"רכב" בבקשה המלצות

סטודיו מיתר

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אכן מפתיע אותי,
השורה "רישום מקורי" ריקה,
 
נערך לאחרונה ב:

רוטב שום

משתמש מקצוען
לי יש סקודה אוקטביה 2008 כולל בקרת יציבות
בהחלט יש רכבים משנים קודמות עם esp
 

אולם

משתמש פעיל
סיאט leon 2016 28 אלף ק"מ
מאזדה 5 2010 160.000 ק"מ
יונדאי i30 2011. מאה שישים אלף ק"מ
מה ממליצים?
 
נערך לאחרונה ב:

cofix

משתמש פעיל
האם יש המלצה על רכב טוב בסביבות 15000 ש"ח או שחבל לחפש במחיר הזה ?
 

שרית ו

משתמש מקצוען
שניהם h אבל ליונדאי יש דגם i30 זה רכב מאוד קטן אלא אם אתה מתכוון ל i30cw שזה הסטיישן
 

דורהלה

משתמש פעיל
סיאט leon 2016 28 אלף ק"מ
מאזדה 5 2010 160.000 ק"מ
הונדה i30 2011. מאה שישים אלף ק"מ
מה ממליצים?

מה גורם לך להתלבט בין שלושת הדגמים האלו ?

אם אתה צריך 7 מקומות אז זה רק המאזדה,
אם לא אז המאזדה לא קשורה.

אני מניח שהסיאט יקרה משמעותית מהיונדאי,
כמה רוצים עליה ?
כמה התקציב שאתה מקדיש לרכב ?
 

אולם

משתמש פעיל
מה גורם לך להתלבט בין שלושת הדגמים האלו ?

אם אתה צריך 7 מקומות אז זה רק המאזדה,
אם לא אז המאזדה לא קשורה.

אני מניח שהסיאט יקרה משמעותית מהיונדאי,
כמה רוצים עליה ?
כמה התקציב שאתה מקדיש לרכב ?

לצרכי עבודה אני לא צריך יותר מ5 מקומות
למשפחה אני צריך 6
למה המאזדה לא קשורה?

הסיאט מבקשים בסביבות ה95 אלף
מבחינת תקציב בין 1000-1500 ש"ח לחודש כי בכל מקרה אקנה עם מימון ולא מזומן
 

cofix

משתמש פעיל
תלוי מה זה - רכב טוב-,
אבל בהחלט אפשר למצוא רכבים במצב סביר + בכזה מחיר.

רכב טוב אני מתכוון שיעשה את העבודה שלשמה הוא נועד+מזגן.
האמת כמה שזה ישמע מגוחך אני מתלבט בין חדש חדש לבין רכב זיל הזול.
למרות שב"ה יש לי תקציב לחדש, ההרגשה שלי שזה פשוט כסף לפח, ועדיף לקנות משו זול שלא יכאב לי על הרכב בבוא יומו, מאשר ההפסד של ירידת ערך ברכב חדש או יד שניה במצב חדש.
ומידי פעם אפשר לשכור רכב נוח יותר לנסיעות ארוכות
 

שרית ו

משתמש מקצוען
הבדיקות הטכניות
בעיני רבים, השלב החשוב ביותר בעת רכישת רכב, בעיקר מיד שנייה, הוא ביצוע בדיקות שונות ביחס אליו. אחרי הכול, אינכם יודעים מה באמת עבר עליו בשנים האחרונות, והמראה החיצוני עלול להיות מטעה. ובכל זאת, אין לוותר גם על מראה עיניים. בצעו בדיקה מקיפה של הרכב, באור יום, בהתייחס לכל אחד מרכיביו: הצמיגים, מכסה המנוע, הריפודים, המצבר - כולם נכנסים כאן לתמונה. גם אם לא נולדתם מכונאים, ייתכן שתוכלו להבחין כבר בשלב הזה בבעיות שעליהן לא סיפרו לכם, ובכלל זה:
• הפרשי גוון בפח הרכב, שעלולים להצביע על שיפוצו.
• שמן שרוף או שחור - ייתכן כי הדבר מעיד על כך שהרכב לא ביקר במוסך זמן רב.
• מצבר אשר נמצא ברכב פרק זמן ארוך מהנדרש - למשל, שלוש שנים.

חשוב להדגיש שעם כל הכבוד לאינטואיציה שלכם, את בדיקות הרכב חשוב לבצע באמצעות מומחים. מכון בדיקת רכב הוא הכתובת העיקרית, במקרים אלה. כמובן שחייבים לוודא כי מכון הבדיקות הוא אכן מורשה, וכי יש בו את כל האמצעים שישמשו לביצוע הבדיקות המקיפות השונות. בסוף הדרך, בכל אופן, תקבלו טופס בדיקה מקיף, מ-א' ועד ת', שמתייחס לכל מה שבסדר ולא בסדר ברכב. את הטופס עליכם להראות כמובן למוכר. כאשר מתגלים אי אילו ליקויים, דרשו שאחריות התיקונים תהיה על המוכר, או לחילופין שמחיר הרכישה יקטן בצורה משמעותית. חשוב לא להסתמך על הבטחות ביחס לכך, אלא להחתים אותו על מסמכים רלוונטיים.
על פי אותו עיקרון, חשוב גם לדעת על ההיסטוריה של הרכב, בעיקר מבחינת הטיפולים שהוא עבר. ספר הטיפולים שלו, שצריך להימסר לכם על ידי המוכר, יאפשר לכם לגלות תשובות לשאלות חשובות דוגמת מועדי הטסטים או התיקונים, החלפת חלקי החילוף וכן הלאה.


תשובות רבות נמצאות ברישיון הרכב
רכב יד שנייה ניתן כאמור לרכוש מלא מעט גורמים: החל מגורמים פרטיים, דרך חברות ליסינג ועד ליבואניות רכב. חשוב מאד, ובעיקר בעת רכישה מאדם פרטי, לראות האם האדם שעמו מבצעים את העסקה הוא אכן זה שמחזיק בבעלות על הרכב. נקודת המוצא שלכם צריכה להיות שפנייה לשוק הפרטי תהיה לרוב זולה יותר, ולו מכיוון שעלויות התיווך נמנעות בכך.
תחום הרכב עמוס בסוחרים, חלקם מוסווים, ואתם צריכים להבין בדיוק מול מי אתם מתנהלים. הדרך העיקרית לוודא זאת היא באמצעות בחינה של רישיון הרכב, ובעיקר - שם הבעלים המופיע בו. אפשרות אחרת היא פשוט להתקשר למספר הטלפון המופיע במודעה, ולבקש פרטים על הרכב. תשובה נוסח "באיזה רכב מדובר?", צריכה לשמש נורת אזהרה. כך גם לגבי חיפוש פשוט באינטרנט של מספר הטלפון של המוכר, שייתכן שיציג בפניכם מספר מודעות שונות של מכירת רכב כאשר המדובר הוא בסוחר.
דרך רישיון הרכב, ניתן גם לבצע בדיקת שעבוד רכב: המטרה, כמובן, היא לא לרכוש רכב שמשועבד לבנק, לחברת רכב או לגורם אחר. בכל אופן, מומלץ לבדוק במקביל גם במשרד הרישוי, וזאת מכיוון שייתכנו שיעבודים, משכונים או עיקולים שטרם נרשמו ברישיון. אתם לא רוצים לרכוש רכב, ואז לגלות ביום בהיר אחד שהוא נלקח מכם לטובת גורם מסוים, בגין סיבות שלא תלויות בכם. לא תאמינו עד כמה זה יהפוך את היום שלכם לקודר.


הגורם שמוכר את הרכב
נקודה נוספת, משמעותית לא פחות, נוגעת לגורם שממנו מבצעים את הרכישה. כאשר זהו אדם פרטי, וכאשר הבנתם כי אינו סוחר, נסו להתרשם מהאמינות ומהיושר שהוא משדר. במקרה של גורם אחר, לרבות סוכנויות רכב, חשוב שתבדקו את המוניטין לעומק. בצעו סריקה באתרי האינטרנט, קראו ביקורות ונסו להגיע ללקוחות שביצעו את הרכישה באמצעותן. בדיקה פשוטה מסוג זה יכולה לחשוף אתכם לנקודות חשובות רבות ביחס לחברה, לחיוב או לשלילה.

נסיעת מבחן
במידה רבה, יש לא מעט משתנים "טכניים" שצריכים להשפיע על בחירת הרכב, אלא שלא ניתן לדבר על בדיקת רכב לפני קנייה מבלי להתייחס לנסיעת המבחן החשובה כל כך. במקרה הזה, נסו לא לרק להתרשם מנוחות הנהיגה ומביצועי הרכב, אלא גם להיות ערים לכל רעש או צפצוץ שלא אמורים להופיע. ייתכן מאד שתוך מספר דקות של נסיעה, תוכלו לבצע כבר את ההחלטה, לכאן או לכאן
 

well

משתמש פעיל
רכב טוב אני מתכוון שיעשה את העבודה שלשמה הוא נועד+מזגן.
האמת כמה שזה ישמע מגוחך אני מתלבט בין חדש חדש לבין רכב זיל הזול.
למרות שב"ה יש לי תקציב לחדש, ההרגשה שלי שזה פשוט כסף לפח, ועדיף לקנות משו זול שלא יכאב לי על הרכב בבוא יומו, מאשר ההפסד של ירידת ערך ברכב חדש או יד שניה במצב חדש.
ומידי פעם אפשר לשכור רכב נוח יותר לנסיעות ארוכות
אפשר למצוא רכבים בזיל הזול שנוסעים מצויין.
יש 2 סיבות עיקריות שמביאות אנשים לקנות רכב חדש:
1. קטע חברתי.
2. שקט מתיקונים ובעיות.
(אולי יש גם כאלה שצריכים תמיד להנות מההמצאה הטכנולוגית האחרונה שיצאה לשוק)
אם אתה מתלבט בין חדש לרכב בזיל הזול זה נשמע שמבחינה חברתית אתה לא מחוייב לרכב חדש , השאלה אם אתה אחד שלחוץ מאפשרות של ביקורים תכופים במוסך או מהצורך להחליף רכב עוד כמה שנים (למרות שאפשר לקנות רכב ב15000 ואפילו פחות ובקושי לראות מוסך, צריך ס"ד) , לכאו' אדם נורמלי עשוי להנות יותר מהחסכון האדיר במחיר הרכב מאשר הרוגע בענין התיקונים וכד'.
 

הפוך

משתמש צעיר
טיוטה ורסו הכי מוצלח נקודה.......גם באמינות וגם בחיסכון
לגבי מאזדה 5 מבחינת הצריכה הוא לוקח המון דלק
כידוע נקרא מאזדה 5 ע"ש שלוקח אחד לחמש;)
 

דורהלה

משתמש פעיל
הסיאט מבקשים בסביבות ה95 אלף
מבחינת תקציב בין 1000-1500 ש"ח לחודש כי בכל מקרה אקנה עם מימון ולא מזומן

מאזדה 5 - רכב 7 מקומות צפוף, צריכת דלק גבוהה יחסית,
עלות של רכב כזה בנתונים שהבאת היא באיזור 60K.
הרכב אמין מאוד, מנוע וגיר פשוטים,
אבל אתה משלם פרמיה רצינית בקניה ובדלק רק כי זה 7 מקומות,
כך שאתה צריך לחשוב עד כמה יוצא לך להשתמש בתפוסה מלאה והאם זה מצדיק.

סיאט לאון - משמעותי פחות דלק, הרכב עם ביצועים גבוהים מעל לממוצע במכוניות משפחתיות,
בגלל מנוע טורבו וגיר רובוטי דו מצמדי,
רק ששני הדברים האלו משפיעים חזק על האמינות,
לגיר הזה יש בעיות משמעותיות ולרכב רק שנתיים אחריות מיום העליה לכביש,
כניסה למוסך להחלפת מצמדים תוציא מהכיס כמה אלפים.
בכל מקרה לא נראה לי ריאלי לקנות רכב בן שנה עם קילומטראז' יחסית גבוה בכזה סכום,
כשאתה יכול לקנות ב 0 קילומטר משפחתית דומה בהוספה של 5000 ש''ח בלבד,
עם ניילונים ואחריות ארוכה יותר.

יונדאי i30 - רכב פשוט, ואמין,
בנתונים שהבאת עולה 30K, (חצי מהמאזדה) ובנוסף חיסכון משמעותי בדלק,
אין לו למשל את הכוח של הסיאט, ולמעשה הוא לא מיוחד במשהו,
אבל זה מה שהוא פשוט ואמין.

אגב הסכום שכתבת הוא ירידת ערך בלבד,
רק שתדע שההוצאות הכלליות גבוהות הרבה יותר,
ושברכב עם מימון גבוה אתה חייב מקיף, (חוץ מהיונדאי)
ובנוסף דלק ביטוח טיפולים וכו'.

מקווה שעזרתי,
אבל בכל מקרה אם תתמקד במה חשוב לך ברכב, לדוג' -
נוחות/ביצועים/ דלק/ גודל/ אמינות/שנתון/ וכו' יהיה קל יותר להתכוונן.
 

דורהלה

משתמש פעיל
רכב טוב אני מתכוון שיעשה את העבודה שלשמה הוא נועד+מזגן.
האמת כמה שזה ישמע מגוחך אני מתלבט בין חדש חדש לבין רכב זיל הזול.
למרות שב"ה יש לי תקציב לחדש, ההרגשה שלי שזה פשוט כסף לפח, ועדיף לקנות משו זול שלא יכאב לי על הרכב בבוא יומו, מאשר ההפסד של ירידת ערך ברכב חדש או יד שניה במצב חדש.
ומידי פעם אפשר לשכור רכב נוח יותר לנסיעות ארוכות

אפשר לחפש לנסר, פוקוס, אקסנט, מהשנים 08 -09,
רק חשוב לדעת רכב מכזה שנתון הדבר הכי קריטי זה איך הוא טופל עד היום,
וזה משתנה מאוד כמובן בין רכב אחד לשני,
אם מוצאים משהו שמור ומטופלזה יכול להיות ממש משתלם,
כמובן שרכב כזה יכול לבקר במוסך פעם ב-
אבל עדיין זה יצא משתלם יותר.
 

cofix

משתמש פעיל
אפשר למצוא רכבים בזיל הזול שנוסעים מצויין.
יש 2 סיבות עיקריות שמביאות אנשים לקנות רכב חדש:
1. קטע חברתי.
2. שקט מתיקונים ובעיות.
(אולי יש גם כאלה שצריכים תמיד להנות מההמצאה הטכנולוגית האחרונה שיצאה לשוק)
אם אתה מתלבט בין חדש לרכב בזיל הזול זה נשמע שמבחינה חברתית אתה לא מחוייב לרכב חדש , השאלה אם אתה אחד שלחוץ מאפשרות של ביקורים תכופים במוסך או מהצורך להחליף רכב עוד כמה שנים (למרות שאפשר לקנות רכב ב15000 ואפילו פחות ובקושי לראות מוסך, צריך ס"ד) , לכאו' אדם נורמלי עשוי להנות יותר מהחסכון האדיר במחיר הרכב מאשר הרוגע בענין התיקונים וכד'.

זו באמת הגדרה נכונה שהמון קונים רק מטעם חברתי. ואני מנסה לא להיות כזה שחי בשביל השני. ולכן באמת ההתלבטות היא בין שקט ורוגע נפשי שבעצם עולה המון כסף.
לבין אופציה זולה עם אפשרות ליפול בפח.
 

pnina912100

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
זו באמת הגדרה נכונה שהמון קונים רק מטעם חברתי. ואני מנסה לא להיות כזה שחי בשביל השני. ולכן באמת ההתלבטות היא בין שקט ורוגע נפשי שבעצם עולה המון כסף.
לבין אופציה זולה עם אפשרות ליפול בפח.

רכב חדש בשנים הראשונות יורד לו הערך מאוד, יש לנו רכב שנקנה לפני 3 שנים ב120,000 ש"ח חדש והיום הוא שווה 60,000 ש"ח, כך ששווה יותר לקנות רכב אחרי שהיה על הכביש 2/3 שנים ולא עשה מידי הרבה קילומטרים כמובן אחד שהיה מטופל במורשה עם ספר טיפולים מסודר.
 

eden24696

משתמש מקצוען
לנו יש טויוטה יאריס היברידית.
מאוד חסכונית, אמינה, פרקטית, לא גדולה ולא קטנה, בטיחותית מאוד ולא כ"כ יקרה - עלתה 62 אלף (2013 יד שניה)
זה רכב מצוין אנחנו מאוד מרוצים מהבחירה, שווה לבדוק עליו כי לפי הרכבים שאמרת נשמע שאתה מחפש משהו בסגנון.
 

אולם

משתמש פעיל
לנו יש טויוטה יאריס היברידית.
מאוד חסכונית, אמינה, פרקטית, לא גדולה ולא קטנה, בטיחותית מאוד ולא כ"כ יקרה - עלתה 62 אלף (2013 יד שניה)
זה רכב מצוין אנחנו מאוד מרוצים מהבחירה, שווה לבדוק עליו כי לפי הרכבים שאמרת נשמע שאתה מחפש משהו בסגנון.
אכן זה הכיוון
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה