצאה מועילה מאוד בנושא, מהגב' מרים שרביט ביום עיון של סיעור מוחות.
יש שיטת חשיבה בשם "חשיבה לטראלית"
נסה לחפש על זה חומר כי אני לא אכתוב כאן הרצאה שלמה...
בגדול זו שיטת שמלמדת אותך איך לחשוב יצירתי אבל לא לסטות מהרציונל.
אנשים רגילים לחשוב או רציונלי עד הסוף בלי לצאת מהקופסא, ואז זה תוקע אותם בשלב הרעיון, או חשיבה מחוץ לקופסא לגמרי ולהתעלם לגמרי מהרציונל, ואז זה לא עונה על הבריף או מאולץ מאוד..
בשיטה הזאת לומדים איך להתחיל לחשוב בלטראלה של ההגיון - מחקר... בריף.. אסטרטגיה.. ואז סוטים מהמסלול הזה ויוצאים החוצה לכוון הרעיון היצירתי.

לעצם הדיון אם אפשר לעבוד בשתי התחומים, לדעתי כן. ללמוד את זה בוודאי אפשר, וכשלומדים בד"כ יודעים! כמובן שבכל נושא שלומדים יש גם אחוזי הצלחה שקשורים לכשרון, ולכן אחד יהיה חזק יותר בפלנינג ואסטרטגיה, השני בקריאייטיב והשלישי בקופי. כמובן שהכי הכי מקצועי וטוב זה שכל אחד יעשה את מה שהוא "הכי" מוכשר בו, אבל זה לא אומר שאי אפשר ללמוד ולעבוד על הכל ביחד, להגיע לתוצאות טובות ומקצועיות.
דוגמה קטנה: עבודת התפירה מורכבת משתי שלבים: גיזרה ותפירה. יש חזקות יותר בגיזרה ויש חזקות בתפירה, וזה לא אומר שהעבודה חייבת להתחלק לשתי עובדות דווקא, אני מאמינה שבמפעלים לטקסטיל יש אחת שעושה את הגיזרות, אחת שתופרת ואפילו אחת שהיא עושה את הפינישים - כי בזה היא ממש ממש מיוחדת.. אבל עדיין בשוק הפרטי יש המון תופרות מקצועיות שעובדות מצוין.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הספר "יצירתיות רצינית", של אדוארד דה בונו,
נותן הרבה כיווני חשיבה יצירתית ופיתוח יצירתיות בכלל.
מומלץ.
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
נכתב ע"י לללי;827302:
הספר "יצירתיות רצינית", של אדוארד דה בונו,

הספר בעברית? איפה אפשר להשיג?
 

פיקצר פרפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י לללי;827302:
הספר "יצירתיות רצינית", של אדוארד דה בונו,
נותן הרבה כיווני חשיבה יצירתית ופיתוח יצירתיות בכלל.
מומלץ.
השיטה הלטראלית (מה שכתבתי כאן למעלה) היא שיטה שפיתח דה בונו.

אפשר לקרוא קצת על זה כאן

http://www.brancoweiss.org.il/858/
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
תודה אבל אולי יש מידע על הספר?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה