שיתוף - לביקורת שובו.

אמונה..

משתמש פעיל
ב"ה

שובו.

"אבא" יענקי מציץ במטבח השקט, אביו יושב עם כוס תה, רכון על דף גמרא.

"אוו, חתן! דווקא הלילה תקפו אותך נדודי שינה?" צוחק עויזר-שמעון בחיבה, רוחו טובה עליו, מחר הוא מכניס את הבן יקיר לו לחופה. "בו שב, שב ילד" הוא קורא לו באהבה. "אבא—" יענקי קורא מהוסס. "יעקוב 'ל התקשר".

שקט הושלך במטבח. עויזר-שמעון מביט בבנו במבט רושף.

"והוא רוצה לבוא לחתונה" אומר יענקי בגבורה, במאמץ.

"לא יקום ולא יהיה!" דופר עויזר שמעון על השולחן. "זה או הוא או אני, ואם הבחירה לא ברורה לך, אז אתה מוזמן לבחור אותה עכשיו!" הוא קורא ונעמד מול בנו החתן.

הדם אוזל מפניו של יענקי. יעקובל אשרנוביץ, שהיום הוא קובי אש, זמר ידוע, ביקש להשתתף בחתונתו. ויענקי לא יכול לסרב.

בגלל סיבה אחת, שקושרת אותם בקשר דם.

חוברת אותם לאותו יום שבו ירדה נשמתם לעולם. זוג תאומים.

"אבא, אני מתחנן, הרשה לו רק לחתונה" בוכה יענקי. ואין שם שמחה, וכוכבים ותקווה.

יש שם אבא ושתי בנים, וקשר דם שותת.

"לא יקום ולא יהיה" פוסק עויזר-שמעון. ומכבה את האור.

ושתי לבבות שפועמים באותו לילה כבר לא ישנים.



האולם נוצץ, שירים חגיגיים ברקע, הזמר, יהודי האיימיש מסדר את תזמורתו בחצי עיגול, עויזר-שמעון מסתובב בחיוך גאה, מקבל את אורחיו.

ורק החתן יושב, רגליו כבדות. ראשו ומחשבותיו נתונות באחיו אהובו.

"אפשר להציע לך כוס מים, חתן?" מציע מלצר, ויענקי מתרעם שהוא שוכח שהוא עדין בצום. אם לא הקול המוכר.

"יעקובי?" שואל יענקי, ולאחר מפנה מבטו, רואה שאביו רחוק. המלצר מביט בו, לא יכול להתקרב, והם דומעים יחד. מנגינת חופה ברקע. עויזר-שמעון מתקרב לבנו לא מודע לדרמה שמתחוללת.

"לך לחופה אח" אומר המלצר בקול סדוק, רגע לפני שאבי החתן, אבי המלצר, יתקרב. "אני אתפלל עליך יעקובי, אני יודע שתחזור" אומר החתן, וברגע הבא מתקרב אל אביו.

פוסע אל העתיד.



בסעודה, קולות של דיבורים, ושמחת חתן וכלה, יהודים מסתובבים, לוחצים ידיים למחותן, וכטוב ליבו קורא עויזר שמעון למלצר ומבקש ממנו יין. והמלצר מגיע, עויזר שמעון מביט בו באלם. גם המלצר מביט בו, מבטו תחינה, בקשה אילמת, זועקת.

"ויהודי ששב, מה יהיה עליו?" שואל המלצר, כיפה קטנה לראשו וסינר מלצרים על גופו.

עויזר שמעון מביט בו דומם, בראשו נפתחים דפי הגמרא האהובים.

"שובו בנים שובבים אומר המדרש" הוא עונה לאחר הפסק ארוך, ודברי המשנה יוצאים מפיו בנימה למדנית "גם לו יש דרך תשובה, וגם לו ה' מחכה" אומר עויזר שמעון, בפשטות. "ואם הרבוינו של עולם מחכה לו, איך אני, אביו, לא אחכה לו?" הוא שואל ופושט ידיו לקבל את בנו-אהובו שחזר.



וחופה נפרשת לראשיהם.

וכנסת ישראל שוב תעמוד תחתיה.

"מקודשת" ילחש הבורא, יאסוף יהודים טועים, לעולם אחכה לכם בזרועותי,

וששוב, תשובו, תפרס מעלינו חופה וקידושין.

אור עולם.
 

הוריקן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
כמה רגש ותיאורים מיוחדים!!!
נהניתי ממש!
תודה רבה!
 

MORIYAT

משתמש פעיל
וואו.
סיפור מיוחד

המלצר מביט בו, לא יכול להתקרב, והם דומעים יחד. מנגינת חופה ברקע. עויזר-שמעון מתקרב לבנו לא מודע לדרמה שמתחוללת.

"לך לחופה אח"
רגש מדויק וכואב

"מקודשת" ילחש הבורא, יאסוף יהודים טועים, לעולם אחכה לכם בזרועותי,

וששוב, תשובו, תפרס מעלינו חופה וקידושין.

אור עולם.
ריגשת
 

אפילו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מיוחד.
תודה.
אהבתי את קטע שהאבא כאילו עונה מתוך דפי גמרא, כאילו לא שייך אליו.
אבל שאלה שלא הבנתי.
לחתן ולתאום יש את אותו שם? כפי שאני יודעת יענקי ויעקובי שניהם יעקב.
דופק
 

.כותבת.

משתמש מקצוען
וואו! איזה יופי, כמה רגש, סיפור טוב שכתוב טוב.
וחופה נפרשת לראשיהם.

וכנסת ישראל שוב תעמוד תחתיה.

"מקודשת" ילחש הבורא, יאסוף יהודים טועים, לעולם אחכה לכם בזרועותי,

וששוב, תשובו, תפרס מעלינו חופה וקידושין.

אור עולם.
מדהים. התחברתי ממש.

ו.. הערה קטנה..
הייתי שמחה יותר (רק מבחינה סיפורית כמובן) אם הבן לא היה מראה נכונות לחזור. ואעפ"כ האבא היה מקבל אותו בחיבוק ובאהבה.
כי הקב"ה לא אוהב רק את מי ששב, הוא אוהב גם את מי שרחוק, גם את מי שמאד רחוק. כי הוא אבא. פשוט.
ואם הוא אוהב בכל מצב, אז מי אנחנו שנדחה מעללינו את הילדים הטהורים האלו., נשמות מסכנות וטועות. נשמות שהן חלק אלוקה.
זה פשוט שאם הבן יחזור - אז האבא יאהב אותו. אז בעצם העניין של הסיפור זה רק הצד של האבא, רק הכאב על הבן שהלך, והכאב של האח על אחיו, וכל הדיון הוא מסביב לשומר תומ"צ או לא.. ובכלל לא על העניין של אהבת אב ורכות, כמו שנראה במבט מלמעלה. הציק לי קצת.
 

shevi123

מהמשתמשים המובילים!
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
מיוחד, מרגש ונוגע.
כתיבה מדויקת ושואבת.
והסיום אומנות של ממש :)

ו.. הערה קטנה..
הייתי שמחה יותר (רק מבחינה סיפורית כמובן) אם הבן לא היה מראה נכונות לחזור. ואעפ"כ האבא היה מקבל אותו בחיבוק ובאהבה.
מצטרפת להערה הזו, הציק לי שהוא היה חייב כביכול לחזור בתשובה כדי לזכות בחיבוק האב.
הכיפה הקטנה קצת עזרה לי, אבל בכל זאת...

והדבר שממש הציק לי, זה השם הזהה של התאומים.
חוץ מזה מושלם פלוס.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה