דרוש מידע שמיעת מוזיקה

מצב
הנושא נעול.

A&D

משתמש רשום
לספרדים מותר מהיום (מוצאי תשעה באב)
לאשכנזים, השנה שחל י' בערב שבת, מותר מבוקרו של י', ובשעת הצורך כבר במוצאי הצום.
הנ"ל נכתב לגבי כל מוזיקה, ולא רק ווקאלית...
מקור: ר' עמרם פריד שליט"א)
 

בובונה

משתמש פעיל
לספרדים מותר מהיום (מוצאי תשעה באב)
לאשכנזים, השנה שחל י' בערב שבת, מותר מבוקרו של י', ובשעת הצורך כבר במוצאי הצום.
מקור: ר' עמרם פריד)
מקור ראשון .... מעניין.......
שמעתי הרבה רבנים ועיינתי בהרבה מקורות וכתוב במפורש שאסור עד שישי חצות.
ובכלל למה לגבי מוזיקה זה שונה השנה מבכל השנים? צריך אותו לצורך שבת ;) ?
 

יהלום-יצירות מלוטשות

הוצאה לאור שמבינה אותך
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הרב לייזרוביץ כתב שאפשר להיקל השנה בשירי נשמה ושבת.
(לא לגבי כלי מוזיקה חיים).
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מישהו יודע מזה שחז"ל אסרו ריקודים ושירים ולאו דווקא כלי נגינה?
בלת"ק
אין בעיה הלכתית על שמיעת מוזיקה בתשעת הימים. אך יש בהחלט בעיה על מסיבות מחולות וריקודים.
הרב לנו אכן אומר כך. הוא מתיר לשמוע בתשעת הימים מוזיקה, מכיוון שלדעתו אסור לשמוע כל השנה ומי ששומע כל השנה יכול לשמוע גם עכשיו.
אנשים היום יותר מקפידים ומוסיפים גדרות לטוב ולרע.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
הרב לנו אכן אומר כך. הוא מתיר לשמוע בתשעת הימים מוזיקה, מכיוון שלדעתו אסור לשמוע כל השנה ומי ששומע כל השנה יכול לשמוע גם עכשיו.
ה'היתר' של כל השנה הוא בגלל העצבות של האנשים, בתשעת הימים ההלכה מורה להיות בעצבות
 

יהורם

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנה בארד.

האם מותר לשמוע שיירם במצואי תשעה באב?​


sparkle_resting_v2_1ff6f6a71f2d298b1a31.gif


ישנה מחלוקת בין הפוסקים האם מותר לשמוע שיירם במצואי תשעה באב. יש פוסקים האוסרים זאת, בטענה ששיירם הם סוג של מוזיקה, ואסור לשמוע מוזיקה ביום זה. אחרים מתירים זאת, בטענה ששיירם הם שירים דתיים, ויש מקום להתיר לשמוע אותם ביום זה.
בסופו של דבר, ההחלטה אם לשמוע שיירם במצואי תשעה באב היא אישית. יש לשקול את ההלכה ואת ההשקפה הדתית של כל אחד, ולקבל את ההחלטה המתאימה לו.
להלן מספר דעות פוסקים בנושא:
 

אשת חייל

משתמש חדש
מוזיקה בגדים מכובסים רחיצה תספורת ושהחיינו מותר לספרדים כבר עכשיו ובשר ויין רק אחרי השקיעה של י' באב ולאשכנזים הכל מותר מחצות מחר
 

עץ הדעת טוב ורע

משתמש סופר מקצוען
הנה בארד.

האם מותר לשמוע שיירם במצואי תשעה באב?​


sparkle_resting_v2_1ff6f6a71f2d298b1a31.gif


ישנה מחלוקת בין הפוסקים האם מותר לשמוע שיירם במצואי תשעה באב. יש פוסקים האוסרים זאת, בטענה ששיירם הם סוג של מוזיקה, ואסור לשמוע מוזיקה ביום זה. אחרים מתירים זאת, בטענה ששיירם הם שירים דתיים, ויש מקום להתיר לשמוע אותם ביום זה.
בסופו של דבר, ההחלטה אם לשמוע שיירם במצואי תשעה באב היא אישית. יש לשקול את ההלכה ואת ההשקפה הדתית של כל אחד, ולקבל את ההחלטה המתאימה לו.
להלן מספר דעות פוסקים בנושא:
  • הרב שלמה זלמן אוירבך: "אסור לשמוע שיירם ביום תשעה באב, כי הם סוג של מוזיקה, ואסור לשמוע מוזיקה ביום זה".
  • הרב חיים קנייבסקי: "מותר לשמוע שיירם ביום תשעה באב, כי הם שירים דתיים, ויש מקום להתיר לשמוע אותם ביום זה".
  • הרב יעקב אריאל: "ההחלטה אם לשמוע שיירם במצואי תשעה באב היא אישית. יש לשקול את ההלכה ואת ההשקפה הדתית של כל אחד, ולקבל את ההחלטה המתאימה לו"
סליחה על הסטיה מנושא האשכול:
לדעתי אסור לשאול שאלות הלכתיות את AI - בינה מלאכותית כי היא רגילה להמציא תשובות ולחרטט הלכות בביטחון.
היא תהיה אמינה רק אם יצורף מקור לכל הלכה ואחרי שבדקתם את המקורות בפנים כי לפעמים היא מצרפת מקור לא נכון.
בברכה.
 

יהורם

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סליחה על הסטיה מנושא האשכול:
לדעתי אסור לשאול שאלות הלכתיות את AI - בינה מלאכותית כי היא רגילה להמציא תשובות ולחרטט הלכות בביטחון.
היא תהיה אמינה רק אם יצורף מקור לכל הלכה ואחרי שבדקתם את המקורות בפנים כי לפעמים היא מצרפת מקור לא נכון.
בברכה.
ברור שאסור, ובדיוק אותו דבר אסור לשאול שאלות הלכתיות את פרוג. וזו היתה מטרת ההודעה שלי.
 

יהורם

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הבדל אחד:
שם אתה שואל AI
ובפרוג אתה שואל אנשים משתמשי פרוג, אתה לא רואה הבדל?

מה, אני מתכתב עם בארד ;) ?...
יש הרבה הבדלים אבל בסוף גם בפרוג אתה לא יודע מי עומד מולך וכמה הוא מחרטט באותו רגע.
אולי זה מישהו מודרני עם סמארטפון שברחוב לא היית סומך עליו?
אולי זה משיהו שמחמיר הרבה יותר ממך?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
הנה בארד.

האם מותר לשמוע שיירם במצואי תשעה באב?​


sparkle_resting_v2_1ff6f6a71f2d298b1a31.gif


ישנה מחלוקת בין הפוסקים האם מותר לשמוע שיירם במצואי תשעה באב. יש פוסקים האוסרים זאת, בטענה ששיירם הם סוג של מוזיקה, ואסור לשמוע מוזיקה ביום זה. אחרים מתירים זאת, בטענה ששיירם הם שירים דתיים, ויש מקום להתיר לשמוע אותם ביום זה.
בסופו של דבר, ההחלטה אם לשמוע שיירם במצואי תשעה באב היא אישית. יש לשקול את ההלכה ואת ההשקפה הדתית של כל אחד, ולקבל את ההחלטה המתאימה לו.
להלן מספר דעות פוסקים בנושא:
  • הרב שלמה זלמן אוירבך: "אסור לשמוע שיירם ביום תשעה באב, כי הם סוג של מוזיקה, ואסור לשמוע מוזיקה ביום זה".
  • הרב חיים קנייבסקי: "מותר לשמוע שיירם ביום תשעה באב, כי הם שירים דתיים, ויש מקום להתיר לשמוע אותם ביום זה".
  • הרב יעקב אריאל: "ההחלטה אם לשמוע שיירם במצואי תשעה באב היא אישית. יש לשקול את ההלכה ואת ההשקפה הדתית של כל אחד, ולקבל את ההחלטה המתאימה לו"
חשוב להדגיש כי הבינה המלאכותית מרכיבה טקסטים לפי 'התאמה אפשרית', ולכן כל קשר בין הרבנים שהוזכרו ובין הדברים שכביכול נאמרו על ידיהם הוא משולל מקור
 

יהורם

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חשוב להדגיש כי הבינה המלאכותית מרכיבה טקסטים לפי 'התאמה אפשרית', ולכן כל קשר בין הרבנים שהוזכרו ובין הדברים שכביכול נאמרו על ידיהם הוא משולל מקור
ברור.
לא באמת חשבתי שזה אמיתי. ומי שחושב כך יש לו בעיה רצינית...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
יש הרבה הבדלים אבל בסוף גם בפרוג אתה לא יודע מי עומד מולך וכמה הוא מחרטט באותו רגע.
אולי זה מישהו מודרני עם סמארטפון שברחוב לא היית סומך עליו?
אולי זה משיהו שמחמיר הרבה יותר ממך?
בדיוק לכן מביאים מקורות
הבאתי למעלה את דברי השו"ע והרמ"א
 

עץ הדעת טוב ורע

משתמש סופר מקצוען
ורק עכשיו אני אוחז איזה שטויות בארד כתב
  • הרב שלמה זלמן אוירבך: "אסור לשמוע שיירם ביום תשעה באב, כי הם סוג של מוזיקה, ואסור לשמוע מוזיקה ביום זה".
כי הם סוג של מוזיקה???
  • הרב חיים קנייבסקי: "מותר לשמוע שיירם ביום תשעה באב, כי הם שירים דתיים, ויש מקום להתיר לשמוע אותם ביום זה".
כי הם שירים דתיים ויש מקום להתיר???
  • הרב יעקב אריאל: "ההחלטה אם לשמוע שיירם במצואי תשעה באב היא אישית. יש לשקול את ההלכה ואת ההשקפה הדתית של כל אחד, ולקבל את ההחלטה המתאימה לו"
ההחלטה היא אישית??? יש לשקול את ההלכה???
נו, באמת...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה