שיתוף קטע | הייתי לבד #2

יואב ברק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לאחר ביקורות מעולות ומועילות של @גדי ישראלי @נריה מגן @משויטט
אני מעלה קטע נוסף של 'הייתי לבד' את החלק הראשון אפשר לראות כאן:
https://www.prog.co.il/threads/שיתוף-קטע-הייתי-לבד.360342/
(תוכלו להשוות ביניהם)
אשמח להערות וחוות דעת של הציבור (אודה לכל אחד באופן אישי)
תודה.

---
אפילה.

המים הכהים ניתזו בשצף, מותירים אחריהם שובל קצף מלוח. גלי ענק התרוממו אל על ומיהרו להתרסק אל תוך עצמם בסחרור. הרפסודה העלובה שלי קפצה מעלה מטה כמו חיה פצועה. החזקתי בכל כוחי בתורן שהזדקר ממרכזה. המים השחורים שקעו בפתאומיות במחוה של הכנעה, ושבו להסתער ולהכות על משטח העץ שפלש לעולמם הגועש בלילה נטול ירח.

הגל שהכניע לבסוף את הרפסודה היה תוקפני מקודמיו. ראשי נשטף במים אדירים ואחיזתי נשמטה. התורן נעקר ממקומו והתעופף למרחקים. גסותו של החבל לא הועילה והקשרים נקרעו ממקומם מצליפים לכל עבר. הרגשתי שהים שואב אותי לתוכו לא היו לי כוחות להתמודד עם המים שחלחלו לתוכי לוקחים ממני בחזקה את מחשבותי. בעיניים כלות הבטתי על הנקודות הזעירות שפוזרו על החוף המרוחק, ניסיתי לצעוק להם אבל הם הבהבו לעומתי בסתמיות מכוונת.

ואז האפילה עטפה אותי בחמימות משונה.

באופן לא מוסבר פשט באויר ריח טחוב ומאובק ידעתי שרק חוש הריח שלי פועל כעת. הכל זז לפתע כאשר חבטה נחתה על ראשי ומיד אחריה באה גם השניה והשלישית.

התעוררתי באחת

פרוש עמד שם בעיניים אדומות הוא בא להכות אותי שוב 'הי תעצור..!' זעקתי. הוא הביט בי בהתפעה והניח את הקולב. 'מה קורה כאן פרוש?' הבטתי בבהלה לכל החברים שנעצו בי מבטים משל הייתי תופעה לא מוכרת

'שום דבר', פלט פרוש. 'פשוט התחלת לצעוק פה כמו איזה משוגנער אז עצרתי לך את החלומות'. פרוש נראה משועשע,

'פרוש הכל בסדר, אבל למה עם קולב?' כאב חד פילח ברקותי 'אחח..' יללתי 'נראה לי שקיבלתי שבר'. אמרתי בעוד אני ממשש את מצחי הנפוח.

'תראה – אני מאוד מצטער על כל זה אבל לא יכולתי לראות אותך צועק אבל אל תדאג יש לי קשרים אצל 'קראוס שטריימלאך' נסדר לך שם טיפול אדים תצא כמו חתן'

'תגיד'. שאלתי לפתע, הייתה פעם בים?

'חחח..' פרוש פרץ בצחוק מחריד שהרעיד את המדפים מסביבנו 'הייתי בים? חח.. אני עפתי לתוך ים, לתוך נחל, נפלתי עשרות פעמים לתוך שלוליות, ונטבעתי פעם במקוה האר"י סתם נראה לך אני נראה כמו כובע קש ירקרק?'

סיפרתי לפורוש את החלום המשונה והוא צחק מכל מילה. שאלתי אותו מה מצחיק, 'אני חונכתי לא להתפנק. אצלינו אתה נמעך כבר ביום הראשון. אני אספר לך. לייזער שלי חידש אותי באיזה שבת אופרוף של הנכד של הרב'ע, אז הוא היה עוד בוחער אבל חזרנו הבייתה באותו יום מאושרים ומלוכלכים אם כתם שמן וכמה שברים. אני לא מבין מה הבעיה שלך אתה הרבה יותר גמיש ממני מה אתה מפחד בכלל מה אתה כמו האיטלקי?'

'אני מגרמניה!' נשמע קול מאחורינו. פורוש ניתר ממקומו בבהלה מעיף סביבו עננת אבק סמיכה. האיטלקי הטה את ראשו קלות מנסה לחמוק מהנשורת של פרוש. 'הקשבת לכל השיחה?' שאלתי אותו באימה.

הוא שתק בצורה מרגיזה אך צופנת סוד. טרם הספקתי לדבר איתו על שתיקתו הופיע יקותיאל.

'בסדר אני אקפוץ למכולת תגידי לי מה אני צריך להביא. הוא השעין את ראשו על כתפו ותחב את הסלולארי עד אוזנו. הוא הסיר את החליפה מהמתלה, נפרדתי מפרוש ויצאנו החוצה אל הלילה הקריר.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה