עזרה שילוב ילד תסמונת דאון

רחל שיין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אנו מחפשים תלמוד תורה בבני ברק או בסביבה, שבכיתה א' יש מורות, עבור שילוב ילד תסמונת דאון ברמה גבוהה.

תודה רבה
 

sari1100

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אם את רוצה דווקא מורות- אולי תנסו ברזילי.

אם אתם לא מתעקשים על זה- אני מכירה ילד דאון גבוה, שמשתלב בזכרון מאיר.
 

רחל שיין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תודה רבה.

אך אנו צריכים דווקא מורות כדי שנוכל להכניס סייעת לכיתה.
 

בתשבע פריימן

משתמש רשום
עיצוב ואדריכלות פנים
יש ילד תסמונת דאון שמשתלב בת"ת בק"ס,
אבל לפי מה שהבנתי יש לו סייע --וההורים שלו מרוצים!

אישית בתור אחות לילדה תסמונת דאון ברמה מאד גבוהה-- מניסיון הרבה יותר טוב לה חברתית בסביבה של ילדות כמוה( היא היתה בשילוב)
אמנם הרמה הלימודית קצת יותר נמוכה אבל היא כ"כ פורחת חברתית!!!
שילוב טוב לשנים הראשונות אח"כ הפערים גדלים ואז הילד מסכן.
 

sari1100

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לא רציתי לכתוב נגד בלי שהתיעצו אם בכלל לשלב, אבל אם כבר הנושא עלה-
תחשבו שוב.
ושוב.
שילוב זה דבר שקוסם להורים מאוד, "מנרמל" להם את הילד, אבל ברוב רובם של המקרים- לא עושה טוב לילד לטווח הרחוק. (כותבת מהוכחות בשטח, שמכירה באופן אישי.)
 

טרוצער

משתמש סופר מקצוען
לא רציתי לכתוב נגד בלי שהתיעצו אם בכלל לשלב, אבל אם כבר הנושא עלה-
תחשבו שוב.
ושוב.
שילוב זה דבר שקוסם להורים מאוד, "מנרמל" להם את הילד, אבל ברוב רובם של המקרים- לא עושה טוב לילד לטווח הרחוק. (כותבת מהוכחות בשטח, שמכירה באופן אישי.)
כמה את מכירה מהשטח שאת יכולה לדבר?
אני מכירה מאות!!!!!! אמהות מרוצות מהשילוב
כמובן שזה תלוי ברמה של הילד, בנכונות של ההורים להשקיע ובנכונות של הצוות הלימודי לשלב
זה לא קל אבל כשזה הולך כשורה מכל הצדדים התועלת לילד המשולב עצומה!!! שלא לדבר על הילדים ה"רגילים" ועל מה שזה תורם להם.
 

sari1100

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לא, לא מכירה מאות. אבל עשרות כן.
ברור שלילדים רגילים זה תורם, והמון.
אבל אמא לילד מיוחד (ולא רק...) צריכה לדאוג קודם כל לילד שלה.

אני לא יודעת לאיזה סוג שילוב את מתכוונת-
שילוב של כיתה מיוחדת בבית ספר רגיל- מצויין, וברור שעדיף מבית ספר לחינוך מיוחד- אם הרמה מתאימה.
אבל שילוב של ילד דאון (או לא דווקא) בודד בתוך כיתה רגילה- מתוך כל ילדי הדאון שאני מכירה שהשתלבו- או עזבו בשלב מוקדם, או שסחבו עד לגיל שזה כבר לא אפשרי (סמינר/ישיבה, או אפילו קצת קודם)- ואז בא המשבר הגדול, של ילד שפתאום קולט שהוא שונה, ונסיגה משמעותית.
 

sari1100

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
ואגב-
כמה שזה טוב לילדים רגילים- הם עדיין קטנים, ויחס רגיל לגמרי ילדי השילוב בדרך כלל לא יקבלו.
אולי יתיחסו אליהם יפה ובנחמדות- אבל שוה בין שוים זה לא.
 

רחל שיין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תודה רבה לכל המגיבים,

בחינוך המיוחד אהל שרה וכדו' משקיעים המון בילדים המיוחדים, אך דפוסי התנהגות נורמטיביים אפשר ללמוד רק בחינוך הרגיל, (הלכנו לביקור באהל שרה וראינו את התנהגות הילדים)

ברור שבעוד שנתיים שלש הוא יצטרך לעבור לחינוך המיוחד, אבל את כללי ההתנהגות הנורמליים הוא יקנה כעת בשילוב בחינוך הרגיל.

לכאורה מכל התגובות, אין כמעט אפשרויות, אולי מישהו יודע על ת"ת של חינוך העצמאי בערים חילוניות או מעורבות, כמו ת"א ר"ג גבעת שמואל, קרית אונו גבעתיים וכו' נודה על כל מידע.

תודה רבה
 

בתשבע פריימן

משתמש רשום
עיצוב ואדריכלות פנים
אני מכירה מועדונית של למעלה ממאה בנות דאון מכל הגילאים,

כדאי לך לברר שם מה ההבדל בין שילוב בחברה רגילה לשילוב בחברה קטנה!!
 

רחל שיין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
שילוב או לא - שאלת המיליון דולר , שאלה שאין לה תשובה
איני יודעת באיזה רמה היה בני אם היה בחינוך מיוחד, אבל..
מהנסיון שלנו, של 7 שנים בהם הוא משולב מגיל הגן בגן רגיל לשביעות רצון כולם
הילד מתקדם, פורח, לומד, אהוב על הילדים והכי חשוב מבחינתי מתנהג נורמטבי לחלוטין
כשרמת ההתנהגות חשובה (מבחנתנו בכל מקרה) מרמה לימודית
שגם בזה כמובן מתקדם באופן פרטי ונרתם הרבה מהלימוד בגן יחד עם כולם
במצב של היום אם הוא הולך מחר לחינוך מיוחד הוא מקבל הלם
הוא לא מכיר התפרציות, אלימות, "חיבוקי דב" הוא לא יודע מה זה אפילו לברוח או לשבת על הרציפה בהפגנטיות בלי לזוז וכו' ועל כל זה ועל עוד - ברוך ה'
לסכום שתי מסקנות
1. אי אפשר להשוות בין ילדים קל וחומר בילדי תסמונות דאון על כן כל מקרה לגופו של עניין
2. שאין לנו עדיין מקום לימודים מתאים עברו

עד כאן בנתיים
 

brod

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
כדאי לחשוב על כיוון של ממ"ד בבני ברק והסביבה. יש לזה מעלות רבות.
1. מורות ולא מלמדים.
2. פתיחות ומוכנות גדולה יותר לשילוב.
3. תנאים פיזיים משופרים, מרחבים, חדרי ספח וכו׳
4. מפי אנשי מקצוע: (אם לא אכפת לכם שהכיתה ׳מעורבת׳) יש תועלת רבה בשילוב בכיתה שיש בה גם בנות. הן עדינות וחברותיות יותר ומקלות על ההשתלבות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  24  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה