מידע שימושי ריטלין

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
לא ברור מההודעה על איזה תופעות לוואי נשאלה השאלה.
יש את תופעות הלוואי הרגילות, שכוללות חוסר תאבון, ערנות מוגברת, ותחושה לא נעימה בזמן התפוגגות הכדור. תופעות אלו קיימות בכל סוגי הכדורים, פעמים יותר פעמים פחות. בדרך כלל, זה פשוט תלוי במינון התרופה (אני מדבר מניסיון אישי שלי, לא יודע מה קורה אצל ילדים / אנשים אחרים).
יש תופעות לוואי נוספות, כמו כאבי בטן וכאבי ראש חזקים, תופעות כאלו מתרחשות בדרך כלל כשלוקחים תרופה לא מתאימה, מומלץ בכזה מקרה להתייעץ עם רופא ולשנות את התרופה.
 

Honey36

משתמש מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
נכון ולא נכון
כי יש הרבה ילדים שיש להם את כל הבעיות הנ"ל ועדיין זה לא קשב וריכוז!
אלא בעיה רגשית שמתפרצת כסימפטומים זהים לשל קש"ר...
ולכן צריך לבדוק כל מקרה לגופו, מה המניע לבעיות הללו...
אף מורה לא שולח ילד לאבחון כי הוא לא מקשיב או קצת מתחצף
רואים שקשה לו בארגון, קופצניות יתר, אימפולסיביות, בעיות חברתיות, קושי בריכוז, היפר פוקוס וכו'...
וגם זה עדיין לא אומר שזה קשב וריכוז.
זה הכל
פשוט כדאי ללכת לבדוק לפני שנותנים ריטלין
ד"א אני עצמי זה היה ברור שיש לי קש"ר, הלכתי לאבחון וטענו שהריטלין לא עוזר לי ושאני יכולה להסתדר בלי וכו..
שכנעתי את הרופאה לתת לי ריטלין אך היא אמר לי שמאד הגיוני שאני לא אוכלת בריא ולא ישנה נורמלי וזה מה שגורם להפרעות הללו (מה שנכון..)
בעיות חברתיות או רגשיות מגיל קטן הרבה פעמים גורמות לתסמינים הללו -
הילד לא מקשיב בשיעורים, מנסה אך לא מצליח להתרכז - כי הוא כל הזמן חושב על המצב החברתי שלו...
לא מכין ש"ב לא לומד למבחנים כי זה פשוט לא בראש שלו, יש לו בעיות מהותיות אחרות לדאוג להן...
מדבר בלי לחשוב העיקר שישמעו אותו, כדי למשוך צומי, להיות הראשון..
מעליב חברים כי כבר אינלו מה להפסיד, חושב אולי ככה הוא יקנה חברים..
מנסה לברוח לספר או לציור ושם מטביע את כל הדאגות והקשיים שלו (שם הוא מרוכז יופי ({או ככה נראה לפחות..})
לא מצליח להתארגן (זה יכול להיות בעיית ארגון רגילה בנוסף לבעיה החברתית, הרגשית וכו'... ויכול להיות שהוא פשוט לא רוצה ללכת לבית הספר ולכן מורח זמן וכו'..)
קיצר
מומלץ לבדוק לפני זה!
ושלא תבינו לא נכון, אני מאד בעד ריטלין
אבל לדעתי זה פתרון של עצלנים, כי אם הבעיה היא רגשית, קחו את הילד שלכם לטיפולים, למרות המחיר והנסיעות וכל מה שזה דורש, אך תגרמו לבעיה האמיתית להיעלם..
ואם זה קשב וריכוז אז אוקיי, דחיתם את הנטילה שלו ב3 שבועות כי עשיתם בדיקה לפני
לא סוף העולם..
 

Honey36

משתמש מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
לעשות כסף מבעיות של אחרים זו שיטה עתיקת יומין...
לגופו של עניין, ילד שמאובחן נכון בבעית קשב וריכוז זה רק אחרי שיש כמה דברים שמראים שיש לו את הבעייה הזו ולא רק שהוא לא מקשיב למורה המשעמם שלו.
למשל חוסר אירגון, קושי להתלבש, קופצניות יתר, שקיעות יתר בספר או משחק, מי שמכיר ילדים כאלה יודע לזהות אותם בדקה וחצי.
נכון ולא נכון
כי יש הרבה ילדים שיש להם את כל הבעיות הנ"ל ועדיין זה לא קשב וריכוז!
אלא בעיה רגשית שמתפרצת כסימפטומים זהים לשל קש"ר...
ולכן צריך לבדוק כל מקרה לגופו, מה המניע לבעיות הללו...
אף מורה לא שולח ילד לאבחון כי הוא לא מקשיב או קצת מתחצף
רואים שקשה לו בארגון, קופצניות יתר, אימפולסיביות, בעיות חברתיות, קושי בריכוז, היפר פוקוס וכו'...
וגם זה עדיין לא אומר שזה קשב וריכוז.
זה הכל
פשוט כדאי ללכת לבדוק לפני שנותנים ריטלין
ד"א אני עצמי זה היה ברור שיש לי קש"ר, הלכתי לאבחון וטענו שהריטלין לא עוזר לי ושאני יכולה להסתדר בלי וכו..
שכנעתי את הרופאה לתת לי ריטלין אך היא אמר לי שמאד הגיוני שאני לא אוכלת בריא ולא ישנה נורמלי וזה מה שגורם להפרעות הללו (מה שנכון..)
בעיות חברתיות או רגשיות מגיל קטן הרבה פעמים גורמות לתסמינים הללו -
הילד לא מקשיב בשיעורים, מנסה אך לא מצליח להתרכז - כי הוא כל הזמן חושב על המצב החברתי שלו...
לא מכין ש"ב לא לומד למבחנים כי זה פשוט לא בראש שלו, יש לו בעיות מהותיות אחרות לדאוג להן...
מדבר בלי לחשוב העיקר שישמעו אותו, כדי למשוך צומי, להיות הראשון..
מעליב חברים כי כבר אינלו מה להפסיד, חושב אולי ככה הוא יקנה חברים..
מנסה לברוח לספר או לציור ושם מטביע את כל הדאגות והקשיים שלו (שם הוא מרוכז יופי ({או ככה נראה לפחות..})
לא מצליח להתארגן (זה יכול להיות בעיית ארגון רגילה בנוסף לבעיה החברתית, הרגשית וכו'... ויכול להיות שהוא פשוט לא רוצה ללכת לבית הספר ולכן מורח זמן וכו'..)
קיצר
מומלץ לבדוק לפני זה!
ושלא תבינו לא נכון, אני מאד בעד ריטלין
אבל לדעתי זה פתרון של עצלנים, כי אם הבעיה היא רגשית, קחו את הילד שלכם לטיפולים, למרות המחיר והנסיעות וכל מה שזה דורש, אך תגרמו לבעיה האמיתית להיעלם..
ואם זה קשב וריכוז אז אוקיי, דחיתם את הנטילה שלו ב3 שבועות כי עשיתם בדיקה לפני
לא סוף העולם..
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אם כבר מדברים על הנושא, חשוב לומר דבר אחד: גם כשמחליטים לתת ריטלין לילד, חשוב מאוד לתת את זה רק בזמן שהילד צריך את זה באמת ורק בשיתוף הפעולה שלו. אני כותב את זה כי אני שומע ממקומות רבים על ילדים שנותנים להם ריטלין בכוח, בלי לקבל את שיתוף הפעולה שלהם, גם בימים שהם לא לומדים, כי פשוט הם מעצבנים את ההורים או את הבייביסיטר, וזה נורא בעיני.
חשוב להדגיש, אני ממש לא נגד ריטלין: ריטלין היא תרופת פלא. היא מצילת חיים ממש והיא חסד שנתן בורא עולם לי ולאנשים כמוני. אני לא כותב את זה כדי להתגאות או משהו, אלא כי באמת חשוב לי שיהיה ברור שלתרופה הזו יש תועלת. בלי התרופה לא הייתי מסוגל ללמוד חצי שעה ברציפות (והמעמד החברתי בהתאם, הייתי בחור ישיבה) והיום בזכות התרופה הזו אני אברך שלומד תורה 12 שעות ביום (!) ברציפות, כל יום, ואני מגיד שיעור בשני מקומות שונים.
ובכל זאת, אני אומר זאת בבירור. לריטלין יש תופעות לוואי, והן קשות. התרופה הזו משפיעה עמוקות על האופי של האדם, הופכת אותו לרובוטי, לא מאפשרת לו לאכול או לישון. אני בעצמי לדוגמה לא מסוגל ליטול אותה בימי שבת, שבהם יש עניין לאכול ולישון ולקיים שיחות תקינות סביב שולחן השבת. המחשבה על כך שהורים בחוסר מודעות דוחפים לילדים שלהם את התרופה בלי לשאול לדעתם, בלי להבין את ההשלכות, רק כדי שיהיה להם שקט, לא נתפסת בכלל בדעתי.
התרופה הזו לדעתי צריכה להינתן רק אם הילד מבין ורוצה לשנות את המצב שלו, ורק בימים ובזמנים שהוא באמת מוכרח. אם קשה לו בארבעת השעות האחרונות של הלימודים, יש תרופות שמספיקות לארבע שעות. לא צריך לדחוף תרופות ארוכות טווח כדי שהוא 'ישפר ביצועים'.
מקווה שעזרתי.
 

Honey36

משתמש מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אם כבר מדברים על הנושא, חשוב לומר דבר אחד: גם כשמחליטים לתת ריטלין לילד, חשוב מאוד לתת את זה רק בזמן שהילד צריך את זה באמת ורק בשיתוף הפעולה שלו. אני כותב את זה כי אני שומע ממקומות רבים על ילדים שנותנים להם ריטלין בכוח, בלי לקבל את שיתוף הפעולה שלהם, גם בימים שהם לא לומדים, כי פשוט הם מעצבנים את ההורים או את הבייביסיטר, וזה נורא בעיני.
חשוב להדגיש, אני ממש לא נגד ריטלין: ריטלין היא תרופת פלא. היא מצילת חיים ממש והיא חסד שנתן בורא עולם לי ולאנשים כמוני. אני לא כותב את זה כדי להתגאות או משהו, אלא כי באמת חשוב לי שיהיה ברור שלתרופה הזו יש תועלת. בלי התרופה לא הייתי מסוגל ללמוד חצי שעה ברציפות (והמעמד החברתי בהתאם, הייתי בחור ישיבה) והיום בזכות התרופה הזו אני אברך שלומד תורה 12 שעות ביום (!) ברציפות, כל יום, ואני מגיד שיעור בשני מקומות שונים.
ובכל זאת, אני אומר זאת בבירור. לריטלין יש תופעות לוואי, והן קשות. התרופה הזו משפיעה עמוקות על האופי של האדם, הופכת אותו לרובוטי, לא מאפשרת לו לאכול או לישון. אני בעצמי לדוגמה לא מסוגל ליטול אותה בימי שבת, שבהם יש עניין לאכול ולישון ולקיים שיחות תקינות סביב שולחן השבת. המחשבה על כך שהורים בחוסר מודעות דוחפים לילדים שלהם את התרופה בלי לשאול לדעתם, בלי להבין את ההשלכות, רק כדי שיהיה להם שקט, לא נתפסת בכלל בדעתי.
התרופה הזו לדעתי צריכה להינתן רק אם הילד מבין ורוצה לשנות את המצב שלו, ורק בימים ובזמנים שהוא באמת מוכרח. אם קשה לו בארבעת השעות האחרונות של הלימודים, יש תרופות שמספיקות לארבע שעות. לא צריך לדחוף תרופות ארוכות טווח כדי שהוא 'ישפר ביצועים'.
מקווה שעזרתי.
נכון מאד
נתקלתי בהרבה תלמידים ותלמידות שלקחו או יותר נכון קיבלו ריטלין בחוסר רצון
והיו בטוחים שהם בעיתיים מאד בערך חולי נפש שצריכים לקחת ריטלין
וזה כנראה כי לא הסבירו להם
אחרי שניהלתי איתם שיחות לגבי המצב שלהם והתפקיד של הריטלין תוך העצמת הכוחות המיוחדים שיש להם
הם שינו את דעתם לחלוטין.
@mic003 - הערה חשובה מאד
 

כתיבת תוכן

משתמש פעיל
זה לא עניין של עוזר או לא עוזר
זה פשוט תלוי מה הבעיה של הילד
הרבה מאד פעמים כשמורים רואים בעיות התנהגות הם אוטומטית מייחסים אותם לADD או ADHA
ומפנים לאבחון
הוא טוען שהבעיות של ההתנהגות ודומיהן, הם רק סימפטום
ובעצם לתת ריטלין זה לטפל בסימפטום במקום בבעיה שנמצאת מתחת לפני השטח
הרבה פעמים הבעיות הללו צצות כתוצאה מקושי רגשי וכשמטפלים בבעיה הרגשית ההפרעות נעלמות.
צביקה פז לא נגד ריטלין למי שחושב כך
אלא בודק קודם על מה יושב חוסר הריכוז, ובעיות ההתנהגות, אם זה קושי רגשי מה שצריך זה שיחות וכו..
אם הבעיה היא רגשית הריטלין לא יפתור שום בעיה וברוב המקרים אף יחמיר אותה!!! במידה והריטלין עוזר זה אומר חד משמעית שזו הפרעת קשב. אך בהחלט ניתן לשמוע טענה שיש הפרעות קשב קלות שיכולות להיות מטופלות על ידי אימון התנהגותי ללא צורך בריטלין. או לחילופין הפרעת קשב קלה המעורבת עם הפרעה רגשית משמעותית שאז טיפול בהפרעה הרגשית יביא הקלה משמעותית.. אולי לזה התכוון המשורר/ת...
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
אם כבר מדברים על הנושא, חשוב לומר דבר אחד: גם כשמחליטים לתת ריטלין לילד, חשוב מאוד לתת את זה רק בזמן שהילד צריך את זה באמת ורק בשיתוף הפעולה שלו. אני כותב את זה כי אני שומע ממקומות רבים על ילדים שנותנים להם ריטלין בכוח, בלי לקבל את שיתוף הפעולה שלהם, גם בימים שהם לא לומדים, כי פשוט הם מעצבנים את ההורים או את הבייביסיטר, וזה נורא בעיני.
חשוב להדגיש, אני ממש לא נגד ריטלין: ריטלין היא תרופת פלא. היא מצילת חיים ממש והיא חסד שנתן בורא עולם לי ולאנשים כמוני. אני לא כותב את זה כדי להתגאות או משהו, אלא כי באמת חשוב לי שיהיה ברור שלתרופה הזו יש תועלת. בלי התרופה לא הייתי מסוגל ללמוד חצי שעה ברציפות (והמעמד החברתי בהתאם, הייתי בחור ישיבה) והיום בזכות התרופה הזו אני אברך שלומד תורה 12 שעות ביום (!) ברציפות, כל יום, ואני מגיד שיעור בשני מקומות שונים.
ובכל זאת, אני אומר זאת בבירור. לריטלין יש תופעות לוואי, והן קשות. התרופה הזו משפיעה עמוקות על האופי של האדם, הופכת אותו לרובוטי, לא מאפשרת לו לאכול או לישון. אני בעצמי לדוגמה לא מסוגל ליטול אותה בימי שבת, שבהם יש עניין לאכול ולישון ולקיים שיחות תקינות סביב שולחן השבת. המחשבה על כך שהורים בחוסר מודעות דוחפים לילדים שלהם את התרופה בלי לשאול לדעתם, בלי להבין את ההשלכות, רק כדי שיהיה להם שקט, לא נתפסת בכלל בדעתי.
התרופה הזו לדעתי צריכה להינתן רק אם הילד מבין ורוצה לשנות את המצב שלו, ורק בימים ובזמנים שהוא באמת מוכרח. אם קשה לו בארבעת השעות האחרונות של הלימודים, יש תרופות שמספיקות לארבע שעות. לא צריך לדחוף תרופות ארוכות טווח כדי שהוא 'ישפר ביצועים'.
מקווה שעזרתי.

כל מילה,

גם על הניסיון האישי בתרופה. (עם קצת הסתייגויות).
 

Honey36

משתמש מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אם הבעיה היא רגשית הריטלין לא יפתור שום בעיה וברוב המקרים אף יחמיר אותה!!! במידה והריטלין עוזר זה אומר חד משמעית שזו הפרעת קשב. אך בהחלט ניתן לשמוע טענה שיש הפרעות קשב קלות שיכולות להיות מטופלות על ידי אימון התנהגותי ללא צורך בריטלין. או לחילופין הפרעת קשב קלה המעורבת עם הפרעה רגשית משמעותית שאז טיפול בהפרעה הרגשית יביא הקלה משמעותית.. אולי לזה התכוון המשורר/ת...
כמה לא נכון, ואווו
ילד שיש לו בעיה רגישת והיא מתפרצת כתסמינים של קש"ר
ברגע שיקח ריטלין, הריטלין ישתיק אותו
הוא ישב במקום בלי להפריע, פתאום לא יהיה מוסח מרעשים שונים, לא יזמזם לעצמו או יטייל בכיתה
תכלס הוא יפסיק להפריע
ואז המורים וההורים יכולים להתבלבל שוואלה הוא באמת קש"ר - עובדה לקח ריטלין ונרגע
כשהבעיה האמיתית עוד תוססת בתוכו
עדיין אין לו חברים, עדיין הדימוי העצמי שלו בקרקע, אך התסמינים כמעט נעלמו.
אז הגיוני מאד שהבעיה הרגשית תחמיר אך לא בטוח שתבלוט כמו מקודם
ולכן אומרים שלפני שנותנים ריטלין - מומלץ לבדוק שזה לא יושב על רקע רגשי.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
כמה לא נכון, ואווו
ילד שיש לו בעיה רגישת והיא מתפרצת כתסמינים של קש"ר
ברגע שיקח ריטלין, הריטלין ישתיק אותו
הוא ישב במקום בלי להפריע, פתאום לא יהיה מוסח מרעשים שונים, לא יזמזם לעצמו או יטייל בכיתה
תכלס הוא יפסיק להפריע
ואז המורים וההורים יכולים להתבלבל שוואלה הוא באמת קש"ר - עובדה לקח ריטלין ונרגע
כשהבעיה האמיתית עוד תוססת בתוכו
עדיין אין לו חברים, עדיין הדימוי העצמי שלו בקרקע, אך התסמינים כמעט נעלמו.
אז הגיוני מאד שהבעיה הרגשית תחמיר אך לא בטוח שתבלוט כמו מקודם
ולכן אומרים שלפני שנותנים ריטלין - מומלץ לבדוק שזה לא יושב על רקע רגשי.

אם הבעיה היא רגשית סביר להניח שבהתחלה הריטלין יעזור במידה כזו או אחרת, ולאחמ"כ ההשפעה שלו תרד בהדרגה.
זה יתכן גם במקרים שהבעיה היא קש"ר ורק יש בנוסף לכך בעיה רגשית.
 

כתיבת תוכן

משתמש פעיל
כמה לא נכון, ואווו
ילד שיש לו בעיה רגישת והיא מתפרצת כתסמינים של קש"ר
ברגע שיקח ריטלין, הריטלין ישתיק אותו
הוא ישב במקום בלי להפריע, פתאום לא יהיה מוסח מרעשים שונים, לא יזמזם לעצמו או יטייל בכיתה
תכלס הוא יפסיק להפריע
ואז המורים וההורים יכולים להתבלבל שוואלה הוא באמת קש"ר - עובדה לקח ריטלין ונרגע
כשהבעיה האמיתית עוד תוססת בתוכו
עדיין אין לו חברים, עדיין הדימוי העצמי שלו בקרקע, אך התסמינים כמעט נעלמו.
אז הגיוני מאד שהבעיה הרגשית תחמיר אך לא בטוח שתבלוט כמו מקודם
ולכן אומרים שלפני שנותנים ריטלין - מומלץ לבדוק שזה לא יושב על רקע רגשי.
לצערי הדברים אינם מדוייקים כלל בלשון המעטה! זהו מידע מוטעה ומטעה שיוצר נזק רב! אני מלמד זכות שהכותב/ת לא מבין את הנזק שהוא יכול ליצור. אסביר איזה נזק כוונתי.
בתור הורים כשמגיע מצב שבו אנו אמורים לתת ריטלין לילד (לאחר כל האבחונים על ידי איש מקצוע כנדרש כמובן) יש לנו רתיעה הגיונית בהחלט מלתת את התרופה לילד ולכן אנחנו מנסים להיתפס ולהיתלות בכל בדל מידע שיציל אותנו מההחלטה הקשה הזו.
במצב כזה כל מידע שאינו נכון שמסתובב ברשת עוזר להורים לדחות את הקץ ולנסות עוד כמה פתרונות לפני הריטלין...
דא עקא שיש ילדים שהזמן הוא גורם מכריע בעבורם. לדוגמא ילד בתחילת כיתה ח' שההורים יתמהמהו יכול לאבד את כל העתיד שלו לצערנו כי אם לא יגיע מוכן למבחנים בישיבות כמו שצריך אין צורך לתאר מה יהיה עתידו וכו' ויש עוד מספיק דוגמאות שהטיימינג הוא מאוד חשוב. ולכן ככל שאנשים יקחו אחריות ולא יפרסמו מידע שגוי הגבר יכוון את ההורים לפתרון הנכון והטוב בעבור הילד.

ולגופו של עניין.
ריטלין אינו כדור מרגיע ריטלין הוא כדור ממריץ!!!
הסבר קצר: אצל ילדים עם הפרעת קשב מערכת הדופמין אינה עובדת כהוגן, מוח הילד מרגיש בחסר ומנסה להשלים את החומר על ידי התנהגות היפר אקטיבית שמפרישה דופמין ואנדרנלין. ברגע שילד כזה לוקח ריטלין הממריץ את פעילות הדופמין במוח הוא לא נזקק לפעילות ההיפר אקטיבית בכדיי להשלים את החסר. ולכן אצל ילד כזה שלוקח ריטלין נראה רגיעה וריכוז בדיוק באותה המידה שאותו הילד ישב מול משחק מחשב מאוד מותח ומאתגר והוא יהיה שקט ומרוכז כי המשחק ממריץ לו את מערכת הדופמין ומכניס אותו לרגיעה. כל זה נכון לילדים עם הפרעת קשב.

לעומתו ילד שאינו סובל כלל מבעיית קשב אלא כל בעייתו היא רגשית לחלוטין, לדוגמא הפרעת חרדה, לילד כזה נטילת ריטלין לא רק שלא תעזור אל תמריץ את המערכת ותגרום לתוספת חרדה וכן הלאה בכלל הבעיות הרגשיות, ריטלין לא יפתור אותם כלל!!!!

מה שכן, לצערנו הפרעת הקשב מגיעה בהרבה מן המקרים עם תחלואה נלווית כגון דיכאון חרדה הפרעת התנהגות וכו' שאלו בעיות שגם מזינות אחת את השניה וגם דומות אחת לשניה ואז באמת יש קושי גדול לטפל ולהחליט במה מתמקדים קודם ומהי הבעיה הדורשת התערבות מיידית ההפרעה הרגשית או הפרעת הקשב...

לסיכום.
1. הפרעה רגשית טהורה ללא הפרעת קשב כלל לא יכולה להיפטר על ידי ריטלין אדרבא ברוב הפעמים היא רק תוחמר.
2. הפרעת קשב טהורה ללא שום בעיה נוספת תלוי בחומרת הפרעה. אם הבעיה במידה קלה בהחלט יכול להיות שיספיק אימון התנהגותי נוירופידבק ריכוזית ושאר ירקות. אך אם ההפרעה במידה בינונית ומעלה לצערנו עוד לא קם שום תחליף לתרופות להפרעת קשב.
3.הפרעת קשב בשילוב בעיה רגשית זה אכן אתגר לא קל בכלל צריך התייעצות עם איש מקצוע בעל ניסיון רב להכריע מהי הדרך הנכונה וכיצד לטפל. השאיפה של איש המקצוע תהיה ניסיון של שילוב טיפול בהפרעה הקשב ובבעיה הרגשית במקביל כדיי להגיע להישגים.

בהצלחה!
 

קלילית

משתמש צעיר
כל התרופות שהוזכרו לעיל הן אכן מקבוצת הממריצים, כל אחת בדרך הפעולה הייחודית שלה, אבל כולן בעיקרון דומה. אדרל זה אטנט, סתם בשביל הסדר הטוב.
כמעט כל הממריצים יגרמו לקצב לב מואץ, ירידה בתאבון וקשיי שינה, אצל ילדים רבים יש הגברהה של חרדות. וכן בעיית הבעיות בריבאונד- זמן ההתפוגגות של התרופה שאז הרבה ילדים מגיבים בעצבנות ובהתפרצויות.
יש תרופה חדשה יחסית שהיא לא מהממריצים אלא שייכת למשפחה אחרת: סטרטה או אטומיק (אותו חומר בשמות שונים) הקטע של האטומיק זה שהוא עובד בצורה אחרת ולכן הרבה פחות תופעות לוואי של הממריצים אך כן משפיע על הקשב בצורה טובה. עוד ייתרון משמעותי זה משך ההשפעה שלה, היא עובדת באופן מצטבר כך שלוקח כמה שבועות עד שרואים השפעה אך אז זה ממשיך ברצף וכך אין זמן של התפוגגות, וגם הרבה מהילדים צריכים את העזרה לא רק בזמן הלימודים. התרופה לא מפריעה בשינה ולא פוגעת בתאבון (מנסיון).
כמבון שגם האטומיק הוא לא תרופת פלא ולא לכולם עוזר. אבל לדעתי שווה לנסות. הרבה פעמים אם לא מבקשים הנוירולוגים לא יציעו מעצמם. (שוב, מנסיון כאוב)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה