שאלה לצלם/צלמת מקצועית

מרים ישראלי

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
אני צלמת ועורכת וידאו במקצועי ואני רוצה להתמקצע גם בסטילס: סטודיו, חוץ אירועים וכו'. יש לי מצלמת קנון DSLR 700D עם העדשה הבסיסית (18-135 מ"מ) + עדשה מקצועית יותר- 50 מ"מ- 1.8 מפתח צמצם.

השאלה היא האם אני יכולה עם הציוד הזה לצלם ברמה מקצועית או שהמצלמה והעדשה לא איכותיות מספיק בשביל להפיק תמונות ברמה כמו שאני רואה כאן...

אשמח לתגובה.. תודה!
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
לצילום אירועים-נופים-משפחות לא יודע כמה ה50 תספיק. דרוש עדשה רחבה יותר. כמו ה17-50 של סיגמא.
לחוץ היא כן תתאים. אך מבחינת בוקה ואופטיקה ה85 טובה יותר.
גם לסטודיו יתכן ותתאים [ה50]. אמנם עד גבול מסוים.
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
התשובה הארוכה: אפשר לצלם הכל עם כל דבר, תלוי בציפיות, בתאורה הסביבתית, וביכולת העיבוד שלאחר מעשה.

התשובה הקצרה: לא, זה לא ציוד מתאים.
 

aynoah

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נכתב ע"י msphoto;2228974:
התשובה הארוכה: אפשר לצלם הכל עם כל דבר, תלוי בציפיות, בתאורה הסביבתית, וביכולת העיבוד שלאחר מעשה.
התשובה הקצרה: לא, זה לא ציוד מתאים.

הרשו לי לחלוק מעט על מאיר שבח מנסיוני הדל. נכון מאוד, אפשר לצלם עם כל דבר. וראו איך צילמו לפני 10, 20 ויותר שנים. והתוצאות לא פחות טובות משלנו (הלוואי עלי ...:rolleyes:).

צריך להתחיל מאיזה מקום ולא תמיד יש סבתא שרוצה להפטר מכמה ירוקים טובים אצל ארליך.
החשוב הוא "תלוי בציפיות, בתאורה הסביבתית, וביכולת העיבוד שלאחר מעשה." ובעיקר ברגע בו מחזיקים את המצלמה ואת "הנושא" ועומדים ללחוץ על ההדק.

ואז, עם הזמן ותזרים המזומנים והלקוחות להשתדרג שוב ושוב ....
 

מרים ישראלי

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
תודה על התגובות ושוב..

ניסיתי לצלם עם העדשה של ה50 מ"מ 1.8 צמצם והפוקוס שלה כ"כ רגיש שכשאני מצלמת ילד אם הוא זז במילימטר הוא יוצא לי מהפוקוס, מה לעשות? הם לא יכולים בלי לזוז...
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י מירי770;2229673:
ניסיתי לצלם עם העדשה של ה50 מ"מ 1.8 צמצם והפוקוס שלה כ"כ רגיש שכשאני מצלמת ילד אם הוא זז במילימטר הוא יוצא לי מהפוקוס, מה לעשות? הם לא יכולים בלי לזוז...

הפתרון:
א. לעבוד על אי סרבו.
ב. לסגור צמצם [משהו כמו 5.6].
ג. להקפיא ע"י מהירות סגר גבוהה יותר.
 

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נכתב ע"י מירי770;2229673:
ניסיתי לצלם עם העדשה של ה50 מ"מ 1.8 צמצם והפוקוס שלה כ"כ רגיש שכשאני מצלמת ילד אם הוא זז במילימטר הוא יוצא לי מהפוקוס, מה לעשות? הם לא יכולים בלי לזוז...

לגבי הציוד שברשותך,
לדעתי פשוט תנסי ותראי אם את מרוצה מהתוצאות.
אין גבול לאיכות של ציוד.
יש לקוחות שיהיו מרוצים מתוצאות גם מציוד כמו שלך.
וה50 אמורה להיות עדשת פריים טובה.

לגבי פספוסים של הפוקוס גם ה85 מפספסת הרבה (בעיקר על קרופ)

פתרונות:
לעשות צילום ברצף וכך יש סיכוי שמשהו נתפס כן בפוקוס.
לחזור על אותה פוזה פעמיים שלש בדרך כלל משהו כן ילך טוב.
לא רואה טעם לסגור צמצם. (ברגע שסוגרים צמצם כבר צריך להוריד מהירות אז יש סיכוי למריחה)
תנסי להשתמש לפיקוס רק על בנקודה האמצעית
לעשות חצי לחיצה - לפקס. לבנות קומפוזציה ולצלם.

בהצלחה
 

אאססתתרר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רותי המניק;2229734:
לעשות חצי לחיצה - לפקס. לבנות קומפוזציה ולצלם.

בהצלחה

אני לא צלמת, אבל אפשר שאלה קטנה על המשפט האחרון?
אני רוצה לדעת אם הבנתי נכון: הפוקוס נמצא על כל המישור שמקביל למצלמה במרחק שהחלטתי, אז יוצא שכשאני בונה קומפוזיציה אחרי הפיקוס בעצם אסור לי ללכת קדימה ואחורה רק ימינה ושמאלה?
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כן,
למרות שעדיף שלא לזוז....
יש כמה טיפים ששמעתי מצלם ידוע
כדי לקבוע פוקוס:
- להתמקם לפני כן על האובייקט מבלי להזיז את המצלמה ואז לסדר קומפוזיציה
(כמו שכבר כתבו כאן למעלה)
- להשתמש בפנס קטן הלא סגור מהצדדים (כמו מנורה)
הוא מאיר כמו פנס מכונית בלילה ואת הפוקוס מכוונים
עד שרואים את הפנס עצמו ולא את פס האור
כך מכוונים ואז מזיזים את הפנס
- לצילום רציני ממש שלא כולל תנועה משתמשים במד מטר
וכך יודעים על איזה מספר לפקס
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
קודם כל יש משפט- לא הברזל מצלם אלא הצלם..
רותי- לגבי הפיקוס- לפי מה שכתבת עד שמפקסים הילד זז כך שזה לא מועיל למה שהיא כתבה... (ולפעמים אני מפקסת כך, ועם ילדים שזזים זה לא כ"כ יעיל..)
 

מרים ישראלי

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
אז איך את כן מפקסת כך שלמרות שהילד זז התמונה תצא טובה?? יש ייצוב פוקוס כלשהוא?
 

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נכתב ע"י הדודה מלכי;2232267:
קודם כל יש משפט- לא הברזל מצלם אלא הצלם..
רותי- לגבי הפיקוס- לפי מה שכתבת עד שמפקסים הילד זז כך שזה לא מועיל למה שהיא כתבה... (ולפעמים אני מפקסת כך, ועם ילדים שזזים זה לא כ"כ יעיל..)

מלכי,
מנסיון שיעצתי להרבה צלמות מתחילות
שהתקשו בעניני פוקוס
ומצלמות בקרופ + 85

זה פתר להם את הבעיה. (לפחות בחלקה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יט

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ:ג יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר וְלַיְלָה לְּלַיְלָה יְחַוֶּה דָּעַת:ד אֵין אֹמֶר וְאֵין דְּבָרִים בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם:ה בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם לַשֶּׁמֶשׁ שָׂם אֹהֶל בָּהֶם:ו וְהוּא כְּחָתָן יֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ יָשִׂישׂ כְּגִבּוֹר לָרוּץ אֹרַח:ז מִקְצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ:ח תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי:ט פִּקּוּדֵי יְהוָה יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:י יִרְאַת יְהוָה טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד מִשְׁפְּטֵי יְהוָה אֱמֶת צָדְקוּ יַחְדָּו:יא הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים:יב גַּם עַבְדְּךָ נִזְהָר בָּהֶם בְּשָׁמְרָם עֵקֶב רָב:יג שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי:יד גַּם מִזֵּדִים חֲשֹׂךְ עַבְדֶּךָ אַל יִמְשְׁלוּ בִי אָז אֵיתָם וְנִקֵּיתִי מִפֶּשַׁע רָב:טו יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה