מידע שימושי שערוריית הרכבת הקלה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

אלחנן טורדוס

משתמש צעיר
לי מה שמפריע מאד ברכבת, הוא התיקוף.
אין אפשרות לתקף כמה יחד בכרטיס אחד.
כשנוסעת משפחה גדולה לדוגמא, זה מסרבל מאד ויכול לגרום לבלגן מיותר. רק דמיינו שלילד אחד מתוך השבעה, הכרטיס אבד...
כשמדובר ברכבת לציבור החרדי יהיו חייבים לשדרג את המערכת
 

אלחנן טורדוס

משתמש צעיר
לגמרי.
ששכונת עוני ומצוקה כשמואל הנביא תחדש את פניה ותהפוך לשכונה נורמלית ומכובדת,
(ואגב כך תקפיץ את כל מחירי הדירות בסביבה)
אכן דרמה של ממש !!
היי המלצה שלי
קנו עכשיו דירות בשמואל הנביא, חיתמו על תמ"א, המתינו כמה שנים, מיכרו אותם במחיר מפולפל, ושילחו לי את המעשרות...
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מי שהיה פעם באחת מבירות אירופה- לונדון, וינה, ברלין בודפשט וכדו'
מי שהיה פעם תייר בחו''ל
יבין את המוח הקודח של הקודקודים שיושבים במשרד התיירות (ולא בעיירית י-ם) .

השינוע של החוזרים מהעבודה והתיירים ע''י רשת מסילות של רכבות שנוסעות ברציפות ללא כל חיכוך עם התנועה, גם שם צפוף. גם שם אין מקום לזוז. אבל זה השיטה כנראה היא מוכיחה את עצמה.

ירושלים כבירת ישראל והעיר הכי מתויירת בישראל המושכת מאות אלפים אנשים גם שני הדתות הנוספים.
ירושלים שהיא הפנים של ישראל בעולם (למעט תל אביב).

המטרה העיקרית של הרכבת הקלה היא להדמות לערי אירופה הגדולות כדי למשוך תיירים וכדי להיות בקידמת הבמה הביצועית והטכנולוגית.

לכן הרכבת חוצה את העיר מנקודה לנקודה.
לכן יפו היא מדרחוב.
לכן האזור שהכי מושקע זה: כניסה לעיר (גשר המיתרים) מרכזית (רכבת לתל אביב). יפו (מדרחוב) העיר העתיקה.

תיירות.

לא בדקתי את זה, אבל נראה לי שבאירופה הרכבות הם בעיקר מתחת לאדמה
כך שזה חוסך את הבלאגן בכבישים.

גם בגוש דן הרכבת תהיה מתחת לאדמה, אבל בי-ם (בגלל עלות גבוהה כנראה) הרכבת תופסת לנו את הכבישים
ותוקעת את התנועה גם של הרכבים וגם של האוטבוסים.
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
פה הנקודה!
אף אחד לא חשב על הנוסעים וצורכיהם!
אין ספק שזה רק מסרבל,
יש כמה נחיתיים בעלי תפקידים שמפנטזים על ״כמו באירופה״,
וכל התכנון שלהם הוא בסה״כ חיקוי עלוב לכמה ערי בירה אירופאיות שאין שום דימיון בינם לירושלים לא באוכלוסיה ולא בטופוגרפיה.

פעם שאלתי את עצמי האם מי שהחליף לנו את התחנות אוטובוס נסע פעם בתח"צ,
כי לא הבנתי למה החליפו את התחנות הישנות והטובות שהיה מגינות מהשמש והגשם
בתחנות חדישות עם זכוכית אבל הגגון לא מגן לא מגשם ולא משמש בגלל שהוא בשיפוע
וגם הזכוכית החדישה לא מגינה מהשמש.
 

צצצ

משתמש מקצוען
לא בדקתי את זה, אבל נראה לי שבאירופה הרכבות הם בעיקר מתחת לאדמה
כך שזה חוסך את הבלאגן בכבישים.

גם בגוש דן הרכבת תהיה מתחת לאדמה, אבל בי-ם (בגלל עלות גבוהה כנראה) הרכבת תופסת לנו את הכבישים
ותוקעת את התנועה גם של הרכבים וגם של האוטבוסים.
לא בכל ארופה לונדון זה בערך כמו חיפה מתחת לאדמה שויץ מעל. (רכבות, מטרו בתוך ערים)
וחלק מהמדינות נראות כמו בני ברק בלי הצפירות.
 
נערך לאחרונה ב:

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לא בכל ארופה לונדון זה בערך כמו חיפה מתחת לאדמה גרמניה שויץ מעל. (הרבות בתוך ערים)
וחלק מהמדינות נראות כמו בני ברק בלי הצפירות.

ומה רוחב הכבישים שם?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אם בבני ברק יכלו לסגור את רח׳ לנדאו אחרי שהוא כבר נבנה,
ודאי ובודאי שכאן למרות הכסף הרב שנשפך זה כלום לעומת ההוצאות המתוכננות (לפני תוספות ועיכובים כידוע...)


אף הידברות לא תסייע בלי לחץ חזק מאוד מהשטח.
בהצלחה. ונא לדווח על התוצאות.....
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
לא בדקתי את זה, אבל נראה לי שבאירופה הרכבות הם בעיקר מתחת לאדמה
כך שזה חוסך את הבלאגן בכבישים.

גם בגוש דן הרכבת תהיה מתחת לאדמה, אבל בי-ם (בגלל עלות גבוהה כנראה) הרכבת תופסת לנו את הכבישים
ותוקעת את התנועה גם של הרכבים וגם של האוטבוסים.
בגוש דן הרכבת ברובה עילית, רק במקומות צפופים ועמוסים היא תחתית.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מי שהיה פעם באחת מבירות אירופה- לונדון, וינה, ברלין בודפשט וכדו'
מי שהיה פעם תייר בחו''ל
יבין את המוח הקודח של הקודקודים שיושבים במשרד התיירות (ולא בעיירית י-ם) .

השינוע של החוזרים מהעבודה והתיירים ע''י רשת מסילות של רכבות שנוסעות ברציפות ללא כל חיכוך עם התנועה, גם שם צפוף. גם שם אין מקום לזוז. אבל זה השיטה כנראה היא מוכיחה את עצמה.

ירושלים כבירת ישראל והעיר הכי מתויירת בישראל המושכת מאות אלפים אנשים גם שני הדתות הנוספים.
ירושלים שהיא הפנים של ישראל בעולם (למעט תל אביב).

המטרה העיקרית של הרכבת הקלה היא להדמות לערי אירופה הגדולות כדי למשוך תיירים וכדי להיות בקידמת הבמה הביצועית והטכנולוגית.

לכן הרכבת חוצה את העיר מנקודה לנקודה.
לכן יפו היא מדרחוב.
לכן האזור שהכי מושקע זה: כניסה לעיר (גשר המיתרים) מרכזית (רכבת לתל אביב). יפו (מדרחוב) העיר העתיקה.

תיירות.

אני לא יודעת באיזה שנה נולדת וממתי את מכירה את ירושלים.
אבל גשר המיתרים הוריד החסימות המטורפות והפקיקות האין סופית של צומת יפו-ירמיהו-הרצל מה שחסם את הכניסה לעיר קבוע לאורך שעות ארוכות.

כמי ששנות חיה עברו בסמטאות הסמוכות ליפו, גם שם המצב היה בלתי אפשרי.

אז נכון, מרכז ירושלים הוא לא היחיד שסובל מצפיפות תחבורתית ומחפש פתרונות.
יש מרכזים נוספים כאלו בעולם, והגיוני לבדוק איך הם פותרים את בעיות עומס התחבורה והתח"צ. וכן, גם ללמוד מהם. ואם כבר בונים ויוצרים - למה שזה לא יהיה יפה? כי זה ידמה לחו"ל?

זה שהתהליכים האלו מתרחשים זה לא בגלל שמשהו מחפש להילחם בנו, או לקעקע את היהדות. התפיסה החילונית כ"כ שונה שהם פשוט רואים את העולם דרך פריזמה אחרת. דרך הכנסות הכסף הזר, דרך תעסוקה שוקקת, דרך תעשיה פורחת, ודרך חברות בינלאומיות שיקבעו בעיר את משכנן.

אני מסכימה עם זה שערכי ירושלים יהודית לא תמיד עולים בקנה אחד עם ערכי ירושלים המודרנית, המתויירת.
אני חושבת שלמרות זאת ,רוב החרדים יעדיפו את ירושלים כבירת ישראל ולא תל אביב למשל.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  34  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה