מי שהיה פעם באחת מבירות אירופה- לונדון, וינה, ברלין בודפשט וכדו'
מי שהיה פעם תייר בחו''ל
יבין את המוח הקודח של הקודקודים שיושבים במשרד התיירות (ולא בעיירית י-ם) .
השינוע של החוזרים מהעבודה והתיירים ע''י רשת מסילות של רכבות שנוסעות ברציפות ללא כל חיכוך עם התנועה, גם שם צפוף. גם שם אין מקום לזוז. אבל זה השיטה כנראה היא מוכיחה את עצמה.
ירושלים כבירת ישראל והעיר הכי מתויירת בישראל המושכת מאות אלפים אנשים גם שני הדתות הנוספים.
ירושלים שהיא הפנים של ישראל בעולם (למעט תל אביב).
המטרה העיקרית של הרכבת הקלה היא להדמות לערי אירופה הגדולות כדי למשוך תיירים וכדי להיות בקידמת הבמה הביצועית והטכנולוגית.
לכן הרכבת חוצה את העיר מנקודה לנקודה.
לכן יפו היא מדרחוב.
לכן האזור שהכי מושקע זה: כניסה לעיר (גשר המיתרים) מרכזית (רכבת לתל אביב). יפו (מדרחוב) העיר העתיקה.
תיירות.
אני לא יודעת באיזה שנה נולדת וממתי את מכירה את ירושלים.
אבל גשר המיתרים הוריד החסימות המטורפות והפקיקות האין סופית של צומת יפו-ירמיהו-הרצל מה שחסם את הכניסה לעיר קבוע לאורך שעות ארוכות.
כמי ששנות חיה עברו בסמטאות הסמוכות ליפו, גם שם המצב היה בלתי אפשרי.
אז נכון, מרכז ירושלים הוא לא היחיד שסובל מצפיפות תחבורתית ומחפש פתרונות.
יש מרכזים נוספים כאלו בעולם, והגיוני לבדוק איך הם פותרים את בעיות עומס התחבורה והתח"צ. וכן, גם ללמוד מהם. ואם כבר בונים ויוצרים - למה שזה לא יהיה יפה? כי זה ידמה לחו"ל?
זה שהתהליכים האלו מתרחשים זה לא בגלל שמשהו מחפש להילחם בנו, או לקעקע את היהדות. התפיסה החילונית כ"כ שונה שהם פשוט רואים את העולם דרך פריזמה אחרת. דרך הכנסות הכסף הזר, דרך תעסוקה שוקקת, דרך תעשיה פורחת, ודרך חברות בינלאומיות שיקבעו בעיר את משכנן.
אני מסכימה עם זה שערכי ירושלים יהודית לא תמיד עולים בקנה אחד עם ערכי ירושלים המודרנית, המתויירת.
אני חושבת שלמרות זאת ,רוב החרדים יעדיפו את ירושלים כבירת ישראל ולא תל אביב למשל.