בטחוני שמות ותפקידים של החמאס

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בכירי חמאס חלק חוסל
חלק מחכים לחיסולם במהרה
 

קבצים מצורפים

  • 1478629-e883b72fd0b242b77f00e9fb992bcfe8.jpg
    1478629-e883b72fd0b242b77f00e9fb992bcfe8.jpg
    KB 57.5 · צפיות: 109

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

הנהגת חמאס בשטחי רצועת עזה​

 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

הנהגת חמאס מחוץ לשטחי רצועת עזה ואיו"ש​

 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

גדודי עז א דין אל קסאם​

פעילים בולטים​

 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

ג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני​

פעילים בולטים​

הנהגת חוץ
  • זיאד נח'אלה. נולד בעזה ונשפט למאסר עולם בישראל בשנת 1971. בשנת 1985 הוא שוחרר במסגרת עסקת ג'יבריל, וצורף על ידי שקאקי לארגון. ב-1988 הוא נעצר בפעם השנייה על ידי ישראל בשל פעילותו בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני וגורש ללבנון. משנת 1995 כיהן כסגנו של שלח בסוריה, ונבחר במקומו למזכ"ל הארגון בשנת 2018[18].
  • אכרם עג'ורי, סגנו של זיאד נח'אלה, ראש הלשכה המדינית של התנועה ומפקד הזרוע הצבאית של הארגון, שוהה בסוריה. מטוסי צה"ל הפציצו את ביתו באותו יום של הריגת בהאא אבו אל-עטא, 12 בנובמבר 2019. עג'ורי לא נפגע, אך בנו ושומר ראש שלו נהרגו בתקיפה, וכן נפצעו בה שישה בני אדם נוספים[19].
  • סאמי אל-עריאן, פרופסור להנדסת מחשבים, נחשב ראש הג'יהאד האסלאמי בארצות הברית. בשנת 2003 נעצר בחשד שגייס תרומות וכספים לביצוע פיגועי התאבדות. חבר מושבעים זיכה אותו מרוב סעיפי האישום. בשנת 2006 חתם על עסקת טיעון שבה הודה בקשירת קשר, והיה מיועד לגירוש מארצות הברית בשנת 2007. הדבר עוכב, עקב סירובו להעיד בפני חבר מושבעים גדול. עקב כך הוא הושם במעצר בית בין השנים 2008–2014. לבסוף בוטלו האשמות נגדו והוא גורש לטורקיה בשנת 2015.
הנהגת פנים
  • ד"ר מוחמד אל-הנדי, ממנהיגי הג'יהאד ברצועת עזה. משמש כיום כחבר הלשכה המדינית וכראש המחלקה המדינית בארגון. נבחר לסגן מזכ"ל התנועה בספטמבר 2018, לאחר מינויו של זיאד נח'אלה למזכ"ל התנועה[20].
  • עבדאללה א-שאמי, היושב בעזה.
  • נאפז עזאם, חבר בלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי ברצועה ונחשב לאחד המנהיגים הבולטים של התנועה ברצועה. אחראי על ארגון וביצוע רבות מפעולות התנועה ברצועה, ובכלל זה על העברת כספים המגיעים לעזה מהחוץ[21].
  • ח'אלד אל-בטש, מבכירי הנהגת הג'יהאד האסלאמי ברצועה וחבר הלשכה המדינית שלה. הנהיג פעילויות נגד ישראל במהלך האינתיפאדה הראשונה בשנת 1987, ונעצר כמה פעמים בידי ישראל[21].
  • אחמד אל-מדלל, מבכירי הנהגת הג'יהאד האסלאמי ברצועה וחבר הלשכה המדינית שלה. משמש כממונה על היחסים הלאומיים בשורות התנועה, רופא בהכשרתו. שימש כחבר בכיר ברשות הלאומית העליונה לצעדות השיבה[21].
  • ח'אד'ר חביב, מבכירי הנהגת הג'יהאד האסלאמי ברצועה וחבר הלשכה המדינית שלה. שימש כחבר בכיר ברשות הלאומית העליונה לצעדות השיבה, שהושקה במרץ 2018[21].
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

צבא האיסלאם (עזה)​

הם אלו שחטפו את גלעד שליט בפועל
והעבירו אותו לידי החמאס תמורת כסף ונשק

פעילים בולטים​

  • מומתאז דע'מש - ראש הארגון צבא האסלאם. פרש יחד עם תומכיו מוועדות ההתנגדות העממית והקים את צבא האסלאם
  • אבו מות'אנא - סגן מפקד הארגון
  • ח'טאב אלמקדסי - דובר הארגון
  • עבד אללטיף ח'אלד מחמד מוסא (המכונה שיח' אבו אלנור או אבו נור אלמקדסי) - המנהיג הרוחני של הארגון. יליד 1960, תושב רפיח. רופא במקצועו שעבד בעבר במשרד הבריאות של הרשות הפלסטינית. שימש כאימאם במסגד אבן תימיה ברפיח. נהרג ב-2009 על ידי אנשי חמאס.
  • אבראהים דע'מש - אחיו של מפקד צבא האסלאם ממתז דע'מש. נהרג בעימותים עם החמאס ב-15 בספטמבר 2008.
  • זכריא דע'מש - מזכ"ל הארגון. בן דודו של מומתז.
  • רשיד דע'מש - פעיל בארגון. נהרג על ידי החמאס ב-10 באוקטובר 2009.
  • מוחמד ג'מאל א-נימנים - תושב מחנה הפליטים שאטי שממערב לעיר עזה. נהרג ב-3 בנובמבר 2010 בסיכול ממוקד. נמנם היה מעורב בהובלת מספר פיגועים נגד מטרות ישראליות בשנים האחרונות. לאחרונה היה הפעיל הבכיר מעורב בתכנון פיגועים נגד מטרות ישראליות ואמריקאיות בחצי האי סיני, בשיתוף עם גורמי חמאס ברצועת עזה.[1]
  • אסלאם יאסין - היה אחראי בין היתר לחטיפתו של כתב ה-BBC אלן ג'ונסטון, שהוחזק כבן ערובה בידי הארגון במשך חודשים בשנת 2007. יאסין שימש כיד ימינו וסייענו הקרוב של מפקד הארגון, ממתז דע'מש. וכן עסק בהכנת פיגוע שנועד לכלול חטיפת ישראלים בסיני. ב-17 בנובמבר 2010 הוא חוסל על ידי צה"ל.[2]
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
8a4d99115578de23e91d.jpg
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה