הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מאז ומתמיד רציתי להיות שוטר.

אחים שלי היו צוחקים עליי ששוטר זה עבודה של בנות, איזה גבר הולך להיות שוטר? אבל לי לא אכפת. אני רציתי להיות שוטר. בכל פורים התחפשתי לשוטר. אהבתי את כובע הקטיפה הוורוד, את המלמלות המתוקות של השוטרים, את המדים בצבעי פסטל. אוי מוש.

כשהגעתי לגיל המתאים הגשתי מועמדות במשטרה.
בהתחלה הם אמרו שאני נראה קשוח מדי, ואולי אני לא מתאים לתפקיד הרגיש הזה. אבל איך ששמעתי את זה עלו לי דמעות והתחלתי לבכות להם במשרד, ואז הם השתכנעו שאני מתאים.

ההכשרה הייתה ממש כיפית. לימדו אותנו על הכלה, העצמה, סובלנות, סבלנות. הפגישו אותנו עם פושעים שהשתקמו בכוח האהבה בלבד, הסבירו לנו שעם חיוך והארת פנים אפשר להחזיר למוטב גם את הגרועים שבעבריינים.

שמעתי שישנן מדינות שבהן תפקיד השוטר הוא תפקיד קשוח. השוטר נתפס כמעניש ומטיל אימה. טוב שאצלנו השוטר הוא דמות אימהית, קשובה ורחומה.

היום יצאנו למבצע אכיפה והסברה על מהירות בכביש.
הנה רכב לקסוס נוסע במהירות של 150 קמ"ש. אני מדליק את המגאפון, מוזיקת רקע נעימה נשמעת ואז אני קורא ברכּוּת "שלום לך אדוני בעל רכב הלקסוס היפהפה, בוקר נהדר. אשמח מאד ואודה לך אם תואיל לעצור בצד לפעילות הסברה חווייתית. תודה ויום נפלא".
משום מה הוא לא עצר.

אחרי כמה שעות של הזמנות להסברה, ג'יפ שנסע במהירות של 2 קמ"ש מעל המותר נענה לקריאתי הנרגשת.
נהג חדש.

"איך קוראים לך?" אני שואל אותו. נזכר בנוהל שלנו ' שלב ראשון - צור כימיה'
"יוחנן"
"איזה שם יפה, יוחנן. תגיד לי בבקשה יוחנן. אתה יודע מה המהירות המותרת במקטע הכביש הזה, יוחנן?"
מתפתחת שיחה נעימה. אני מסביר לו בעדינות על החשיבות של נהיגה לפי הכללים, מבהיר לו שהכל נעשה לטובתו והוא יהיה המרוויח הראשי מלהישמע לכללים. בסוף אני נותן לו פלאייר שמזכיר את כללי הנהיגה הבטוחה, יחד עם חטיף שוקולד תות. רק כדי לעודד אותו, לא להפחיד חלילה.

אולי יום אחד יעבירו אותי למחלק הלילי. נשמע לי הרבה יותר מלהיב ואתגרי לחלק פלאיירים ושוקולד תות לגנבים ופורצים.

אבל למרות כל העבודה הקשה שלנו, יש הרבה שמבקרים את המשטרה.
אומרים שאחוזי הפשיעה במדינה שלנו הם הגבוהים בעולם בלי השוואה לכל מקום אחר. אומרים שהמדיניות הרכה שלנו מגבירה את הפשע. שהמשטרה צריכה לנקוט יד יותר קשה ולהעניש את העבריינים.
לא יודע, אני לא מאמין בעונשים. זה עלול להעליב.
 
נערך לאחרונה ב:

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
@הדוויג אתה צריך לקבל אלף לייקים רק על הרעיונות המבריקים שלך. מלבד על עצם הכתיבה.
והמשפט הזה
1594111107312.png

עולה על כולנה
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
התלבטתי בין כמה סוגי תגובות.
אולי אשאיר כאן ריק? או לפחות עד שאכתוב תגובה כתובה היטב, כזאת שמותר כאן?
לא התאפקתי.


טוב.
מבחינה ספרותית, אם הסופר רוצה להעביר מסר כלשהו לקהל - עליו לעשות את זה בצורה אמינה והגיונית (קיצוניות בדרך כלל לא נכללת בהגדרה זו). שאם לא כן, הוא השיג את ההפך.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אם הסופר רוצה להעביר מסר כלשהו לקהל - עליו לעשות את זה בצורה אמינה והגיונית (קיצוניות בדרך כלל לא נכללת בהגדרה זו)
ממש לא מסכים.
בכוחה של סאטירה להעביר מסר בצורה מוצלחת מאוד.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
התלבטתי בין כמה סוגי תגובות.
אולי אשאיר כאן ריק? או לפחות עד שאכתוב תגובה כתובה היטב, כזאת שמותר כאן?
לא התאפקתי.


טוב.
מבחינה ספרותית, אם הסופר רוצה להעביר מסר כלשהו לקהל - עליו לעשות את זה בצורה אמינה והגיונית (קיצוניות בדרך כלל לא נכללת בהגדרה זו). שאם לא כן, הוא השיג את ההפך.
ואם מראש הוא רצה להשיג את ההיפך ולכן הוא הציג זאת בצורה לא הגיונית, זה תקף?
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ואם מראש הוא רצה להשיג את ההיפך ולכן הוא הציג זאת בצורה לא הגיונית, זה תקף?
אכן, חשבתי על זה מיד אחרי ששלחתי את התגובה.
הגיוני שהוא רצה להשיג את ההפך. או שזה היה אפילו רק לשם יצירת פרובוקציה ורייטינג.
אז השיג את המטרה, לא?
 

יצחק ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
התייחסתי לקיצוניות ההזויה. בסאטירה מקצינים קצת, כאן נראה לי שהיה כבר מעבר לזה...
גם (בעיקר) סאטירה אמורה להיות בתחום ההיגיון.
למה?
לא בהכרח.
יש קליפ מפורסם בשם The Aveirah Song שהוציא בחור מישיבת לב אריה בנוה יעקב לכבוד פורים.
השיר מתאר באופן סאטירי מאוד בחור חסיד שהחליט להתקלקל, והוא עובר על כל מיני "עבירות" מצחיקות. שמעתי שהיו הרבה שהתחזקו מהשיר הזה.
אח"כ הוא הוציא קליפ נוסף בסגנון דומה, והפעם להיפך. The Chumra Song - אודות אלו שמחמירים באופן לא פרופורציונלי. וכנ"ל.
 
נערך לאחרונה ב:

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
למה?
לא בהכרח.
יש קליפ מפורסם בשם The Aveirah Song שהוציא בחור מישיבת לב אריה בנוה יעקב לכבוד פורים.
השיר מתאר באופן סאטירי מאוד בחור חסיד שהחליט להתקלקל, והוא עובר על כל מיני עבירות מצחיקות. שמעתי שהיו הרבה שהתחזקו מהשיר הזה.
אח"כ הוא הוציא קליפ נוסף בסגנון דומה, והפעם להיפך. The Chumra Song - אודות אלו שמחמירים באופן לא פרופורציונלי. וכנ"ל.
ובכל זאת, הסאטירה כאן, שכתובה מעולה! נהניתי מאד מהכתיבה והתיאורים (במיוחד המדים בצבעי הפסטל והמלמלות), גרמה לי להרגיש רתיעה וכעס על השוטרים, ועל ההצגה שלהם בצורה כזאת.
במקום להביא טיעונים הגיוניים, להראות את הצדק בשיטה הזו, או את ההפסד בשיטה אחרת - אבל בצורה שמתקבלת על השכל והלב - מביאים לי טיעונים דמגוגיים חסרי היגיון.
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מבחינה ספרותית, אם הסופר רוצה להעביר מסר כלשהו לקהל - עליו לעשות את זה בצורה אמינה והגיונית (קיצוניות בדרך כלל לא נכללת בהגדרה זו). שאם לא כן, הוא השיג את ההפך.
כפי שכבר כתבו מעליי, זו לא ספרות אלא סאטירה.
הדרך להעביר מסר בסאטירה שונה מהדרך להעביר מסר בסיפור. ולכן - לדעתי - אפשר להשתמש גם בקיצוניות, בהגזמה ובחוסר אמינות ספרותית.

דבר נוסף, סאטירה כמעט לא באה לשכנע, היא לא בנויה לזה, ולא נועדה לזה. תפקידה של הסאטירה הוא לא יותר מאשר 'לשכנע את המשוכנעים'. אולי גם לעורר מחשבה נוספת אצל הקולות הצפים. אבל לשכנע? בשביל זה יש מאמרים לוגיים והגיוניים.

משכך לא מפריע לסאטיריקנים שיטענו עליהם לקיצוניות, חוסר היגיון או דמגוגיה. אולי זו אפילו מחמאה...
 

יצחק ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
השיר מתאר באופן סאטירי מאוד בחור חסיד שהחליט להתקלקל, והוא עובר על כל מיני עבירות מצחיקות. שמעתי שהיו הרבה שהתחזקו מהשיר הזה.
זה הפוינט, בחור חסידי עדיין לא 'מנוסה' בעבירות כמו שצריך. הגיוני מאד ל"ע.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
דבר נוסף, סאטירה כמעט לא באה לשכנע, היא לא בנויה לזה, ולא נועדה לזה. תפקידה של הסאטירה הוא לא יותר מאשר 'לשכנע את המשוכנעים'. אולי גם לעורר מחשבה נוספת אצל הקולות הצפים. אבל לשכנע? בשביל זה יש מאמרים לוגיים והגיוניים.
יפה.
הייתי מגדיר את זה שהסאטירה מיועדת לרגש יותר מאשר לשכל.
 

אי פה אי שם

משתמש מקצוען
עולים כאן הרבה פעמים שיתופים וחומרים של נושאים 'קשים'. על סבל וכאב של אנשים.
מטבע הדברים יש את זה שגרם את הכאב לשני.
ושמתי לב לתופעה, בתגובות לשיתוף, יש הרבה פעמים לימוד זכות על ה'איש הרע' בסיפור.
חברי הפורום בוודאי יזכרו בעוד ועוד מקרים כאלו.
לא מתייחסת לכך שלפעמים זה נכון, וזה שרע, הוא כך כיון שרע לו.
למה אנחנו ממהרים להצדיק את הרעים, להציג אותם כמסכנים, ללמד עליהם זכות (ובדרך לפעמים לרמוס את המסכן האמיתי)?
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
טוב שבשוטרים...

אבל תכלס, הפעם האיפכה (פה) שואף יותר אל האמת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה