מידע שימושי רשימת הניספים ז"ל במגיפה מהציבור החרדי - והחי יתן אל לבו!

היונה לבנה

משתמש מקצוען
תודה רבה, אמרו לי שהכרתי אותו, האם אפשר תמונה
תודה מראש
1597047186859.png
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
הלם: ר' אברהמ'ל שטיינברג הלך לעולמו מהנגיף
המתופף הירושלמי, בעל הקייטרינג הידוע ובעל חסד גדול בנפשו ובממונו הרב אברהם שטיינברג ז"ל הלך הבוקר לעולמו בגיל 74. היה מהדמויות של ירושלים שנתן בידו הרחבה לכל אדם


ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבוקר הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של הרב החסיד ר' אברהם שטיינברג ז"ל מהדמויות המוכרות של ירושלים, שנפטר לאחר שנדבק בקורונה והוא בן 74 בפטירתו.

בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו לאחר שכבר יצא שלילי לנגיף, רבים נשאו תפילה לרפואת ר' אברהם בן הינדא מלכה אך נגזרה הגזרה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

ר' אברהמ'ל כך כונה, היה דמות ידועה בירושלים בכל הנוגע לעולם השמחות, והוא שימש עשרות שנים כמתופף בחתונות הירושלמיות.

המנוח ז"ל נולד לאביו הרב חיים שטיינברג ז"ל, חמיו היה הרב דוד חשין ז"ל בעל הקייטרינג המפורסם של ירושלים.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי במשך שנים היה מגיע לבית המדרש סאטמאר בעזרת תורה כל בוקר כשעה לפני חצות, מנקה בעצמו את כל השיש, וקונה סוכר קפה, מכמה סוגים וחלב כדי שיהיה למתפללי מנייני חצות קפה לשתות לפני התפילה.

המנהג המיוחד נמשך על פני עשרות שנים, כשהוא היה צועד כל בוקר, כשני עשורים, בקביעות אל בית כנסת סאטמאר ברח' יואל, ובשמונה שנים האחרונות אל ביהמ"ד סאטמר ברחוב אבן האזל בשכונת עזרת תורה
במשך שנים רבות היה לו חזקה לתרום את ה'סוכרזית' ב"הכנסת אורחים אהל הרשב"י" במירון ומידי יום ביומו שתו מאות יהודים בזכותו קפה ותה עם סוכרזית.

אחד ממכריו מספר בדמעות "הוא היה בעל חסד עצום מאוד מאוד, כל אדם מסכן ושפל רוח היה אוכל אצלו והוא בליבו הרחב היה נותן בשפע לכל אדם".
לאמו היה אח במאה שערים יהודי צדיק בשם רבי בנימין קלצקין זצ"ל, לפני עשרות שנים הדירה שלו נשרפה כליל, ר' אברהמ'ל לקח פנקס שיקים שלו חתם עליהם והביא לו אותם. וזה היה אצלו מעשים בכל יום.
שנים רבות היה נוהג ר' אברהמ'ל שטיינברג להסיע הביתה מידי צהריים אחרי תפילת שחרית מבית הכנסת 'אוהל רחל' סאטמר ברחוב יואל את ר' משה יצחק לאווינגער ז"ל שנפטר ביום שישי, כך שנתקיים בהם הנאהבים והנעימים במותם ובחייהם לא נפרדו.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. משפחה ענפה ומורחבת כך שהיה משתתף מידי שבוע בשמחה אחרת של אחד מצאצאיו ולמרות ששמר על עצמו נדבק למגינת לב.

מסע הלוויה היום בשעה 13.30 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אבל בעולם החסידות: הרבי משומרי אמונים זצ"ל נפטר מקורונה
אבל כבד בעולם החסידות • הבוקר הסתלק לבית עולמו בבית החולים 'לניאדו', האדמו"ר משומרי אמונים, הגאון הצדיק רבי רפאל אהרן ראטה זצ"ל לאחר שנדבק בנגיף הקורונה • נודע בתפילתו ובצדקותו, ורבים שיחרו לפתחו לעצה ולברכה • קווים ראשונים לדמותו של הרבי שהיה ואיננו
ברוך דיין האמת13.8.2020 | 09:24

b5236177ba08e2a65b84.jpg

 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
החסיד שהיה מקושר לרבי נפטר מהקורונה
בגן יבנה נפטר ר' עמנואל משה ז"ל מחסידי חב"ד בעיר לאחר שהיה מורדם ומונשם שבוע ימים לאחר שנדבק בקורונה והוא בן 67. שליח חב"ד הרב שניאור קורנט: "עמי היה מקושר לרבי. במשך 22 שנים ארגן בביתו מידי שבוע שיעור תניא
ברוך דיין האמת: בבית החולים אסותא באשדוד הלך לעולמו ר' עמנואל (עמי) משה ז"ל מחסידי חב"ד בגן יבנה, שהלך לעולמו הבוקר, לאחר שגופו נלחם בנגיף הקורונה והוא בן 67.

השליח הרב שניאור קורנט- שליח הרבי ומנהל בית חב"ד בגן יבנה כתב הבוקר "קשה לי לכתוב בלשון עבר על עמי היקר, אך הוא היה איש מיוחד מאוד, איש מלא שמחת חיים ואופטימיות, תמיד חייך לכולם ודיבר בנועם, היה מלומדי חסידות חב"ד ואף ארגן ואירח בביתו שיעור תניא עם הרב אהרון מנגמי מידי שבוע במשך 22 שנה במסירות רבה".

"היה חזן ומהאחראים על התפילות מידי יום בבית הכנסת רשב"י בשכונת מכבים, דבר אשר עשה אותו בעקביות ובשמחה. אל המשפחה אני מוסר את תנחומיי ומברכם שלא יידעו עוד צער. נבקש כולנו מאלוקים שיחיש לנו במהרה את הגאולה השלימה ונזכה לראותו בקרוב ממש בתחיית המתים".
מסע הלוויה באזור השעה 17:00 אחר הצהריים בבית העלמין הישן בגן יבנה שם ייטמן.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
אבל כבד בעולם התורה בארה"ב: ראש ישיבת טלז הלך לעולמו
אבל כבד בעולם התורה בארה"ב לאחר שמשיקגו מגיעה בשורה הקשה על הסתלקותו הבוקר של הגאון רבי חיים דב קלר זצ"ל, ראש ישיבת טלז בשיקגו. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה בסוף חודש אדר האחרון ראש הישיבה היה מחובר למכשיר הנשמה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה

549c3a9715e0d2d48248.jpg


אבל בעולם התורה בארה"ב: משיקגו מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו הבוקר (שני) של הגאון רבי חיים דב קלר זצ"ל, ראש ישיבת טלז בשיקגו, והוא בן 90 בפטירתו.
כפי שדוח ב'בחדרי חרדים' לראשונה בסוף חודש אדר האחרון ראש הישיבה היה מחובר למכשיר הנשמה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ולמרבה הצער הוא לא הצליח להתאושש מהנגיף והשיב את נשמתו ליוצרה.
הגאון רבי חיים דב קלר זצ"ל היה אחד מראשי הישיבות הבכירים בארצות הברית, ושימש כחבר בנשיאות אגודת ישראל באמריקה.
נולד בעיר ניו יורק, ולמד בישיבת טלז לאחר שהוקמה בקליבלנד - אוהיו על ידי הגאון רבי חיים מרדכי כץ, והגאון רבי אליהו מאיר בלוך זצ"ל. שהרב קלר היה לתלמידו המובהק של הרב בלוך.
רבי חיים דב עלה ונתעלה להיות ארי שבחבורה. עד ששלוהו רבותיו לייסד ישיבת טלז בשיקגו שנהיה לאחד מפארי הישיבות. במשך עשרות בשנים הרביץ תורה ויראה והעמיד אלפי תלמידים בכל קצווי תבל.
ראש הישיבה הקים את ישיבת טלז בשיקגו יחד עם גיסו ראש הישיבה הגאון רבי אברהם חיים לוין זצ"ל חבר מועצת גדולי התורה של אמריקה. ביחד הם בנו את אחת הישיבות הנחשבות ביותר בצפון אמריקה.
וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
נפטר הרה"ח ר' ישראל וינברג ז"ל מחשובי חסידי קוידינוב

המנוח היה חתנו של הר"ר ישראל (לופו) פרידמן ז"ל מבוטושני שהיה עוד חסיד אצל הרה"ק רבי משה'לי מסוליצא זצ"ל – חותנו של האדמו"ר מקוידינוב זצוק"ל
בנתניה נפטר אמש הרה"ח ר' ישראל וינברג ז"ל מחשובי חסידי קוידינוב ומהמקושרים עוד אל האדמו"ר הרה"ק רבי חנוך העניך דוב זצוק"ל – זקנו של כ"ק אדמו"ר שליט"א
לפני כחדשיים לקה באירוע מוחי ובשבועיים האחרונים כבר הועבר למחלקה שיקומית כשנראה היה שהוא מתאושש מחוליו, לדאבון לב הוא נדבק בנגיף, ואתמול נפטר בגיל 64.
היה חתנו של הר"ר ישראל (לופו) פרידמן ז"ל מבוטושני שהיה עוד חסיד אצל הרה"ק רבי משה'לי מסוליצא זצ"ל – חותנו של האדמו"ר מקוידינוב זצוק"ל.
היה מקושר מאוד לכ"ק האדמו"ר מקוידינוב שליט"א והיה נועץ בעצתו על כל צעד ושעל. תמיד היה מספר שזוכר הוא את כ"ק האדמו"ר שליט"א איך שכבר בילדותו היה עומד שעות רבות ליד זקינו האדמו"ר זצ"ל כשהיה קורא קוויטלאך וכי כבר אז ידעו הכל שילד זה לגדולות נועד.
תמך רבות מהונו במוסדות קוידינוב ובמיוחד לבו היה חם לרכישת ספרי קודש עבור אוצר הספרים של ישיבות קוידינוב.
כ"ק האדמו"ר מקוידינוב נסע במיוחד ללויה ונשא עליו דברי הספד נרגשים.

המנוח הותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים וצאצאים הממשיכים בדרכו ומקושרים לחצר הקודש קוידינוב.
 

קידום !

ו אבחון ו טיפול רגשי ו יעוץ והכוונה ו
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אבל בבעלזא: הרב החסיד רבי יחיאל אוברלנדר ז"ל נפטר בשנת החמישים ושבע לחייו לאחר שחלה בנגיף הקורונה. בשנות בחרותו זכה לשמש את כ''ק האדמו''ר שליט''א. אחיו הרב החסיד רבי משה יוסף אוברלנדר ז"ל נפטר לפני כשבועיים לאחר שנדבק בנגיף
שבר על שבר על שבר
טרגדיה משולשת
אחרי אביו הרה"ח ר' משה יוסף ז"ל ואחרי דודו הרה"ח ר' יחיאל ז"ל
הגיע עכשיו הבשורה המרה והקשה בפטירתו של
האברך הצעיר דוד אוברלנדר ז"ל בן משה יוסף ז"ל אחרי התמודדות קשה עם בעיות רפואיות
שנוצרו מהקורונה
השאיר אחריו את אשתו האלמנה
בת הרה"ח ר' יהושע העשיל פירר שליט"א מאשדוד
עם 8 ילדיו בבית
והשאיר את כל משפחת אוברלנדר המומים שבורים ורצוצים
וכל המוני חסידי בעלז מוכי הלם
האברך דוד היה מהמיוחדים שבחבורה אהוב על כולם כל כולו תודה חסידות וגמילות חסדים
היה בן יחיד וחביב של אביו ר' משה יוסף
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים
ושלא נשמע עוד שוד ושבר בגלנו אמכי"ר
 

דודסטו

משתמש סופר מקצוען
שבר על שבר על שבר
טרגדיה משולשת
אחרי אביו הרה"ח ר' משה יוסף ז"ל ואחרי דודו הרה"ח ר' יחיאל ז"ל
הגיע עכשיו הבשורה המרה והקשה בפטירתו של
האברך הצעיר דוד אוברלנדר ז"ל בן משה יוסף ז"ל אחרי התמודדות קשה עם בעיות רפואיות
שנוצרו מהקורונה
השאיר אחריו את אשתו האלמנה
בת הרה"ח ר' יהושע העשיל פירר שליט"א מאשדוד
עם 8 ילדיו בבית
והשאיר את כל משפחת אוברלנדר המומים שבורים ורצוצים
וכל המוני חסידי בעלז מוכי הלם
האברך דוד היה מהמיוחדים שבחבורה אהוב על כולם כל כולו תודה חסידות וגמילות חסדים
היה בן יחיד וחביב של אביו ר' משה יוסף
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים
ושלא נשמע עוד שוד ושבר בגלנו אמכי"ר
ירחם ה'!!!!!

המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון ןירושלים
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
ביום השלושים של אביו: האברך הרב דוד אוברלנדר ז"ל
בלתי נתפס: בנו יחידו של העסקן החסיד רבי משה יוסל אוברלנדר ז"ל מפארי עסקני בית בעלזא נפטר בבית החולים בדיוק ביום השלושים של אביו שנפטר לפני חודש. מדובר בטרגדיה שלישית במשפחה

a38898682c4ed599fb9b.jpg

ברוך דיין האמת: מבית החולים איכילוב בתל אביב מגיעה הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של האברך הצעיר הרב דוד אוברלנדר ז"ל, מיקירי חסידי בעלזא בעיר אשדוד, שנפטר בגיל 38 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.
לפני למעלה מחודש אושפז בבית החולים אסותא באשדוד שם הידרדר מצבו והוא הועבר לבית החולים אייכלוב. בבית החולים חובר למכשיר ה'אקמו' ומצבו ידע עליות ומורדות תוך שהוא מורדם ומונשם. רבים התפללו לרפואתו של הרב רפאל דוד בן חנה, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.
מדובר בטרגדיה גדולה במשפחת אוברלנדר בפרט ובחצר חסידות בעלזא בכלל. המנוח ז"ל נפטר ביום השלושים של אביו העסקן המפורסם הרה"ח רבי משה יוסף אוברלנדר ז"ל, מחשובי וגדולי עסקני בית בעלזא, שנפטר לפני חודש בגיל 60.
רק בצהרי תשעה באב נפטר אח נוסף במשפחה העסקן המפורסם הרה"ח רבי יחיאל אוברלנדר ז"ל, מחשובי עסקני בית בעלזא, שנפטר בגיל 58 וכעת מדובר בטרגדיה שלישית.
הוא נולד כאמור לאביו הרה"ח רבי משה יוסל ז"ל בא' חשוון תשמ"ג, ולאמו מרת חנה שתחי'. בבחרותו למד בתלמוד תורה בעלזא בירושלים, וכן בישיבה קטנה ובישיבה גדולה של החסידות בירושלים שם קנה את תורתו.
בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרה"ח רבי יהושע העשיל פירר, בנו של הרה"ח רבי נפתלי פירר ז"ל, המלמד הוותיק של חסידות בעלזא. לאחר נישואיו קבע את מקום מגוריו באשדוד שם היה לאחר מחשובי בני הקהילה.
לפרנסתו עבד בהייטק בעיר אשדוד ועזר רבות למצוא פרנסות לאברכים בכל פעם שהיו צריכים עזרה בנושא.
הוא הותיר אחריו את רעייתו שתחי' שישה ילדים, ורק לפני חודש וחצי זכה לחגוג בר מצווה לבנו בכורו.
על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
 

סערצע

משתמש מקצוען
לא מקורונה, כך הבנתי
אכן, מדלקת ראות חריפה.

ארז גדול נגדע מיער הלבנון, מי יתן לנו תמורתו.
"וְאַתָּ֥ה בֶן־אָדָ֖ם הֵאָנַ֑ח בְּשִׁבְר֤וֹן מׇתְנַ֙יִם֙ וּבִמְרִיר֔וּת תֵּאָנַ֖ח לְעֵינֵיהֶֽם. וְהָיָה֙ כִּי־יֹאמְר֣וּ אֵלֶ֔יךָ עַל־מָ֖ה אַתָּ֣ה נֶאֱנָ֑ח וְאָמַרְתָּ֡ אֶל־שְׁמוּעָ֣ה כִֽי־בָאָ֡ה וְנָמֵ֣ס כׇּל־לֵב֩ וְרָפ֨וּ כׇל־יָדַ֜יִם וְכִהֲתָ֣ה כׇל־ר֗וּחַ וְכׇל־בִּרְכַּ֙יִם֙ תֵּלַ֣כְנָה מַּ֔יִם" וגו'.
 

סערצע

משתמש מקצוען
כך כתב בנו (ר' מנחם), כשלושה ימים קודם פטירתו:
אבא שלי נלחם במקרה קשה של דלקת ריאות (שאינו קשור לקורונה), וסובל מהידרדרות הערב, אנא הזכירו אותו במחשבותיכם ובתפילותיכם. מי ייתן שנזכה שישוב לבריאות שלמה, בעזרת ה'.
 

bat 7

משתמש סופר מקצוען
כמובן הקורונה כלל לא עושה דלקת ראות. כידוע ...........................
צריך לשים לב לפני שמגיבים.
@סערצע הגיב על מה שכתב @מירער שהרב עדין שטיינזלץ לא נפטר מקורונה.
במקרה זה יודעת בוודאות שלא נפטר מקורונה.
הוא שכב בטיפול נמרץ מיטה ליד דודי (שיבדל לחיים טובים!) הרב יחיאל אברהם מאיר בן חיה טויבע (לוין).
לא במחלקת קורונה כלל.
 

הציירת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צריך לשים לב לפני שמגיבים.
@סערצע הגיב על מה שכתב @מירער שהרב עדין שטיינזלץ לא נפטר מקורונה.
במקרה זה יודעת בוודאות שלא נפטר מקורונה.
הוא שכב בטיפול נמרץ מיטה ליד דודי (שיבדל לחיים טובים!) הרב יחיאל אברהם מאיר בן חיה טויבע (לוין).
לא במחלקת קורונה כלל.
סליחה טעיתי. אבל המיקום היה נראה כמו שמכחישי השואה מדברים.
במיקום הזה היה צורך לפרט שלא לטעות
 

סערצע

משתמש מקצוען
תודה על ההבהרות עבורי,
ומחילה אבקש על ש'נזכרתי' להגיב באיחור - מה שגרם, כנראה, לטעות; שכן בעולמנו הלחוץ והדוהר, הודעה שנתיישנה זה שבועיים אינה רלוונטית יותר.
 

bat 7

משתמש סופר מקצוען
סליחה טעיתי. אבל המיקום היה נראה כמו שמכחישי השואה מדברים.
במיקום הזה היה צורך לפרט שלא לטעות
מסכימה איתך באופן כללי על הזעקה שלך.
אכן, נורא לקרוא איך שמנסים להפוך את נפטרי הקורונה (האמתיים) לנפטרי 'מחלות רקע'...
והחי יתן אל ליבו... כך נקרא האשכול.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה