דרוש מידע רגע לפני רישום: בבקשה מידע על תחום הטיפול הרגשי

מצב
הנושא נעול.

נחמד לעזור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אבל אין כל מקום לדיון ענייני, כי עצם ההעזה לגעת בשולי גלימתם הנערצת של כוהני האקדמיה,
מעוררת אצל החרדים האקדמאיים חלחלה קיומית, והם ישר יפנו לבוז ולגלוג (יומרנית מגוחכת ולא רצינית! למה?)

הבה ננסה לנהל בכל זאת דיון ענייני.
ובסוגריים, אני לא איש אקדמיה, אין לי כוונה לעבור הכשרה אקדמאית כלשהי, קל וחומר שאינני 'כהן אקדמיה'
חלק גדול מהתגובות שאכן מביעות 'חלחלה קיומית' גם הן נכתבו על ידי אנשים פשוטים, כמוני.
רחוקים מאוד מאקדמיה, אפילו בלי תעודת בגרות.

כתבתי קודם שהקורס של צישינסקי הוא יומרני, כיון שלפי הפרסומים שלו הוא 'פיתח' או לפחות 'הרחיב' שיטה טיפולית
כל הרחבה או חידוש בעולם הרפואה והפסיכולוגיה בכללה חייבת לעבור מסלול מסוים.

החיסון של פייזר כדוגמא, שמן הסתם פותח על ידי מאות אנשי מקצוע מהשורה הראשונה מכל העולם, עבר 3 שלבי מחקר וניסוי ואושר רק בגלל מצב חרום עולמי.

כפי שהזכרתם בעצמכם, אפילו התאוריות של זיגמוינד פרויד שלפי ויקיפדיה היה "אחד ההוגים החשובים ביותר בתחום תורת האישיות ומהמדענים ואנשי הרוח הבולטים והמשפיעים ביותר במאה העשרים" לא אומצו לאחר שלא עמדו במסלול מבחן של ביקורת עמיתים.

זיגמוינד פרויד פיתח תיאוריות אך הוא העלה אותם בצורה מסודרת וחשף אותם בפני קולגות ותלמידים שלו. כך גם שאר מייסדי התיאוריות.

נחזור לרב צישינסקי,
אם הקורס שלו נותן ארגז כלים, ידע בסיסי להורים ומחנכים, כדי שיכירו טוב יותר את עצמם ואת החניכים, אני הראשון שארשם לקורס - בתנאי שהקורס יקבל גושפנקא מקצועית כלשהי (לא צריך אישור של המל"ג, מצידי שיקבל אישור של משרד הבריאות)
אבל אם הרב צישינסקי מכשיר מטפלים בשיטה שהוא עצמה הרחיב ופיתח, גם אם מדובר בהרחבה תורנית שהותאמה ספציפית ליהודים חרדים, לדעתי העניה השיטה צריכה לעבור מסלול של ביקורת מקצועית יותר.
 
נערך לאחרונה ב:
D

Deleted 66182

אורח
אני אישית לומדת עכשיו קורס פסיכוטראומה וCBT מטעם איט"ה.
ובאמת קפצנו מיד לחשיפות, הימנעויות, יש המון אזכורים של תאורטיקנים, אבל לא לומדות אותם. וזה קורס של שנתיים.
וכולנו שם עם רקע בטיפול.
זה מעניין....
איפה את לומדת בבקשה?
 

דינה הדס

משתמש רשום
עיצוב גרפי
נראה לי יש כאן ערבוב בין 'חינוך' לבין 'טיפול'

מחנך מנחיל לחניך ערכים בשיטות שונות,
השם שהזכרת למשל, הרב וולבה, התפרסם כמחנך ופדגוג להנחלת ערכי היהדות ויראת שמיים גם במקרים של חניכים קשים.

מטפל הוא מי שמטפל בבעיות הקשורות לנפש כמו ocd, הפרעות אישות וכדומה
הוא לא חייב לחלוק ערכים זהים עם המטופל

כיון שהטיפול מבוסס על שיחות בעיקר, אפשר להבין את הרצון ללכת למטפל ירא שמים, כדי שיהיה אפשר להתחבר ולמצוא איתו שיחה משותפת, אבל המטפל אמור לטפל בבעיות ומצוקות נפשיות ללא קשר לרקע של המטופל.

הרצון ללכת למטפל ירא שמים זה לא רק כדי להתחבר ולמצוא שיחה משותפת. להשקפה של המטפל יש השפעה מאוד משמעותית על הגישה לטיפול.
למשל אם מזכירים את האוסידי , אז תהיה רלוונטית מאוד השאלה האם יש בחירה או לא?

והשאלה מתעצמת כאשר מצד אחד אתה רואה אנשים שסובלים סבל עצום ונראה שחוץ מהתערבות פסיכיאטרית יהיה קשה מאוד לעזור להם להחלץ ממצבם, אז אולי אין להם בכלל בחירה וצריך פה משהו רפואי בלבד?
מצד שני לסיביטי הקלאסי (שזו שיטת הטיפול שנחשבת הכי יעילה באוסידי) יש כ-50% הצלחה, והרי הסיביטי מבוסס על שינוי תפיסה והתנהגות שלכאורה הם תלויים בבחירה של הבן אדם. אז עולה כאן שאלה משמעותית- האם יש בחירה או אין? האם אפשר בכלל לבחור מה להרגיש? ואיפה הבחירה? וזה אותו דבר בחרדות ובהתמכרויות...

ובשביל לענות תשובות על השאלות האלו צריך גם הרבה ידע מקצועי על מהות האוסידי (או כל בעיה קלינית אחרת), וגם הרבה יראת שמים כדי לא להתבלבל משיטות טיפול ששוללות בחירה (במקרים שיש), וגם מספיק ידע תורני והבנה פנימית בנפש כדי לתפוס האם ואיפה נמצאת הבחירה, והמון יכולת קלינית כדי להיות אמפטי מול המטופל ולא לומר לו: "יש לך בחירה" ובאופן זה להשאיר אותו גם סובל וגם אשם שלא בחר אחרת...

צישינסקי עוסק בזה המון ולכן זו תרפיית הבחירה. יש לו מענה מדויק כי הוא בקיא בזה גם מהצד המקצועי וגם מהצד ההשקפתי, וזה מדהים עד כמה שזה אמיתי.
 

חיולה

משתמש מקצוען
סתם מעניין
למה אף אחד או אחת מבוגרות צישינסקי לא תתקבל לעבודה במקום רשמי ומוכר (ומדברת עכשיו רק על מקומות חרדים)
לא קליניקה פרטית אלא מקומות כמו: קופ"ח, עזר מציון, בית חם, עמותות חרדיות למהדרין ולא הזכרתי בתי"ס, ערים חרדיות(שפ"י)
אם הן כ"כ מקצועיות והתכנים מכשירים לעבודה טיפולית למה הן לא מתקבלות למקומות הנ"ל?


ועוד נקודה- אם יש כאן מישהי שחוותה טיפול (לא טיפול רגשי) בהפרעה קלינית כמו: ocd, חרדות, דיכאון?
או מנקודת מבט של מטפלת\בעלת מקצוע, לא היו נכתבים כאן דברים כמו:
והשאלה מתעצמת כאשר מצד אחד אתה רואה אנשים שסובלים סבל עצום ונראה שחוץ מהתערבות פסיכיאטרית יהיה קשה מאוד לעזור להם להחלץ ממצבם, אז אולי אין להם בכלל בחירה וצריך פה משהו רפואי בלבד?
מצד שני לסיביטי הקלאסי (שזו שיטת הטיפול שנחשבת הכי יעילה באוסידי) יש כ-50% הצלחה, והרי הסיביטי מבוסס על שינוי תפיסה והתנהגות שלכאורה הם תלויים בבחירה של הבן אדם. אז עולה כאן שאלה משמעותית- האם יש בחירה או אין? האם אפשר בכלל לבחור מה להרגיש? ואיפה הבחירה? וזה אותו דבר בחרדות ובהתמכרויות...
 
נערך לאחרונה ב:

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
למען האמת,
לא מבינה למה יש מי שחוזר וטוען באשכולות הללו ש"בטיפול מוסמך"/לימודי אקדמיה יש שלילה של כח הבחירה.
מכירה כמה וכמה שיטות עדכניות,
מכירה כמה וכמה אנשי טיפול בגישות שונות,
ואם הם לא היו מאמינים בשינוי ובכח הבחירה של המטופל- הם היו יכולים לסגור את הקליניקה...
לפי הגישה הזו אפשר לומר שרק קרובי ה"בעייתי" צריכים לבוא לקבל הדרכה...:rolleyes: , או שאולי רק לפסיכיאטרים יש מענה כימי לכל בעיה..
מישהו רוצה להסביר לי מה הכוונה?
 

בדוח

משתמש מקצוען
נראה לי יש כאן ערבוב בין 'חינוך' לבין 'טיפול'

מחנך מנחיל לחניך ערכים בשיטות שונות,
השם שהזכרת למשל, הרב וולבה, התפרסם כמחנך ופדגוג להנחלת ערכי היהדות ויראת שמיים גם במקרים של חניכים קשים.

מטפל הוא מי שמטפל בבעיות הקשורות לנפש כמו ocd, הפרעות אישות וכדומה
ההגדרה לכך היא ההבדל בין נהג אוטובוס למוסכניק.
משגיח מוביל את הישיבה ובחוריה כשהכל תקין ונוסע.
כשיש בעיה הוא שולח למוסכניק- מטפל.
 

דינה הדס

משתמש רשום
עיצוב גרפי
למען האמת,
לא מבינה למה יש מי שחוזר וטוען באשכולות הללו ש"בטיפול מוסמך"/לימודי אקדמיה יש שלילה של כח הבחירה.
מכירה כמה וכמה שיטות עדכניות,
מכירה כמה וכמה אנשי טיפול בגישות שונות,
ואם הם לא היו מאמינים בשינוי ובכח הבחירה של המטופל- הם היו יכולים לסגור את הקליניקה...
לפי הגישה הזו אפשר לומר שרק קרובי ה"בעייתי" צריכים לבוא לקבל הדרכה...:rolleyes: , או שאולי רק לפסיכיאטרים יש מענה כימי לכל בעיה..
מישהו רוצה להסביר לי מה הכוונה?
[/QUOTE

ברור שרוב שיטות הטיפול נוגעות בבחירה ומנסות להוביל לשינוי דרך הבחירה. השאלה היא לא רק האם יש בחירה או אין אלא גם איפה הבחירה?
לדוגמה: איך אני ארגיש שאני מכבד את ההורים שלי אם אני מרגיש שאני שונא אותם?
וגם: איך מתייחסים לארועי חיים שהם לא בבחירה של הבן אדם כמו טראומות, התעללויות וכדו'? הרי ברור שזה משפיע רגשית, אז מה אתה כמטפל הולך לעשות איתו, אתה יכול לשנות את מה שקרה לו??

אז כל גישה טיפולית תענה תשובה אחרת, ולתשובה שלה תהיה השפעה משמעותית מאוד בתהליך - עד כמה היא מצליחה לתת למטופל את ההגה בידיים, עד כמה היא מצליחה ללמד אותו לבחור.
ואם אין הבנה מספיק רחבה על התהליכים של הבחירה, אז במקרה הטוב יהיה חוסר דיוק מול המטופל ותוצאות נמוכות יותר, ובמקרה הגרוע יהיו טעויות קשות: גם מבחינה קלינית וגם מבחינה יהודית (ולפעמים בדברים שנוגעים בגופי הלכה כמו כיבוד הורים ושלום בית).
לכן ההשקפה גם של המטפל ושל הגישה לטיפול, זה אחד הדברים הכי חשובים.
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
שאלות לרב צישינסקי (מבקשת שהוא יענה, ולא תלמידיו/תלמידותיו)

מהם הקריטריונים לסינון נרשמים? איך מוודאים שהמעוניין להתקבל ללימודים ב'קיוויתי' אכן מתאים לעסוק בתחום?

והיה ונראה כי תלמיד התקבל ללימודים, אך במהלכם נוכח הצוות לראות כי עדיין אין לו הבשלות או המיומנות הנדרשות להפכו למטפל, האם יש דרך למנוע ממנו לפתוח קליניקה ולקבל אנשים לטיפול?
 

יוסי123

משתמש סופר מקצוען
שווה לימוד. (לא קריאה..וודאי שלא 'רפרוף'...)
אז הנה המסקנה של הרב וולבה חד משמעית!!!
מאגרות וכתבים ח"ב אגרת תמד (עמוד רד)

"כל יום שני וחמישי באים אלי בחורים ומתאוננים שאין להם 'בטחון עצמי', ואני שואל אותם: איפה זה כתוב בתורה שצריכים בטחון עצמי, וכי זה דבר טוב? בספרים מצאתי רק בטחון בהשי"ת שהיא הכרחית. (רק בצדקת הצדיק לרבי צדוק הכהן נ"ע סי' קנד מצאתי שצריך להאמין בעצמו, אבל יעויין שם שזהו בטחון עצמי שונה לגמרי מזה של הפסיכולוגים) ועוד, כל מי שבא אלי עם איזה תסביך מנסה לעשות לעצמו פסיכואנליזה ומנסה לחטט בילדותו איפה הוא המקור, כי שמעו מרחוק שכך עושים בפסיכואנליזה. ומה התוצאה מזה? הרי 'בוודאי' היה מישהו שגרם לו איזה טראומה בילדותו, וממילא הוא עצמו פטור מכל אחריות ומותר לעשות כאשר עולה בשרירות לבו – כלומר התסביך שלו. והדברים הגיעו לכך שכמעט אין היום מישהו מבני התורה המאמין בבחירה החופשית! באמת, כך היה רגיל מו"ר רבי יצחק הוטנר נ"ע לומר 'הכפירה של זמן עקבתא דמשיחא היא כפירה בבחירה', אבל אשמה בזה הפסיכולוגיה המודרנית."

"מכל הנ"ל הגעתי בשנים האחרונות למסקנה שצריך לדחוק את רגלי הפסיכולוגיה מהציבור שלנו עד כמה שאפשר ולהראות לו דווקא את העומק העצום של חז"ל, הראשונים והאחרונים בחדירה לכוחות הנפש. אין זה אומר שלא נקבל כמה עצות טכניות מהפסיכולוגים בחינוך, וכמובן אין להימנע מטיפול פסיכולוגי במקרים של מחלות נפש, אף שגם בזה הרבה פעמים איננו רואים תועלת, ואני מעדיף להפנות הסובלים אל פסיכיאטר טוב מאשר לפסיכולוגים."
 

korot

משתמש מקצוען
אז הנה המסקנה של הרב וולבה חד משמעית!!!
רק חשוב להדגיש,
שמסקנתו של הרב וולבה הנ"ל רלוונטית לתפיסתו שלו את החיים הדתיים.
מה שבמציאות פחות קיים בפועל בחיי האדם החרדי הממוצע בזמננו
ופחות רלוונטית לתפיסות של הדת בצורות אחרות,
לכן המסקנא פחות רלוונטית בלי ללמוד בעיון את מקום ומציאות הדת בתפיסתו של הרב וולבה, מה שמובא שם במאמר.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
רק חשוב להדגיש,
שמסקנתו של הרב וולבה הנ"ל רלוונטית לתפיסתו שלו את החיים הדתיים.
מה שבמציאות פחות קיים בפועל בחיי האדם החרדי הממוצע בזמננו
ופחות רלוונטית לתפיסות של הדת בצורות אחרות,
לכן המסקנא פחות רלוונטית בלי ללמוד בעיון את מקום ומציאות הדת בתפיסתו של הרב וולבה, מה שמובא שם במאמר.
סליחה על השאלה .
אבל מי תופס את הדת בצורה שונה?
 

korot

משתמש מקצוען
סליחה על השאלה .
אבל מי תופס את הדת בצורה שונה?
אני פחות מדבר על תפיסה תיאורטית
כמו על החיים במציאות ובפועל לאור תפיסה זו.

מי לא חי כך?
מי כן?!
מציאות ההוויה המצויה של הציבור החרדי, רחוקה ת"ק פרסה על ת"ק פרסה ממציאות חיי 'דת' שהרב וולבה מייצג.
הדוגמאות הספציפיות הם למכביר, אבל העניין הוא לא היחס לפרט כזה או אחר, כמו התפיסה בכללותה.

העדות הקרובה נמצאת בדמות עשרות עמודים ומאות הודעות ב'פרוג'
שנעדרת מהם תפיסתו של הרב וולבה ביחס בין הפסיכיאטריה לדת.
מה שלא שייך אצל מי שתופס את הדת במציאות ובפועל, כמו התפיסה שהוא מציג.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני פחות מדבר על תפיסה תיאורטית
כמו על החיים במציאות ובפועל לאור תפיסה זו.

מי לא חי כך?
מי כן?!
המרחק בין ההוויה המצויה של הציבור החרדי, לבין מציאות חיי 'דת' שהרב וולבה מייצג, רחוקים ת"ק פרסה על ת"ק פרסה.
הדוגמאות הספציפיות הם למכביר, אבל העניין הוא לא היחס לפרט כזה או אחר, כמו התפיסה בכללותה.

העדות הקרובה נמצאת בדמות עשרות עמודים ומאות הודעות ב'פרוג'
שנעדרת מהם תפיסתו של הרב וולבה ביחס בין הפסיכיאטריה לדת.
מה שלא שייך למי שתופס את הדת במציאות ובפועל, כמו התפיסה שהוא מציג.
השאלה אם זוהי רק התנהלות. שפחות יודעים מה הדת דורשת.
או תפיסה של ממש?
 

korot

משתמש מקצוען
השאלה אם זוהי רק התנהלות. שפחות יודעים מה הדת דורשת.
או תפיסה של ממש?
זה לא כ"כ משנה לענייננו.

המלצתי ללמוד בעיון מאמר של הרב וולבה שמתייחס אל נושא שנידון כאן ארוכות.
@יוסי 123 הביא מסקנה של הרב וולבה.
ע"ז ציינתי שהמסקנה של הרב וולבה רלוונטית רק למציאות חיי הדת בפועל כפי התפיסה שמציג את הרב וולבה
ולא רלוונטית למי שלא חי כך את הדת בפועל, תהא הסיבה אשר תהא.
(ולכן אין מקום ל'מסקנה' לכשעצמה, שלא במסגרת התפיסה הכוללת המובאת במאמר)
 
נערך לאחרונה ב:

שלמה12

משתמש חדש
אבל אם הרב צישינסקי מכשיר מטפלים בשיטה שהוא עצמה הרחיב ופיתח, גם אם מדובר בהרחבה תורנית שהותאמה ספציפית ליהודים חרדים, לדעתי העניה השיטה צריכה לעבור מסלול של ביקורת מקצועית יותר.

לא הבנתי, או יותר נכון - יצאתי מבולבל.

צישינסקי יצר שיטה חדשה ?
עברתי על הסילבוס שלו והבנתי שזה יותר קטע של התאמה ושילוב,

אולי מישהו מהתלמידים יסביר?
 

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
ברור שרוב שיטות הטיפול נוגעות בבחירה ומנסות להוביל לשינוי דרך הבחירה. השאלה היא לא רק האם יש בחירה או אין אלא גם איפה הבחירה?
לדוגמה: איך אני ארגיש שאני מכבד את ההורים שלי אם אני מרגיש שאני שונא אותם?
וגם: איך מתייחסים לארועי חיים שהם לא בבחירה של הבן אדם כמו טראומות, התעללויות וכדו'? הרי ברור שזה משפיע רגשית, אז מה אתה כמטפל הולך לעשות איתו, אתה יכול לשנות את מה שקרה לו??

אז כל גישה טיפולית תענה תשובה אחרת, ולתשובה שלה תהיה השפעה משמעותית מאוד בתהליך - עד כמה היא מצליחה לתת למטופל את ההגה בידיים, עד כמה היא מצליחה ללמד אותו לבחור.
ואם אין הבנה מספיק רחבה על התהליכים של הבחירה, אז במקרה הטוב יהיה חוסר דיוק מול המטופל ותוצאות נמוכות יותר, ובמקרה הגרוע יהיו טעויות קשות: גם מבחינה קלינית וגם מבחינה יהודית (ולפעמים בדברים שנוגעים בגופי הלכה כמו כיבוד הורים ושלום בית).
לכן ההשקפה גם של המטפל ושל הגישה לטיפול, זה אחד הדברים הכי חשובים.
אני לא יודעת אילו שיטות טיפול את מכירה, ואילו מטפלים/ות.
אני מכירה מטפלות יר"ש ואיכותיות, שגם אם מגיע מטופל ששונא את ההורים שלו- כדבריך- ורק רוצה להתנתק מהם, (מקרה שאני מכירה באמת. לא תיאורטי) ישכנעו אותו שלטובתו הטיפולית, כלומר - הרגשית- לא כדאי לו, וינסו יחד עימו למצוא את דרך הזהב שלו תפגע בו אך גם לא בהם...
זה לגבי הדוגמה שהבאת.
מטפלים שלא חופרים סתם בעבר, וודאי שלא מחפשים בעיות/יוצרי בעיות ע"מ להשליך עליהם את הבעיות, אלא בדיוק להיפך- מנסים למקד את המטופל בהווה- מה ביכולתו לשנות היום כדי להגיע למציאות טובה יותר? וכו'...
ולמרבה הפלא הם למדו באקדמיה..
לכן אני לא מבינה עדיין למה יש מי שחושב שאקדמיה שווה בהכרח לביטול בחירה עצמית, וחיטוט בעבר למען מציאת אשמים...
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אני לא יודעת אילו שיטות טיפול את מכירה, ואילו מטפלים/ות.
אני מכירה מטפלות יר"ש ואיכותיות, שגם אם מגיע מטופל ששונא את ההורים שלו- כדבריך- ורק רוצה להתנתק מהם, (מקרה שאני מכירה באמת. לא תיאורטי) ישכנעו אותו שלטובתו הטיפולית, כלומר - הרגשית- לא כדאי לו, וינסו יחד עימו למצוא את דרך הזהב שלו תפגע בו אך גם לא בהם...
זה לגבי הדוגמה שהבאת.
מטפלים שלא חופרים סתם בעבר, וודאי שלא מחפשים בעיות/יוצרי בעיות ע"מ להשליך עליהם את הבעיות, אלא בדיוק להיפך- מנסים למקד את המטופל בהווה- מה ביכולתו לשנות היום כדי להגיע למציאות טובה יותר? וכו'...
ולמרבה הפלא הם למדו באקדמיה..
לכן אני לא מבינה עדיין למה יש מי שחושב שאקדמיה שווה בהכרח לביטול בחירה עצמית, וחיטוט בעבר למען מציאת אשמים...

רק לדייק, שתפקיד של מטפלים לא לשכנע.
אלא לעשות יחד תהליך ולגרום למטופלים להבין בעצמם מה הם רוצים, מה טוב להם. ולקבל החלטה = לבחור. ולעמוד מאחוריה. בעצמם.
יש מקרים שטובת המטופל אכן להתנתק מהוריו או כל גורם אחר, לשם הדוגמה.
לא תמיד טובת המטופל להישאר בקשר.
ובמקרה של שאלה הלכתית, יש רבנים מיוחדים שלוקחים אחריות ומנחים בעניינים אלו.

בנוסף,
גם לגבי המיקוד בהווה או בעבר.
מטפל טוב נותן למטופל להוביל ולהעלות כל נושא שהוא, להחליט על מה הוא רוצה לדבר.

טראומות / פגיעות מהעבר בהחלט משפיעות על הבן אדם.
אי אפשר לבחור מה שכבר קרה, אפשר רק ללמוד איך להתמודד.
ולהסכים עם כך שקרה משהו, והוא יכול להיות נורא, ביותר! להיות שם. ולא להתכחש. נותן מקום לחשוב מה הלאה. להבין שמה שהיה אינו בשליטתנו כיום. רק האנשים שצמחנו משם. וכעת שיש לנו כן בחירה, לאן אנחנו רוצים להגיע?
 

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
רק לדייק, שתפקיד של מטפלים לא לשכנע.
אלא לעשות יחד תהליך ולגרום למטופלים להבין בעצמם מה הם רוצים, מה טוב להם. ולקבל החלטה = לבחור. ולעמוד מאחוריה. בעצמם.
יש מקרים שטובת המטופל אכן להתנתק מהוריו או כל גורם אחר, לשם הדוגמה.
לא תמיד טובת המטופל להישאר בקשר.
ובמקרה של שאלה הלכתית, יש רבנים מיוחדים שלוקחים אחריות ומנחים בעניינים אלו.

בנוסף,
גם לגבי המיקוד בהווה או בעבר.
מטפל טוב נותן למטופל להוביל ולהעלות כל נושא שהוא, להחליט על מה הוא רוצה לדבר.

טראומות / פגיעות מהעבר בהחלט משפיעות על הבן אדם.
אי אפשר לבחור מה שכבר קרה, אפשר רק ללמוד איך להתמודד.
ולהסכים עם כך שקרה משהו, והוא יכול להיות נורא, ביותר! להיות שם. ולא להתכחש. נותן מקום לחשוב מה הלאה. להבין שמה שהיה אינו בשליטתנו כיום. רק האנשים שצמחנו משם. וכעת שיש לנו כן בחירה, לאן אנחנו רוצים להגיע?
מסכימה מאד.
הצגתי את הדברים כך למען חידוד תהייתי.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
בדיית כזב. ולמה? כי לפני שנה וחצי לא הייתה אף תלמידה של צישינסקי שסיימה את ההכשרה. מלבדי. ואותי לא פגשת :) (למדתי לפני שהיו קבוצות לנשים)
סתם סקרנות איך הצלחת ללמוד מוקדם לפני כולן?


כאחת שאינה בוגרת אקדמיה לעת עתה, כמה שאלות:
- כמה אחוז השמה בנתונים מוחלטים יש לבוגרי השיטה?
- כמה מהם עובדים במשרות שאינן דורשות קליניקה עצמאית?
- האם נעשו תצפיות, מבדקים ומעקב אחר מטופלים ומטפלים בשיטה. אם כן עד כמה?
- האם יש עמיתים שמטפלים בנפש שאינם בקשרים עסקיים עם מכון 'קיויתי' שבחנו את השיטה, המטפלים והתוצאות מי הם?
- מה קורה במקרה ומתגלה חניך של השיטה ומטפל בשמה ובעצם פועל באופן שגוי ופוגעני, יש דרך למנוע ממנו לטפל או להשתמש בשם?
- האם נעשה מחקר בלתי תלוי אודות השיטה ויישומה? האם הוא משוחרר לציבור וניתן לקרוא אותו?
- האם לאורך הקורס משולבים מרצים נוספים מלבד מייסד השיטה?
- האם התלמידים מודרכים לקבל תמיד הדרכה? האם יש לCBT צישינסקי מערך הדרכה משלו, שמורכב מבוגריו שאינם בוגרי אקדמיה כלל?

על הסילבוס:
- ראיתי שכן מביאים את התזות של הוגים ותאוריטקנים רק בעילום שמם, זה לא פוגע בשיח המקצועי של הבוגרים עם עמיתים? (וממילא במקצועיותם)
- כמוכן השיעורים הינם מצולמים מראש, זה לא פוגע במקצועיות התלמידים שחסרים את היכולת לשאול שאלות, ווידוא של המרצה כי דבריו הובנו והופנמו בקרב התלמידים?

ולסיום אם יש בוגרי השיטה שמצליחים מאד בעבודתם (הצלחה טיפולית וכלכלית) ואינם בוגרי אקדמיה אשמח לשמוע עליהם.
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  44  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה