שיתוף, דיון, עזרה, שיר, ביקורת ספרות, ספר חדש

@Simcha

משתמש מקצוען
אדם/ה סיים/ה לכתוב מאמר ארוך ומבוסס היטב וכעת ברצונו/ה לפרסמו לציבור הרחב למען ילמדו הצופים ויראו את כשרונם המרובה ואמרתם המחכימה.
כעת נותר לעטוף את הטקסט באריזה ראויה כך שגולשי הפורום יחמדו את הטקסט בעת היחשפם לאשכול החדש שפורסם לו בקהילה מפוארה זו.

כיצד לבחור את הכותרת כבר עסקנו ומי יתן ונרחיב עוד בעניין מזוויות נוספות ומחכימות כהרגלנו.


אך נושא נוסף שיש לתת עליו את הדעת ואשר נכפה על הכותב המאושר לעשות בו את בחירתו זהו בחירת מקדם הטקסט וכאן העלילה מסתבכת ומתפתלת עד כאב. כיצד בוחרים מקדם ומה יהיו ההשלכות לכך על מספר הצפיות הצפוי.


שיתוף

זהו המקדם הנפוץ ביותר כאן בקהילה, זהו מקדם גנרי אשר תקף לכלל הטקסטים אשר אדם כותב, כל דבר שאדם מעלה לאתר הרי שהוא משתף בו את הקהל רק שאינו מציין מהי מטרת השיתוף. על כן אדם לא יפסול את עצמו מקריאת הטקסט מאחר והסקרנות תביא אותו לבדוק מה מכיל הטקסט בטרם יהין הוא להמשיך הלאה אל האשכול הבא (בלי להתייחס להשפעת הכותרת אשר כוחה רב לה בקבלת ההחלטה)


דיון

זהו כבר מקדם ממוקד יותר, רציני יותר, מצד אחד יש בו מן קריאה אינטלקטואלית להשמעת דעה כך שהוא יכול למשוך אליו דווקא אנשי רוח, מקצוע, דעת וסתם מתיימרים. ואלו ימשכו אל המאמר גם אם אל אשכולות שיתוף שבשגרה הם פחות ימשכו ולא יחשבו להעשיר את עצמם בטקסט נוסף שכתב מאן דהו. אך מצד שני הדיון עלול גם להרחיק את אלו אשר לא מתיימרים להביע את דעתם בנושאים הדורשים דעה וגם נפשם לא צמאה להתעשר ולהחכים מדעותיהם של אחרים ועל כן ימשיכו בנונשלנטיות לאשכול הבא מתוך ידיעה והבנה שזה לא נוגע אליהם. ממילא מוטב לו לאדם השוקל לבחור במקדם דיון לחשוב על הנקודות דלהלן
א. לבדוק האם רבים הדלים על פני הדנים או להיפך חלילה.
ב. במידה ואכן מדובר בדיון אמיתי ולא בהעברת מסר מוסווה הרי שיעדיף את הדנים על פני הדלים אף אם מספר הצפיות יקטן וזאת בדי למקד את השיח.
ג. במידה ואכן יצליח להעשיר את מספר הדנים והדיון יגרור הודעות חדשות אשר יתפרשו על פני זמן הרי שגם מספר הצפיות יעלה עם כל הודעה חדשה, יתכן אף יותר מבשיתוף רגיל, וגם הדלים עלולים חלילה לבדוק האם יש כאן פיקחות מיוחדת אשר עלולה לעניין אפילו אותם.


עזרה

זהו כבר מקדם ספציפי מאוד אשר באמת נועד לאדם חלוש ונואש אשר נזקק לעזרת הזולת ברמת הזדקקות כזו שאינו בוש בעצמו וחש בנוח לפרסם זאת ברבים בפני כל מכיריו ושאינם. על כן סביר להניח כי לא ישקול שיקולים רבים בטרם יפנה ואין טעם לנתח עבורו את השפעת המקדם. רק בקצרה אגלה לו שנפשם של היהודים נוטה במן ערבוביה של טוב לב וגאווה לנסות לעזור לאחר ולסייע ליהודי במצוקה מחד ולהגביה את עצמו טפח מעל ראשו של הנזקק מאידך ועל כן המקדם עשוי לקדם את הסיוע שלו באופן משמעותי אך גם לטרוד את אפסונו עם עזרות כזב.


שיר

זהו מקדם אשר מכיל מנעד רחב של טקסטים. חלקם טקסטים אמנותיים ומיוחדים. חלקם עמוקים וסבוכים וחלקם סתם גיבובי מילים אשר התערבלו במוחו של כותבם עד אשר נשפכו ממקלדתו הישר אל מסכנו. לרוב פותחי האשכולות מסוג זה יהיו מועטים, במידה והטקסט קצת עמוק גם תגובות החיבה וההעמקות בטקסט לא תהיינה רבות כך שפעמים מוטב לו לאדם לא לקטלג את השיתוף כשיר ובכך להביא למספר צופים גדול יותר אשר חלקם היה עלול למנוע מעצמו את הטוב הצפון.
נ.ב. יתכן גם והרקע אשר המקדם נמצא בו מוסיף לחוסר הפופולריות של הטקסט..


ביקורת ספרות

זהו כנראה המקדם הקדוש ביותר והנחשק ביותר אשר מועטים הם הכותבים אשר מעזים לעשות בו שימוש. בשימוש בו יש הצהרה של הכותב על עצמו, הוא מוצלח דיו בכדי לנתח טקסט של אדם אחר, הוא מעמיק מספיק בשביל לקרוא ספר ולהביע עליו את דעתו, הוא בקי למדי ויודע לומר כיצד צריך טקסט להיראות וכיצד לא וכן הלאה. לצערנו אנו לא פוגשים מספיק בביקורות אלו, הגם שמהם יכולים הקוראים להפיק הכי הרבה תועלת מקצועית. וכן הכותבים יניבו את מספר הצפיות הגבוה ביותר מאחר וכולם נלהבים למראה ביקורת של אדם על רעהו, מחכים לראות את האש ניצתת והרוח מתלהטת.


ספר חדש

פרסומת או סתם מחמאה כללית. לרוב אינטרסנטית. לא מעניין.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה