קורונה קורונה עניני בלבד!!!

מצב
הנושא נעול.

היונה לבנה

משתמש מקצוען
אבי רבינא: ‏כ-100 נדבקים בישיבת שערי שמועות. ההדבקה, בעקבות איש צוות שהיה חיובי לקורונה והדביק את התלמידים בתשעה באב.

יהודה שלזינגר: ‏החמרה במצבו של אבי כהן מנכ"ל משרד ירושלים שחלה בקורונה (ורפי פרץ בעקבותיו). פונה לשערי צדק.


חולה קורונה מאומת אותר אמש (רביעי) מחוץ לביתו באור יהודה, כשהוא נוהג ברכב לצד שלושה מבני משפחתו.


השר גלנט לשלזינגר ב׳ישראל היום׳ -״אני מזהיר: לא יהיה ניתן לחלק את גני הילדים וכיתות א׳ וב׳ לקפסולות בזמן מעשה. החלוקה דורשת לפחות חודשיים של הכנות. צריך לגייס לזה אלפי מורים ולהכפיל כיתות. זה לא יקרה לקראת החורף״.

׳ישראל היום׳: סקר שערך פיקוד העורף חושף נתונים מדאיגים - רק 17% מהציבור מבינים את כל ההנחיות. 83% מכלל הציבור לא מבינים את רוב הנחיות הקורונה. הנתון המשמעותי ביותר בסקר נוגע לאמון הציבור - רק 19% אמרו שיש להם אמון ברשויות המדינה במצב הקורונה.

׳ערוץ 12׳: קבינט הקורונה אישר: פתיחת השמיים - בעוד שבועיים.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
האשה שחלתה בקורונה הכי הרבה זמן בעולם שוחררה מ'שערי צדק'

כמעט מאה ימים יצאה חיובית לקורונה: מרינה צ׳יבטובה בת ה-74 שוחררה ממחלקת כתר המבודדת ונפרדה מהצוות שטיפל במשך לא פחות מ-99 ימים במחלקה

השבוע נרשמה התרגשות גדולה וכפולה כאשר מרינה צ׳יבטובה בת ה-74 שוחררה ממחלקת כתר המבודדת ונפרדה מהצוות שטיפל במשך לא פחות מ-99 ימים במחלקה.
ככל הנראה מדובר בזמן הארוך ביותר בכל העולם שמטופל שהה במחלקה המבודדת.
בשבועות האחרונים מצבה השתפר בזכות הטיפול המסור ולאחר שהחלימה לחלוטין שוחררה במצב טוב לביתה.
ד"ר רמזי קורד מנהל המחלקה, "אנו כל כך שמחים שמרינה החלימה ומשתחררת היום. בכל ימי אשפוזה היא הפכה לחלק מהמחלקה ומהמשפחה ואנחנו שמחים איתה ועם משפחתה שהיא חוזרת הביתה בריאה".
מרינה הספיקה לחגוג את יום הולדת במהלך האשפוז. צוות המחלקה, האחיות והרופאים חגגו עם מרינה את ההחלמה והשחרור לביתה.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
משרד הבריאות: 1689 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה.

בתוך שבוע בלבד - בערים החרדיות: בני ברק, ביתר עילית, מודיעין עילית ואלעד יש 1741 חולים חדשים. בירושלים התגלו השבוע 1572 חולים חדשים.
 
נערך לאחרונה ב:

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
׳קול ברמה׳: נתון מבהיל: 70% בערך מהחולים בקורונה בישראל - הם חרדים.
הבודקים בודקים גם צבע כיפה?

ונגיד שלפי הנתונים שלהם זה נכון, כמה חילונים לא הולכים להיבדק?
לא יודע אם לצחוק או להתעצבן מה'נתון המבהיל', וגם לא מבין מה כזה מבהיל..
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
׳קול ברמה׳: נתון מבהיל: 70% בערך מהחולים בקורונה בישראל - הם חרדים.
כנראה נתון לא נכון.

50 אחוז מהחולים הם חרדים וערבים גם יחד.

ציטוט מדברי השר אדלשטיין אתמול בועדת החוקה:
" זה גם לא סוד, שכ-50% מהתחלואה היא בקרב הציבור החרדי והציבור הערבי. זה לא משפט מתנשא או גזעני, זה משפט שמשקף דגל אדום למדינה – כי התנאים הסוציו-אקונומיים הם כאלו שהמשפחות חיות בצפיפות בהרבה מקרים".


נראה שיש דווקא ירידה בימים האחרונים בערים החרדיות.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
הבודקים בודקים גם צבע כיפה?

ונגיד שלפי הנתונים שלהם זה נכון, כמה חילונים לא הולכים להיבדק?
לא יודע אם לצחוק או להתעצבן מה'נתון המבהיל', וגם לא מבין מה כזה מבהיל..
הבודקים בודקים גם צבע כיפה?

ונגיד שלפי הנתונים שלהם זה נכון, כמה חילונים לא הולכים להיבדק?
לא יודע אם לצחוק או להתעצבן מה'נתון המבהיל', וגם לא מבין מה כזה מבהיל..
המצאה של איווט ליברמן

לא יודעת מי חזר על זה כנתון רציני
טוב,סליחה מחקתי את זה. :eek:
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
רבני בני ברק במכתב חריף לבעלי השמחות: מתווה מחמיר לאירועים בעיר התורה
רבני בני ברק הכריזו על מאבק חסר תקדים ושמירה תקיפה של הנחיות הבריאות בחתונות ושמחות
במכתב תקיף ובלתי מתפשר יוצאים רבני בני ברק במאבק לעצירת התפשטות הנגיף באירועים וחתונות וקובעים כללים מחמירים על קיום חתונות בעיר ללא יוצא מן הכלל, שבתות שבע ברכות ושמירה על האוכלוסייה המבוגרת.
  1. חתונות יתקיימו אך ורק בשטחים פתוחים.
  2. איסור חמור לסייע בכל צורה שהיא לקיים אירועים במוסדות, בבתים פרטיים ושלא על פי הנחיות הבריאות "כי הרבה מהתפרצות החולי ומספר הנדבקים ה"י באו מזה, והיפך מצוה הוא"
  3. מבוגרים, בהם הסבים והסבתות ישתדלו להימנע ככל שניתן מהשתתפות באירועי השמחה בהם חתונות ושבת שבע ברכות
IMG-20200806-WA0281-697x1024.jpg
מכתב כלל רבני בני ברק
IMG-20200806-WA0280-740x1024.jpg
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
פרופ' יורם לס בתכניתו ב'רדיו 103': "נושא הבריאות במגזר החרדי הוא ערך, זה לא מן השפה ולחוץ - אל תתייגו את החרדים, הנגיף פוגע בכולם - הם דואגים לעצמם בדיוק כמו החילונים, למרות הצפיפות והקושי הם שומרים על ההנחיות ".
פרופ' גמזו: "ישראל נמצאת במצב תחלואת קורונה הגבוהה ביותר בעולם"
רן בוקר: ‏עיתונאי חדשות 'רשת' אומת בקורונה - תמר איש שלום, אודי סגל ואלון בן דוד ייכנסו לבידוד עד יום שני.ובעקבות כך גם ח"כ נפתלי בנט נכנס לבידוד.
יעקב מלמד ב'חדשות JDN': מרן האדמו''ר מויז'ניץ שליט''א יצא בהוראה לכלל תלמידי הישיבות של החסידות בני חו''ל הלומדים בארץ שישובו ארצה בכדי שעם תום ימי הבידוד לקראת זמן אלול יוכלו להתאחד וללמוד כרגיל.
מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה פרופ׳ שלמה מור יוסף למימרן בקו"ח: הנכנסים לארץ עומדים בקריטריונים ברורים. כל מה שאומרים בתקשורת שזה רק חרדים ועל חשבון המדינה זה פשוט לא נכון!
לקראת סגר בערים החרדיות? ראשי הערים בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, בית שמש וביתר הוזמנו למחר בבוקר לישיבת חירום אצל פרוייקטור הקורונה רוני גמזו. (הקו החרדי).
 

משתדל להיות טוב

משתמש מקצוען
בנו של עובד של פרופ׳ רוני גמזו, מנהל ״מגן ישראל״, אובחן כחולה קורונה. העובד עצמו נמצא שלילי בבדיקת קורונה ונכנס לבידוד. משרד הבריאות פתח בחקירה אפידמיולוגית כפי שמבוצע במקרים אלה. לאור העובדה שפרופ׳ גמזו לא היה חשוף לחולה מאומת, לפי הנחיה של שירותי בריאות הציבור אין צורך שייכנס לבידוד.

׳כאן 11׳: החל ממחר יחויבו ערים ״אדומות״ להפעיל חמ״ל למעקב אחר התחלואה בהן. החמ״ל יהיה אחראי לבדיקות, חקירות אפידמיולוגיות ובידודים. זאת במטרה להימנע מהטלת סגר על אותן ערים

גל"צ: ‏מחר בזמן ישיבת קבינט הקורונה, לממונה פרופ' גמזו יש פגישה עם ראשי רשויות. אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון גמזו לא צפוי להשתתף בישיבה שאמורה לעסוק בהארכת תוקפן של הגבלות ההתקהלויות.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
763 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-82,515. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ראשון). על פי הנתונים, אמש בוצעו 8,587 בדיקות בלבד לחשודים כחולי קורונה. יש לציין, כי מספר בחולים הנמוך נובע מכמות הבדיקות שירדה משמעותית במהלך סוף השבוע.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר, על 24,433. מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד כעת על 118 חולים הזקוקים למכונת הנשמה - עלייה של 11 חולים במספר המונשמים מאז אמש - מתוך 394 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. חולה קורונה נוסף נפטר מאז אמש בשעות הערב, כך שמספר הנפטרים עומד על 597. 57,483 חולים החלימו עד כה מהנגיף.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
על פי נתוני מרכז המידע והידע של אגף המודיעין בצה"ל, בעיר בני ברק קיימים נכון לחצות 1,787 חולים פעילים, כאשר רק בשבוע האחרון אובחנו בעיר 809 חולים חדשים. בעיר ירושלים 3,669 חולים פעילים, מתוכם 1,721 אובחנו בשבוע האחרון.

בביתר עילית ישנם נכון לאמש בחצות 372 חולים פעילים, 156 מהם בשבעת הימים האחרונים. העיר בית שמש עם 635 חולים פעילים, כאשר 287 חולים נוספו במהלך השבוע האחרון.

העיר מודיעין עילית עם 962 חולים פעילים נכון לאמש בחצות. בשבוע האחרון אובחנו ברחבי העיר 623 חדשים. באשדוד, שכמה משכונותיה החרדיות היו תחת הגבלות, אובחנו 821 חולים פעילים, 385 חולים רק במהלך שבעת הימים האחרונים
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
דו"ח מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה חושף: מחקרים עדכניים מראים כי חלקם של ילדים בהפצת נגיף הקורונה הוא תלוי גיל וכי ילדים מעל גיל 10 מדביקים בדיוק כמו מבוגרים, המחקר ישפיע על מקבלי ההחלטות לגבש נוהל לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
ההגבלות חוזרות: אסור להסיע יותר מ-2 ברכב פרטי והגבלות חדשות במקומות העבודה
קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) תקנות המסדירות את ההגבלות על פעילות עסקים, מקומות עבודה, מקומות הפתוחים לציבור והתקהלויות, וכן את כללי ההתנהגות במרחב הציבורי בצל התפשטות נגיף הקורונה. על פי החלטתם, הוארכו הכללים הקיימים ואליהם נוספה הגבלה של עד שני נוספים, בנוסף לנהג, ברכב פרטי. כמו כן, הקבינט אישר גם את הגבלות במקומות עבודה.
קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) תקנות המסדירות את ההגבלות על פעילות עסקים, מקומות עבודה, מקומות הפתוחים לציבור והתקהלויות, וכן את כללי ההתנהגות במרחב הציבורי בצל התפשטות נגיף הקורונה וכן עיגון הכללים הקיימים כיום עבור מקומות עבודה.
ההחלטה תיכנס לתוקפה עם פקיעת תוקפן של תקנות שעת החירום ביום שלישי השבוע.
התקנות קובעות את ההסדרים הבאים:
א. קביעת כללים במרחב הציבורי לעניין שמירת מרחק של 2 מ' בין אדם לאדם.
ב. קביעת איסור התקהלות במרחב הפרטי, הציבורי ובמקום ציבורי או עסקי – של יותר מ – 20 אנשים בשטח פתוח, ועד 10 אנשים במבנה.
ג. קביעת הגבלה על נסיעה ברכב פרטי, לעניין מספר הנוסעים – 2 נוסעים בנוסף לנהג, ואם יש ברכב יותר מספסל אחורי אחד נוסע נוסף על כל ספסל נוסף, למעט אנשים הגרים יחד.
ד. הצבת שילוט על ידי הרשות המקומית בסמוך למתקני שעשועים בשטח ציבורי, לעניין חובת שמירת מרחק, איסור התקהלות ומסיכות.
ה. הכללים החלים על מקום ציבורי או עסקי, בין היתר: הגשת הצהרה, הצבת מחיצה, שילוט, מינוי ממונה קורונה, תשאול ומדידת חום, סימון מקומות עמידה בתור, שמירת כללי היגיינה וחיטוי, אי-הכנסת אדם ללא מסיכה וכו'.
ו. קביעת התפוסה המותרת במקום ציבורי ועסקי: אדם לכל 7 מ"ר או בהתאם להגבלת התקהלות (הגבוה מבין השניים). למעט: בית אוכל (20 בשטח סגור במבנה ועד 30 בחוץ), בית אוכל בבית מלון (עד 35% תפוסה לפי רישיון העסק), טיפול קבוצתי במסגרת רווחה – עד 15 איש, ובבריכה ובמקווה – בתוך מי הבריכה עד אדם לכל 6 מ"ר. כמו כן, מוטלת חובת הצבת שילוט לעניין מספר השוהים המותר במקום, וקביעה והפעלת מנגנון לוויסות השוהים.
ז. הבהרה – אין בהוראות האמורות כדי לגרוע מ"הוראות מנהל" שנתנו מכוח פקודת בריאות העם, למניעת התפשטות מגיפה, בין היתר ל: בתי כנסת, מקווה טהרה, בית אוכל, מספרה, ועוד.
ח. קביעת תנאים נוספים (בנוסף לתנאים הכלליים של מקום הפתוח לציבור ועסק) – לקניון ולשוק, ובכלל זה מניעת אכילה במתחם מזון משותף.
ט. קביעה כי בשירות משלוחים המשלוח יונח בסמוך לפתח בית מגורים, מחוץ לו.
י. מתן סמכות לראש השירות או רופא מחוזי במשרד הבריאות, במקרה בו התגלה כי היה חולה קורונה במקום ציבורי או עסקי, להורות על סגירת המקום או חלקו לתקופה הדרושה לשם מניעת הדבקה בנגיף או עריכת חקירה אפידמיולוגית, לפרק הזמן הקבוע בתקנה זו. קיימת בתקנות אפשרות להשיג על קביעה זו.
יא. קביעת איסור גורף על הפעלה של: אולם או גן לשמחות ולאירועים וכן: פארק מים, פארק שעשועים ולונה פארק – לרבות אלה המצויים במבנה, בריכת זרמים (ג'קוזי) שהיא עסק טעון רישוי ומקום לעריכת ירידים.
יב. הגבלה על קיום אירוע מהסוגים המפורטים, שמספר המשתתפים בהם עולה על המותר בהתאם לאיסור התקהלות. ובכלל זה: כנס, מסיבה, טיול מאורגן וכו', בין אם התקהלות זו מתקיימת במרחב הפרטי והציבורי, ובין אם היא מתקיימת בתוך מקום הפתוח לציבור או בבית עסק.
יג. פתיחת בריכות לפעוטות.
יד. התקנות החדשות מאפשרות בין היתר קיום מופעי תרבות בהתאם להגבלות על מספר המשתתפים בהתקהלויות. מנכ"ל משרד הבריאות, בהתייעצות עם מנכ"ל משרד התרבות, רשאי לאשר למוסד תרבות לקיים מופעים בתנאים אחרים עליהם יחליט.
באשר למקומות עבודה שאינם מקבלים קהל, עוגנו בתקנות הכללים שחלו עד היום לפיהם מגבלות ההתקהלות עד 10 אנשים בשטח סגור ו-20 אנשים בשטח פתוח אינן חלות, ובמקומן חלות הנחיות למעסיקים כיצד לפעול על מנת למזער הדבקות בנגיף. כך, הלכה למעשה, מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ממשיכים לפעול באופן תקין ורציף. כמו כן, קבועות בתקנות החרגות עבור מקומות עבודה חיוניים מהצורך לעמוד בכללים ככל שלא ניתן, זאת על מנת לשמור על פעילותו הרציפה של המשק.
הכללים החלים על מקומות העבודה:
א. שמירה על מרחק של 2 מטר בין עובד לעובד
ב. עטיית מסיכה
ג. שימוש בציוד אישי ככל הניתן
ד. ישיבות עד 50 משתתפים, תוך הקפדה על הכללים
כניסה לתוקף: בהתאם לחוק, תקנות שהותקנו לפי החוק יוגשו לוועדה של הכנסת והכנסת תהיה רשאית לאשר את התקנות כולן או חלקן, או לא לאשרן או לשנות את תקופת תוקפן בתוך 24 שעות. ככל שלא התקבלה החלטה בפרק הזמן הזה – יתפרסמו התקנות וייכנסו לתוקף עם פרסומן (בתום 24 שעות ממועד קבלת ההחלטה), והוועדה בכנסת תקיים דיון בתקנות ותחליט אם לאשרן כאמור לעיל, בתוך 14 יום – בנוגע להגבלות החלות על המרחב הפרטי והציבורי, או בתוך 28 יום – בנוגע להגבלות על פעילותם של עסקים ומקומות הפתוחים לציבור.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה