דרוש מידע שימו לב! ריקול לכל מוצרי שטראוס-עלית שיוצרו במפעל בנוף הגליל

גינדי

משתמש מקצוען
שימו לב לעדכון נוסף!
גם יוניליוור ישראל מודיעה על “ריקול ” של מספר ממוצרי גלידת שטראוס, בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות, ועל אף ששטראוס-עלית אישרה כי השוקולד שסיפקה כחומר גלם נבדק ונמצא תקין ולמרות שהבדיקות הראו כי מוצרי יוניליוור תקינים, גלידת שטראוס מבית יוניליוור ישראל מודיעה על ביצוע “ריקול” (החזרה) של מספר ממוצריה. זאת, כאמצעי של משנה זהירות.


להלן רשימת המוצרים הכלולים בריקול, לצד התאריך האחרון לשיווק שלהם:


מגנום דואט 1.9.23-6.10.23
מגנום לבן 28.8.23-13.9.23
מגנום שוקולד 29.8.23-19.9.23
מגנום שקדים 7-8.9.23
מגנום לבן תות 31.8.23-21.9.23
טילון מגנום לבן 7.4.23
טילון מגנום שוקולד 5-6.4.23
מאגדת מגנום מיני שקדים 15.6.23-30.6.23
מאגדת מגנום מיני שוקו \וניל 13-14.6.23
מאגדת מגנום מיני דואט 15.9.23
מאגדת מגנום מיני לבן 4.9.23
מאגדת מגנום מיני מריר 18.9.23
גלידונית וניל 28.8.23-22.9.23
גלידונית תות 3-6.10.23
בומבה 19.9.23
מאגדת מיני פסק זמן 15-17.8.23
שוקובו 15.8.23-27.9.23
מאגדת גודיז פיסטוק 3-4.10.23
קרמיסימו וניל צ’יפ 22.8.23
קרמיסימו שוקולד לבן ותות 1.9.23
קרמיסימו שוקולד לבן פיסטוק 8.9.23
קרמיסימו 3 שוקולדים 31.8.23
קרמיסימו שוקו צ’יפ 29-30.8.23
סולרו בר קוקוס 14-29.9.23
חטיף מיקס עיגול 6-7.9.23

המוצרים החדשים בריקול הענק של שטראוס: גם יוניליוור

 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

בשטראוס מבהירים: "אין אינדיקציה לכך שמוצר נגוע בסלמונלה הגיע לשווקים"​

סמנכ"ל הטכנולוגיה בשטראוס עלית התייחס לפרשת הסלמונלה במוצרי החברה: "אנחנו מבינים שחלק מהאנשים כועסים, ואנחנו יכולים רק להתנצל" • לגבי הנזקים לחברה אמר: "הנזק הכלכלי עצום – ברגע שגילינו את הזיהום המפעל נעצר"

סמנכ"ל הטכנולוגיה בשטראוס עלית, אייל שמעוני, התייחס הבוקר (שלישי) לפרשת הסלמונלה במוצרי עלית ולהיתכנות הימצאותו של זיהום במוצרי החברה במדפים שבשוק. "לפני שבוע ביצענו את הבדיקות המהירות וגילינו אינדיקציה של חשד לזיהום, ואז הפעולה המיידית שעשינו זה לעצור את כל המוצרים ואת הזרמת חומר הגלם", אמר שמעוני בראיון ל-103FM.
לדבריו, "ברגע שאנחנו מבינים שזו התוצאה אנחנו מעדכנים את שירות המזון והמפקחת המחוזית, ובהנחיות שלה אנחנו מוודאים שאנחנו עושים פעולות נכונות. זו החובה החוקית והאתית שלנו".
"אנחנו מבינים שחלק מהאנשים כועסים, ואנחנו יכולים רק להתנצל", הוסיף, "עד רגע זה אין לנו אינדיקציה לזיהום בנוגע למוצרים שנמצאים בשוק. ההודעה חייבת להיות מתואמת עם הרשויות ולהיות מפורטת מאוד. תמיד התזמון והפירוט של ההודעות הלאה נעשה בתיאום ובאישור משרד הבריאות. לקחנו שולי בטיחות מאוד ארוכים של חודשיים אחורה. אנחנו רוצים לקוות שהזיהום לא התפרץ בכלל".
סמנכ"ל הטכנולוגיה בשטראוס נשאל לגבי מקור הזיהום במפעלים והשיב: "יש לנו השערות. אנחנו יודעים שזה בא מהשוקולד הנוזלי, אבל אני לא רוצה לתת מידע לא אחראי. זה יכול להיות התנהלות של עובדים, יכול להיות חומר הגלם עצמו".
לגבי הנזקים לחברה אמר, "הנזק הכלכלי עצום, ואני חייב לומר שבסיטואציות כאלה אתה שואל את עצמך מה מידת האחריות האתית שלך מול הבריאות והביטחון הבריאותי של הלקוחות שלך. אחר כך הכסף", אמר שמעוני והוסיף, "ברגע שגילינו את הזיהום המפעל נעצר. עד שלא נוודא שאין זיהום מפושט. אנחנו לא רוצים לקחת שום סיכון מיותר".
לבסוף הבהיר סמנכ"ל הטכנולוגיה בשטראוס לגבי המוצרים הקיימים בביתם של הצרכנים כי "אין צורך לזרוק אותם. ניתן לפנות באופן מסודרת לשירות הצרכנים שלנו, בין אם דרך הטלפון ובין אם דרך הדיגיטל – כל הצרכנים שלנו יקבלו מענה. יהיה תהליך מסודר של פיצוי בקופונים לצרכנים דרך שירות הלקוחות שלנו".
 

איש עברי

משתמש מקצוען
אני לא מאמין שהסירו את הגלידות ממש סתם כי החליטו להחמיר בדבר שאין בו חשש באמת.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
רציתי לברר האם לשוקולד של 'ורד הגליל' ושל 'טעמן' יש קשר לעניין ובדקתי במכלול על החברות הללו.
על 'ורד הגליל' כתוב שם: 'ורד הגליל הוא מפעל ומותג מזון בבעלות יוניליוור ישראל המתמחה בייצור שוקולד ודברי מתיקה (סוכריות, מעדנים וממתקים)'.
חיפשתי על חברת יוניליוור ישראל - וכתוב במכלול (בין השאר):
בשנת 1996 נכנס קונצרן יוניליוור לשותפות עם חברת שטראוס בפעילות הגלידות. בשנת 2010 ביצעה יוניליוור שתי רכישות מרכזיות: חברת "בייגל בייגל" עברה לבעלות מלאה של יוניליוור ישראל, במקביל, השלימה רכישת חלק נוסף מ"גלידת שטראוס" והפכה ל-90% בעלים מהחברה[4]. בתחילת 2014 רכש הקונצרן את יתרת הבעלות בגלידת שטראוס ומחזיק כעת ב-100% ממניות החברה[5].
אתרי הייצור של החברה הם:
  1. מפעל צפת – ייצור שוקולד ובייגל (קליק, ורד הגליל ובייגל בייגל).
  2. מפעל עכו – ייצור גלידות וקרמבו (גלידת שטראוס).
  3. מפעל ערד – ייצור דגנים (דגני תלמה, כיפלי ופתית).
  4. מפעל חיפה – ייצור אבקות, ממרחים, רטבים ומרגרינה (קנור, תלמה, הלמנס, מזולה, בלו-בנד ו-778) ומוצרי טיפוח וניקיון (פינוק, בדין, סיף).
המסקנה הנראית מהציטוטוים הנ''ל היא שהשותפות של יוניליוור עם חברת שטראוס היא רק בגלידות (שמיוצרות במפעל שלה בעכו), ואלו השוקולד מיוצר במפעל אחר (בצפת) שלא קשור.
האם למישהו ידוע משהו נוסף או אחר?

לגבי 'טעמן' נראה לפי הכתוב במכלול שאין קשר לשטראוס.
האם למישהו ידוע משהו נוסף או אחר?
 

איש עברי

משתמש מקצוען
טעמן בכלל לא מייצרים בארץ, וגם גרוס ושמרלינג.
יוניליוור לא אמור להיות קשור לשטראוס, למעט הגלידות, אבל תמיד כדאי לבדוק.

מה שלא מובן לי, זה שלמשל רבע לשבע מיוצר ע"י הגביע (ויש עוד מוצרים כעין זה), וא"כ למה הוא קשור לחגיגה?
 

קלידן אחד

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
למוקד רפואה דחופה בבני ברק הגיע גבר בן 27 עם תסמיני הרעלה בסלמונלה. לדבריו הוא צרך את מוצרי השוקולד החשודים כנגועים בנגיף (נוב ראובני).
 

חולי

משתמש סופר מקצוען
יש לי בבית כמות גדולה של שוקולדים, להיכן מחזרים?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה