כללי שאלה: שגיאות כתיב בעבודה

  • פותח הנושא lew
  • פורסם בתאריך

lew

משתמש רשום
יש לי שאלה כזאת: אם לקוח מבקש עבודה ושולח לי את הטקסט ותוך כדי עיצוב אני מגלה שגיאות כתיב. (אגב אני אלרגית לשגיאות כתיב בעברית אבל באנגלית אני לא תמיד יודעת שזה שגיאה ) ומה שקורה זה שאני מגישה עבודה ואחרי זה יש תיקונים מעצבנים...
האם אני צריכה לתקן אותם בעצמי? לקחת כסף על כל תיקון? לבקש ממנו לתקן ולשלוח לי טקסט חדש?
מחכה לשמוע את דעתכם...
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
שאלה טובה.

לדעתי תלוי בכמות השגיאות. אם זו שגיאה אחת, שתיים ואפילו שלוש, אפשר לתקן חינם ולהעיר ללקוח שלהבא יביא חומר מוגה. אם הכמות בינונית ומעלה- שהלקוח ישלם. למי? למי שיתקן. אף אחד לא הפרייר שלו.

אשמח גם כן לקרוא עוד תשובות.
 

זו אניאני

משתמש פעיל
להודיע לו אחר כבוד...
שיש להגיש את החומר מוגהה סופית!
לפני זה את לא מתחילה לעבוד!
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י זו אניאני;227073:
להודיע לו אחר כבוד...
שיש להגיש את החומר מוגהה סופית!
לפני זה את לא מתחילה לעבוד!

מוגה ולא מוגהה, כדאי שגם את תגיהי את עצמך...
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
תמיד טוב להודיע ללקוח מראש שאם תהיינה טעויות, זה חשבון נוסף.
בשביל טיב השירות, לא שווה לריב עם לקוח.
מטעויות לומדים...
 

Smeshi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
מותר לעשות דברים כאלה בשביל הלקוח שלך גם בלי כסף, כחלק מהשירות הטוב! גם טכנאי מכונת כביסה יכול להשאיר אחריו לכלוך ויכול טיפה לנקות לך קצת לפני שהוא מחזיר את המכונה למקום לא? מסתבר שהדברים האלה זה מה שגורם לנו לפנות לאותו בעל מקצוע שוב ושוב, אז לא צריך להיות כל כך קשוחים...
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אכן כן, אבל שלא יעבור את גבול הטעם הטוב. לקוח משלם על עיצוב, לא על הגהה. אם ההגהה לוקחת זמן כמו העצוב, למה לא לקחת כסף על זה? טכנאי שמגיע לתקן, עושה גם שפונג'ה?
 

טליה שחר

משתמש רשום
עיצוב גרפי
אני מסכימה עם ירושלמית.
בנוסף, ניתן ליצור קשר עם הלקוח ולהודיע לו כבר עכשיו שבתחילת העבודה נתקלת בשגיאות, ויכול להיות שתגיעי למצב שאת מבקשת שהחומר יעבור הגהה לפני שאת ממשיכה.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
טליה, הגדרת בדיוק מה שהתכוונתי לומר.

כל מטרת הדיון הוא על מנת לחדד את הדקויות בין שירות נורמלי, אנושי ומתבקש- ללא נורמלי, מוגזם ופרוע.
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אם אני נתקלת בשגיאות אני כמובן מתקנת.
אבל לפעמים יש טקסט ארוך, או באנגלית, וכשאני עושה העתק הדבק אני לא נכנסת לכל הדקויות.

על ההצעת מחיר שאני שולחת כתוב שהחומר צריך להגיע אלי אחרי הגהה סופית, ומצד שני - הרבה פעמים משנים דברים תוך כדי, ובד"כ אני לא לוקחת תשלום נוסף.
אלא אם כן מדובר בדברים מעצבנים ביותר.
והיו מקרים.
 

שלומירית

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
שגיאות מי יבין ... דעתי בנידון

מנסיוני עם לקוחות "בני תורה" ואברכים. (לא בהכללה)
בד"כ החומר מגיע לא מוגה ולפעמים גם לא ערוך.

מנסיוני, כשאני נותן הצת מחיר ללקוח אני מבקש ממנו לראות את החומר ונותן לו במהלך הצעת המחיר הדרכה כיצד להגיש לי את החומר זה פותר המון בעיות והמון חוסר נעימויות של תיקונים מעצבנים לאחר הגשת העבודה.

אספר סיפור קטן.
עשיתי בעבר ספר למכון ידוע, שרוב הספר הינו תמונות עם כיתוב,
החומר הגיע אליי בצורה של 4 אלבומי תמונות עם 4 דיסקים
ובקשה אחת מפי הלקוח
"אנחנו צריכים ספר של הלכות **** לפי הסדר.
אני הקטן לא מומחה בהלכות **** ואין לי מושג מה סדר הדברים וכמובן אין לי שמץ של מושג מה לכתוב מתחת לתמונה וכן אין לי רצון לנבור בדיסקים ולהתחיל לחפש את התמונות.
הייתי בתחילת הדרך ולכן לא היה לי נעים להציק ללקוח והחלטתי לאמץ את מוחי ולנסות לערוך ספר שלם בהלכות **** בתמונות.
כמובן שזה לא ממש הלך .
הלקוח התבקש ממני להעביר לי כיתובים ומספרי תמונות.
הוא הביע פליאה "מה אתה לא יכול לערוך לנו?" הסברתי שאני גרפיקאי/ מעמד ולא עורך


מסקנתי:
יש לדבר עם הלקוח ולהבהיר לו איך אנו רוצים את החומר במיוחד באינדיזיין שחומר מוורד לא ממש מגיע כמו שרוצים ויוצר עבודה כפולה ומכופלת (כותרות, תיבות טקסט וכד')


שיהיה לכולנו
שבת שלום
וחודש אדר שמח ומבדח

שלומי
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
מה שאני עושה, זה בשגיאה הראשונה מתקשרת ללקוח, אומרת לו יש שגיאות, האם לתקן תוך כדי? אומר כן, מתקנת, אומר לא, משאירה.
 

ayala

משתמש מקצוען
נכתב ע"י גינגית;227203:
מה שאני עושה, זה בשגיאה הראשונה מתקשרת ללקוח, אומרת לו יש שגיאות, האם לתקן תוך כדי? אומר כן, מתקנת, אומר לא, משאירה.
ואת לוקחת על זה תוספת תשלום? לפי שעות?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה