שיר שצריך תיקון גדול

  • פותח הנושא מ"ם
  • פורסם בתאריך

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
לימי הספירה.


הַיֵּצֶר חוֹגֵג,
יֵשׁ מִקְוֶה מְפֹאָר.
לְתוֹכוֹ סוֹפֵג,
כָּל עָווֹן מְכֹעָר.
זָדוֹן כְּשׁוֹגֵג,
רֹשֶׁם לֹא נִשְׁאַר.
הַכֹּל מִתְפּוֹגֵג,
לְפָנָיו מְטֹהָר.

וְאוֹמֵר, וְאוֹמֵר:
לָמָּה לֹא שׁוּב.
עָווֹן, עָווֹן גּוֹרֵר,
לְפָנָיו כְּלֹא חָשׁוּב.
וּמִקַּל וּמֵחֹמֶר,
תָּמִיד תּוּכַל לָשׁוּב.
וּכְלִי מַעֲשֶׂה גּוֹמֵר:
אֶחְטָא וְאָשׁוּב.

כִּי הַמִּקְוֶה מְתֻקָּן
בַּשָּׁמַיִם אֲבִיכֶם.
הַחֵטְא הַבָּא כְּבָר כָּאן,
אֵין יִרְאָתוֹ עַל פְּנֵיכֶם.
וָאֶתְמַהּ בְּלֵב רֵיקָן:

יִשְׂרָאֵל, אַשְׁרֵיכֶם?!


דרוש שיר קונטרה. שיציג את הצד הפוזיטיבי. אולי על פי המובא בסה"ק על כך שאחטא ואשוב אין מספיקין וכו' זה רק לכתחילה, אבל לאחר שדחק ונכנס יכול עדיין לשוב. אולי משהו אחר.

יש לכם?
 

טלח

משתמש מקצוען
לימי הספירה.





דרוש שיר קונטרה. שיציג את הצד הפוזיטיבי. אולי על פי המובא בסה"ק על כך שאחטא ואשוב אין מספיקין וכו' זה רק לכתחילה, אבל לאחר שדחק ונכנס יכול עדיין לשוב. אולי משהו אחר.

יש לכם?
ומם טית השערים,

כמעט סגרו בעדכם,

בלתי תוכלו לצאת,

ואין משיב אתכם,

עוד רגע אין סיפק,

ורק הפתח הקטון

נקודה של מחט,

כך מפי עליון,

נפש הוצלה משחת

לבוראה מנחה של נחת

ופתח של אולם...


הסתייגות: אין לי מקור אם זה נכון... אולי לפי מ"ם...?
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לימי הספירה.


הַיֵּצֶר חוֹגֵג,
יֵשׁ מִקְוֶה מְפֹאָר.
לְתוֹכוֹ סוֹפֵג,
כָּל עָווֹן מְכֹעָר.
זָדוֹן כְּשׁוֹגֵג,
רֹשֶׁם לֹא נִשְׁאַר.
הַכֹּל מִתְפּוֹגֵג,
לְפָנָיו מְטֹהָר.

וְאוֹמֵר, וְאוֹמֵר:
לָמָּה לֹא שׁוּב.
עָווֹן, עָווֹן גּוֹרֵר,
לְפָנָיו כְּלֹא חָשׁוּב.
וּמִקַּל וּמֵחֹמֶר,
תָּמִיד תּוּכַל לָשׁוּב.
וּכְלִי מַעֲשֶׂה גּוֹמֵר:
אֶחְטָא וְאָשׁוּב.

כִּי הַמִּקְוֶה מְתֻקָּן
בַּשָּׁמַיִם אֲבִיכֶם.
הַחֵטְא הַבָּא כְּבָר כָּאן,
אֵין יִרְאָתוֹ עַל פְּנֵיכֶם.
וָאֶתְמַהּ בְּלֵב רֵיקָן:

יִשְׂרָאֵל, אַשְׁרֵיכֶם?!
שיר מיוחד במינו!
משום מה,
מתאים לי לאווירת הקלות ראש במירון בל"ג וד"ל.
 

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
נא לקבל את השורה הבאה וגם זו שאחריה, בעירבון מוגבל. כי חיפשתי מקור לדבר ועדיין לא מצאתי.

יש אימרה בשם הרה"ק מקאצק. אין מספיקין - הדבר ברור, ואינו בגדר ספק שבידו לעשות תשובה.

ושמעתי מאחד מבעלי המחשבה שביאר בארוכה, שלא בא הרבי מקוצק לסתור ולחלוק חלילה על דברי רבי הקדוש במשנה. ואלו ואלו דברי אלוקים חיים, ועולים הם בקנה אחד.
בקצרה: הוא ביאר שלפני העבירה צריך לקבל רק את דברי רבנו הק' במשנה כפשוטם. ואילו אם מיעד האדם בדרכיו ונכשל ר"ל, יכול הוא להרים את עצמו מעפר ולהחזיר את נשמתו התועה בפרשנותו של הרה"ק מקאצק.

(המקום גרמא להזכיר ששיטת התשובה של הרה"ק מקאצק הייתה על דרך בלתי פשור, וכמו שהיה הרה"ק מקאצק אומר שאין דבר בעולם שהוא שלם כ"כ, כמו "לב נשבר". ועוד כהנה וכהנה בדרך התשובה הידועה של הרה"ק מקאצק זיע"א.)
 
נערך לאחרונה ב:

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא הקאצק תפל חלילה אלא זה התפל שבקאצק,
לא על זה היה הדגש, ואף שהיה את המוטיב הזה, מי שפיתחו והתעסקו רבות בעניין התשובה לכל חוטא ולכל חטא, הם בעיקר תלמידו רמ"י מאיזביצה, ויותר מכך תלמידו ר' צדוק הכהן.
העיסוק העיקרי בקוצק היה בתביעת שלימות בלתי מתפשרת של מידת האמת, והדברים עתיקים.
 

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
לא הקאצק תפל חלילה אלא זה התפל שבקאצק,
לא על זה היה הדגש, ואף שהיה את המוטיב הזה, מי שפיתחו והתעסקו רבות בעניין התשובה לכל חוטא ולכל חטא, הם בעיקר תלמידו רמ"י מאיזביצה, ויותר מכך תלמידו ר' צדוק הכהן.
העיסוק העיקרי בקוצק היה בתביעת שלימות בלתי מתפשרת של מידת האמת, והדברים עתיקים.
אכן.
ולזה כיוונתי. ו'דרך התשובה' עליה נסוב הסוגר הנ"ל, כלל לא דובר אודות אפשרות כל חוטא לשוב (את זה מצאנו אכן אצל ר' צדוק וכו'), אלא - כמו שכתבתם - לשוב בתשובה, שלימה, אמיתית וכנה ללא פשרות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה