דיון קניה נבונה במשנת יוסף

מה יש

משתמש מקצוען
הרבה אנשים כאן מתלוננים על משנת יוסף.
האמת? גם אני לא 'אוהבת' אותם והחסרונות ידועים.
מה שכן, לאחר כשנה שאנחנו קונים שם מטעמי חיסכון ואכן ראינו הבדל משמעותי
מרכזת כאן כמה נקודות שאולי לא שמתם לב אליהן, ואשמח שאנשים ישתפו כאן שגם אנחנו נשתפר.

קניה במכירה שכונתית שונה מקניה במכולת ולכן כדאי לשים לב לאופן שבו אנחנו צורכים שם.

החזרות: בשנת יוסף ניתן להזדכות על כל מוצר שלא הגיע באופן ראוי. מה זה אומר? כל מה שלא הייתי קונה אם הייתי יודעת שככה זה ייראה. פירות, ירקות, ממוצרים יבשים- על הכל הם מזכים (אני גם הוגנת ומבקשת להזדכות על חצי סלסלה וכו'). אם תתעקשו הם גם יחזירו לכם באשראי. אם לא- ירשם לזכותכם למכירה הבאה.
שיכחות: זה קצת שונה מתחנה לתחנה. בכל מקרה תמיד שווה לבדוק עם מנהל התחנה (יש שמוכרים את היתרה ואז תוכלו לקבל מהם את ההחזר) ואם לא משנת יוסף אוספים ככל הנראה, כי הם מזכים אתכם- לא 100% אבל 80% או 50% תלוי במוצר שזה וודאי טוב יותר מכלום.
חרטות: מותר להתחרט על כל מוצר ששוויו מעל 50 שח ולהחזירו במכירה הבאה. אם הוא מקולקל/לא תקין/תלונה איתית ולא סתם 'חרטות' דברו עם שירות לקוחות ותזוכו ב100% ואם לא לפי חוק בניכוי 5%. כן, מעצבן. נכון.
פערי מחיר: משנת יוסף זולים יותר מהחנויות. נקודה. בדקתי מול כל רשת אחרת. (זה גם לא מפתיע בהתחשב בתנאי הקניה) אבל- הם לא יותר זולים ממבצעים. אם יש סופר באזור שלכם שעושה יום שוק בירקות לדוגמא כנראה ששם תשלמו פחות. מצד שני אם אתם מעדיפים לרכז את כל הקניה במקום אחד- שנת יוסף זה המקום (חוץ ממה שהם עוד לא מוכרים..)
מוצרים עונתיים- בדר"כ זה ממש במחירי בדיחה, אבל אם לא תכננתם לקנות- זה שהמוצר מופיע במשנת יוסף לא אומר שהוא בחינם. ממש כו בחנות תקנו אם אתם צריכים, לא כי זה במדפים ליד הקופאית.
גלגל המוצרים- כיום באתר אפשר לראות על כל מוצר מתי נמכר פעם קודמת. למה זה חשוב? כדי לדעת באמת כמה לקנות, כי לא כל המוצרים קיימים כל שבוע (למעט פירות וירקות ומוצרי חלב) אם יש לכם רשימת מוצרים קבועה בשימוש מאד מהר תדעו כמה שמן לקנות כל פעם, שמרים, קמח וכו'.
שירות לקוחות- יש להם שירות לקוחות אדיב (אך לא מהיר) וכדאי להתלונן לבקש וכו'. אפשר בשפה יפה:). כי בסופו של דבר הם רוצים להשתפר כדי שנצרוך מהם יותר ומה שאתם אורים לנהל התחנה כנראה לא מגיע אליהם כלל.

תזכרו שמשנת יוסף כמו נתיב החסד ויש חסד ושערי רווחה וחסד לאלפים וחסדי יהודה הם שמות של חנויות. שמות מוזרים לטעמי אבל ן הסתם זה עובד... החסד היחיד שהם עושים זה עם עצמם. ולכן- מותר וראוי לבקש שירות, לא כדאי לצפות מהם להיות צדיקים ולהתחסד כי זה בכלל לא המטרה שלהם. תהיו צרכנים נבונים כמו בסופר, זה מקטין את האכזבות והתסכולים ב90% מנסיוני.
 

מה יש

משתמש מקצוען
ממתין לראות איזה מכון גמילה יהיה הראשון שיתן נוסחה לגמילה ממשנת יוסף
לא מבינה את השיח הזה.
האם אנשים אחרים מכורים לסופר?
מה בעיניך ממכר במשנת יוסף, אופן קניה שאינו מהנה וחוויתי?
אם כבר שופרסל חנות ממכרת. כל פעם כשאני נכנסת משום מה אני מצטערת על המחיר שלא מאפשר לי לערוך שם קניות, כי זו פשוט חוויה.
 

שניאור רובינשטיין

משתמש מקצוען
יישר כוח על כל המידע על משנת יוסף,
אבל ברצוני להעיר 2 נקודות חשובות.
1. יש למשנת יוסף טריק שיווקי שגורם לאנשים להוציא יותר כסף.
שימו לב שאין את אותם מוצרים כל שבוע והדבר גורם לאנשים לקנות יותר ממה שהם צריכים,
כי הם לא יודעים את הכמות שיצטרכו עד לפעם הבאה,
ולכן שיש לדוגמא קרטון קמח הם יכולים להזמין שתיים למרות שייתכן והם צריכים רק אחד.
2. בהרבה מוצאי יסוד יש חסד לדוגמא יותר זולים כמו שמן טחינה ועוד.
וברור שבסך הכולל הם יותר זולים אבל לא בהכל...
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עוד לקחים:
מוצרים שנמכרים בסלסלות, כמו סלסלת תפוחים או חצילים, יש סלסלות עם משקל כמעט כפול, לכן כדאי תמיד להיות מהראשונים במכירה ולקחת את הסלסלאות המועדפות.
יש הרבה מוצרים שנוטים לגיוון גדול באיכות המוצר אפילו באותו משלוח, כגון עגבניות וכדומה, ככל שאתה מגיע מאוחר יותר למכירה יש יותר סיכוי שמה שישאר לך זה הבררא.
לא כדאי לתכנן שחמה או משהו אחר בלתי ניתן לשינוי על סמך מה שהבטיחו שיביאו סחורה, אם תזמין 7 ק"ג פלפל אדום כדי להכין פלפל ממולא, לבסוף הפלפל לא יגיע בזמן ולכן בשבע ברכות של הגיס תאלצו להגיש בלינצ'עס משעממים, ואז יתקשו אליך למחרת שאפשר לבוא לקחת וסליחה על כל הבלאגן, אבל מה יש לעשות עכשיו עם 7 ק"ג פלפל אדום?

כל מה שלא הייתי קונה אם הייתי יודעת שככה זה ייראה. פירות, ירקות, ממוצרים יבשים- על הכל הם מזכים
לא כל תחנה מוכנה לזכות זה תלוי מאוד במנהל התחנה.
 

tbh

משתמש מקצוען
יישר כוח על כל המידע על משנת יוסף,
אבל ברצוני להעיר 2 נקודות חשובות.
1. יש למשנת יוסף טריק שיווקי שגורם לאנשים להוציא יותר כסף.
שימו לב שאין את אותם מוצרים כל שבוע והדבר גורם לאנשים לקנות יותר ממה שהם צריכים,
כי הם לא יודעים את הכמות שיצטרכו עד לפעם הבאה,

ולכן שיש לדוגמא קרטון קמח הם יכולים להזמין שתיים למרות שייתכן והם צריכים רק אחד.
2. בהרבה מוצאי יסוד יש חסד לדוגמא יותר זולים כמו שמן טחינה ועוד.
וברור שבסך הכולל הם יותר זולים אבל לא בהכל...
זה מה שכתבו כאן, שבאתר שלהם ניתן לראות מתי קנו לאחרונה את המוצר ולפי זה- ללמוד כמה הם צריכים עד לפעם הבאה.
כל המוצרים האלו מגיעים בתדירות של פעם בחודש, לא קשה לחשב כמה צריך כשמוצרים קבועים ומספרים לך כמה קנית בחודש שעבר....
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
הרבה אנשים כאן מתלוננים על משנת יוסף.
האמת? גם אני לא 'אוהבת' אותם והחסרונות ידועים.
מה שכן, לאחר כשנה שאנחנו קונים שם מטעמי חיסכון ואכן ראינו הבדל משמעותי
מרכזת כאן כמה נקודות שאולי לא שמתם לב אליהן, ואשמח שאנשים ישתפו כאן שגם אנחנו נשתפר.

קניה במכירה שכונתית שונה מקניה במכולת ולכן כדאי לשים לב לאופן שבו אנחנו צורכים שם.

החזרות: בשנת יוסף ניתן להזדכות על כל מוצר שלא הגיע באופן ראוי. מה זה אומר? כל מה שלא הייתי קונה אם הייתי יודעת שככה זה ייראה. פירות, ירקות, ממוצרים יבשים- על הכל הם מזכים (אני גם הוגנת ומבקשת להזדכות על חצי סלסלה וכו'). אם תתעקשו הם גם יחזירו לכם באשראי. אם לא- ירשם לזכותכם למכירה הבאה.
שיכחות: זה קצת שונה מתחנה לתחנה. בכל מקרה תמיד שווה לבדוק עם מנהל התחנה (יש שמוכרים את היתרה ואז תוכלו לקבל מהם את ההחזר) ואם לא משנת יוסף אוספים ככל הנראה, כי הם מזכים אתכם- לא 100% אבל 80% או 50% תלוי במוצר שזה וודאי טוב יותר מכלום.
חרטות: מותר להתחרט על כל מוצר ששוויו מעל 50 שח ולהחזירו במכירה הבאה. אם הוא מקולקל/לא תקין/תלונה איתית ולא סתם 'חרטות' דברו עם שירות לקוחות ותזוכו ב100% ואם לא לפי חוק בניכוי 5%. כן, מעצבן. נכון.
פערי מחיר: משנת יוסף זולים יותר מהחנויות. נקודה. בדקתי מול כל רשת אחרת. (זה גם לא מפתיע בהתחשב בתנאי הקניה) אבל- הם לא יותר זולים ממבצעים. אם יש סופר באזור שלכם שעושה יום שוק בירקות לדוגמא כנראה ששם תשלמו פחות. מצד שני אם אתם מעדיפים לרכז את כל הקניה במקום אחד- שנת יוסף זה המקום (חוץ ממה שהם עוד לא מוכרים..)
מוצרים עונתיים- בדר"כ זה ממש במחירי בדיחה, אבל אם לא תכננתם לקנות- זה שהמוצר מופיע במשנת יוסף לא אומר שהוא בחינם. ממש כו בחנות תקנו אם אתם צריכים, לא כי זה במדפים ליד הקופאית.
גלגל המוצרים- כיום באתר אפשר לראות על כל מוצר מתי נמכר פעם קודמת. למה זה חשוב? כדי לדעת באמת כמה לקנות, כי לא כל המוצרים קיימים כל שבוע (למעט פירות וירקות ומוצרי חלב) אם יש לכם רשימת מוצרים קבועה בשימוש מאד מהר תדעו כמה שמן לקנות כל פעם, שמרים, קמח וכו'.
שירות לקוחות- יש להם שירות לקוחות אדיב (אך לא מהיר) וכדאי להתלונן לבקש וכו'. אפשר בשפה יפה:). כי בסופו של דבר הם רוצים להשתפר כדי שנצרוך מהם יותר ומה שאתם אורים לנהל התחנה כנראה לא מגיע אליהם כלל.

תזכרו שמשנת יוסף כמו נתיב החסד ויש חסד ושערי רווחה וחסד לאלפים וחסדי יהודה הם שמות של חנויות. שמות מוזרים לטעמי אבל ן הסתם זה עובד... החסד היחיד שהם עושים זה עם עצמם. ולכן- מותר וראוי לבקש שירות, לא כדאי לצפות מהם להיות צדיקים ולהתחסד כי זה בכלל לא המטרה שלהם. תהיו צרכנים נבונים כמו בסופר, זה מקטין את האכזבות והתסכולים ב90% מנסיוני.
א. יפה.

ב. על יבשים שהמנתם ולא לקחתם באשמתכם יזכו אותכם ב80%
על פירות וירקות שלא לקחתם באשמתכם יזכו אותכם ב50%

ג. יש מוצרים שהם פחות יפים ממה שמוכרים בשוק ובחנויות כמו אפקסים קטנים ולא גדולים. או צורות שונות ומשונות של פירות.

ד. בדרך כלל מי שקונה תקופה כבר יודע להתאים את עצמו לקניות ולא קונה סתם.
ובכל אופן בדרך כלל לא קורה כלום אם קונים 2 קרטון קמח... זה לא הולך לאיבוד וגם לא מתבזבז.

ה. המציואת שאני שמעתי, יש הרבה אנשים שקונים רק בגלל שהציעו את זה במשנת יוסף, אחרת הם לא היו קונים את זה... זה סוג של "לחץ חברתי"... או שאנשים צריכים פרס לילד, אז משנת יוסף מציעים מוצר, אז הם קונים שם.

ו.כדאי לשלוח להם מייל לשירות לקוחות וכך לחסוך זמן.

ז. אם אתם בנויים להשוואת מחירים ולמבצעים, אז כדאי תמיד לבדוק מבצעים בחנויות (כמו קטשופ שיכול להיות במבצע 6.9 או נשנושים ועוד.)

ח. צריך לזכור שהמנהל תחנה לא מקבל תגמול המגיע לו באמת אלא רק סוג של דמי הזמן (והכוחות והאחריות )שהוא מבזבז.
 

שניאור רובינשטיין

משתמש מקצוען
זה שהם לא צריכים לשלם ארנונה זה חלק מהסיבות למחירים הזולים, לפחות שישלמו על הניקיון...
ולמתלוננים על צורת החלוקה, תזכרו בקיטורים שלכם בשעה שאתם נאנקים בסחיבה מהסופר או בשריפת זמן של הקניה.
תזכרו דבר אחד, על כל דבר אפשר להתלונן ואפשר להסתכל גם על הדברים הטובים.
 

MIRIBZ00

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
המחירים זולים משמעותית מסופרים! (תעשו השוואה קלה במחירי הפרות שם לעומת רמי לוי)
הסחורה מאד השתפרה! לא מה שהיה לפני כמה שנים. ואני תמיד מורידה את הקרטון הראשון שהתבשל בשמש, ומגלה את הסחורה היפה..
אני שמה בסל הדיגיטלי כשהמכירה נפתחת, אחרי יומיים אני עוברת שוב על הרשימה ומורידה מה שאולי הוא זול אבל אני לא צריכה אותו...
דבר נוסף, אני מקציבה סכום למכירה, ומשתדלת לא לחרוג.
לגבי האיסוף, אני מגיעה לפני הזמן אצלנו הכירה נפתחת כבר חצי שעה לפני הזמן או יותר.. אני מהראשונות, חוסכת את הבלגן, או שאני שולחת את הבנים..
 

rubi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
ועוד לא הזכירו את ה"יתכן ויגיע בצבע שחור/ כחול / אפור / טורקיז / אדמה וכו' וכו'
או יתכן ויגיע בדוגמאות שונות

למען השם, מי קונה מכנסיים או כל דבר אחר בלי לדעת איזה צבע / דוגמה יגיע
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
ועוד לא הזכירו את ה"יתכן ויגיע בצבע שחור/ כחול / אפור / טורקיז / אדמה וכו' וכו'
או יתכן ויגיע בדוגמאות שונות

למען השם, מי קונה מכנסיים או כל דבר אחר בלי לדעת איזה צבע / דוגמה יגיע
ואז מגלים שהמוצר הזה "אזל" והשאלה מתגברת שבעתיים
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
למען השם, מי קונה מכנסיים או כל דבר אחר בלי לדעת איזה צבע / דוגמה יגיע
הרבה פעמים זה בגדי פיג'מה, ואז באמת לא משנה לי איזה צבע יהיה.
בזול? אני קונה. לא נראה לי שהצבע יפריע לשינה (לקטנים. עם גדולים זה יותר מסובך)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה