שאלה בUX, תורת המשחקים, שני מסכים

הנושא בפורום 'מעצבי דיגיטל ו-UX/UI' פורסם ע"י 5127109, ‏16/2/19.

  1. 5127109

    5127109 עימוד ספרים מעמד ספרים עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/7/14
    הודעות:
    2,435
    תודות :
    2,390
    נקודות:
    230
    נתחיל בשאלת UX. - יש לזה השלכות גדולות בעולם הUI. כדי ליצור שיח יותר מעינן ומובן אני שואל את זה כמו חידה.
    נניח שאתה בעל גמח והכספת המרכזית נמצאת בבית.
    חברת הביטוח דורשת שבמקום יהיו עוד 2 כספות דמה - כלומר כספות ריקות ששם לא יהיה הכסף. יש כספות בשלושה גדלים, קטן , בינוני וגדול. ואפשר להזמין מה שרוצים רק שבסופו של דבר יהיה כספת של הכסף ועוד שתים. אפשר להזמין הכל גדול או הכל קטן וכו'. מבחינת חברת הביטוח, לא משנה העיקר שיש 3 כספות ואתה מכוסה. השאלה היא:
    בהתחשב שיש לך את כל הכלים שיש בבית (נניח סלוטפ, או מרקר, מדפים, ארונות וכו'), איך הייתם מעצבים את זה ככה שהגנב שיבוא לגנוב ויתחיל לעבוד על כספת, יעבוד על הכספת הלא נכונה וככה כבר תופעל האזעקה וכו'.
    אפשר לשים אחת גדולה ושם הכסף לידה 2 קטנות. אחד בארון אחד על מדף וכו'. זה העיקרון.

    כמו כן, ראינו לקוחות שלנו שעובדים תמיד עם המוצרים שלנו בשני מסכים. האם יש השלכות לזה בעולם הUXUI שיש איזה משהו שמתאי דווקא לעבודה עם כזה דבר?
     
    1ֹ_RACHEL מודה על התגובה.
  2. מיליארד

    מיליארד משתמש פעיל פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏27/10/09
    הודעות:
    847
    תודות :
    246
    נקודות:
    59
    סוג מצלמה:
    Nikon D5200
    אם חושבים יו-איקסית-
    נמקם את הכסף בכספת קטנה בתוך כספת גדולה :) הכספת השלישית - תהיה בינונית ליד הכספת הגדולה
     
    ELO, i am, SHIRSHIR ומשתמש נוסף מודים על התגובה.
  3. EPaP

    EPaP Moderator מנהל עיצוב גרפי פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏22/6/16
    הודעות:
    1,623
    תודות :
    1,593
    נקודות:
    184
    עיסוק:
    אסטרטגיה ונראות עסקית
    סורי על ההקפצה.
    הדרישה היא 2 כספות דמה.
    ברגע שמכניסים כספת בתוך כספת זה אומנם מחזק את ההגנה וקשה יותר לפרוץ, אבל זה לא נחשב ככספת דמה.
    הייתי קונה 3 כספות באותו הגודל,
    ממקמת אותן אחת אחרי השניה בגומחא בגודל מדוייק (כך שאי אפשר לגשת לכספת הבאה אם לא מוציאים את הקודמת) ואת הכסף שמה בכספת האחרונה.
    הגנב מתחיל לפתוח את הכספת הראשונה, ריקה. מנתק אותה מהקיר, עובר לזו שנגלית לו אחריה, ריקה. עובר לאחרונה שם הכסף.

    מבחינת תורת המשחקים (1) - הייתי עושה משהו אחר, קצת יותר מסובך:
    ג"כ אחת אחרי השניה בגומחא (אני חושבת שזה פתרון שגורם להתעכב)
    כספת מספר 1 - גדולה, עם מפתח לכספת מס' 3 וכיתוב 3
    כספת מס' 2 - קטנה, שם נמצא הכסף.
    כספת מס' 3 - גדולה, עם מפתח לכספת מס' 1 וכיתוב 2

    מה שכתבתי מבחינת תורת המשחקים הוא שלב התחלתי שאפשר לשכלל להרבה הרבה רמות מעל...

    מסקרן אותי אם לזה מצאתם תשובה ^
     
  4. 5127109

    5127109 עימוד ספרים מעמד ספרים עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/7/14
    הודעות:
    2,435
    תודות :
    2,390
    נקודות:
    230
    גם גומחא וכו׳ זה לא בדיוק השאלה, זה מבחינת ui בעקרון לא ממש מבחינת איך להסתיר את הכסף.
    אין לזה תשובה אלא כמה וכמה הצעות ואין הזה נכון או לא נכון.....
    בנתיים, אני שומר בבנק...
     
  5. EPaP

    EPaP Moderator מנהל עיצוב גרפי פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏22/6/16
    הודעות:
    1,623
    תודות :
    1,593
    נקודות:
    184
    עיסוק:
    אסטרטגיה ונראות עסקית
    הרעיון של גומחא הוא שכדי להגיע לסוף - צריך לעבור מסלול: הראשון וגם את השני.

    אולי אם תתן את הדוגמא הזו בהקשר של UI
    יהיו פתרונות יותר מעשיים

    :)
     
  6. 5127109

    5127109 עימוד ספרים מעמד ספרים עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏14/7/14
    הודעות:
    2,435
    תודות :
    2,390
    נקודות:
    230
    הקטע של הui הוא נגזרת מזה שמה שהגנב יעשה או לא יעשה לאור החיוי הויזאלי שהוא רואה.
    האם לגדלים יש השפעה על מה שהוא לוחץ או ״הולך על זה״.
    אם זה ככה אני יכול לכוון את הלקוח לאיזה כפתור שאני רוצה שהוא ילחץ למשל התחל קניה או משהו כזה.